Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 22:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 06-07-2005 @ 22:46 :
Ik snap wel dat Donald en Guus verwanten zijn, maar volgens de grote onofficiele stamboom van Gilles Maurice, is McTavish Duck de oudst bekende Duck.
Ah, die boom ken ik ook. Echt ongelooflijk hoe huge dat die is! Maar wat je zegt: het is onofficieël werk van een fan. Maar wel heel erg leuk, though.

Voor de geïnteresseerden: hij is hier te bekijken:
http://goofy313g.free.fr/calisota_on...yducktree.html

Citaat:
Maar ik snap niet dat Guus in veel strips een mogelijke erfgenaam is van Dagobert, ookal snap ik wel datveel verhalen anders veel saaier zouden worden.
Omdat Donald Duck-strips doorgaans geen continuïteit kennen. Alleen in de wereld van Don Rosa is er een duidelijke chronolgie tussen sommige van zijn verhalen en tussen zijn verhalen en die van Barks. Donald woont in ieder verhaal in een ander huis in een andere straat. Het pakhuis van Dagobert staat steeds ergens anders. In Italië wonen de Zware Jongens met hun opa in een caravan, bij Don Rosa zit opa in de bak en de Zware Jongens in ondergronds Duckstad. Dat is wel zo makkelijk om steeds weer nieuwe verhalen te verzinnen.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 22:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 22:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 06-07-2005 @ 22:49 :
Mmm, de meeste had ik al wel eens van gehoord inderdaad. Toch jammer dat publicatie hier zo lang moet duren; vertalen moet een goede vertaler in een middag kunnen (per verhaal). Maar onderhandelingen over rechten en afdrachten enzo (kortom: geld) zullen wel het meeste tijd kosten. In ieder geval wacht ik met spanning op die DD Extra 7,5
Het is altijd zo geweest dat Nederland het laatste land is waarin de nieuwste Rosa wordt gepublceerd -voor zover ik weet. De redactie is niet zo dol op Rosa en heeft dus geen haast om zijn werk zo snel mogelijk te plaatsen. Volgens mij bestaat er wel zoiets als een vaste paginaprijs bij het overkopen van materiaal van andere uitgeverijen, maar ook dat weet ik niet zeker. Het lijkt me wel het meest logisch.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-06-2005 @ 21:00 :
Al sla je me dood. Heb jij nog de verzamelbanden met dat mooie groepsportret van de familie Duck (van Carl Barks) of die nieuwe, met die lelijke tekening van Mickey-minnie-Donald-Pluto-Goofy?
Ik kwam vandaag op zolder nog 2 van die verzamelmappen (met pennen) tegen. Ik heb alleen niet genoeg DD's om erin te doen.
Oud 07-07-2005, 16:33
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-07-2005 @ 17:10 :
Ik kwam vandaag op zolder nog 2 van die verzamelmappen (met pennen) tegen. Ik heb alleen niet genoeg DD's om erin te doen.
Koop een jaargangetje
Oud 07-07-2005, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De afbeelding op de verzamelbanden is trouwens gebaseerd op dit mooie portret van Barks:

Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 18:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-07-2005 @ 21:56 :
De afbeelding op de verzamelbanden is trouwens gebaseerd op dit mooie portret van Barks:

[afbeelding]
Kitsch.
Oud 08-07-2005, 19:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-07-2005 @ 21:56 :

[afbeelding]
Leuk, alleen jammer van die 2 plaatjes daaronder.
Oud 08-07-2005, 20:47
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-07-2005 @ 20:12 :
Gijs Gans is het achterneefje van oma . En die is weer familie van Willie Wortel.
Oud 08-07-2005, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-07-2005 @ 19:15 :
Kitsch.
Hoe durf je.

Citaat:
Vice schreef op 08-07-2005 @ 20:12 :
Ja, inderdaad. Er bestaan nog andere varianten op het groepsportret in olieverf van Barks. De achtergrond en kleuren verschillen nogal eens, omdat iedere opdrachtgever natuurlijk z'n eigen smaak had. Dit is inderdaad niet de mooiste versie, maar wel de enige die ik op het Net kon vinden.

Citaat:
sexylexy schreef op 08-07-2005 @ 21:47 :
Gijs Gans is het achterneefje van oma . En die is weer familie van Willie Wortel.
Willie Wortel is geen familie van de Ducks. Ik neem aan dat dit weer iets is wat die Gilles Maurice op eigen houtje bij mekaar heeft gedroomd?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 22:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-07-2005 @ 22:57 :
Hoe durf je.
Wat, ik zeg toch niet dat het niet mooi is? Maar het is wel gewoon kitsch. Hang dat ding in je huis en beweer dat het geen kitsch is.
Oud 08-07-2005, 22:03
-RoB-
-RoB- is offline
Citaat:
Vice schreef op 23-06-2005 @ 01:53 :
tegenwoordig koop ik alleen nog maar de albums en pockets.
Tegenwoordig drink ik alleen nog bier
Mijn moeder kocht altijd in 1 keer 15 delen om ons in het vliegtuig stil te houden
( vroeger las ik altijd de kijk )
( tegenwoordig lees ik altijd Casper en Hobbes en een beetje Fokke en Sukke )
Ik kijk wel eens bij mijn neefje die heeft er veel thuis liggen
Oud 08-07-2005, 22:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-07-2005 @ 23:03 :
Wat, ik zeg toch niet dat het niet mooi is? Maar het is wel gewoon kitsch. Hang dat ding in je huis en beweer dat het geen kitsch is.
Als ik genoeg geld had om een echte Barks te betalen, hing ik het boven m'n bed en noemde het kunst. Hell yeah.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 01:58
Vice
Vice is offline
Ik zat trouwens te denken om weer van die extra's te kopen. Zijn die even lang als dat weekblad?
Oud 09-07-2005, 02:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-07-2005 @ 02:58 :
Ik zat trouwens te denken om weer van die extra's te kopen. Zijn die even lang als dat weekblad?
Hoe bedoel je? Even dik? Ze zijn maar 32 pagina's, helaas. Ikzelf had liever geziend dat ze het dubbele aantal pagina's waren; 64, naar Duits voorbeeld. De Extra Extra (7,5) is wél 64 pagina's. Het is trouwens niet 100% zeker dat die nieuwe Rosa daar in staat. Thom Roep (hoofdredacteur) heeft wel zoiets door laten schemeren, maar met deze redactie weet je maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 03:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Sorry hoor, maar zijn jullie niet een beetje te oud voor die dingen?

Ik heb zelf een stuk of 5 donald ducks, die ik ooit gekregen heb. Toen vond ik ze best wel leuk, maar nu weet ik niet eens meer waar ze liggen, als ze al niet in de brullenbak waren beland.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 04:02
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-07-2005 @ 03:21 :
Hoe bedoel je? Even dik? Ze zijn maar 32 pagina's, helaas. Ikzelf had liever geziend dat ze het dubbele aantal pagina's waren; 64, naar Duits voorbeeld. De Extra Extra (7,5) is wél 64 pagina's. Het is trouwens niet 100% zeker dat die nieuwe Rosa daar in staat. Thom Roep (hoofdredacteur) heeft wel zoiets door laten schemeren, maar met deze redactie weet je maar nooit.
Nee, even lang. Want dan kan ik die in de verzamelmappen doen. Het weekblad zelf vind ik niet zo leuk vanwege de (niet Donald Duck) verhalen die erin staan en zo raak ik de extra's minder snel kwijt.
Oud 09-07-2005, 13:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-07-2005 @ 05:02 :
Nee, even lang. Want dan kan ik die in de verzamelmappen doen. Het weekblad zelf vind ik niet zo leuk vanwege de (niet Donald Duck) verhalen die erin staan en zo raak ik de extra's minder snel kwijt.
Ja, ze zijn even lang.
Oud 09-07-2005, 13:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-07-2005 @ 04:48 :
Voor verhalen van Carl Barks en Don Rosa is men nooit te oud. De rest interesseerd me niet zo of bij vlagen, al staan er in de pockets vaak ook wel leuke dingen.
Maar in het weekblad staan te veel verhalen over andere figuren dan Donald Duck. Vooral aan ex-filmhelden die opeens in zo'n slecht getekende strip belanden kan ik me dood ergeren.
Oud 09-07-2005, 14:17
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
M'n moeder heeft al MIJN verzamelbanden meegegeven aan 1 of andere vage-vriendin van der.... wat een doos...

Meer als 5 complete ingebonden jaarjangen weg...
Oud 09-07-2005, 15:58
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 09-07-2005 @ 15:17 :
M'n moeder heeft al MIJN verzamelbanden meegegeven aan 1 of andere vage-vriendin van der.... wat een doos...

Meer als 5 complete ingebonden jaarjangen weg...
geven
Oud 09-07-2005, 16:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-07-2005 @ 04:48 :
Dé grote misvatting van veel mensen, helaas. Om het werk van Carl Barks en Don Rosa te waarderen moét je juist was ouder zijn. Bij Barks haal je pas op latere leeftijd de hardheid, het cynisme en de perfecte afspeigeling van het dagelijkse (Amerikaanse) leven eruit. En ook pas als je ouder wordt zie je de historische feiten en geschiedenis waarmee Rosa zijn verhalen volstopt.

Pocket-verhalen (uit Italië) en het merendeel van het weekblad is inderdaad meer voor de kiddies. En dan zijn er nog hopen materiaal die iedere week splinternieuw uit Denemarken komen, maar die hier helaas niet gedrukt worden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 16:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-07-2005 @ 17:28 :
Dé grote misvatting van veel mensen, helaas. Om het werk van Carl Barks en Don Rosa te waarderen moét je juist was ouder zijn. Bij Barks haal je pas op latere leeftijd de hardheid, het cynisme en de perfecte afspeigeling van het dagelijkse (Amerikaanse) leven eruit. En ook pas als je ouder wordt zie je de historische feiten en geschiedenis waarmee Rosa zijn verhalen volstopt.

Pocket-verhalen (uit Italië) en het merendeel van het weekblad is inderdaad meer voor de kiddies. En dan zijn er nog hopen materiaal die iedere week splinternieuw uit Denemarken komen, maar die hier helaas niet gedrukt worden.
Ik vind die pocket verhalen anders best leuk.
Oud 09-07-2005, 17:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-07-2005 @ 17:50 :
Sommige mensen blijven eeuwig jong.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 17:45
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-07-2005 @ 17:50 :
Dan houd je van de Italiaanse verhalen!
Oud 09-07-2005, 17:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 09-07-2005 @ 18:45 :
Sommigen zijn ook erg goed, maar de grote meerderheid vind ik niet persoonlijk niet zo best. Maar goede Italiaanse tekenaars zijn Guido Scala (rip 2001), Romano Scarpa (rip 2005), Giorgio Cavazzano, Lara Molinari en Corrado Mastantuono (van de BoemBoem-verhalen).
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 22:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 09-07-2005 @ 18:45 :
Het zijn anders niet alleen Italiaanse verhalen.
Oud 10-07-2005, 01:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-07-2005 @ 23:35 :
Het zijn anders niet alleen Italiaanse verhalen.
Nee, sommige zijn ook Deens, maar die vind ik helemaal verschrikkelijk! Behalve als ze getekend zijn door Flemming Andersen (die bijv, de verhalen over Donald en Diederik bij de Ruimtewezensbestrijdingdienst doet).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 01:54
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-07-2005 @ 02:03 :
Nee, sommige zijn ook Deens, maar die vind ik helemaal verschrikkelijk! Behalve als ze getekend zijn door Flemming Andersen (die bijv, de verhalen over Donald en Diederik bij de Ruimtewezensbestrijdingdienst doet).
En soms uit Brazilië.
Maar vind je het verhaal verschikkelijk of de tekeningen.
Oud 10-07-2005, 02:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2005 @ 02:54 :
En soms uit Brazilië.
Maar vind je het verhaal verschikkelijk of de tekeningen.
Ik heb werkelijk nog nooit een pocket-verhaal gezien met code-B. Wijs hem me aan.

Zowel het verhaal als de tekeningen van de Deense pocketverhalen vind ik erg slecht. Ik vind het allemaal maar half-half. Een slechte vervanging van de Italiaanse verhalen. Vooral aan de Deense Mickey-verhalen kan ik me ergeren. Want daarin is Mickey vaak overdreven tekenfilm-achtig getekend, terwijl hij dat in Italië niet is.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 13:11
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-07-2005 @ 03:08 :
Ik heb werkelijk nog nooit een pocket-verhaal gezien met code-B. Wijs hem me aan.

Zowel het verhaal als de tekeningen van de Deense pocketverhalen vind ik erg slecht. Ik vind het allemaal maar half-half. Een slechte vervanging van de Italiaanse verhalen. Vooral aan de Deense Mickey-verhalen kan ik me ergeren. Want daarin is Mickey vaak overdreven tekenfilm-achtig getekend, terwijl hij dat in Italië niet is.
Iedergeval in pocket nummer 22 en dubbelpocket 9 heb ik er één gevonden.
eerste pagina
hopelijk wat duidelijker

En ik lees eigenlijk niet zovaak Mickey-verhalen. Ik vind sommige eigenlijk niet zo boeiend.
Oud 10-07-2005, 13:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2005 @ 14:11 :
Iedergeval in pocket nummer 22 en dubbelpocket 9 heb ik er één gevonden.
eerste pagina
hopelijk wat duidelijker

En ik lees eigenlijk niet zovaak Mickey-verhalen. Ik vind sommige eigenlijk niet zo boeiend.
Wow, goed gezien! Die in dubbelpocket 9 heb ik niet kunnen vinden, maar wel weer een ander B-verhaal. Jij hebt goede ogen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 16:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-07-2005 @ 14:41 :
Wow, goed gezien! Die in dubbelpocket 9 heb ik niet kunnen vinden, maar wel weer een ander B-verhaal. Jij hebt goede ogen.
Jammer, in dubbelpocket 9 staat verhaal over Donald (dat staat in de titel) terwijn de hoofdpersoon meer op Diederik lijkt. En in dat verhaal wordt hij ook Donald genoemd.
Oud 10-07-2005, 17:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2005 @ 17:16 :
Jammer, in dubbelpocket 9 staat verhaal over Donald (dat staat in de titel) terwijn de hoofdpersoon meer op Diederik lijkt. En in dat verhaal wordt hij ook Donald genoemd.
Het is inderdaad Diederik. Waarom hij Donald wordt genoemd zal me een raadsel zijn.

Ik vond Diederik altijd wel een cool figuur.

Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 20:02
Vice
Vice is offline
Het neefje van Diederik vind ik ook wel schattig.

Oud 10-07-2005, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-07-2005 @ 21:02 :
Het neefje van Diederik vind ik ook wel schattig.

[afbeelding]
Al wordt het in die wirwar van neven en nichten soms wat onoverzichtelijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:31
Verwijderd
De jonge jaren van oom dagobert

Coole tekenstijl ook, op alle plaatjes gebeurt meestal wel iets cools op de achtergrond. Ook is de humor een stuk beter dan de gemiddelde 'normale' dd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-07-2005 @ 22:31 :
De jonge jaren van oom dagobert

Coole tekenstijl ook, op alle plaatjes gebeurt meestal wel iets cools op de achtergrond. Ook is de humor een stuk beter dan de gemiddelde 'normale' dd.
Yep, dat is Keno Don Rosa's werk.

De man achter álle verhalen in de Oom Dagobert-serie vanaf nr.53. Geheel gebaseerd op de verhalen van z'n grote voorbeeld Carl Barks.

Voor 'Het levensverhaal van Oom Dagobert' heeft hij in 1995 de Will Eisner Award for best serialized story gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:48
Verwijderd
En compleet terecht, wat mij betreft.

Weet je toevallig of ik die dingen nog ergens kan nabestellen? ik mis er een paar.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 22:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-07-2005 @ 22:48 :

Weet je toevallig of ik die dingen nog ergens kan nabestellen? ik mis er een paar.
Geen idee. Je zou Sanoma's klantenservice kunnen bellen of e-mailen (adres zal wel in de colofon in de brievenbus van het weekblad staan).

Deze mooie hardcover-uitgave met de 12 hoofd-delen hebben ze in Skandinavié uitgebracht:

Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 01:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-07-2005 @ 22:48 :

Dat is inderdaad een geweldige serie. Ik mis zelf helaas ook nog een paar.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-07-2005 @ 23:30 :
Deze mooie hardcover-uitgave met de 12 hoofd-delen hebben ze in Skandinavié uitgebracht:

[afbeelding]
Ik zou die best wel willen hebben. (ookal begrijp ik er niks van)
Oud 11-07-2005, 08:06
Verwijderd
Als ze daar een vertaling van in het nederlands, of nog beter: engels, zouden hebben zou ik daar wel wat doeks voor neer willen leggen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 09:52
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-07-2005 @ 09:06 :
Als ze daar een vertaling van in het nederlands, of nog beter: engels, zouden hebben zou ik daar wel wat doeks voor neer willen leggen.
Maar met zulk soort dingen zuigen ze je heel wat geld uit, net als met die ingebonden jaargangen, maar tóch blijven ze mooi .
Oud 11-07-2005, 10:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-07-2005 @ 09:06 :
Een vertaling in het Engels? Lijkt me niet echt nodig, die strips zijn in Amerika gemaakt.
Oud 11-07-2005, 12:20
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-07-2005 @ 11:23 :
Een vertaling in het Engels? Lijkt me niet echt nodig, die strips zijn in Amerika gemaakt.
Jeweet, hij bedoelt dat boek
Oud 11-07-2005, 12:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-07-2005 @ 11:23 :
Ín Amerika, maar niet vóór Amerika. Don Rosa heeft sinds de vroege jaren '90 alleen maar voor Egmont in Denemarken gewerkt (en voor Disney Hachette Press in Frankrijk), omdat men in de VS nauwelijks nog Disney-strips uitgaf. Van 1997 tot eind 2003 werden er in de gehele VS zelfs helemaal geen Disney-cmocs uitgegeven. De meeste strips van Rosa zijn dus primair in een andere taal dan het Engels gepubliceerd. Rosa klaagde er wel eens over dat hij zijn eigen strips in druk niet kon lezen, omdat hij alleen maar Engels beheerst en ze tot voor kort nergens ter wereld meer in die taal uitgegeven werden- Groot-Brittannië en Australië geven ook geen Disney-comics meer uit.

Gelukkig voor Rosa is zijn 'Levensverhaal van Oom Dagobert' voor 1997 nog in de VS uitgegeven. Die delen zijn onlangs in de VS gebundeld tot eenzelfde soort hardcover boek:

Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 15:07
sexylexy
sexylexy is offline
Is er in Engelstalige gebieden zo weinig animo voor DD?
Oud 11-07-2005, 15:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 11-07-2005 @ 16:07 :
Is er in Engelstalige gebieden zo weinig animo voor DD?
Blijkbaar. In de Verenigde Staten gaat het al decennia lang slecht met Disney-comics. Met comics überhaupt. Het enige wat daar nog een beetje verkoopt, zijn de superheldenstrips. Maar het idee wat veel mensen hier nog hebben, dat ieder kind in de VS comics leest, net als vroeger in de jaren '50 en '60, is helemaal ongegrond. Voordat de uitgave van Disney-comics in 1997 stopte (tot aan eind 2003), had men nog maar een schamele oplage van 10.000 exemplaren voor het gehele land! Alleen al in Nederland halen we per weekblad de 300.000.

Morgen verschijnt trouwens de Extra Donald Duck Extra in de winkel, met hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Rosa erin.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 16:23
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-07-2005 @ 16:28 :
-knip-

Morgen verschijnt trouwens de Extra Donald Duck Extra in de winkel, met hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Rosa erin.
Ja! Ik ga 'm zeker kopen
Oud 11-07-2005, 17:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-07-2005 @ 13:36 :
Ín Amerika, maar niet vóór Amerika. Don Rosa heeft sinds de vroege jaren '90 alleen maar voor Egmont in Denemarken gewerkt (en voor Disney Hachette Press in Frankrijk), omdat men in de VS nauwelijks nog Disney-strips uitgaf. Van 1997 tot eind 2003 werden er in de gehele VS zelfs helemaal geen Disney-cmocs uitgegeven. De meeste strips van Rosa zijn dus primair in een andere taal dan het Engels gepubliceerd. Rosa klaagde er wel eens over dat hij zijn eigen strips in druk niet kon lezen, omdat hij alleen maar Engels beheerst en ze tot voor kort nergens ter wereld meer in die taal uitgegeven werden- Groot-Brittannië en Australië geven ook geen Disney-comics meer uit.

Alsnog is er dan geen vertaling in het Engels nodig, aangezien Rosa ze daarin oorspronkelijk al maakte.
Oud 11-07-2005, 18:52
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-07-2005 @ 18:55 :
Alsnog is er dan geen vertaling in het Engels nodig, aangezien Rosa ze daarin oorspronkelijk al maakte.
Maar dat zijn schetsen.
Reageren

Regels voor berichten