Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn moeder heeft bijv. huishoudschool gedaan omdat er toen geen geld was voor een andere opleiding. Nu doet ze fysiotherapie op het HBO. Ze is dus zeker niet dom, maar kreeg de kansen gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
1 tarten, uitdagen pro·vo·ce·rend (bn.) 1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
lijkt me duidelijk dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De levensstijl van dat persoon is gewoon heel anders. Ze besteed haar tijd aan dingen die (in mijn ogen) nutteloos zijn. En dat vind ik niet zo intelligent. Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 05:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn vriend heeft ook havo gedaan maar had VWO gekund. Hij is gewoon ontzettend laks en deed geen fuck voor school. Maar hij is wél ontzettend intelligent. Met een beetje inzet had ie volgens mij zelfs het VWO makkelijk kunnen halen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien, als je 'ontzettend laks' bent, zou ik je niet 'ontzettend intelligent' noemen. Het is namelijk ook een kenmerk van intelligentie dat je inziet dat je af en toe wel wat moet doen, omdat je anders op een niveau terechtkomt onder je werkelijke potentiëel. Om nog maar niet te spreken over de indruk die je wekt als je achteraf telkens aankomt met: 'ja, maar ik hád VWO kunnen doen!'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het heeft vrijwel niets met niet intelligent te maken als jij onder je kunnen studeert. Je doet zoiets bewust en sommige mensen zijn van hun karakter nou eenmaal lui/laks. Heeft zo'n karakter eigenschap nou echt wat met je intelligentie te maken? Het lijkt mij niet. En ja, ik ken de mensen die beweren dat ze hoger hadden gekund terwijl ze helemaal niet zo intelligent overkomen. En die zullen vaak dan ook wel overdrijven. Maar het kán natuurlijk ook wel eens waar zijn. Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 17:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Overigens: de reden lijkt mij nogal duidelijk. Met havo hoeven ze vrijwel niets te doen en voor het VWO meer. Maar door niets te doen moeten ze naar de havo. Als ze wel wat meer gedaan hadden, hadden ze naar het VWO door mogen stromen. Het is op dat moment geen kwestie van kiezen. Het komt door het niet werken. Maar dit doe je vaak niet met als doel om niet naar het VWO te gaan. Gewoon omdat het je op dat moment niet interesseert. Dat heeft alsnog niets met intelligentie te maken. Met andere interesses, dat wel. Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 18:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er zitten mensen op het VWO die op mij zo dom overkomen dat ik liever niet met hen praat en er zitten mensen op het VMBO die ontzettend "slim" overkomen. Met slim bedoel ik dan eigenlijk dat ze een brede kijk op de wereld hebben, begrijpen wat ik zeg, enz. Mijn ex had mavo gedaan, terwijl ik vwo had gedaan, maar we zaten wel op dezelfde golflengte. Mijn vriend nu heeft havo gedaan, en ook hij is heerlijk intelligent ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zoals iemand anders al zei, t heeft meer met INTERESSE te maken, ook vast wel in sommige gevallen met luiheid etc etc, maar sommige mensen zijn gewoon zo ingesteld dat als hun iets niet interesseert ze er met vreselijk veel moeite aan werkt...ookal WETEN ze dat ze het 'voor hun eigen bestwil doen'(wat een irritante cliché uitspraak is dat toch) ze vertikken het omdat ze hele andere hobbies hebben. Ik ben toevallig ook zo een geval dus ik begrijp die mensen die onder hun niveau werken(wat ook best vaag klinkt) heel goed. Als je braaf een kwartier van te voren op school bent en extra huiswerk maakt, na de les in het lokaal blijft om na te praten over de gespreksstof met je docent en om het lokaal op te ruimen..ja dan snap ik dat je dit soort mensen dom vindt. ![]() Er zijn meerdere wegen naar succes dan een topopleiding. Trouwens, intelligentie en verstandigheid zijn twee compleet aparte dingen. Kunnen de meningen natuurlijk over verschillen maar onder intelligentie versta ik dingen als je IQ en dat vsoort ongein. Verstandigheid is bijvoorbeeld(dom voorbeeld ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 19:47. |
![]() |
||
Citaat:
Nu heb ik daar ontzettend spijt van, want als ik me niet zo mee had laten slepen had ik zeker een HAVO diploma kunnen halen. Nu is dat 'slechts' MAVO, maar mijn denkniveau heeft altijd op HAVO of VWO niveau gezeten. Dit is bevestigd door zowel mijzelf, als door buitenstaanders danwel leraren en/of conrectoren. Overigens doet mijn vriendin HBO, en ik MBO. We merken niet van elkaar dat onze denkniveaus verschillen, en dat doen ze waarschijnlijk ook niet. Het enige wat we merken van het opleidingsverschil is dat ik vaker 'problemen' heb met het niveau van mijn opleiding, omdat dit gewoon niet uitdagend genoeg is voor mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Sterker nog, op de wijze waarop jij het formuleert - 'ze doen het slecht ook al weten ze dat het voor hun eigen bestwil is' ben ik juist nog éérder geneigd om voor die mensen te zeggen dat ze 'bewust' dom zijn. Citaat:
Citaat:
Mensen die 'bewust', omdat ze 'laks' waren, op de middelbare school HAVO hebben gedaan en nu ineens gaan mekkeren dat doorstromen via het HBO naar de uni zo moeilijk is, hoeven op weinig sympathie te rekenen van mij. Citaat:
In dat licht zijn mensen die bewust onder hun niveau gaan werken terwijl ze weten (jouw woorden) dat het voor hun eigen bestwil is, bijzonder onverstandig. Citaat:
Overigens zijn rommelige studentenkamers gezellig. Er zijn namelijk, in tegenstelling tot wat jij wellicht probeerde te insinueren met die opmerking over mensen die braaf na de les opruimen, genoeg mensen die zowel intelligent, verstandig als erg sociaal zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik nu eigenlijk wil zeggen: uiteindelijk wilde ik dus tóch naar de universiteit en kreeg ik toch wel een beetje spijt dat ik nu mijn VWO diploma niet heb. Misschien toen der tijd een domme keuze, maar het maakt mij nog niet dom. Die keuze is misschien "dom", maar iedereen maakt domme keuzes. Daarbij zit ik er eerlijk gezegd niet zo heel erg mee omdat het op dat moment wel een juiste keuze was. Nu was het alleen wel ontzettend fijn geweest als ik een VWO diploma in mijn handen had ipv een havo diploma. Ik vind het dus onzin om iemand dom te noemen omdat hij of zij onder zijn of haar kunnen presteert. Het is misschien wel een domme actie. Maar dat zegt nog niet alles over een persoon. Jij hebt vast ook wel eens domme dingen gedaan. Laatst gewijzigd op 29-04-2005 om 18:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |