Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Wie heeft de beste cabaretshow?
Hans Teeuwen 35 15.70%
Theo Maassen 28 12.56%
Lebbis & Jansen 11 4.93%
Youp van het Hek 17 7.62%
Bert Visscher 22 9.87%
Claudia de Breij 4 1.79%
Najib Amhali 22 9.87%
Herman Finkers 23 10.31%
Javier Guzman 5 2.24%
Jochem Myer 15 6.73%
Urbanus 2 0.90%
Harrie Jekkers 6 2.69%
Anders, namelijk ..... 33 14.80%
Aantal stemmers: 223. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 06:26
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Iemand gisteravvond op BNN Arie en Silvester gezien?
Het was een show uit 2000 maar ik vond hem erg goed
Oud 06-09-2005, 14:26
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 06-09-2005 @ 07:26 :
Die show was Kloten. (zo heet die show)
Ik vond hem ook nog steeds leuk
(Alleen dat kapsel van Silvester )

Een heleboel stukjes daaruit zijn later hergebruikt in hun serie bij BNN, "Rammen".

Ik ben met mijn vader ooit naar een show van Arie en Silvester geweest, maar ze hebben hem toen voor lul gezet en nu wil hij nooit meer Arie en Silvester zien
Oud 06-09-2005, 18:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 06-09-2005 @ 07:26 :
Ik heb stukjes gezien, want ik was steeds het zappen tussen bepaalde kanalen (was ook zó veel op TV gister ), van wat ik heb gezien vond ik het heel leuk ja.
Oud 06-09-2005, 22:57
KreZor
KreZor is offline
De show die ik écht goed vond, was die van Johan Hoogeboom (wel van twee jaar terug). Daarnaast vond ik de combi Martine Sandifort en Alex Klaassen ook erg grappig. Freek de Jonge heb ik één keer gezien, en dat was absoluut ook de laatste keer.
Oud 07-09-2005, 11:58
kalinho
kalinho is offline
overigens:
maandag(12/9) is de volgende show van Arie&Sylvester te zien, rammen.
en de week daarop is Vet! te zien
Oud 07-09-2005, 14:56
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
KreZor schreef op 06-09-2005 @ 23:57 :
De show die ik écht goed vond, was die van Johan Hoogeboom (wel van twee jaar terug). Daarnaast vond ik de combi Martine Sandifort en Alex Klaassen ook erg grappig. Freek de Jonge heb ik één keer gezien, en dat was absoluut ook de laatste keer.
De liedjes van Johan zijn vet, ik heb er ooit een van hem gedaan in het theater
"Dat mag niet van mijn vriendin"

Maar van Freek moet je idd tegenwoordig wel echt houden om hem te kunnen waarderen
Oud 07-09-2005, 16:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
kalinho schreef op 07-09-2005 @ 12:58 :
overigens:
maandag(12/9) is de volgende show van Arie&Sylvester te zien, rammen.
en de week daarop is Vet! te zien
Dat is iets om te onthouden
Oud 07-09-2005, 18:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-09-2005 @ 17:59 :
Zekers. Kijken dus. Maja, ik ben best vergeetachtig dus hoop dat ik het inderdaad onthoud. Hoe laat komen ze eigenlijk dan?
Oud 07-09-2005, 20:47
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-09-2005 @ 17:59 :
ik zeg het ook niet voor niks!

@mr oizo: na t sportjournaal, dus uur of 11/kwart over 11
Oud 10-09-2005, 14:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn favorieten zijn Hans Teeuwen, Theo Maassen en Herman Finkers. Met name Teeuwen vind ik heerlijk onconventioneel en grof

Lebbis & Jansen vind ik echt 100% bagger. Geforceerd, overdreven politiek, niet scherp en gewoon ongrappig.
Oud 10-09-2005, 15:40
Goede Fee
Goede Fee is offline
Youp van 't Hek is echt . Maar ik vind van Muiswinkel en van Vleuten ook erg tof.
Oud 11-09-2005, 12:17
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-09-2005 @ 15:21 :
Lebbis & Jansen vind ik echt 100% bagger. Geforceerd, overdreven politiek, niet scherp en gewoon ongrappig.
Pardon? Lebbis en Jansen niet scherp?
Zij zijn de enige die in jou post voorkomen die actuele grappen hebben.

Herman Finkers is niet echt grof te noemen, Lebbis en Jansen trouwens wel
Oud 11-09-2005, 21:50
ikbenroy
ikbenroy is offline
Herman Finkers

De combinatie van woordspelingen en beeldspraak maken hem, voor mij, een van de beste cabaretiers om naar te kijken en te luisteren!
Oud 12-09-2005, 11:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 11-09-2005 @ 13:17 :
Pardon? Lebbis en Jansen niet scherp?
Zij zijn de enige die in jou post voorkomen die actuele grappen hebben.

Herman Finkers is niet echt grof te noemen, Lebbis en Jansen trouwens wel
Actuele grappen =/= scherp.

Bovendien maken ze niet echt grappen maar spuien ze gewoon beroerd verpakte (al dan niet politieke) statements. Zeepkistjesgrappenmakerij noemen we dat.

En Herman Finkers is absoluut niet grof in de traditionele zin. Maar dat bedoelde ik ook eigenlijk niet.
Oud 12-09-2005, 19:57
siese
siese is offline
Urbanus is een man met zeer leuke humor.
Oud 15-09-2005, 20:53
WolterB
WolterB is offline
Teeuwen stopt, dus het niveau van het Nederlandse cabaret gaat weer omhoog
linkje
Oud 15-09-2005, 22:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja fijn, nu moeten we het weer doen met drek zoals Arie & Sylvester en Lebbis & Jansen. Hooza!
Oud 15-09-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 15-09-2005 @ 21:53 :
Teeuwen stopt, dus het niveau van het Nederlandse cabaret gaat weer omhoog
linkje
Hmm, hij had op zijn hoogtepunt al mogen stoppen wat mij betreft (na Trui dus). Maargoed, ik vind het niet erg dat hij er nu mee ophoudt. Zijn grappen zijn op.
Oud 16-09-2005, 08:17
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-09-2005 @ 23:14 :
Ja fijn, nu moeten we het weer doen met drek zoals Arie & Sylvester en Lebbis & Jansen. Hooza!
Lebbis en Jansen hebben inhoud in hun programma's en een actueel thema en Arie en Sylvester spelen veel in op hun publiek. Beiden doen dit zonder al te veel gevloek, denigrerend gedrag jegens allerlei minderheden, het tarten aan de regels van het cabaret, het per sé populair willen zijn (overkomen) etc.
Oud 16-09-2005, 17:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-09-2005 @ 09:17 :
Lebbis en Jansen hebben inhoud in hun programma's en een actueel thema
Hoera, een actueel thema! Hoe kómen ze erop!

Citaat:
en Arie en Sylvester spelen veel in op hun publiek.
Is dat niet een beetje wat vrijwel iedere caberetier doet? Teeuwen ook in al zijn shows behoorlijk veel.

Citaat:
Beiden doen dit zonder al te veel gevloek,

Behalve Lebbis, Arie en Sylvester dan.

Citaat:
denigrerend gedrag jegens allerlei minderheden,

Behalve Arie en Sylvester dan.
(Teeuwen trouwens niet)

Citaat:
het tarten aan de regels van het cabaret,
Dat lijkt me als je getalenteerd bent alleen maar positief.

Citaat:
het per sé populair willen zijn (overkomen) etc.
Ook dat lijkt me iets wat de meeste cabaretiers doen.
Oud 16-09-2005, 17:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
WolterB schreef op 16-09-2005 @ 09:17 :
Lebbis en Jansen hebben inhoud in hun programma's en een actueel thema en Arie en Sylvester spelen veel in op hun publiek. Beiden doen dit zonder al te veel gevloek, denigrerend gedrag jegens allerlei minderheden, het tarten aan de regels van het cabaret, het per sé populair willen zijn (overkomen) etc.
Actueel thema =/= teh bomb, per definitie alleen al.

Lebbis & Jansen hebben inhoud? Nee. Een beetje je politieke opvattingen gaan staan verkondigen d.m.v slappe performances en roestige, scherpzinnig bedoelde lijngrappen zou ik niet willen scharen onder inhoud. Bovendien is Dolf Jansen gewoon een vreselijk onleuke etterbak, die zich beter voor 100% kan gaan toeleggen op programmaatjes presenteren. En Jansen komt over als een frusti burgermannetje.

En ze mogen dan wel niet kankeren op minderheden(nou, wat een feat ), maar ze proberen wel degelijk populair en stoer over te komen. Met name Arie & Sylvester denken echt dat ze het helemaal zijn.
Oud 17-09-2005, 10:41
nochtans
nochtans is offline
guido weijers
Oud 17-09-2005, 12:33
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-09-2005 @ 23:14 :
Waarom word jij zelf geen cabaretier?
Oud 17-09-2005, 13:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 17-09-2005 @ 13:33 :
Waarom word jij zelf geen cabaretier?
Ach ja, de welbekende "als jij het allemaal zo goed weet, waarom doe je het dan niet gewoon zelf?" drogreden. Nou, ik doe het niet zelf omdat ik geen cabaretier wil worden/zijn.
Oud 17-09-2005, 15:34
Rooster
Rooster is offline
Ik wel
Oud 17-09-2005, 18:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-09-2005 @ 21:53 :
Teeuwen stopt linkje
Oud 17-09-2005, 21:42
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-09-2005 @ 19:27 :

Ik heb hierover nog nergens een reactie gezien van Markalmighty btw
Oud 17-09-2005, 21:44
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nochtans schreef op 17-09-2005 @ 11:41 :
guido weijers
Ik heb de laatste show van Guido Weijers gezien, en die vond ik een heel stuk beter als zijn vorige show Myosotis.

Misschien dat we toch wel wat meer kunnen gaan verwachten van hem in de toekomst.
Oud 17-09-2005, 22:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 17-09-2005 @ 22:42 :

Die heb ik sowieso al tijden niet gezien.
Oud 18-09-2005, 01:53
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik zeg anders...
Najib vind ik echt briljant en Jorgen Rayman ook maar de 2 shows van Klaas van der Eerden vind ik ook echt meer dan briljant
Oud 19-09-2005, 17:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-09-2005 @ 23:05 :
Die heb ik sowieso al tijden niet gezien.
Inderdaad, nu je het zegt, ik zie hem in niet één topic meer. What happened? Gebanned?

Ach ja, laten we maar niet offtopic gaan... dus ff wat over cabaret: vanavond weer een show van Arie & Sylvester op TV. Kijken!
Oud 20-09-2005, 11:41
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-09-2005 @ 18:48 :
vanavond weer een show van Arie & Sylvester op TV. Kijken!
Hij was echt weer goed .

Je ziet het niet vaak meer dat ze mensen uit het publiek eens flink te grazen nemen. Leuk gedaan met die camera.
Ik heb me zeker geamuseerd maar toch vond ik de eerste van de 3 shows het leukste .
Oud 20-09-2005, 14:54
Rooster
Rooster is offline
toen ze in veldhoven waren was mijn vader uitgekozen als vlo
Pap wil niet meer naar Arie en Silvester kijken
Oud 30-09-2005, 23:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 17-09-2005 @ 22:42 :

Ik was gebanned, dus ik kon niet.

Ik wil hier nog wel even kwijt dat Lebbis & Jansen dus echt wél geweldig leuk cabaret maken. Juist hun (politieke) boodschap maakt hun shows nét een beetje beter dan die van de gemiddelde cabaretier. Ook Lebbis solo is super (zie o.a. 'Vuur'). Ik vind dat ze de dingen op precies de juiste wijze verwoorden. Zoals zij de samenleving, de mensen, de politiek etc neerzetten vind ik altijd heel treffend en waar. Dat gedaan met zoveel mogelijk ge(s)laagde humor:
Oud 01-10-2005, 20:57
Verwijderd
Bert Visscher.
Oud 02-10-2005, 14:04
maha
maha is offline
Gestemd op Theo Maassen ....Sara Kroos is ook leuk ..en Hans Teeuwen...Arie en Silvester....Aston Brothers...Klaas...
Oud 03-10-2005, 16:48
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2005 @ 00:07 :
Ik was gebanned, dus ik kon niet.

Ik wil hier nog wel even kwijt dat Lebbis & Jansen dus echt wél geweldig leuk cabaret maken. Juist hun (politieke) boodschap maakt hun shows nét een beetje beter dan die van de gemiddelde cabaretier. Ook Lebbis solo is super (zie o.a. 'Vuur'). Ik vind dat ze de dingen op precies de juiste wijze verwoorden. Zoals zij de samenleving, de mensen, de politiek etc neerzetten vind ik altijd heel treffend en waar. Dat gedaan met zoveel mogelijk ge(s)laagde humor:
alleen jammer omdat ze zo politiek zijn, je hun grap ongeveer al ziet aankomen astie nog gemaakt moet worden
kben der live geweest, en van al de 4 cabaret shows die ik heb bezocht is lebbis en jansen, samen met Javier Guzman, het dieptepunt...

youp van ;t hek en jochem myjer waren dus uiteraard de hoogtepunten
Oud 03-10-2005, 16:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2005 @ 00:07 :
Geslaagd okee, maar gelaagd? Zo oppervlakkig als wat die grappen.

Verder heb ik op zich niets tegen hun politieke grappen, maar het begint me te irriteren als ze alleen maar hun mening geven zonder daar een grap aan te verbinden, zoals in hun laatste oudejaarsconference nog wel eens gebeurde.
Oud 03-10-2005, 21:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Theo Maassen, geen twijfel. Daarna Youp van 't Hek en Herman Finkers. In willekeurige volgorde.
Oud 03-10-2005, 21:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
kalinho schreef op 03-10-2005 @ 17:48 :
alleen jammer omdat ze zo politiek zijn, je hun grap ongeveer al ziet aankomen astie nog gemaakt moet worden
Dat heb ik nou nooit. Ik vind ze vaak heel origineel.

Lebbis: "Waarom zijn er wel jodekoeken maar geen Palestijnen-spritsen?"

Citaat:
kben der live geweest, en van al de 4 cabaret shows die ik heb bezocht is lebbis en jansen, samen met Javier Guzman, het dieptepunt...
Ik heb ze nooit live gezien (de enigen die ik live heb gezien zijn Lenette van Dongen, Hester Macrander (niet heengaan!!!) en Leon van der Zanden), maar over het algemeen vind ik die altijd erg goed. Wat ik wél jammer vind van Guzman, is dat-ie teveel jat van Theo Maassen en Lebbis en Jansen. Hij zou nóg leuker zijn, als-ie meer een eigen stijl zou hebben. Z'n laatste Sinterklaasconference viel erg tegen.

Citaat:
youp van ;t hek en jochem myjer waren dus uiteraard de hoogtepunten
Ik vind Jochem Myjer erg overhyped. Youp van 't Hek is nog steeds erg goed. Zaterdag 'Prachtige paprika's' gezien op NL3?

Laatst gewijzigd op 04-10-2005 om 21:53.
Oud 04-10-2005, 11:39
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-10-2005 @ 22:56 :

Lebbis: "Waarom zijn er wel jodekoeken maar geen Palestijnen-spritsen?"
laak het zo zeggen: Lebbis is solo (zwart, vuur) leuker dan als duo.

Citaat:
Ik vind Jochem Myjer erg overhyped. Youp van 't Hek is nog steeds erg goed. Zaterdag 'Prachtige paprika's' gezien op NL3?
zat in de zaal athans niet bij de tv uitvoering, wel in R'dam Luxor.
Oud 04-10-2005, 16:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-10-2005 @ 22:56 :
Had leuke momenten, maar ik vind het zo jammer dat aan het einde toch weer dat vingertje komt: doe het zus en zo, doe dit en doe dat. Dat je geëngageerd bent is prima, maar ik vind Van 't Hek te opdringerig met zijn wereldbeeld.
Oud 04-10-2005, 21:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-10-2005 @ 17:40 :
Had leuke momenten, maar ik vind het zo jammer dat aan het einde toch weer dat vingertje komt: doe het zus en zo, doe dit en doe dat. Dat je geëngageerd bent is prima, maar ik vind Van 't Hek te opdringerig met zijn wereldbeeld.
In vergelijking met Lebbis & Jansen, Guzman en Freek de Jonge (die tegenwoordig meer staat te preken dan te vermaken) valt dat reuze mee.
Oud 06-10-2005, 13:27
Gimme more beer
Freek de Jonge vind ik al jaren niet leuk meer.
Oud 06-10-2005, 13:28
Gimme more beer
Citaat:
kalinho schreef op 04-10-2005 @ 12:39 :
laak het zo zeggen: Lebbis is solo (zwart, vuur) leuker dan als duo.
Jansen absoluut niet.
Oud 11-10-2005, 18:52
kalinho
kalinho is offline
Youp liet zich trouwens gisteren wel kennen bij Shownieuws:

N.a.v. zijn vermeende affaire met een Bredaase Tandartsassistente vroeg de 'journalist'(sbs dus vandaar '') hoe het thuis was, nadat youp al 2x gezegd had et er niet over wilde hebben
en dan youp:
"wat ben jij eigenlijk zielig, dat je dat moet vragen"
-"maar hoe is et nu thuis, dat mag ik toch wel vragen"
"ja, heel zielig eigenlijk. Ik vind je heel zielig, jammer hoor"
Oud 11-10-2005, 20:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-10-2005 @ 19:52 :
Youp liet zich trouwens gisteren wel kennen bij Shownieuws:

N.a.v. zijn vermeende affaire met een Bredaase Tandartsassistente vroeg de 'journalist'(sbs dus vandaar '') hoe het thuis was, nadat youp al 2x gezegd had et er niet over wilde hebben
en dan youp:
"wat ben jij eigenlijk zielig, dat je dat moet vragen"
-"maar hoe is et nu thuis, dat mag ik toch wel vragen"
"ja, heel zielig eigenlijk. Ik vind je heel zielig, jammer hoor"
Ik vind die 'journalist' ook zielig. Maar ik vind sowieso elke paparazzo zielig.
Oud 13-10-2005, 17:34
Floris_22
Floris_22 is offline
Heb Freek de Jone aantal jaar terug gezien en daar vond ik bijster weinig aan. Te veel gezever en te weinig humor.
Youp van 't Hek vind ik wel erg goed, lekker overal tegenaan schoppen. Evenal Guzman die ik 2 weken geleden nog in E'de heb gezien. Die deed het erg goed naar mijn mening!
Oud 14-10-2005, 10:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-10-2005 @ 18:34 :
Youp van 't Hek vind ik wel erg goed, lekker overal tegenaan schoppen.
Volgende week ga ik naar de try-out voor zijn oudejaarsconference
Oud 15-10-2005, 16:49
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 14-10-2005 @ 11:45 :
Volgende week ga ik naar de try-out voor zijn oudejaarsconference
ik over 3 weken, dus zeg maar lekker niks erover nadat je geweest bent

Regels voor berichten