Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 12:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 06-04-2005 @ 13:42 :
Zijn er hier mensen die net als mij de caloriechecker van het Voedingcentrum gebruiken om te kijken hoeveel calorieen ze binnen krijgen? Gaat die site bij jullie ook ontzettend langzaam als je er meer in hebt staan, of ligt dat nou aan mij? Ik heb het er nu van een week staan en dat ding gaat alsmaar slomer, hoe irritant .
ik doe bij becel, voedingsmeter ...
Oud 06-04-2005, 12:45
Mara
Mara is offline
@Dreamzy: Zoals Gothic zegt kan je beter boter gebruiken omdat je in olie bakt. Ikzelf gebruik geen boter, maar wij bakken/braden er wel weer in.

@Gothic: Ik kan wel wachten, maar dan denk ik over een kwartier: 'nog geen honger' een halfuur daarna 'nog geen honger' en dan sla ik door.
Oud 06-04-2005, 12:46
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2005 @ 13:43 :
ik doe bij becel, voedingsmeter ...
Hoe bevalt je die? En trekt die het wel als je er meer in zet? Ik zal eens even kijken.
Oud 06-04-2005, 12:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lynn schreef op 06-04-2005 @ 13:46 :
Hoe bevalt je die? En trekt die het wel als je er meer in zet? Ik zal eens even kijken.
Ik vind die niet echt handig.

Ik gebruik zelf valtaf.nl. Bij www.overgewicht.nl hebben ze ook iets, die is ook makkelijk te bedienen.
Oud 06-04-2005, 12:56
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 13:48 :
Ik vind die niet echt handig.

Ik gebruik zelf valtaf.nl. Bij www.overgewicht.nl hebben ze ook iets, die is ook makkelijk te bedienen.
Ik vind 'm (Becel) een beetje irritant, vooral dat al die producten zo langs komen razen; onoverzichtelijk. Ik kijk eerst nog wel ff of ik caloriechecker iets kan versneller door alle eerder ingevulde dingen weg te halen ofzo. Overgewicht.nl lijkt me ook wel wat, so thanx.
Oud 06-04-2005, 13:01
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2005 @ 13:42 :
wat dacht je van brood met normale kaas? Of iets meer 'boter' want dat mis je toch, zeker als je ook in olie bakt...
Ik weet niet zeker of de aardappeltjes in olie worden gebakken eigenlijk, kan ook goed boter zijn. En kaas eet ik normaal iedere dag, misschien dat ik er zo nog een boterham mee neem want eigenlijk heb ik nog wel honger.
Oud 06-04-2005, 13:02
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 06-04-2005 @ 13:56 :
Ik vind 'm (Becel) een beetje irritant, vooral dat al die producten zo langs komen razen; onoverzichtelijk. Ik kijk eerst nog wel ff of ik caloriechecker iets kan versneller door alle eerder ingevulde dingen weg te halen ofzo. Overgewicht.nl lijkt me ook wel wat, so thanx.
Ik gebruik ook overgewicht.nl
Oud 06-04-2005, 13:07
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 06-04-2005 @ 14:02 :
Ik gebruik ook overgewicht.nl
Ik ben er al mee aan het proberen geweest zonet en hij bevalt opzich wel goed. Is alleen met iets minder vrolijke kleurtjes dan de c-checker, maar daar kom ik dan nog wel over heen.
Oud 06-04-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Ok, net die boterham gegeten. Veel later dan gepland, maar goed.
Oud 06-04-2005, 13:23
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Ik ben vaak bezig met wat ik eet en ik ben bang om aan te komen, ookal ben ik niet dik (1,65 meter en 54 kilo). Dit neemt niet weg dat ik nooit "slechte dingen" eet als chocola. Ik heb net nog een reep chocola op (ongesteld he ) maar hier voel ik me nu alweer schuldig over . Meer mensen die hier last van hebben? En wat doe je eraan?
Oud 06-04-2005, 13:24
Mara
Mara is offline
Je hebt 't topic gevonden zie ik

Mag ik vragen wat je op een dag normaal eet, dus zonder iets waar je je schuldig over voelt?
Oud 06-04-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
kiddiestyle schreef op 06-04-2005 @ 14:23 :
Ik ben vaak bezig met wat ik eet en ik ben bang om aan te komen, ookal ben ik niet dik (1,65 meter en 54 kilo). Dit neemt niet weg dat ik nooit "slechte dingen" eet als chocola. Ik heb net nog een reep chocola op (ongesteld he ) maar hier voel ik me nu alweer schuldig over . Meer mensen die hier last van hebben? En wat doe je eraan?
Je kunt jezelf aanleren dat de reep niet óp hoeft. Als je gewoon gezond eet maar niet af wil vallen kun je best af en toe wat chocola eten, of zelfs elke dag als het je enige snoep is, maar neem dan gewoon 2 blokjes en doe de reep dan weer in de verpakking en leg 'm in de kast en dan pas nadat je 'm hebt weggelegd, de 2 blokjes opeten. Is in het begin veel zelfbeheersing nodig, maar na een tijdje is het een gewoonte en kan de reep ook gewoon op tafel blijven liggen met 2 blokjes minder .
Oud 06-04-2005, 13:27
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:24 :
Je hebt 't topic gevonden zie ik

Mag ik vragen wat je op een dag normaal eet, dus zonder iets waar je je schuldig over voelt?
's ochtends:
banaan en 2 crackers met jam
's middags:
twee witte bolletjes met kaas of jam.
's avonds:
vlees, en één bord met aardappels en groente, toetje (net wat we in huis hebben, wisselend van yoghurt tot ijs)
Tussendoor drink ik nog anderhalve liter water en soms eet ik nog twee crackers of liga milkbreak tussendoor.

Voor zover ik weet is dit niet teveel of te weinig?
Gothic
Gothic is offline
Overgewicht.nl heb ik nu gebruikt, ik kom op veel minder uit dan op andere sites...
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dit topic gaat echt veel te snel Ik kan het echt niet bijhouden hoor!

De calorieënteller van voedingscentrum klopt trouwens niet helemaal... Een bapao (?)broodje bevat volgens hun ong 600 kcal terwijl als ik het uitreken ik op 310 kom oid. (lang geleden, weet t niet meer precies). Dat scheelt nogal. En t lijkt mij dat de verpakking de waarheid spreekt. t is niet erg nauwkeurig.
Oud 06-04-2005, 13:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 06-04-2005 @ 14:27 :
's ochtends:
banaan en 2 crackers met jam
's middags:
twee witte bolletjes met kaas of jam.
's avonds:
vlees, en één bord met aardappels en groente, toetje (net wat we in huis hebben, wisselend van yoghurt tot ijs)
Tussendoor drink ik nog anderhalve liter water en soms eet ik nog twee crackers of liga milkbreak tussendoor.
Dat is niet gezond. Jij denkt van wel, maar 't is niet zo. Door dat je zo weinig eet krijg je ook juist zin in chocola.

Je bent niet zo lang, dus mik op zo'n 5 btoerhammen + avondeten + fruit en tussendoortjes.

Boterhammen ja, geen bolletjes.
Oud 06-04-2005, 13:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:28 :
Dat is niet gezond. Jij denkt van wel, maar 't is niet zo. Door dat je zo weinig eet krijg je ook juist zin in chocola.

Je bent niet zo lang, dus mik op zo'n 5 btoerhammen + avondeten + fruit en tussendoortjes.

Boterhammen ja, geen bolletjes.
Een bruin, niet wit .
Oud 06-04-2005, 13:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-04-2005 @ 14:27 :
Dit topic gaat echt veel te snel Ik kan het echt niet bijhouden hoor!

De calorieënteller van voedingscentrum klopt trouwens niet helemaal... Een bapao (?)broodje bevat volgens hun ong 600 kcal terwijl als ik het uitreken ik op 310 kom oid. (lang geleden, weet t niet meer precies). Dat scheelt nogal. En t lijkt mij dat de verpakking de waarheid spreekt. t is niet erg nauwkeurig.
Daarom gebruik ik valtaf.nl, daar vullen de gebruikers zelf de lijst aan door dingen van verpakkingen over te nemen
Oud 06-04-2005, 13:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2005 @ 14:29 :
Een bruin, niet wit .
Dat ook nog ja. Daar denk ik niet aan, dat is voor mij gewoon vanzelfsprekend eigenlijk.
Oud 06-04-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2005 @ 13:36 :
1850 zonder sporten gister? Dan is het wel (bijna ) goed ja.

Maar je eet nu maar 4 boterhammen + havermout. Wat doe je op brood, want ik zie alleen beleg van 1 boterham 15 jam. En waarom eet je dieetjam?
Daarnaast iets van kaas/boter mis ik...

Maar goed verdeeld, maar ik blijf het ontbijt te weinig vinden...
Ik eet ook kwark en muesli en 2 bananen, het is niet noodzakelijk om 5 (wat het voedingscentrum aanraadt) boterhammen te eten als je je voedingsstoffen op een andere manier binnenkrijgt.

Ik eet geen dieet-jam maar biologische jam en daar is geen suiker aan toegevoegd dus dan krijg je suikerarme jam.
Kaas en boter heb je gelijk in maar dat tekort wordt opgevangen door de kwark en de boter van de bereiding van het avondeten.
Oud 06-04-2005, 13:40
Mara
Mara is offline
@Moenbloem: Ik zou toch wat meer eten. Je zit nu al onder je doel en je hebt ook nog 's gesport.
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:30 :
Dat ook nog ja. Daar denk ik niet aan, dat is voor mij gewoon vanzelfsprekend eigenlijk.
Dan zal k mn bolletjes maar eens in gaan wisselen voor bruine boterhammen...(een paar maanden geleden at ik ook altijd bruin brood ipv bolletjes, k at toen tussen de middag altijd 4 bruine boterhammen)
Verwijderd
havermout schijnt idd een goede broodvervanger te zijn, ook met vezels enzo.
Oud 06-04-2005, 13:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 06-04-2005 @ 14:40 :
Dan zal k mn bolletjes maar eens in gaan wisselen voor bruine boterhammen...(een paar maanden geleden at ik ook altijd bruin brood ipv bolletjes, k at toen tussen de middag altijd 4 bruine boterhammen)

Je ontbijt mag ook wel wat groter. Hoeveel boterhammen ben je van plan te gaan eten op een dag?
Oud 06-04-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:40 :
@Moenbloem: Ik zou toch wat meer eten. Je zit nu al onder je doel en je hebt ook nog 's gesport.

Ik snap je niet zo goed. Mijn doel is ongeveer 1800 cal en met dit, exclusief avondeten kom ik op 1200-nogwat. Avondeten wordt waarschijnlijk broccoli + aardappelkroketjes (uit de oven) en een vleesvervanger. Ik weet niet of dat 600 cal is maar anders eet ik er nog wat bij. En ik heb vandaag nog helemaal niet gesport
Oud 06-04-2005, 13:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 07:43 :
1600 kcal is niet veel. Als ik jouw posts nu lees, dan ga ik me toch, net als de rest, idd ernstig zorgen maken. Je slaat idd door (of bent het al).
Het is best veel voor een niet-refeed-dag...
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 06-04-2005 @ 14:47 :
Ik snap je niet zo goed. Mijn doel is ongeveer 1800 cal en met dit, exclusief avondeten kom ik op 1200-nogwat. Avondeten wordt waarschijnlijk broccoli + aardappelkroketjes (uit de oven) en een vleesvervanger. Ik weet niet of dat 600 cal is maar anders eet ik er nog wat bij. En ik heb vandaag nog helemaal niet gesport
Woow, loop ik hier posts/nicks door elkaar te halen

Ik bedoelde Dreamzy
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Ach hou je mond..
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 06-04-2005 @ 14:39 :
Ik eet ook kwark en muesli en 2 bananen, het is niet noodzakelijk om 5 (wat het voedingscentrum aanraadt) boterhammen te eten als je je voedingsstoffen op een andere manier binnenkrijgt.
Waarom eet je twee bananen?
Oud 06-04-2005, 13:50
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:42 :

Je ontbijt mag ook wel wat groter. Hoeveel boterhammen ben je van plan te gaan eten op een dag?
4 boterhammen, daar heb ik altijd genoeg aan. Als ik toch honger krijg eet ik iets van crackers, fruit of liga.
Oud 06-04-2005, 13:51
cerys
cerys is offline
Ik was net bij de dokter om te kijken of ze door de onderzoeken die ik heb ondergaan erachter gekomen waren waar mijn enorme ijzertekort/bloedarmoede/flauwval-vatbaarheid vandaan kwam.
Ze konden weer eens niets vinden..
Oud 06-04-2005, 13:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 06-04-2005 @ 14:50 :
4 boterhammen, daar heb ik altijd genoeg aan. Als ik toch honger krijg eet ik iets van crackers, fruit of liga.
Is niet erg veel hoor. Zeker omdat je niet af wil vallen, gewoon op gewicht blijven.
Oud 06-04-2005, 13:53
blurred
blurred is offline
Ik eet eigenlijk niet heel veel boterhamen, wel brood en ook altijd bruin/volkoren. Dat is vaak een bruin bolletje of een mueslibroodje/meergranenrboodje oid. Maar dat lijkt me eigenlijk vrijwel gelijk staan aan bruine botherhammen qua wat er qua voedingsstoffen in zit?
Oud 06-04-2005, 13:54
Verwijderd
als je met 4 boterhammen, fruit en avondeten én veel snoep (en misschien ook frisdrank en alcohol of dat niet?) altijd op gewicht bleef, en nu laat je het snoep weg of ga je sterk minderen, dan heb je meer normaal voedsel nodig om toch op gewicht te blijven
Oud 06-04-2005, 13:55
blurred
blurred is offline
Citaat:
cerys schreef op 06-04-2005 @ 14:51 :
Ik was net bij de dokter om te kijken of ze door de onderzoeken die ik heb ondergaan erachter gekomen waren waar mijn enorme ijzertekort/bloedarmoede/flauwval-vatbaarheid vandaan kwam.
Ze konden weer eens niets vinden..
Dat hoor ik vaker. Dat dokters er bij mensen met problemen met hun bloed niet achterkomen wat het is.... vaag is dat. En klote, voor jou
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 06-04-2005 @ 14:53 :
Ik eet eigenlijk niet heel veel boterhamen, wel brood en ook altijd bruin/volkoren. Dat is vaak een bruin bolletje of een mueslibroodje/meergranenrboodje oid. Maar dat lijkt me eigenlijk vrijwel gelijk staan aan bruine botherhammen qua wat er qua voedingsstoffen in zit?
Bolletjes bevatten meer vet geloof ik, dus ook meer kcal.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 09:39 :
Ideaal KEV is 40-40-20

Meeste mensen krijgen véél te veel koolhydraten binnen, te weinig eiwit. Dit kan je aanvullen door meer mager vlees te eten, vis, kwark e.d.
Ik balanceer het toch liever, maar dan wel met goede vetten, die hebben namelijk ook een goede invloed op het stofwisseling. Ik doe liever KEV 40-35-25 of zoiets dergelijks...
Oud 06-04-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 06-04-2005 @ 14:53 :
Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar gewoon brood schijnt beter te zijn (zit, denk ik, minder vet in oid).
Oud 06-04-2005, 13:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-04-2005 @ 14:40 :
havermout schijnt idd een goede broodvervanger te zijn, ook met vezels enzo.
Is al een keer een discussie over geweest waarin ook het tegendeel werd beweerd ...
Oud 06-04-2005, 14:01
blurred
blurred is offline
Dat geloof ik best, maar komt dat niet gewoon doordat zo'n broodje groter is dan een botherham? Als je bijvoorbeeld als lunch 4 boterhammen zou eten, dan heb je misschien wel genoeg aan 2 bolletjes, omdat die groter zijn. En kom je qua vet op dezelfde hoeveelheid uit....
Oud 06-04-2005, 14:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Ach hou je mond..
Wow.. Okay...
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 06-04-2005 @ 14:59 :
Is al een keer een discussie over geweest waarin ook het tegendeel werd beweerd ...
En aangezien de meningen er toch over zullen blijven verschillen, kun je daarom, denk ik, maar het beste doen wat jezelf vindt.

