![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. steun Israel 2. Leger in Saudie Arabie bij twee heilige Moslimplaatsen 3. Koude Oorlog in Afghanistan tegen de russen 4. Belachelijke buitenlandse bemoeienissen 5. Kapitalistische verderfelijke maatschappij 6. Wel Irak vernietigd de vorige keer, niet Saddam weggehaald. 7. Economische sancties tegen Irak |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
5) liever kapitalisme dan communisme. Verderfelijk? Och, het zijn perverse puriteinen en ze hebben een veel te hoge dunk van zichzelf, en ik verkies ook europa boven amerika, maar amerika boven de meeste andere samenlevingen. In afrika of china is het ook niet echt lollig. En japan met zjn rat race? Zuid amerika met zijn corruptie? En de regimes elders ter wereld? 6) ja, wat moeten ze nou den. saddam wel of niet afzetten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb geen idee hoe oud (of wijs) je bent, maar volgens mij zijn er een paar dingen niet helemal duidelijk. 2) In de eerste conflicten tussen Rusland en Afghanistan (Koude Oorlog dus 1979) steunde de Amerikanen de Afghanen met wapens, geheime troepen (CIA) en financiele middelen. Dit alles om de Russen te weerhouden Afghanistan in te nemen en deel te maken van het Groot-Russische Sovjet rijk ( ![]() Echter, toen de Russen "verslagen" waren lieten de Amerikanen de Afghanen totaal stikken, van bondgenoot in de oorlog (oa. Osama bin Laden zelf; zo is de man zelfs groot geworden, zonder de Amerikaanse steun toen, zouden we nu nooit van de man gehoord hebben) verwerden de Afghanen tot een vergeten volk. De daaropvolgende allesvernietigende burgeroorlog in Afghanistan werd totaal genegeerd door de eerdere bondgenoot Amerika. Dus.. vandaar dat de Afghanen daar nog ietsje pietsje pissig over zijn. 5) Het Amerikaanse regime is nou ook niet precies het beste meest rechtvaardige regime ter wereld. Ik verheerlijk helemaal geen regimes in het Midden-Oosten, Zuid Amerika, China of waar dan ook. Ik zeg enkel dat de Amerikanen geen ene moer te maken hebben met hoe of wat een regime in een ander land rechtmatig in elkaar steekt. Wij hebben ook niets bij de Amerikanen in te brengen, dus dat is dan mooi gelijk oversteken. Het Amerikaanse regime? Beperkte burgerrechten mbt "Terrorisme bestrijding" en een slechte privacy. Een oneerlijk kiesstelsel waarbij presidenten met een minderheid van de stemmen kunnen winnen. Walgelijke maatschappij totalitair gebaseerd op Kapitalisme zonder enige vorm van sociaal stelsel (vangnet). Legaal wapenbezit?? Rassendiscriminatie?? (Afro-Americans) Christen-Extremisme?? (God bless America!) 6) Natuurlijk waren de Irakezen beter af zonder Saddam. Echter, dat de Amerikanen deze klus niet 'goed' in hun eentje konden klaren wist iedereen. De Amerikanen zijn van "eerst doen dan denken" en niet andersom. Dat er martelingen en sterk verzet (ofwel terrorisme) zou komen en een grote rechteloosheid waar inmiddels al 30.000 Iraakse burgers onder zijn ongekomen kon iedereen voorspellen. Toch hebben de Amerikanen het gedaan. Niet om Saddam, maar om hun olie-belangen in het Midden-Oosten (lees: stabiliteit). Terwijl ze deze olie-belangen helemaal niet nodig hadden gehad als ze hun economie (en auto's) net zo zouden bouwen als we hier in Nederland doen. Kortom: een oorlog met tienduizenden onschuldige slachtoffers en een land in puin om een valse reden. Conclusie: Verkeerde oorlog om de verkeerde reden. Daarnaast is het ook nog noemenswaardig te vermelden dat Saddam met zijn terreur wel vrede hield in een land met sterk verdeelde groepen (Soennieten, Sjiieten, Koerden, Stammenvolkeren, etc.) De vraag is nog maar of het zo "rustig" als nu blijft of dat echt de pleuris uitbreekt als de Amerikanen weg zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk ik verkondig geen mening, of wat voor subjectief probeersel dan ook, ik geef enkel 7 redenen waarom de moslimwereld Amerika haat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Het wordt dus weer druk op de open-dag van Al Qaida ![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://www.infoplease.com/ce6/history/A0849360.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
De VS wilde voorkomen dat het communisme zich uitbreidde en ging zich daarom in elk land ermee bemoeien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik herinner me nog die videobeelden uit de Geschiedenisles van ouwe Harry. Meneer Truman moest het Amerikaanse volk mededelen dat het een atoombom op Hiroshima had gedropt. Met zijn meest ernstige gezicht las hij het bericht koeltjes voor van een briefje. Maar meneer was vergeten dat de camera's al draaiden voordat hij de uitzending begon, zodat we nu beeld konden zien van een Truman die zich zit te verkneukelen om het heuglijke nieuws te brengen. Hij lacht, hij gniffelt, hij popelt, hij kan niet wachten, hij heeft pretlichtjes in z'n ogen. En dan opeens geeft iemand het signaal, en zijn gezicht verstart en hij begint treurig te kijken... ![]() Ik moest aan de beelden denken toen ik George Bush iets soortgelijks zag doen in 'Fahrenheit 9/11'. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
wat te doen tegen die amerika haat? juno | 103 | 14-03-2005 23:22 | |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
friedrich nietzsche, of andere filosofie Zieke Gnoe | 31 | 28-04-2003 14:20 | |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |