Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 17:49
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 18:43 :
Neee mierenneuken ( ) zal ik niet meer doen. Ik moet idd ophouden met stressen. Niet goed voor me.

Ik ga wel weer mediteren...al voelt het wel best nutteloos aan. Doe ik het verkeerd ofzo?
Misschien, mediteren moet je aanvoelen. First of all; Stel jezelf de vraag "waarom maak ik me druk om alles, wat voel ik daarbij, en waarom". Als je daar een antwoord op hebt ben je al heel ver.

Thats it
Oud 31-01-2005, 17:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-01-2005 @ 18:49 :
Misschien, mediteren moet je aanvoelen. First of all; Stel jezelf de vraag "waarom maak ik me druk om alles, wat voel ik daarbij, en waarom". Als je daar een antwoord op hebt ben je al heel ver.

Thats it
Thanks.
Oud 31-01-2005, 17:51
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-01-2005 @ 18:29 :
Als ik geen commentaar wil post ik het hier toch niet Maak je daar niet druk om joh. Het is ook wel weinig omdat ik geen echt ontbijt had maar ik had gewoon nog weinig honger toen ik opstond en meer zin in crackers dan in brood maar verder had ik geen honger vandaag.
Okee, dan is 't goed
Oud 31-01-2005, 18:21
Verwijderd
Mijn Dag:

08:00 Bord raisin bran met magere melk, thee
10:00 BBroodje l-jam, water
11:00 BBroodje l-jam, water
12:00 2 BBroodjes l-jam, 175 g magere fruit yoghurt, glas tomatengroentensap
14:00 Nutrigrain reep, glas tomatengroentensap
16:00 1/2 grapefruit, 1 Bbroodje jam
18:00 Griekse salade (Olijven, feta, sla, paprika) met light sweet onion dressing, Bouilion
20:30 Appel, handje gedroogde perzikjes
22:00 Bakje radijs, kop thee, ????

Zonder de salade of dressing kom ik op rond de 1250 cal, ik weet niet helemaal waar die salade op uit komt

ZIjn olijven fruit of groente t'is een vrucht toch...?

Edit: Vandaag niet gesport

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 00:45.
Oud 31-01-2005, 18:24
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 31-01-2005 @ 18:42 :
Pfff.. die eerste paar weken waren echt slecht.

Ik móet het er gewoon af krijgen.
M'n bmi schommelt nog steeds rond de 28 en dat is gewoon echt te veel.

Maar ik kan het gewoon echt niet.
Ik zou niet meer weten hoe ik mezelf nog kan motiveren of wat dan ook..

Meissie jij kan het WEL. Dat heb je laten zien, het is even heel erg goed gegaan. Maar het is gewoon erg moeilijk voor je, en dat is toch logisch? Kom op joh, je bent nog niet zo lang bezich, het is gewoon hardstikke lastig. Probeer gemotiveerd te blijven, het is niet erg als je er langer over doet! Je sport ook best veel, en dat vind ik al super goed van je! Krijg je eigenlijk veel steun van je ouders/vrienden? Anders moet je het misschien met hun er meer over hebben, dat ze je op het moment dat het gebeurd op je fouten wijzen? Weet je misschien van je zelf in welke situatie het fout gaat? Heb je echt honger of gewoon zin in wat lekkers?
Oud 31-01-2005, 18:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 18:19 :
Nu ineens 20. Post aub alleen gegevens van anderen waarvan je zeker weet dat ze kloppen. Ik weet zeker dat ze geen BMI van 20 heeft, verre niet. Kijk het nog maar eens na.
En als ze een ongezond gewicht heeft, dan heet dat 'mager' niet slank. 'Slank' is iemand met een gezond gewicht, aan de ondergrens. Zo iemand als ikkeleerlinge bijvoorbeeld.
Ik zei al: Ik weet dat in dat tijdschrift stond dat ze een gezond gewicht had. Ik weet niet precies welk BMI erbij hoort. Het lijkt me dat daar een BMI bij hoort wat wel gezond maar toch ook aan de onderrand is. Ik dacht dat dat 18 zou zijn, maar jij zegt dat dat 20 is, dus dan maak ik er 20 van. Ik weet haar BMI niet, ik weet dat gezegd werd dat zij een gezond gewicht heeft.

En meestal als ik haar zie vind ik ook dat ze er gezond uit ziet. Erg slank maar niet te. Dat jij dat niet vindt, moet jij weten.. maar ik vind dat britney meestal niet te mager oogt. En bovendien zegt uiterlijk niet altijd iets over gewicht. Als ze veel spieren heeft zal ze zwaarder zijn dan wanneer ze alleen vet heeft.
Oud 31-01-2005, 18:58
-(L)-
Citaat:
grl schreef op 31-01-2005 @ 19:34 :
Ik zei al: Ik weet dat in dat tijdschrift stond dat ze een gezond gewicht had. Ik weet niet precies welk BMI erbij hoort. Het lijkt me dat daar een BMI bij hoort wat wel gezond maar toch ook aan de onderrand is. Ik dacht dat dat 18 zou zijn, maar jij zegt dat dat 20 is, dus dan maak ik er 20 van.
Je moet niet denken wat haar BMI is, je moet 't zeker weten. Wat mij betreft mag je 't nog eens opzoeken, en dan post je 't hier.
Oud 31-01-2005, 19:11
kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
06.00 : 1 bruine boterham met light confituur , 3 cracotten met light confituur en een appel

07.00 : 1 bruine boterham , een zacht gekookt ei en een halve pompelmoes (best veel als ontbijt )

12.00 : een stukje stokbrood (30gram) , 60 gram gekookte hesp 1 +- 80 gram rode biet en krulsla en een appel

14.30 : cola light met een handje zoute koekjes

17.00 : 150 gram gestoomde pladijs, 125 gram worteltjes en 150 gram knolselder

17.30 : halve pompelmoes en 200 ml magere melk

19.00 : +- 80 gram musli met 150 ml magere melk

Op zich wel gezond maar die musli bevat best veel caloriën ...
Oud 31-01-2005, 19:15
Delicate
Delicate is offline
Bedankt voor de reacties dat is echt lief!

Ik denk dat het er puur om draait dat ik hiervoor gigantisch ongezond en onregelmatig at. Echt te veel en alles.

1 februari vind ik een mooie datum om weer te starten!
Dus morgen hoop ik.. op een nieuw begin
Oud 31-01-2005, 19:29
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 19:58 :
Je moet niet denken wat haar BMI is, je moet 't zeker weten. Wat mij betreft mag je 't nog eens opzoeken, en dan post je 't hier.
Jij kan anders ook aardig doordraven zeg...
Oud 31-01-2005, 19:48
Verwijderd
Met Google kom ik op twee fansites waar staat dat Britney 1.65 en 48 kg is, dat zou een BMI van 17,6 zijn, en een fansite waarop staat dat ze 1.66 en 55 kg is, dat zou een BMI van 20 precies zijn. En verder vind ik niets.
Oud 31-01-2005, 21:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-01-2005 @ 20:48 :
Met Google kom ik op twee fansites waar staat dat Britney 1.65 en 48 kg is, dat zou een BMI van 17,6 zijn, en een fansite waarop staat dat ze 1.66 en 55 kg is, dat zou een BMI van 20 precies zijn. En verder vind ik niets.
Ze schommelt ook af en toe.
Oud 31-01-2005, 21:45
Mara
Mara is offline
Kom je een dagje niet, meteen al op de 4e pagina van een nieuw topic

Ok, even mijn mening in de (verder vrij nutteloze) discussie: Ik vind ook dat ikkeleerlinge te ver gaat. Argumenten zijn zat van anderen te vinden

Wat betreft mezelf: Kon beter. Moest vanavond werken, ik had verkeerd op rooster gekeken. Nu heb ik dus niet gesport. Geen ramp natuurlijk, maar als ik 't had geweten was ik vanmiddag gegaan. Beetje jammer dus, vooral omdat ik mijn eetpatroon aangepast had aan een 'sportdag'. M'n kcal inname is voor vandaag dus eigenlijk teveel.

Morgen ga ik wél sporten Weer lekker vroeg vrij i.v.m. rapportvergaderingen. Morgen pas ik m'n dieet dus niet aan aan m'n sportdag, omdat ik dat eigenlijk vandaag heb gedaan. Natuurlijk eet ik wel voldoende
Oud 31-01-2005, 22:28
fortuna
fortuna is offline
GA eens naar http://www.caloriechecker.nl, daar kan je supergemakkelijk en gratis bijhouden hoeveel calorieen je je naar binnen werkt en hoeveel gezond voor je is. Bovendien houdt het tot op zekere hoogte rekening met dehoeveelheid groenvoer die je binnenkrijgt.
Oud 31-01-2005, 23:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-01-2005 @ 19:58 :
Ik weet dat in dat tijdschrift stond dat ze een gezond gewicht had. Dan kan me haar BMI nog weinig schelen.
Oud 01-02-2005, 07:51
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 31-01-2005 @ 16:47 :
Vanochtend was het 71 cm en nu is het 77 cm...
Het is bij mij nu niet echt extreem en het is nog vroeg, maar vanmorgen toen ik op stond was het 91cm en nu is het 97cm... Om even aan te geven dat je niet de enige bent die daar last van heeft.
Oud 01-02-2005, 09:49
Verwijderd
Weet iemand misschien ook hoeveel calo's er in een energie broodje zit van Bakker Bart? Ik heb me nu even aangemeld op caloriechecker (bedankt Fortuna ).

Om me ook nog maar even in de discussie te mengen, ik heb een BMI van 18,31 volgens het voedingscentrum (bij een lengte van 1m78 en 58 kg) terwijl ik toch echt niet te dun ben, in tegendeel zelfs. BMI zegt niet zo heel veel vind ik zelf..

Maar ik ga proberen hier vaker te posten, wil een wat gezonder eetpatroon opbouwen.
Oud 01-02-2005, 10:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 01-02-2005 @ 10:49 :
Weet iemand misschien ook hoeveel calo's er in een energie broodje zit van Bakker Bart? Ik heb me nu even aangemeld op caloriechecker (bedankt Fortuna ).

Om me ook nog maar even in de discussie te mengen, ik heb een BMI van 18,31 volgens het voedingscentrum (bij een lengte van 1m78 en 58 kg) terwijl ik toch echt niet te dun ben, in tegendeel zelfs. BMI zegt niet zo heel veel vind ik zelf..

Maar ik ga proberen hier vaker te posten, wil een wat gezonder eetpatroon opbouwen.
gezonder eet patroon, ok, maar je moet echt niet afvallen!!!!!!!! Ik ben kleiner met hetzelfde gewicht en ik ben echt niet dik. Waarschijnlijk zie jij net als ik wat vet op je buik en wat dikke benen/heupen en daarom vind je jezelf niet dun/slank, maar dat ben je absoluut met dit gewicht.
Oud 01-02-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-01-2005 @ 22:45 :
Kom je een dagje niet, meteen al op de 4e pagina van een nieuw topic
Ik heb me net ook aangemeld bij de caloriechekker op aanraden van fortuna. Erg handig en overzichtelijk. Je kan ook goed vervangende producten zoeken e.d.
Oud 01-02-2005, 10:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Je moet niet gaan afvallen hoor!

Ik ben 8 cm kleiner en 2 kilo lichter en ik ben echt slank. Jij moet echt niet nog meer afvallen.

Je zou desnoods als je er echt last van hebt naar een sportschool kunnen gaan en je laten adviseren. Misschien dat je op een bepaalde manier kan trainen waardoor je het vet in spieren omzet. Dan word je waarschijnlijk wel wat zwaarder maar heb je dus minder vet. Maar ik raad je aan om dat alleen te doen als je er echt problemen mee hebt èn zeker alleen maar met de begeleiding van een sportschool!
Oud 01-02-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-02-2005 @ 11:19 :
gezonder eet patroon, ok, maar je moet echt niet afvallen!!!!!!!! Ik ben kleiner met hetzelfde gewicht en ik ben echt niet dik. Waarschijnlijk zie jij net als ik wat vet op je buik en wat dikke benen/heupen en daarom vind je jezelf niet dun/slank, maar dat ben je absoluut met dit gewicht.
Zoals heel veel mensen is mijn bovenlichaam prima, alleen mijn onderlichaam is op zich best te dik. Ik sport twee keer in de week (Pilates) een uur. Tis ook maar net hoe het vet verdeeld is over je lichaam.

Gewicht is wel een obsessie, zal ik ook eerlijk toegeven. Het is niet zo maar een nummertje, terwijl dat eigenlijk wel zo zou moeten zijn.
Oud 01-02-2005, 10:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 01-02-2005 @ 11:42 :
Zoals heel veel mensen is mijn bovenlichaam prima, alleen mijn onderlichaam is op zich best te dik. Ik sport twee keer in de week (Pilates) een uur. Tis ook maar net hoe het vet verdeeld is over je lichaam.

Gewicht is wel een obsessie, zal ik ook eerlijk toegeven. Het is niet zo maar een nummertje, terwijl dat eigenlijk wel zo zou moeten zijn.
Het kan met 58 kilo en die lengte nooit zó erg zijn dat je je er zorgen om zou moeten maken. Ik heb je nooit gezien maar ik kan me niet voorstellen dat het nodig is. Kijk eens op je heen... vrouwen hebben meestal wat bredere heupen, handig voor het baren. Vrouwen hebben zo goed als altijd wel een buikje.. sommigen weten 'm weg te werken of goed te verstoppen onder rare panty's.. maar van nature hebben ze het allemaal wel. Veel vrouwen hebben problemen met hun dijen.
Ga eens een middag op de markt staan en kijk wat er langskomt lopen en probeer zo objectief mogelijk te bepalen hoe erg het met hen en hoe erg het met jou gesteld is. En dan moet je dus niet naar de meisjes van 13 kijken want die zijn inderdaad vaak slanker ja.
Oud 01-02-2005, 11:33
Mara
Mara is offline
Citaat:

Je bent zeker niet te dik. Misschien is 't een optie voor jou om wat strakker te worden, wordt je figuur beter van, maar je valt niet af.

Eet gewoon zo'n 2000kcal per dag, met gezonde dingen maar ga wat intensiever sporten. Krachttraining wil wel helpen
Oud 01-02-2005, 11:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

Je hebt gewoon geen realistisch zelfbeeld. Je bent te licht, dus je bent niet dik. Ma en Pa Tokkie zijn te dik, jij niet. Wat is je broekmaat, want ik geloof echt niet dat je onderlichaam te dik is.

Was je trouwens 17 of hoe oud ben je?

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 11:41.
Oud 01-02-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-02-2005 @ 12:38 :
Je hebt gewoon geen realistisch zelfbeeld. Je bent te licht, dus je bent niet dik. Ma en Pa Tokkie zijn te dik, jij niet. Wat is je broekmaat, want ik geloof echt niet dat je onderlichaam te dik is.

Was je trouwens 17 of hoe oud ben je?
Misschien ook wel niet. Maar ik wil me ook wel goed voelen bij mijn lichaam. Ik ben trouwens 21 jaar mijn broekmaat is meestal 40.
Oud 01-02-2005, 12:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 01-02-2005 @ 13:03 :
Misschien ook wel niet. Maar ik wil me ook wel goed voelen bij mijn lichaam. Ik ben trouwens 21 jaar mijn broekmaat is meestal 40.
Ja, maar het probleem is dat als je een onrealistisch zelfbeeld hebt, dat je je pas goedvoelt, als je al veel te ver bent, dat het ongezond is en een eetziekte heb je zo te pakken en dan kun je niet meer terug. Wat dacht je van je lichaam accepteren zoals het is en vooral je bmi als bewijs gebruiken voor jezelf dat je wel degelijk dun en te licht bent, ookal zie je dat zelf niet?

Als je maat 40 hebt en zo licht bent, dan doe je daar toch niets aan, dan zijn het waarschijnlijk gewoon je heupen, hoe jammer je dat ook vindt. Dan kun je afvallen wat je wil, maar dat verandert dan gewoon niet.

21 is toch wel de leeftijd om realistisch na te gaan denken en je lichaam te accepteren ipv van te gaan kloten met eten terwijl je echt heel licht bent voor je lengte.

Ik kon geen foto vinden, dus ik kan er niet echt goed over oordelen, behalve dat jij langer bent en net zo zwaar en ik al dun ben en te licht.
Oud 01-02-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 01-02-2005 @ 13:10 :
Ja, maar het probleem is dat als je een onrealistisch zelfbeeld hebt, dat je je pas goedvoelt, als je al veel te ver bent, dat het ongezond is en een eetziekte heb je zo te pakken en dan kun je niet meer terug. Wat dacht je van je lichaam accepteren zoals het is en vooral je bmi als bewijs gebruiken voor jezelf dat je wel degelijk dun en te licht bent, ookal zie je dat zelf niet?

Als je maat 40 hebt en zo licht bent, dan doe je daar toch niets aan, dan zijn het waarschijnlijk gewoon je heupen, hoe jammer je dat ook vindt. Dan kun je afvallen wat je wil, maar dat verandert dan gewoon niet.

21 is toch wel de leeftijd om realistisch na te gaan denken en je lichaam te accepteren ipv van te gaan kloten met eten terwijl je echt heel licht bent voor je lengte.

Ik kon geen foto vinden, dus ik kan er niet echt goed over oordelen, behalve dat jij langer bent en net zo zwaar en ik al dun ben en te licht.
Ik kloot al met eten vanaf mijn 15e. Het liefst zou ik nog meer afvallen, maar zoals jij ook zegt moet ik nu realistisch zijn. Daarom wil ik gewoon een beter en stabiel eetpatroon krijgen. Met eten zal ik nooit meer op een normale manier om kunnen gaan, het is een haat-liefde relatie
Oud 01-02-2005, 12:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 01-02-2005 @ 13:14 :
Ik kloot al met eten vanaf mijn 15e. Het liefst zou ik nog meer afvallen, maar zoals jij ook zegt moet ik nu realistisch zijn. Daarom wil ik gewoon een beter en stabiel eetpatroon krijgen. Met eten zal ik nooit meer op een normale manier om kunnen gaan, het is een haat-liefde relatie
Ik denk dat je je daarin vergist, dat kan best, het kost misschien wat moeite, maar het kan best. Als jij nu al geaccepteerd hebt dat dat niet kan, dan maak je het jezelf natuurlijk heel moeilijk. Maar als jij een lijstje maakt, waar jij je goed bij voelt en wat gezond is, kun je dat gewoon volgen en dat gaat op een gegeven moment vanzelf...
Oud 01-02-2005, 14:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vandaag echt in een vage bui, kan me totaal niet concentreren op mijn lesstof (ondanks mijn ontbijt ) en ik lummel maar wat aan, oa ook met eten. Tot nu toe gegeten:

9.00 uur: twee boterhammen met gestampte muisjes

13.00 uur: twee kaastosti's en een liter cactusthee

15.00 uur: vier blokjes Rittersport chocola met koek erin (veel koek, weinig chocola).

Vanavond moet ik om zes uur de trein terug naar Leuven hebben dus ik eet rond vijf uur dus misschien dat ik vanavond na mijn avondeten nog iets van crackers ofzo eet, het zal wel een lekkere chaos worden.
Oud 01-02-2005, 15:11
kellytje
kellytje is offline
Weet iemand hier trouwens de naam van de iste waar je, als je ingaf wat je gegeten had ook een analyse krijgt. Hoeveel % koolhydraten bv en of dit genoeg is .
Oud 01-02-2005, 15:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 01-02-2005 @ 16:11 :
Weet iemand hier trouwens de naam van de iste waar je, als je ingaf wat je gegeten had ook een analyse krijgt. Hoeveel % koolhydraten bv en of dit genoeg is .
Dit kan onder andere op de voedingsmeter op www.becel.nl maar die is niet helemaal goed vind ik (geeft meestal wel erg weinig kcal aan).
Oud 01-02-2005, 15:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kellytje schreef op 01-02-2005 @ 16:11 :
www.fitday.com of bedoel je een nederlandse site? Weet niet...
Oud 01-02-2005, 15:16
kellytje
kellytje is offline
Ik bedoelde een nederlandse site , je kreeg er allemaal grafieken te zien Maar toch bedankt.
Oud 01-02-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-02-2005 @ 16:12 :
Dit kan onder andere op de voedingsmeter op www.becel.nl maar die is niet helemaal goed vind ik (geeft meestal wel erg weinig kcal aan).
Becel geeft toch niet de koolhydraten ed aan en of dat genoeg is ed?
(Dacht ik iig, kan het mis hebben.)
Oud 01-02-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 01-02-2005 @ 16:16 :
Ik bedoelde een nederlandse site , je kreeg er allemaal grafieken te zien Maar toch bedankt.
Misschien www.overgewicht.nl (en dan eet en beweegwijzer)?
Oud 01-02-2005, 15:24
Verwijderd
Heb besloten dat ik toch maar niet ga afvallen, maar gewoon gezond eten. Ik merk namelijk dat ik me véél beter voel als ik gezond eet, ook over mezelf en dat heeft dan niet eens zoveel met gewicht te maken want ik hoef geen gewicht kwijt verder.

Vandaag:

8.00: 1 grapefruit, beker thee, glas Roosvicee Ferro

9.00: 150 gram (schatting) Druiven

10.30: 2 bruine boterhammen met lighjam

12.15: 2 bruine boterhammen met appelstroop
Tussen 12.15 en 13.00 twee bekertjes chocolademelk uit de automaat en dat was écht zo lekker ;o

14.40: Bakje volle yoghurt (moeder koopt geen magere omdat de rest dat niet lust, heel pak kopen voor mezelf is ook een beetje veel moeite aangezien ik niet dagelijks yoghurt eet) met muesli.
20 gram kaas ongeveer (gewone kaas, niet exta mager ofzo.)
kiwi.

Vanavond eten we zuurkool geloof ik
Oud 01-02-2005, 15:28
Verwijderd
@Moenbloem: Waarom niet 's ochtends beginnen met brood? En yoghurt is ook in halve liters te koop.
Oud 01-02-2005, 15:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2005 @ 16:16 :
Becel geeft toch niet de koolhydraten ed aan en of dat genoeg is ed?
(Dacht ik iig, kan het mis hebben.)
Heb net even gekeken en het klopt wat je zegt. Becel geeft alleen kcal en vetten (onderverdeeld in verzadigd en onverzadigd).
Oud 01-02-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-02-2005 @ 16:28 :
Heb net even gekeken en het klopt wat je zegt. Becel geeft alleen kcal en vetten (onderverdeeld in verzadigd en onverzadigd).
Hetzelfde als www.overgewicht.nl , alleen geeft die geen onderverdeling in vetten, volgens mij.
Oud 01-02-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2005 @ 16:28 :
@Moenbloem: Waarom niet 's ochtends beginnen met brood? En yoghurt is ook in halve liters te koop.

Ik eet eigenlijk altijd 's ochtends havermoutpap maar mijn moeder vergeet de hele tijd sojamelk te kopen. Maar ik geloof dat ze dat vandaag gedaan heeft, dus dan begin ik daar weer mee. Meer krijg ik 's ochtends niet echt naar binnen, behalve fruit, yoghurt of pap. T moet een beetje vloeibaar zijn en niet zo 'droog' als brood. Niet dat ik er geen beleg op doe, maar je snapt wat ik bedoel?

Volgens overgewicht.nl heb ik wel erg weinig calorieën, 1070 en dan heb ik het avondeten al meegeteld (5 opscheplepels zuurkool en een vegetarische hamburter (maar eigenlijk zijn het balletjes maar die staan er niet bij)). Terwijl ik toch wel het idee heb dat ik niet heel weinig gegeten heb.

Ik hoor trouwens net dat we wat anders eten dan zuurkool. 'Restjes' , dus dat wordt spannend
Oud 01-02-2005, 16:01
Verwijderd
08:30 Bakje yoghurt met muesli met stukjes gedroogd fruit
10:00 1xwitbroodje met boter
11:00 1xmeergranen brood met boter
12:00 2xmeergranenbrood met boter, 175g magere fruityoghurt, 6 gedroogde perzikjes
14:00 1xmeergranenbrood
15:00 1/2 grapefruit
---*slaap*---
18:00 Avondeten (kidneybeans, bakje annanas en nog groenten oid)
20:00 Appel, ???
21:00 ????

Dat is/word het vandaag ongeveer
Heb voor et ontbijt gesport, ongeveer 50 minuten in totaal cardio gedaan, 20 min loopband, 30 eliptical. Ga na school nog even fietsen, kwartiertje oid en dan slapen omdat ik vanacht echt niet genoeg geslapen heb.

Iemand nog commentaar?

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 17:18.
Oud 01-02-2005, 16:08
Verwijderd
ontbijt:
2 plakjes roggebrood met een plakje ham, beker melk.

lunch: vier boterhammen met drie plakjes ham en een beker melk.

Nu eet ik dropjes
Oud 01-02-2005, 16:26
Verwijderd
@ kellytje: voedingsmeter?
Oud 01-02-2005, 16:43
kellytje
kellytje is offline
Jep thx dat was het
Wel een beetje raar, zelfs als ik een snee kaas eet en 350 ml magere melk drink heb ik nog maar net de helft van wat ik aan calcium moet hebben.

vandaag:
07.00 : witte boterham met een snee lightkaas, 20 gram musli en 125 ml magere melk

09.00 : +- 20 gram cracotten

10.30 : appel

11.30 : glas kriek

12.30 : 150 gram mager varkensvlees en 200 gram broccoli

17.15 : sla met komkommer en citroen, 120 gram courgettes en 130 gram kalkoenfilet (en +- 2 koffielepels olijfolie) ( en 2 soeplepels spaghettisaus om te 'proeven')

Straks nog een groot glas magere melk en een sinaasappel
Oud 01-02-2005, 16:53
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 31-01-2005 @ 20:11 :
Vandaag :
06.00 : 1 bruine boterham met light confituur , 3 cracotten met light confituur en een appel

07.00 : 1 bruine boterham , een zacht gekookt ei en een halve pompelmoes (best veel als ontbijt )

12.00 : een stukje stokbrood (30gram) , 60 gram gekookte hesp 1 +- 80 gram rode biet en krulsla en een appel

14.30 : cola light met een handje zoute koekjes

17.00 : 150 gram gestoomde pladijs, 125 gram worteltjes en 150 gram knolselder

17.30 : halve pompelmoes en 200 ml magere melk

19.00 : +- 80 gram musli met 150 ml magere melk

Op zich wel gezond maar die musli bevat best veel caloriën ...
Wow, jij staat altijd vroeg op! Opzich is 't niet slecht, alleen vroeg ik me af of je verder niks drinkt?! En ik zou tussen 07.00 en 12.00 nog iets eten. t hoeft nier perse veel te zijn, als je de maaltijden ervoor en erna wat beter verdeelt zou 't al beter zijn.
Oud 01-02-2005, 16:56
kellytje
kellytje is offline
Ik sta normaal rond half 8 op maar ik had 2 weken examens
Dan kon ik ook tussendoor niet eten , normaal eet ik rond tien uur dus een appel ofzo.
Ik drink water, magere melk , tonisteiner limonade en cola light
Oud 01-02-2005, 16:58
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 31-01-2005 @ 20:15 :
Bedankt voor de reacties dat is echt lief!

Ik denk dat het er puur om draait dat ik hiervoor gigantisch ongezond en onregelmatig at. Echt te veel en alles.

1 februari vind ik een mooie datum om weer te starten!
Dus morgen hoop ik.. op een nieuw begin
Ik had in 't begin 't zelfde probleem. Ik at te veel, en vooral erg ongezond. Toen ik wilde afvallen heb ik alles in 1x omgegooid. In 't begin ging 't supergoed, want ik was erg gemotiveerd, maar na ongeveer een maand had ik een flinke inzinking. Jij zal waarschijnlijk 't zelfde hebben, daar moet je jezelf gewoon overheen zetten. Kijk, iedereen heeft 't wel eens moeilijk, maar 't begin is meestal 't zwaarst. Als je je daar nu overheen zet, weet ik zeker dat het goed komt! En bovendien denk ik (ondanks dat 't de laatste week wat minder ging) je toch al bent afgevallen, of niet? Je was namelijk erg goed begonnen!

Oja, hoe ging 't vandaag?
Oud 01-02-2005, 17:00
-(L)-
Citaat:
shut*up schreef op 31-01-2005 @ 20:29 :
Jij kan anders ook aardig doordraven zeg...
Tis hoe je 't bekijkt. 't ging me er gewoon om dat er gegevens als feiten worden voorgedragen, die dan uiteindelijk worden teruggetrokken (of in dit geval gewijzigd naar een hoger BMI).
Oud 01-02-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand misschien ook hoeveel calo's er in een energie broodje zit van Bakker Bart?
Dat vroeg ik me ook laatst af, dus toen er bij ons een zak van die broodjes lag heb ik het uitgerekend. Een broodje woog ong. 90 gram, en volgens BakkerBart.nl is de voedingswaarde per 100 gram 272 kcal. Dus als je 250 kcal voor één broodje telt zit je altijd goed.

Ik vind het trouwens best veel voor zo'n klein broodje. Qua hoeveelheid is het niet echt veel, en het vult ook niet goed. Maar de relatief 'hoge' kcalwaarde zal wel aan de rozijnen, walnoten, hazelnoten en stukjes chocola liggen.
Oud 01-02-2005, 17:03
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2005 @ 08:51 :
Het is bij mij nu niet echt extreem en het is nog vroeg, maar vanmorgen toen ik op stond was het 91cm en nu is het 97cm... Om even aan te geven dat je niet de enige bent die daar last van heeft.
Ik ga die omtrek ook eens meten en vergelijken. Waar meten jullie dat? Op de hoogte van je navel? Of hoger/lager?
Topic gesloten

Regels voor berichten