Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 13:39
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 14:38 :
Amerika -en Israëlpropaganda hangt óns de strot uit.
Ja, al die leugens die zij verspreiden, en niemand die er ooit wat tegen doet of er wat van zegt. Het is schandalig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 13:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 11-04-2005 @ 14:39 :
Ja, al die leugens die zij verspreiden, en niemand die er ooit wat tegen doet of er wat van zegt. Het is schandalig
haha, je moet wel een troll zijn

of een onderkoffer
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:39 :
Martelaargedoe betekent doden, idioot
Dat is niet waar
Met citaat reageren
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:40 :
haha, je moet wel een troll zijn

of een onderkoffer
Maar ze heeft wél gelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:39 :
Martelaargedoe betekent doden, idioot
Amerika en Israël staan ook synoniem voor doden, trol (als we dan toch gaan schelden).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 11-04-2005 @ 14:40 :
Dat is niet waar
als de strijd alleen met pen bestreden werd, dan zou ik je gelijk kunnen geven, maar er zijn genoeg voorbeelden in de wereld om te laten zien dat de lui die continu als martelaar bestempeld worden gedood hebben of gedood zijn (soms door eigen toedoen).
Oud 11-04-2005, 13:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 14:41 :
Amerika en Israël staan ook synoniem voor doden, trol (als we dan toch gaan schelden).
define: troll
a newsgroup post that is deliberately incorrect, intended to provoke readers; or a person who makes such a post
www.archivemag.co.uk/gloss/T.html
juno
juno is offline
En er is weer een nieuwe kloon toegevoegd aan het Borg-collectief van zeloten.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 14:40 :
Maar ze heeft wél gelijk.
En óf ze gelijk heeft
Met citaat reageren
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:42 :
als de strijd alleen met pen bestreden werd, dan zou ik je gelijk kunnen geven, maar er zijn genoeg voorbeelden in de wereld om te laten zien dat de lui die continu als martelaar bestempeld worden gedood hebben of gedood zijn (soms door eigen toedoen).
Het opofferen voor je geloof kent vele gezichten, sommige gezichten zijn mooi, andere gezichten niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 11-04-2005 @ 14:43 :
Het opofferen voor je geloof kent vele gezichten, sommige gezichten zijn mooi, andere gezichten niet.
Het opofferen voor je geloof waarbij andere mensen die niet in datzelfde geloof geloven het slachtoffer worden is sowieso geen mooi gezicht.
Oud 11-04-2005, 13:45
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:44 :
Het opofferen voor je geloof waarbij andere mensen die niet in datzelfde geloof geloven het slachtoffer worden is sowieso geen mooi gezicht.
Soms is dat helaas noodzakelijk
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 11-04-2005 @ 14:45 :
Soms is dat helaas noodzakelijk

juno
juno is offline
Het opofferen voor je geloof is verspilling van het leven en in dat opzicht gaat het tegen je geloof in.

Ieder geloof dat opoffering vergt vind ik verdacht, en de aanhangers ervan krankzinnig en respectloos.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:43 :
define: troll
a newsgroup post that is deliberately incorrect, intended to provoke readers; or a person who makes such a post
www.archivemag.co.uk/gloss/T.html
Met één L, doos.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 14:46 :
Met één L, doos.
nee sukkel
Oud 11-04-2005, 13:47
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 14:45 :
Het opofferen voor je geloof is verspilling van het leven en in dat opzicht gaat het tegen je geloof in.

Ieder geloof dat opoffering vergt vind ik verdacht,
Het staat toch echt anders geschreven

Alles in het leven vergt offers.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:46 :
nee sukkel
Jawel, doos. Nederlands, weet je wat dat is? Ja? Mooi. Weet je dan ook dat het Nederlands het woord 'trol' kent? Ja? Mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:48
Martyr
Martyr is offline
Waarom al dat geruzie?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:48
Verwijderd
Oei een forumrel en dit keer heb ik er niets mee te maken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 14:47 :
Jawel, doos. Nederlands, weet je wat dat is? Ja? Mooi. Weet je dan ook dat het Nederlands het woord 'trol' kent? Ja? Mooi.
ik had het over een troll en jij noemt mij een trol.

m.a.w.: jij flamet, ik geef alleen aan dat Martyr provocerend schrijft.
Oud 11-04-2005, 13:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 14:49 :
ik had het over een troll en jij noemt mij een trol.

m.a.w.: jij flamet, ik geef alleen aan dat Martyr provocerend schrijft.
Jij noemde mij een idioot vanwege mijn benoeming van de feiten. En wie de bal kaatst kan hem verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Okee, kappen nu met dat gescheld.
Oud 11-04-2005, 14:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
En ook kappen met het gechat. Ik blijf niet alles verwijderen.
Oud 11-04-2005, 14:10
Gatara
Gatara is offline
Sorry

Vraagjes:
Is het gewenst dat de Arabische wereld zich democratiseert naar Europees model? Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?

Welk Arabisch land zal de meeste potentie hebben op spoedige termijn naar Europees model te democratiseren, en zoja, waarom?

Wat als democratisering van de Arabische wereld uitblijft, hoe zal de toekomst er voor de Arabische wereld eruit zien?

Hoe moeten Europa en de VS ageren ten opzichte van een niet-democratische Arabische wereld?

Hoe moeten Europa en de VS ageren ten opzichte van een democratiserende Arabische wereld?

Wat is de rol of moet de rol zijn van de niet-Arabische landen in de directe regio van de Arabische wereld in het democratiseringsproces?
Oud 11-04-2005, 14:32
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-04-2005 @ 15:10 :
Sorry

Vraagjes:
Is het gewenst dat de Arabische wereld zich democratiseert naar Europees model? Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?

Welk Arabisch land zal de meeste potentie hebben op spoedige termijn naar Europees model te democratiseren, en zoja, waarom?

Wat als democratisering van de Arabische wereld uitblijft, hoe zal de toekomst er voor de Arabische wereld eruit zien?

Hoe moeten Europa en de VS ageren ten opzichte van een niet-democratische Arabische wereld?

Hoe moeten Europa en de VS ageren ten opzichte van een democratiserende Arabische wereld?

Wat is de rol of moet de rol zijn van de niet-Arabische landen in de directe regio van de Arabische wereld in het democratiseringsproces?
Kan jij antwoord geven op die vragen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:44
juno
juno is offline
Ik vind het al heel goed dat ze concrete vragen formuleert waar iedereen zijn hersens eens op los kan laten. Dit zal de discussie structureren.

ik moet er zelf nog eens even over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:53
T_ID
T_ID is offline
Hmm, een setje goede vragen.

ok:
Citaat:
Tuurlijk, tenzij het wenselijk is elkaar de hersens in te slaan over stammenconflicten, of welke warlords of geestelijken deze week de dienst uit mogen maken, dat is dan het alternatief.

Citaat:
tja, mja, bwa. Als ik daar een uitspraak over doe loop ik de kans dat er volgende week een willekeurig 'verzetsleger van allah' opstaat en alles kapot gooit dat bereikt is.

Ik zou liever stabiliteit en voorkomen van het ontstaan van fanatisme of dictatuur zien, en dan positieve ontwikkelingen steunen wanneer die uit zichzelf voor gaan komen.

Citaat:
Tot ergens 2040 nog redelijk, maar dan valt het economisch potentieel van de Arabische wereld (olie) grootdeels weg en is een ineenstorting te verwachten als tegen die tijd nog steeds een kleine elite al het geld bezit.

Citaat:
Hoe moeten Europa en de VS reageren ten opzichte van een niet-democratische Arabische wereld?
Eigenbelang doordrijven aangezien er verder dan voor niemand anders iets nog te doen is.

Lullig, maar ja, wat anders te doen?
Citaat:
Steun geven aan gematigde hervormers en conservatieven die de macht grijpen met economische middelen dwars zitten.
Oud 11-04-2005, 16:40
juno
juno is offline
Vraagjes:

Ik ben niet veeleisend: zolang er maar geen akelig regime zit dat de mensenrechten stelselmatig schendt en het land arm en de bevolking dom houdt, klaag ik al niet. Een democratie zie ik er niet snel gebeuren.

Het is gebleken dat landen die te snel en onder druk van de heersende klasse verwesterden een vrij radicale ommezwaai hebben meegemaakt, omdat de westerse luxe alleen voor de upper ten bereikbaar bleek. Dat zet kwaad bloed en de bevolking vlucht in het geloof om zichzelf toch beter te kunnen voelen dan de elite.

Dan blijven het schurkenstaten met een uitzichtloze economische situatie voor het grootste gedeelte van de bevolking. Maar goed, je hebt altijd nog Allah voor troost.

Wat valt er te doen? Als het westen zich daadwerkelijk ingrijpend ertegenaan gaat bemoeien lokt het alleen maar reacties uit van verzet tegen deze inbreuk op de soevereiniteit en neemt de aversie tegen een democratie naar westers model alleen maar toe. De oppositie steunen kan door openlijke goedkeuring, en gelobby in de VN. Amnesty kan rapporten opstellen over de mensenrechten schendingen van de regimes. Het is een strijd om aanzien, meer niet. De oliestaten hebben geld zat en zijn niet afhankelijk van westerse donoren.

Ondersteuning van de initiatieven, openlijke goedkeuring, toezicht op verkiezingen, misschien een interventiemacht om de zaak rustg te helpen houden, maar ze zullen het zelf moeten doen. Als het westen de oppositie in het zadel helpt, zullen ze of zelf een dictatuur gaan vormen of toch weer afgezet worden.

Je bedoelt de aziatische landen en Rusland? Rusland heeft zelf al genoeg sores en heeft bewezen niet al te genuanceerd op te treden. De aziatische landen zouden een voorbeeldfunctie kunnen gaan vervullen. Zelfs China democratiseert een beetje. Of liever gezegd, de totalitaire staatsvorm begint barsten te voorkomen en daar profiteert de economie, en dus de bevolking van.

Edit: lay out

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sorry

Vraagjes:
Natuurlijk is dat wenselijk, de westerse democratie is namelijk superieur qua economische en sociale gevolgen . Probleem is echter dat de bevolking te weinig geletterd is en niet gewend is aan politieke discours, waardoor mensen op een andere basis dan rationele argumenten gaan stemmen. De laatste twee grote democratische verkiezingen in de arabische wereld draaiden uit op een overwinning van de moslimfundamentalisten (Algerije) en stemgedrag op basis van geloof en stam ( Irak).

Citaat:
Geen enkel.

Citaat:
waarschijnlijk raakt de olie over 20 jaar op en zullen de relatief progressieve regeringen steeds meer macht kwijtraken aan de moslimfundi's. Joepiedepoepie!

Citaat:
Zoals in de beleidslijn voor naburige staten wordt uiteengezet: gunstige economische./ pol. verhoudingen in zovere de staten ( geleidelijke)humanitaire/ democratische hervormingen toepassen

Citaat:
Ze platbombarderen

Citaat:
zie boven. En lees zelf eens het beleidsplan
Oud 11-04-2005, 18:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 17:40 :
Je bedoelt de aziatische landen en Rusland? Rusland heeft zelf al genoeg sores en heeft bewezen niet al te genuanceerd op te treden. De aziatische landen zouden een voorbeeldfunctie kunnen gaan vervullen. Zelfs China democratiseert een beetje. Of liever gezegd, de totalitaire staatsvorm begint barsten te voorkomen en daar profiteert de economie, en dus de bevolking van.
Liberalisering is natuurlijk heel iets anders dan democratisering.
Oud 11-04-2005, 18:30
juno
juno is offline
Daarom schreef ik ook: 'liever gezegd... '

En liberalisering is al een mooi beginnetje.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:46
Martyr
Martyr is offline
Hangt van de stroming af, liberalisme als stroming van een paar eeuwtjes terug is goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 19:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
juno schreef op 11-04-2005 @ 19:30 :
Daarom schreef ik ook: 'liever gezegd... '

En liberalisering is al een mooi beginnetje.
Liberalisering hoeft helemaal niet tot democratisering te leiden, en kan evengoed negatieve gevolgen hebben voor bijv. het milieu.
Reageren

Regels voor berichten