Ik vind dat je best kunt varieren ipv je krampachtig vast te houden aan wat het voedingscentrum voorschrijft. Dat is nogal een richtlijn en geen verplichting.
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-04-2005 @ 15:02 :
Wow.. Okay...
Ja, dat jij wil doorslaan vind ik best. Wij hebben je geprobeerd te stoppen, maar ga 't nou niet anderen aanpraten dat 1600 veel is, ook al is het een vrij inactieve dag.
Oud 06-04-2005, 14:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 15:02 :
Ja, dat jij wil doorslaan vind ik best. Wij hebben je geprobeerd te stoppen, maar ga 't nou niet anderen aanpraten dat 1600 veel is, ook al is het een vrij inactieve dag.
Voor de meesten is dat niet veel nee maar wel voor mijn lengte... maar ja, moeilijk te begrijpen he?
Oud 06-04-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Geloof wat je wilt geloven, je komt er nog wel een keer achter.

Verder idd: "ga 't nou niet anderen aanpraten dat 1600 veel is".
Oud 06-04-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Waarom eet je twee bananen?
Waarom niet? Nou ja, eigenlijk zou ik dat niet moeten doen omdat ik probeer te minderen in koolhydraten, maar
1) De Grapefruits zijn op, de kiwi's nog niet rijp en mineola's (?) vind ik niet lekker en aangezien dat het enige fruit is wat we hebben....
2) Ik ga vanavond eerst wat krachttraining doen als dat uitkomt met mijn schoolwerk en daarna nog spinnen. Tussen die 2 vind ik het dus wel prettig om wat koolhydraten binnen te krijgen> Banaan dus aangezien ik daarmee ook aan mij 2 stuks fruit per dag kom.

Normaal eet ik dus 2 grapefruits of een grapefruit+ iets anders.
Oud 06-04-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-04-2005 @ 15:03 :
Voor de meesten is dat niet veel nee maar wel voor mijn lengte... maar ja, moeilijk te begrijpen he?
Jij begrijpt ons ook niet geloof ik.

Dingen als lengte zijn heel vaak van die onzinsmoesjes... Ik vind het erg jammer dat je nu opeens zo 'raar' doet, terwijl je voorheen nog wel redelijk gezond leek te doen ed. Prima als je het zelf wilt doen, maar raadt andere dergelijke dingen ajb niet aan (en als het alleen mbt jouw lengte geldt ed: wie had het altijd over 100% compleet moeten zijn in posts ed?).
Oud 06-04-2005, 14:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-04-2005 @ 15:03 :
Ik ben heel begripvol. Wil weten waarom mensen zoiets denken, en als het realistisch is dan zal ik zeggen als ik 't er niet mee eens ben, maar dat 't verder niet erg is.

Maar wat jij nu doet is gewoonweg dom. En ik wil niet dat nieuwe mensen hier komen, dat lezen en denken dat 't waar is.
Oud 06-04-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 06-04-2005 @ 15:05 :
Waarom niet?
Zoals je zelf al zegt: om de koolhydraten. En verder ook omdat het verstoppend kan werken, is ook niet echt handig. En waarom niet gewoon varieren? Ipv twee dezelfde dingen, twee verschillende dingen? En misschien vragen of er bv. ook ander fruit gehaald kan worden of het zelf halen? Natuurlijk zullen er soms redenen zijn waardoor het een keer voorkomt dat je bv. twee bananen eet, maar daarom mag ik er toch nog wel wat van zeggen ed?
Oud 06-04-2005, 14:09
cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 09:39 :
Ideaal KEV is 40-40-20

Meeste mensen krijgen véél te veel koolhydraten binnen, te weinig eiwit. Dit kan je aanvullen door meer mager vlees te eten, vis, kwark e.d.
en die 40-40-20 is over een hele dag?

ik snap het niet, want tot nu toe heb ik iets van 800 kcal en is mijn verhouding 135-40-13

hoe kan dat nou

Regels voor berichten