![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.." (Mattheus 10:34) "en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard. (Lukas 22:36) "Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood." Het verbranden van ongelovigen gedurende de tijd van de Inquisitie was gebaseerd op de woorden van Jezus " Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand." (Johannes 15:6) Jezus keek naar zijn critici "met toorn" (Markus 3:5), en viel kooplui aan met een zweep (Johannes 2:15). Hij toonde zijn respect voor het leven door onschuldige dieren te verdrinken (Mattheus 8:32). Hij weigerde een ziek kind te genezen, tot hij door de moeder onder druk werd gezet (Mattheus 15:22-28). Het meest opvallende aspect van zijn karakter was zijn promotie van eeuwige kwelling. "De Zoon des mensen [Jezus zelf] zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen, en degenen, die de ongerechtigheid doen; En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; daar zal wening zijn en knersing der tanden.." (Mattheus 13:41-42) " En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur" (Markus 9:43) Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26) "Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36) Vrede op aarde......... ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook met dit soort vragen gelopen maar heb mensen enorm veel troost en houvast zien vinden bij God toen ze zo ziek waren. Maar zal wel psychisch geweest zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volges mij is het gewoon een verhaal over een mannetje die goed was etc. en die de wereld heeft geschapen, netzo als er nu verhalen zijn en die verspreid worden of opgeschreven. wie weet is pinkeltje over 100000000 jaar wel een god ofzo. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het flauw om die stukjes uit de Bijbel te isoleren. Ik heb wat stukjes erop nageslagen, en met de context erbij (de verzen eromheen) wordt pas duidelijk wat er gezegd wordt. En dat is helemaal niet verkeerd. Dit is net zo om te zeggen dat alles in de evolutie theorie berust op toeval, zonder daadwerkelijk te kijken naar wat het nou werkelijk inhoud. ![]() welterusten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
De Kantine |
Het grote taarttopic Verwijderd | 22 | 24-09-2009 11:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Brief van jezus aan jou.. Tintia* | 4 | 19-09-2005 11:23 | |
wat vinden jullie van deze brief debotjuh | 6 | 03-07-2003 11:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[begin van een verhaal] Flipje het Kipje | 4 | 25-05-2003 22:55 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |