Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 13:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-03-2005 @ 14:06 :
Dat we de link niet zien tussen seks en iemand een hand geven mischien?
Heb je kauwgom in plaats van hersenen in je hoofd zitten?
Advertentie
Oud 17-03-2005, 13:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 14:08 :
Heb je kauwgom in plaats van hersenen in je hoofd zitten?

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 13:13.
Oud 17-03-2005, 13:09
juno
juno is offline
Grappig. Ik kom ook uit een katholiek nest, maar ben al heel jong van mijn geloof afgevallen. Als een almachtige God zulke rotdingen toestond op de wereld vond ik het maar een rotzak waar ik niet in wilde geloven. Ik was een jaar of tien.

Later leerde ik meer over sociologie, over andere culturen en religies, en beredeneerde dat God niet de mensen, maar mensen, samenlevingen, hun iegen god maakten om hun leven zin te geven. En als er honderden totaal verschillende religies bestaan(hebben) waarom zou er dan eentje de juiste zijn? Kortom: religie is een belangrijk cultureel fenomeen wat een samenleving bij elkaar houdt, maar het is enorm tijd en plaats gebonden. Vandaar dat er steeds religies teloorgaan en anderen opkomen, met als nieuwste fenomeen het eclectische new age denken, waar een beetje van alle geloven op aarde geplukt wordt tot iets wat mensen troost en zin geeft in verwarrende tijden, als ze zelf geen invloed hebben op de wereld om hen heen.

Maar religie is wat mij betreft achterhaald. Ik kan prima functioneren zonder deistische zingeving of verklaring van de vragen van het leven. De natuurwetenschap heeft die verklaringen inmiddels gevonden, en die bleken in tegenspraak met de heersende geloofsleer. De aarde is namelijk niet plat en draait ook niet om de zon. Het bekeren van de arme "wilden" negertjes is een toppunt van arrogantie waar ik mij niet mee wens in te laten.

Religie is te ver gegaan, dwingt mensen in een keurslijf met als ultieme dreigement het onbewijsbare leven na de dood. Nou dankjefeestelijk, ik verwijs dat naar het rijk der fabelen. Ik kan me ook gedragen zonder angst voor hel en verdoemenis.

En je zult echt moeten leren je geloof ook te verdedigen tegen sceptici en niet alleen fijn erover te praten met vriendjes en vriendinnetje die jij het waard vindt. Heel wat profeten hebben voor een onwillig publiek gepredikt, waarom zou jij het jezelf dan wel zo makkelijk mogen maken door alleen voor een vrindelijk gehoor te prediken. Doe je best en verdedig je geloof en geef goede en volledige voorlichting. Als je gaat zeggen dat je dat niet wilt omdat het publiek die moeite niet waar dis kom je nooit verder dan je eigen kringetje, en bovendien zaai je dan twijfel of je het zelf wel zo goed weet als je weigert te zeggen.

Want dat doe je nu. Jij zegt dat je de antwoorden hebt, maar je weigert ze te geven. Als je dat op een tentamen doet kun je ook rekenen op een vette onvoldoende.
Oud 17-03-2005, 13:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 13:52 :
Ik erger me groen en geel aan mensen die eennormale sexuele moraal in een bepaalde samenleving als zedeloos betitelen en de deelnemesr aan die samenleving dus als een stel bandeloze sloeries beschouwt.
Ik wens op geen enkele mogelijke manier aansprakelijk te worden gesteld voor eventuele opgelopen hartkwalen =.
Oud 17-03-2005, 13:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 14:09 :
Grappig. Ik kom ook uit een katholiek nest, maar ben al heel jong van mijn geloof afgevallen. Als een almachtige God zulke rotdingen toestond op de wereld vond ik het maar een rotzak waar ik niet in wilde geloven. Ik was een jaar of tien.

Later leerde ik meer over sociologie, over andere culturen en religies, en beredeneerde dat God niet de mensen, maar mensen, samenlevingen, hun iegen god maakten om hun leven zin te geven. En als er honderden totaal verschillende religies bestaan(hebben) waarom zou er dan eentje de juiste zijn? Kortom: religie is een belangrijk cultureel fenomeen wat een samenleving bij elkaar houdt, maar het is enorm tijd en plaats gebonden. Vandaar dat er steeds religies teloorgaan en anderen opkomen, met als nieuwste fenomeen het eclectische new age denken, waar een beetje van alle geloven op aarde geplukt wordt tot iets wat mensen troost en zin geeft in verwarrende tijden, als ze zelf geen invloed hebben op de wereld om hen heen.

Maar religie is wat mij betreft achterhaald. Ik kan prima functioneren zonder deistische zingeving of verklaring van de vragen van het leven. De natuurwetenschap heeft die verklaringen inmiddels gevonden, en die bleken in tegenspraak met de heersende geloofsleer. De aarde is namelijk niet plat en draait ook niet om de zon. Het bekeren van de arme "wilden" negertjes is een toppunt van arrogantie waar ik mij niet mee wens in te laten.

Religie is te ver gegaan, dwingt mensen in een keurslijf met als ultieme dreigement het onbewijsbare leven na de dood. Nou dankjefeestelijk, ik verwijs dat naar het rijk der fabelen. Ik kan me ook gedragen zonder angst voor hel en verdoemenis.

En je zult echt moeten leren je geloof ook te verdedigen tegen sceptici en niet alleen fijn erover te praten met vriendjes en vriendinnetje die jij het waard vindt. Heel wat profeten hebben voor een onwillig publiek gepredikt, waarom zou jij het jezelf dan wel zo makkelijk mogen maken door alleen voor een vrindelijk gehoor te prediken. Doe je best en verdedig je geloof en geef goede en volledige voorlichting. Als je gaat zeggen dat je dat niet wilt omdat het publiek die moeite niet waar dis kom je nooit verder dan je eigen kringetje, en bovendien zaai je dan twijfel of je het zelf wel zo goed weet als je weigert te zeggen.

Want dat doe je nu. Jij zegt dat je de antwoorden hebt, maar je weigert ze te geven. Als je dat op een tentamen doet kun je ook rekenen op een vette onvoldoende.
Is dit een verkorte versie van je biografie?
Oud 17-03-2005, 13:14
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Global schreef op 17-03-2005 @ 14:03 :
nee! alleen als het over Joden gaat
Oud 17-03-2005, 13:14
juno
juno is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 14:10 :
Ik wens op geen enkele mogelijke manier aansprakelijk te worden gesteld voor eventuele opgelopen hartkwalen =.
Hou dan op met beledigende opmerkingen over mijn sexuele moraal iedere keer als het over religie gaat en ik het niet met je eens ben. Je hebt al een waarschuwing te pakken.
Oud 17-03-2005, 13:15
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-03-2005 @ 14:06 :
Dat we de link niet zien tussen seks en iemand een hand geven mischien?
tis de grens dat mensen maken mbt zeden
Oud 17-03-2005, 13:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 14:14 :
Hou dan op met beledigende opmerkingen over mijn sexuele moraal iedere keer als het over religie gaat en ik het niet met je eens ben. Je hebt al een waarschuwing te pakken.
Ik heb geen waarschuwing te pakken? Hoe kom je daar nu weer bij?
Oud 17-03-2005, 13:18
juno
juno is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 14:15 :
Ik heb geen waarschuwing te pakken? Hoe kom je daar nu weer bij?

Op de PM van een FB, je hebt het me zelf verteld. Je dacht nog dat ik over je geklaagd had, wat ik niet gedaanhad, overigens.
Oud 17-03-2005, 13:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 14:18 :
Op de PM van een FB, je hebt het me zelf verteld. Je dacht nog dat ik over je geklaagd had, wat ik niet gedaanhad, overigens.
De fb vond zelf ook dat hij niet echt sterk was opgetreden. Je liep als een dolle dwaze pm's rond te sturen en daarbij heb je ook over mij lopen klagen. Vergeet niet dat liegen een grote zonde is.
Oud 17-03-2005, 13:25
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 14:21 :
De fb vond zelf ook dat hij niet echt sterk was opgetreden. Je liep als een dolle dwaze pm's rond te sturen en daarbij heb je ook over mij lopen klagen. Vergeet niet dat liegen een grote zonde is.
Dat komt allemaal nog wel op de Dag des Oordeels neem ik aan?
Oud 17-03-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 14:09 :
(..)

Ten eerste zie ik het leven als een tentamen en Allah (swt) weet wat er in mijn hoofd/hart speelt. Hij alleen weet of ik oprecht geloof en wat ik er allemaal voor doe. En ook is Hij de Enige die me zal beoordelen op de Dag des Oordeels. Dus wie die vette onvoldoende toegerekend krijgt, beslist niemand anders dan Allah (swt).
Ten tweede ben ik geen profeet, ik ben enkel een leerling die kennis opdoet. Over de Islam raak je nooit uit gepraat. Ook nooit uitgeleerd. Mohammed (saws) is naar de mensheid gestuurd door God. Ik kan mezelf niet met hem vergelijken.
Ten derde heb ik nooit écht in de Bijbel geloofd. Mijn moeder bekeerde zich als eerste in ons gezin.

Omdat er 'foutjes' in de Bijbel staan, ben jij ongelovig geworden? Waarom kijk je niet verder?
Wat als ik jou vertel dat in de Koran al meer dan 1400 jaar staat dat de Aarde rond is. Sta je daar van te kijken, is het niet?

En verder ben ik niet van plan om anderen te bekeren en mijn Grote-Gelijk op te dringen aan anderen.
Oud 17-03-2005, 13:28
T_ID
T_ID is offline
Hmm, de krant wist te melden dat dit incident vaker is voorgekomen, en dat de uitkeringstrekker in kwestie eerst 10%, toen 20%, en nu dus 100% voor een maand (drie keer dus al) gekort is.

Verder weigerde hij alle alternatieve begroetingen te accepteren.

Tja, dan ben je onder alle omstandigheden en in praktisch alle situaties snel uitgepraat.

Niet alsof de man ooit aan het werk zou komen met zo'n uber-ich-attitude.
Oud 17-03-2005, 13:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Okee, kappen nu met het gekibbel. Ik ga het niet nog een keer zeggen.
Oud 17-03-2005, 13:37
mary13
mary13 is offline
12

nou sorry hoor maar ik vind dat vrouwen net zoveel recht hebben een "hand te krijgen"als een man, natuurlijk begrijp ik dat deze man dit niet mag van zijn geloof maar we zijn nu in Nederland dus hebben alle mansen zich te houden aan de Nederlandse regels! of het nou geloof is of niet! wij hebben ons ook te houden aan de regels in het buitenland!

groetuSs Mary
Oud 17-03-2005, 13:39
juno
juno is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 14:21 :
Ik heb een otpic op M en M geopend waarbij ik geen namen noemde en geen directe sancties wilde, maar slechts de sfeer op N en A wilde verbeteren. Ik heb geen enkele pm aan welke fb dan ook gestuurd en ik heb niet over jou geklaagd. Ik heb niet gelogen, dat doe jij nu om mij zwart te maken.

Strekte straks bij de dag des oordeels he.
Verder ga ik hier geen woord meer aan vuil maken.
Oud 17-03-2005, 13:39
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-03-2005 @ 13:20 :
Het probleem is dat mensen zoals jou niet begrijpen dat dit leven voor moslims een belangrijke test is. Sterker nog, dit leven is een test voor de hele mensheid.
Sorry dat ik het zeg maar je eerste vraag slaat nergens op en hij is bovendien dom. No offence.
Ik had het wel over een hand geven en niet over het gehele leven he.

Want? Door dat soort dingen uit te bannen heb je niks meer te voorkomen. Als je geen hand mag geven om onzedigheid te voorkomen ben je dan al niet meteen gezakt voor dat onderdeel van de test
Oud 17-03-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
mary13 schreef op 17-03-2005 @ 14:37 :
nou sorry hoor maar ik vind dat vrouwen net zoveel recht hebben een "hand te krijgen"als een man, natuurlijk begrijp ik dat deze man dit niet mag van zijn geloof maar we zijn nu in Nederland dus hebben alle mansen zich te houden aan de Nederlandse regels! of het nou geloof is of niet! wij hebben ons ook te houden aan de regels in het buitenland!
Daar gaat het niet om. Er is geen regel die mensen verplicht handen te schudden in Nederland. Wel is er een regel die mensen die een uitkering hebben verplicht te solliciteren naar werk. Deze man vermindert bewust en onnodig zijn kansen op werk. Dát is de reden dat hij wordt gekort op zijn uitkering.
Oud 17-03-2005, 13:46
Verwijderd
Laat toch zitten.
Oud 17-03-2005, 13:54
juno
juno is offline
Ik ben benieuwd of die beslissing in bezwaar/beroep in stand kan blijven.

Maar daar hoor je in het nieuws nou nooit eens wat over.
Oud 17-03-2005, 13:55
Verwijderd
www.rechtspraak.nl

Oud 17-03-2005, 13:56
juno
juno is offline
Ik weet toch niet hoe die man heet!
Oud 17-03-2005, 13:58
Verwijderd
Zoek gewoon op 'hand' en 'schudden' ofzo.

Hoewel ik niet weet of ook bestuursrechtelijke beschikkingen op die site gepubliceerd worden. Wel bestuursrechtspraak van de rechtbanken en de Afdeling, maar of er ook beslissingen op bezwaarschriften bestuursorganen op staan?
Oud 17-03-2005, 14:01
mary13
mary13 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 14:41 :
Daar gaat het niet om. Er is geen regel die mensen verplicht handen te schudden in Nederland. Wel is er een regel die mensen die een uitkering hebben verplicht te solliciteren naar werk. Deze man vermindert bewust en onnodig zijn kansen op werk. Dát is de reden dat hij wordt gekort op zijn uitkering.
ja dat is waar maar ik blijf er bij dat het niet fatsoenelijk is dat er op geslacht word bepaatl wie je een hand mag geven. al het je wel gelijk dat deze man bewust zijn kansen op werk vermindert. groetjess mary
Oud 17-03-2005, 14:03
Verwijderd
Tsja, sommige geloven vinden nou eenmaal andere dingen fatsoenlijk dan wij.
Oud 17-03-2005, 14:08
juno
juno is offline
When in R...

en anders ga je toch niet naar Rome??
Oud 17-03-2005, 14:09
Verwijderd
Ja, dat is - helaas - ook altijd het punt waar ik op uitkom: als je deze maatschappij zo verschrikkelijk verdorven vindt, dan maak je toch snel een opleiding af en ga je naar een ander land? Genoeg vraag naar artsen, architecten en technici in landen als Irak en Afghanistan hoor.
Oud 17-03-2005, 14:13
mary13
mary13 is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 15:03 :
Tsja, sommige geloven vinden nou eenmaal andere dingen fatsoenlijk dan wij.
das waar ....
Oud 17-03-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
mary13 schreef op 17-03-2005 @ 15:13 :
das waar ....
Inderdaad.

Dan komt dus de vraag welke gebruiken voorrang moeten krijgen. In de meest primitieve situatie bepaalt de meerderheid alles, dus zouden moslims helemaal geen enkele eigen gewoonte mogen behouden. Gelukkig hebben we grondrechten, die minderheden beschermen in de uitoefening van hun gebruiken en gewoontes. Maar daar zijn natuurlijk ook grenzen aan.
Oud 17-03-2005, 14:20
mary13
mary13 is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2005 @ 15:15 :
Inderdaad.

Dan komt dus de vraag welke gebruiken voorrang moeten krijgen. In de meest primitieve situatie bepaalt de meerderheid alles, dus zouden moslims helemaal geen enkele eigen gewoonte mogen behouden. Gelukkig hebben we grondrechten, die minderheden beschermen in de uitoefening van hun gebruiken en gewoontes. Maar daar zijn natuurlijk ook grenzen aan.
ja, moslims mogen natuurlijk hum eigen gewoontes behouden maar er zijn grenzen en als vrouwen daar onder moeten "leiden" vind in dat te ver gaan. wand er bestaat ook z'n wet gelijke rechten.
Oud 17-03-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
mary13 schreef op 17-03-2005 @ 15:20 :
ja, moslims mogen natuurlijk hum eigen gewoontes behouden maar er zijn grenzen en als vrouwen daar onder moeten "leiden" vind in dat te ver gaan. wand er bestaat ook z'n wet gelijke rechten.
Handen schudden is geen recht en heeft niets te maken met gelijke behandeling.
Oud 17-03-2005, 14:22
Verwijderd
Juist. In Nederland vinden we gelijke behandeling zo belangrijk, dat we dat vaak vóór iemands geloof stellen. Als iemand vrouwen minderwaardig vindt mag hij dat best denken, maar soms zal hij zich niet zo mogen gedragen. En dat is wat veel mensen niet willen accepteren.
Oud 17-03-2005, 14:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 17-03-2005 @ 13:03 :
MA neem ik al niet eens meer serieus,
Dan ben ik de enige die jij niét serieus 'néémt'.

Citaat:
die huilt alleen een beetje mee met de wolven in het bos,
Ik houd inderdaad meer van wolven dan van katten. Wolven zijn mooie beesten, katten zijn vals en gemeen. Als ik naar zo'n kattekop alleen al kijk, word ik niet goed.

Citaat:
dat is een laffe meeloper.
Oh nee, hoor, al mijn meningen hier verkondigt, heb ik zelf bedacht hoor.

Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind jullie een stel intolerante geloofsverblinde idioten die hun relativeringsvermogen opgegeven hebben ten gunste van een strikt persoonlijk iets als een religie.
Maar Júno scheldt nooit...
Oud 17-03-2005, 14:33
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-03-2005 @ 15:26 :
Dan ben ik de enige die jij niét serieus 'néémt'.

Ik houd inderdaad meer van wolven dan van katten. Wolven zijn mooie beesten, katten zijn vals en gemeen. Als ik naar zo'n kattekop alleen al kijk, word ik niet goed.

Oh nee, hoor, al mijn meningen hier verkondigt, heb ik zelf bedacht hoor.

Maar Júno scheldt nooit...
Ik denk: laat ik mij voor een keertje nou eens naar dat niveau laten afzakken, dan weet je ook eens hoe dat voelt.

Poezen zijn prachtig. Wolfjes ook.

En ik had het niet over je meningen, maar je meelachen om grappen en beledigingen aan mijn adres. Je duit altijd als tweede man een duit in het zakje. Dan denk ik maar: spuit elf geeft ook een straaltje modder...vandaar dat ik je niet helemaal meer als een volwaardig discussiepartner beschouw.
Oud 17-03-2005, 14:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Begrijpend lezen is lastig.

Regels voor berichten