Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 19:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
boeien, je hebt ook littekens als je in het prikkeldraad hebt gedoken, net als ik.
Oud 19-06-2002, 22:17
2young2live
2young2live is offline
boeien? ja ik denk dat ik 30 regelmatige sneen die héél toevallig allemaal parallel staan aan elkaar wel door prikkeldraad ben opgelopen...sure..maar daar gaat tniet om..wat kan mij t boeien wat dat mens denkt..ik wil gewoon niet dat iemand t weet, jij laat toch ook niet, om maar iets prive's te noemen, je "private parts" showen? het is gewoon te prive...
Oud 19-06-2002, 22:45
Roxy
Roxy is offline
dat is inderdaad nie fijn om te showen maar ik denk dat die mensen dat echt wel eerder hebben gezien..
Oud 20-06-2002, 20:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
2young2live schreef:
boeien? ja ik denk dat ik 30 regelmatige sneen die héél toevallig allemaal parallel staan aan elkaar wel door prikkeldraad ben opgelopen...sure..maar daar gaat tniet om..wat kan mij t boeien wat dat mens denkt..ik wil gewoon niet dat iemand t weet, jij laat toch ook niet, om maar iets prive's te noemen, je "private parts" showen? het is gewoon te prive...
Je hoeft ze niet te laten zien.

Doe een shirtje zonder mouwen aan, daaroverheen een vest.
Dan kan je je vest (een stuk) opendoen, en je schouder+bovenarm blootleggen. De rest van je arm blijft dan niet zichtbaar.

Of misschien heb je een mouwloos shirtje met van die "losse" mouwen. Dan trek je dat aan, schuif je die mouw een stuk naar beneden, dan is er ook niets van je sneeen te zien.
Oud 21-06-2002, 11:55
Dutchian
Dutchian is offline
Misschien een stomme vraag, maar in welke arm wordt die prik gegeven???? Ik hoor van iedereen in de bovenarm, maar de linkerarm of de rechter??
Oud 21-06-2002, 12:07
miro
miro is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Misschien een stomme vraag, maar in welke arm wordt die prik gegeven???? Ik hoor van iedereen in de bovenarm, maar de linkerarm of de rechter??
Links
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 12:10
miro
miro is offline
De prik viel trouwens wel mee, mensen die m nog moeten krijgen: Jullie hoeven nergens bang voor te zijn T gaat kei snel.

Ik had trouwens wel last van wat bijwerkingen. Mijn bovenarm doet nog steeds pijn (2 dagen geleden prik gehad) en ik heb een dag hele erge hoofdpijn gehad. Maar ik denk dat de meeste mensen hier geen last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 12:26
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
miro schreef:

Links
Bedankt

Ik heb hem trouwens nog niet gehad en ik ga over 2 weken ongeveer.
Oud 21-06-2002, 13:58
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:

Links
hoeft niet
ik ben links, dus krijg 'm rechts....
of beter gezegd, 'k heb 'm al gehad
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:00
vixen
vixen is offline
Citaat:
2young2live schreef:
kweet niet of deze reden om niet te willen al is vermeld, maar ik wil dus absoluut niet gaan omdat ik door en verleden van automutilatie plekken heb (bv: bovenarm) waar nog veel littekens zitten..ik wil dus absoluut niet dat iemand die zie...ok wat boeit mij t nou wat zo'n prikmevrouw van mij denkt, maar t gaat me meer over dat t zo persoonlijk is, en nu ik al die verhalen lees denk ik er steeds meer over om het toch maar niet te doen...
best wel lullig...zonder dielittekens zou het mij geen ene reet schelen als ik zo'n prik moest halen, ben absoluut niet bang voor prikken..
k weet niet waar je die littekens precies hbet, maar wat ik heb gedaan is gewoon mn vest er overheen leggen, over mn arm heen, niemand die het ziet, en je kan je vest gelijk weer aan doen. Zijn vast niet veel mensen die daar op gaan letten.
Oud 21-06-2002, 14:09
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Ik heb die prik vorige woensdag gehad en sinds toen ben ik kei misselijk ,heb spierpijn, ben kei moe en moet overgeven enzo...kweetniet of ut daar door komt, maar tlijkt er verd8 veel op maarja
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 16:19
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
k heb m vandaag gehad, de prik deed absoluut niet pijn, 10 minuten later voelde ik mn arm wel wat stijf worden, maar k ben niet misselijk oid geworden, misschien komt dat nog
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 16:57
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
jeah, ik ga over 1,5 uur een prikkie hale wiehiew!
Oud 21-06-2002, 17:51
Thutshui
Thutshui is offline
Jezus, dit viel me echt 200% mee gewoon, normaal ben ik panisch voor allerlei soorten naalden (vreemd genoeg niet bij piercen) maar dit viel echt heel erg mee...

De na-pijn schijnt erger te zijn, en dan met name de day after.

We'll see
Oud 21-06-2002, 17:53
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
misschien staat het al erges maar...
hoe dan ook, ik heb maar een kort antwoordje nodig.
Ik had gehoord dat je <in ieder geval dan in Drenthe e.o.> een gratis condoom kreeg als je tussen de 16 en 18 bent en je laat inenten... is dit nou waar of niet?

<hoopluk hebbe ze extra large >
Euhm, damn, ik heb d'r geen één gehad
Oud 22-06-2002, 01:18
notbonefish
notbonefish is offline
ik heb hem bewust overgeslagen. als ik ziek wordt, zal ik het jullie melden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 11:03
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
Thutshui schreef:

nee ik gister ook niet... volges mij heb ik het maar gedroomd
Oud 22-06-2002, 12:39
windowlicker
windowlicker is offline
Meningokokken prik, voelde ik totaaaal niet. Ja je voelde em alleen in je arm(schouder) glijden, maar totaal geen pijn. De dag erna had ik stevige spierpijn in mn hele schouder die wegvaagde na 3 dagen. Dat was het. Dus als je geprikt wordt hoef je niet bang te zijn ofzow, dat voel je helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 18:19
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
softie schreef:
Sommige mensen doen echt stoer met der ik haal hem lekker toch niet, kind je moet blij zijn als je hem hebt, en dan durven ze nog te ouwehoere als ze later die ziekte krijgen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Jesjuhhh
Die mensen denken tenminse na over de toekomst ipv als een kip zonder kop naar die collectieve inenting te rennen.
Oud 22-06-2002, 20:46
Verwijderd
ik heb hem ook gehad, het dee geen pijn, ik had geen bijwerkingen dus mijn arm werd ook niet stijf.....
.....* ik had hem eigelijk in mijn lul moeten laten zetten*

nee het was een heerlijk schotje
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:12
Paige
Paige is offline
Ik snap niet dat sommigen van jullie er zo'n probleem van maken..
Je krijgt een gratis prik tegen een ziekte waaraan je misschien dood kan gaan..Je word toch ook ingeënt voor TBC (daar kan je ook dood aan gaan)..Doen jullie dan ook zo panisch van: over een aantal jaar word je er misschien ziek van en het helpt misschien helemaal niet..

n.b. > ik heb niet het hele topic gelezen..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:07
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Paige schreef:
Je krijgt een gratis prik tegen een ziekte waaraan je misschien dood kan gaan..Je word toch ook ingeënt voor TBC (daar kan je ook dood aan gaan)..Doen jullie dan ook zo panisch van: over een aantal jaar word je er misschien ziek van en het helpt misschien helemaal niet..

Sinds wanneer wordt je ingeënt voor TBC ???
Oud 23-06-2002, 12:31
miro
miro is offline
Citaat:
Thutshui schreef:

Ikke wel, de kindjes een snoepje en wij een condoom
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:36
Paige
Paige is offline
Citaat:
Markiex schreef:

Sinds wanneer wordt je ingeënt voor TBC ???
Nou dan niet.. ..Maar het ging om het idee..
Een tetenus injectie dan..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:51
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
Paige schreef:

ja kheb um gehad, maar ik heb er geloof ik behoorlijk wat bijwerkingen van..*BAAL* maar ja i'll survive i hope (zodra ik weer normaal kan eten)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:24
Verwijderd
Ik moet 5 juli

Vind het geen feest, maar wel best nuttig... en ik neem aan dat ik wel tegen een prikje kan
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:51
PV
PV is offline
Ik ben gister geweest... ging echt snel en een drukte dat het was, hele families met van die kleine k*tkoters... maargoed er was niks ergs aan ofzo heb nu alleen een beetje een pijnlijke bovenarm, alsof er de hele tijd druk wordt uitgeoefend op een blauwe plek, maja dat zal wel binnen een paar dagen over zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:49
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb 15 minuten geleden die prik gehad.
"Je moet je arm ontspannen" "nee, ontspannen die arm!"
Ik heb die prik niet aangekeken, ik heb niks gezien. Het doet geen pijn maar toen ze die prik eruit haalde voelde het alsof die prik er nog steeds in zat.

Het was komen en gaan, zeer vlot gedaan allemaal
Oud 27-06-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Paige schreef:

Je wordt niet ingeent tegen TBC en ook niet tegen tetenus (tenzij je door een hond gebeten wordt of in een spijker trapt ofzo). En ik denk ook aan de toekomst, lijkt me nog al handig.

En ter informatie: er zijn al een aantal kinderen opgenomen met meningokokken die de inenting hebben gehad (sommigen met de B variant, anderen met de (jawel) C variant. Er zijn ook al kinderen overleden die een inenting hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 15:16
Verwijderd
ik heb hem vanmiddag gehaald..zo gebeurd..was er ook nie bang voor ofzo
wij kregen een kortingsbon op schoenen bij de Perry sport en de kindertjes een snoepje van mensen verkleed als heks...
vraag me af of ik morgen idd schouderpijn heb...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 15:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
kirsten schreef:

Die mensen denken tenminse na over de toekomst ipv als een kip zonder kop naar die collectieve inenting te rennen.
waar slaat dat nou weer op?? alsof, als je de inenting wél gaat halen, je niet over je toekomst nadenkt?
en als een kip zonder kop naar die inenting rennen: erover nadenken en dan die inenting halen, kdenk dat dát de meesten van ons doen die de prik wél willen...
Oud 27-06-2002, 15:58
Starrie
Starrie is offline
ik heb hem vorige week ofzo gehad.
Was niks aan, geen pijn niks.
bijwerkingen was dat je een beetje spierpijn kreeg, maar verder niks.
Ik kreeg een ballonntje na afloop
Oud 27-06-2002, 19:01
cerys
cerys is offline
gister (of eergister, ja eergister)

heel veel bloed en pijn!!

nja, ok, niet dus, voelde niks, alleen de dag erna btje in mn arm als ik m optilde, en tsja dat was alles dan

o, en btw ik kreeg alleen pepermuntjes! maar wel lekkere
Oud 27-06-2002, 19:19
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
jaja ingeent onder het genot van K3, aaaaaaaaargh. Nou ja al die kindjes aan het dansen enzo, daarna janken

ik voelde echt helemaal niks, binnen 2 tellen was het gebeurd. Beetje raar gevoel in je arm naderhand, vandaag heb ik er helemaal geen last van.
Oud 27-06-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
jaja ingeent onder het genot van K3, aaaaaaaaargh. Nou ja al die kindjes aan het dansen enzo, daarna janken
ghehehe

nou iig goed dat je ingeënt bent
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:51
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
hehe, misschien gaan die kindjes straks wel K3 associeren met pijn
Oud 27-06-2002, 22:54
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik heb hem vanmiddag gehaald..zo gebeurd..was er ook nie bang voor ofzo
wij kregen een kortingsbon op schoenen bij de Perry sport en de kindertjes een snoepje van mensen verkleed als heks...
vraag me af of ik morgen idd schouderpijn heb...
Zo'n bon heb ik ook gekregen, bij mij was er ook een of ander meisje verkleed als heks om de kleinere kinderen op te vrolijken (in Capelle)
Oud 27-06-2002, 22:59
PV
PV is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Zo'n bon heb ik ook gekregen, bij mij was er ook een of ander meisje verkleed als heks om de kleinere kinderen op te vrolijken (in Capelle)
bij ons kregen ze een stickertje ik kreeg niks
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 23:35
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
bonefish schreef:
ik heb hem bewust overgeslagen. als ik ziek wordt, zal ik het jullie melden.
Oud 28-06-2002, 05:33
notbonefish
notbonefish is offline
nee. ik ben nog steeds niet ziek

Ik was trouwens in het verre verleden een keer ingeent tegen zowel A als C, maar die blijft volgens mij niet zo lang actief
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 05:59
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
Ik was trouwens in het verre verleden een keer ingeent tegen zowel A als C, maar die blijft volgens mij niet zo lang actief
Voor zover ze op het nieuws correcte informatie verstrekken zijn er nog geen medicijnen tegen de A en B variant, alleen voor de C.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 11:45
Quintus
Quintus is offline
Mijn zusje moest die prik halen terwijl ze onwijs verkouden was Die voelde zich dus al ontzettend ziek en toen werd dat gevoel alleen maar versterkt door die prik
Oud 28-06-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Je wordt niet ingeent tegen TBC en ook niet tegen tetenus (tenzij je door een hond gebeten wordt of in een spijker trapt ofzo). En ik denk ook aan de toekomst, lijkt me nog al handig.
"tetanus" *speelde vroeger teveel met roestige spijkers ivm huttenbouw*

Citaat:
En ter informatie: er zijn al een aantal kinderen opgenomen met meningokokken die de inenting hebben gehad (sommigen met de B variant, anderen met de (jawel) C variant. Er zijn ook al kinderen overleden die een inenting hebben gehad.
Hoelang was de inenting geleden bij de C-variant?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 13:48
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
"tetanus" *speelde vroeger teveel met roestige spijkers ivm huttenbouw*
Je snapt wat ik bedoel. Ik typte het over van degene die ik quotete.

Citaat:

Hoelang was de inenting geleden bij de C-variant?
Dat weet ik maar van één geval, 1 dag. Dat ding heeft geloof ik 15 dagen nodig voordat ie je er tegen beschermd. Volgens mij waren er meer, die vlak of iets langer daarna toch ziek werden, maar daar weet ik de 'feiten' dus niet van.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Je wordt niet ingeent tegen TBC
Nee, maar dat zou tegenwoordig niet zo'n slecht idee zijn....
Want het komt bestwel weer voor.....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Nee, maar dat zou tegenwoordig niet zo'n slecht idee zijn....
Want het komt bestwel weer voor.....
Griep en al wat ik nu even niet kan verzinnen ook. Het is niet goed om overal maar tegen ingeënt te worden. Je wordt dan wel immuun voor die bepaalde (vorm van die) ziekte, maar dan ontwikkelen zich wel weer andere (vormen van) ziektes, die vaak veel ernstiger en gevaarlijker zijn. Tis maar waar je dan voor kiest...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:33
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Dat weet ik maar van één geval, 1 dag. Dat ding heeft geloof ik 15 dagen nodig voordat ie je er tegen beschermd. Volgens mij waren er meer, die vlak of iets langer daarna toch ziek werden, maar daar weet ik de 'feiten' dus niet van.
Misschien kan je dan beter eerst die feiten achterhalen....
Oud 28-06-2002, 15:40
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Griep en al wat ik nu even niet kan verzinnen ook. Het is niet goed om overal maar tegen ingeënt te worden. Je wordt dan wel immuun voor die bepaalde (vorm van die) ziekte, maar dan ontwikkelen zich wel weer andere (vormen van) ziektes, die vaak veel ernstiger en gevaarlijker zijn. Tis maar waar je dan voor kiest...
Je wordt niet tegen griep ingeënt, omdat dat virus elk jaar weer verandert. En verder geeft de TBC inenting volgens mij geen 100% bescherming. Ik denk dat een screening bij risico groepen meer succes heeft, en ook meer kosteneffectief is. Daar komt ook nog bij dat er steeds meer resistente stammen gevonden worden, vnl. bij HIV patienten.
Verder vraag ik me af het zo is dat door die ineëntingen andere ziektes ontstaan die ernstiger en gevaarlijker zijn. Misschien kan je me daar wat meer over vertellen?
Oud 29-06-2002, 21:44
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Voor zover ze op het nieuws correcte informatie verstrekken zijn er nog geen medicijnen tegen de A en B variant, alleen voor de C.
nou, nee. je kunt ook tegen de A ingeent worden, maar dat vond de overheid niet nodig.

(is trouwens ook een ander soort injectie dan wat mensjes nu allemaal krijgen)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Markiex schreef:

Misschien kan je dan beter eerst die feiten achterhalen....
Ik bewaar niet alle kranten van een jaar en ik neem ook niet elke dag het nieuws op om het te bewaren, helaas.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten