Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 10:22
X
X is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-08-2005 @ 11:16 :
Nee, je komt geen kilo spiermassa aan per week. Zeker als vrouw niet

Maar een kilo, dat is speling. Drink 2 van die 0,5-liter spaflesjes met water en je bent een kilo zwaarder! Een kilo zegt zo weinig.

Heb je je bijv. op hetzelfde tijdstip gewogen? 's Avonds kan je zo 2-3 kilo zwaarder zijn dan 's ochtends.

Ik zou me niet te druk maken, even op de lange termijn bekijken.
Beide keren heb ik me 'sochtends gewogen. Als ik nog niets gegeten heb.
Oud 05-08-2005, 10:25
Mara
Mara is offline
Nouja, waarschijnlijk toch vocht Je valt ook niet 1-2-3 af

Maar alleen niet meer snoepen e.d. is voor veel mensen een goede oplossing, míts ze daarnaast wel gezond en genoeg eten. Mag ik vragen wat jij ongeveer eet op een dag?
Oud 05-08-2005, 10:29
X
X is offline
's ochtens een boterham soms 2

's middags 2 of 3 boterhammen

'savonds een goed bord vol warm eten soms 2

en dan tussendoor nog fruit of 'savonds, maar dat ligt er dus aan wanneer ik er zin in heb. De laatst tijd eet ik bijvoorbeeld veel kiwi's (van die zespri gold) of soms appels, als we lekkere in huis hebben. En als ik nog honger krijg eet ik gewoon een boterham of een liga milkbreak tussendoor.
Oud 05-08-2005, 10:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
X schreef op 05-08-2005 @ 11:29 :
's ochtens een boterham soms 2

's middags 2 of 3 boterhammen

'savonds een goed bord vol warm eten soms 2

en dan tussendoor nog fruit of 'savonds, maar dat ligt er dus aan wanneer ik er zin in heb. De laatst tijd eet ik bijvoorbeeld veel kiwi's (van die zespri gold) of soms appels, als we lekkere in huis hebben. En als ik nog honger krijg eet ik gewoon een boterham of een liga milkbreak tussendoor.
Hmm, is niet om te huilen zo slecht, beter dan een boel die hier niet vaak komen Maar ik zou ervoor zorgen dat je iig aan de 6 boterhammen per dag komt. Vooral omdat je daarnaast vrij weinig eet (in fruit zit bijna niks qua kcal) is de kans groot dat je anders te laag in kcal komt waardoor je lichaam op de spaarstand gaat

's Middags 1 of 2 eieren ipv een boterham is ook goed voor je eiwitten. Denk er ook aan dat je vaak genoeg (vette) vis eet, een handje nootjes is als snack erg gezond en 't smeert de boel

Veel succes verder!
Oud 05-08-2005, 10:38
X
X is offline
Bedankt voor je advies!
Oud 05-08-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-08-2005 @ 19:28 :

Bij veel kaas staan op de verpakking 2 vetgehaltes, ik heb net bijv een boterham met brie gegeten en op de verpakking staat:
60% vet op droge stof en 30,nogwat % vet op afgewerkt product. Wat wordt hier nu precies mee bedoeld?
Die brie bestaat dan voor ongeveer de helft uit water. Als je het water níet mee telt, dan heb je de 'droge stof' en die bestaat dan voor 60 % uit vet; als je het water wél mee telt, dan heb je gewoon de kaas zelf, en dan is het nog maar voor 30 %.
De kaas bestaat dus voor 30 % uit vet, maar het is een 60+ kaas.
Zachte kaas bestaat meestal voor ongeveer de helft uit water, harde kaas (waar je plakjes van schaaft) voor ongeveer eenderde; 40+ kaas bevat dus niet 40 % vet in de kaas zelf, maar in de 'droge stof', die je over zou houden als je al het water uit de kaas zou halen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd
Oud 05-08-2005, 14:24
phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2005 @ 19:42 :
Zolang je gezond eet en gewoon voldoende beweegt lijkt het me onlogisch dat je op een verkeerde manier aankomt. Je bent nog jong, het is logisch dat je wat aankomt en je hebt ook genoeg voedsel nodig om je verder te kunnen ontwikkelen. Gewoon voldoende eten dus.
Ik eet nou íets minder. En drink weer meer water. Dus nou gaat d'r toch gelukkig weer wat af.
Ik ga d'r zo mee door totdat ik weer op 55 zit, dan vind 'k het wel weer goed
Oud 05-08-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 05-08-2005 @ 15:24 :
Ik eet nou íets minder. En drink weer meer water. Dus nou gaat d'r toch gelukkig weer wat af.
Ik ga d'r zo mee door totdat ik weer op 55 zit, dan vind 'k het wel weer goed
Je at toch al vrij weinig...?

Blijf je niet al te vast klampen aan die 55 kg, je zult in de komende jaren nog wel wat aankomen, dat is niet meer dan normaal.
Oud 05-08-2005, 14:37
phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:30 :
Je at toch al vrij weinig...?

Blijf je niet al te vast klampen aan die 55 kg, je zult in de komende jaren nog wel wat aankomen, dat is niet meer dan normaal.
Ja..okay, mss eet ik niet heel veel ofzo. maar wel genoeg hoor.
Ik snap wel dat ik nog meer aan zal gaan komen, maar het gaat me nou 'n beetje te snel. Dus maakt het denk ik niet veel uit of ik nou die 3 kilo d'r aan of d'r af laat.
Oud 05-08-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 05-08-2005 @ 15:37 :
Ja..okay, mss eet ik niet heel veel ofzo. maar wel genoeg hoor.
Ik snap wel dat ik nog meer aan zal gaan komen, maar het gaat me nou 'n beetje te snel. Dus maakt het denk ik niet veel uit of ik nou die 3 kilo d'r aan of d'r af laat.
Volgens mij was wat je een tijdje terug poste niet genoeg voor iemand van 14.

Het maakt wel uit als je die kilo's er af 'laat' (je laat ze er niet af, want ze zitten er al bij ) door nog minder te eten. Eet gezond, drink voldoende water, sport, beweeg, enz. Als die 55 kg een goed gewicht is voor jou, dan kom je dan vanzelf weer op die 55 kg.
Oud 05-08-2005, 14:46
phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-08-2005 @ 15:38 :
Volgens mij was wat je een tijdje terug poste niet genoeg voor iemand van 14.

Het maakt wel uit als je die kilo's er af 'laat' (je laat ze er niet af, want ze zitten er al bij ) door nog minder te eten. Eet gezond, drink voldoende water, sport, beweeg, enz. Als die 55 kg een goed gewicht is voor jou, dan kom je dan vanzelf weer op die 55 kg.
Ja, okay...je hebt ook wel gelijk...
(ik ben ook totaal niet eigenwijs he )
Ik ben eigenlijk vanaf begin brugklas bezig met eten/afvallen enzo. Waarom ik perse die 55 wil houden weet ik niet. Want mensen zeggen dat ze het niet meteen aan me zien als ik ben aangekomen of afgevallen. Maar toch...dat ik het zie op de weegschaal vind ik dan weer wel belangrijk
Best raar eigenlijk..
Oud 05-08-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 05-08-2005 @ 15:46 :
Ik ben eigenlijk vanaf begin brugklas bezig met eten/afvallen enzo. Waarom ik perse die 55 wil houden weet ik niet. Want mensen zeggen dat ze het niet meteen aan me zien als ik ben aangekomen of afgevallen. Maar toch...dat ik het zie op de weegschaal vind ik dan weer wel belangrijk
Best raar eigenlijk..
Mwah, zoveel mensen hebben dat, zeker jongere mensen (mensen tussen de 12 en de 20, zeg maar, maar ook daaronder en daarboven). Als je het zelf door hebt dan kun je er wat aan doen.

Ik heb mezelf jaren krampachtig vastgehouden aan 62 kg (ik wilde liever minder wegen, maar dat lukte niet), ik moest er niet aan denken om zwaarder te worden en 65 kg was in mijn ogen megaveel. Ik voelde me rot als ik 63 kg woog, enz. Op dit moment weeg ik 68 kg (heb 72 gewogen, maar ben dus 4 kg afgevallen) en ik ben er tevreden mee. Op zich wil ik best nog 1 of 2 kg kwijt, maar 62 kg is geen realistisch gewicht. Ik eet gezond, ik sport/beweeg voldoende, als ik dan 68 weeg en blijf wegen, dan zal die 68 kg wel bij me passen.
Oud 05-08-2005, 15:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 05-08-2005 @ 15:46 :
Best raar eigenlijk..
zoek hulp. Als je nu al op deze manier omgaat met eten en afvallen, dat is niet gezond. Nu kun je een eetziekte misschien nog voorkomen, maar als je zo doorgaat niet meer. Je at al achterlijk weinig, nu eet je nog minder, terwijl je al tegen ondergewicht aanzit. Zoek hulp nu het nog kan. Want als je eenmaal een eetziekte hebt, kom je er niet zo gemakkelijk meer vanaf. En dat verpest je hele leven kan ik je vertellen...
Oud 05-08-2005, 20:00
phink
phink is offline
Geloof me, ik heb al wat meegemaakt qua eten. En ik krijg géén eetprobleem!
Oud 05-08-2005, 20:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 05-08-2005 @ 21:00 :
Grapjas

Die heb je al, voor zover ik kan beoordelen. Kijk, heel simpel: Je luistert nu naar ons en je gaat normaal eten en je blijft gezond, of je gaat lekker eigenwijs veel te weinig eten wat ongezond is waardoor je je eetstoornis heel ver ontwikkeld waardoor je uiteindelijk in 't ziekenhuis belandt en je voeding via een sonde moet krijgen. Aan jou de keus
Oud 05-08-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, je wilt niet weten hoeveel mensen ik dat heb horen zeggen die het uiteindelijk toch kregen of al hadden. (Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar 'ik krijg geen eetprobleem' of 'ik heb geen eetprobleem' zijn uitspraken die lang niet altijd kloppen. Feit is dat je niet gezond eet en niet echt een realistisch beeld van een gezond gewicht hebt. Ik trek daar geen conclusies uit mbt een eetprobleem, ik zeg alleen dat ik vind dat je niet echt goed met eten/gewicht om gaat.)
Oud 05-08-2005, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Dat zei ik een tijd geleden ook. Het is moeilijk onder ogen te zien, dat weet ik.

Bovendien wil ik niet meteen zeggen dat je een eetstoornis hebt, maar op z'n minst wel een eetprobleem.

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 20:35.
Oud 05-08-2005, 21:36
Maija
Maija is offline
Oke, ik begrijp dat jullie willen helpen ofzo, maar zeker Meelfriek en Gothic, denken jullie nou echt te helpen met meteen zo negatief te zijn?
Niet iedereen weet precies hoe ze moeten lijnen, en vragen hulp, en om meteen zo negatief tegen iedereen te doen is echt niet echt stimulerent.
Oud 05-08-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 05-08-2005 @ 22:36 :
Oke, ik begrijp dat jullie willen helpen ofzo, maar zeker Meelfriek en Gothic, denken jullie nou echt te helpen met meteen zo negatief te zijn?
Niet iedereen weet precies hoe ze moeten lijnen, en vragen hulp, en om meteen zo negatief tegen iedereen te doen is echt niet echt stimulerent.
Misschien moet je alle topics die geweest zijn eens doorlezen: zo heel meteen is dat negatieve in hun posts niet. (Ik ben het met je eens dat het ook anders kan, maar ik snap hun reacties/manier van reageren ook.)

En er zijn ook mensen die minder negatief reageren, alleen, dus oa om de topics die al geweest zijn en om de posts van mensen in dit topic, enz. heeft het geen zin om om dingen heen te draaien ed. Ervaring heeft geleerd dat duidelijk zijn met dingen vaak beter overkomt en ook meer effect heeft. Keer op keer dingen herhalen gebeurd genoeg en is in het verleden nog veel meer gebeurd, maar dat werkt dus niet. Het wordt nu gewoon een paar keer geprobeerd (het uit leggen, hulp bieden, enz. dus), maar als blijkt dat iemand het niet wil zien en er niets mee doet ed, dan houdt het op een gegeven moment toch op.

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 21:47.
Oud 05-08-2005, 21:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Geloof me, ik zit hier al ik wéét niet hoeveel posts, en ik zie heus wel in hoe ik op iemand moet reageren.

Als iemand wil lijnen en het is nodig en hij/zij vraagt om hulp wil ik zelfs een heel schema voor diegene opstellen. Maar als iemand duidelijk aangeeft stronteigenwijs te willen zijn en gewoon te weinig wil eten terwijl hij/zij helemaal niet op dieet hoeft, ja, dan ben ik keihard. Misschien maar goed ook, dan ziet men (hopelijk) sneller in dat ze stom bezig zijn.
Oud 06-08-2005, 08:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kijk naar Sneeuwvlokje en hoe zij reageerde en kijk hoe dit jonge meisje reageert. Daarnaast reageert ze precies zoals ik deed. Ergens diep van binnen zit haar verstand, die wel weet dat ze verkeerd bezig is, dat verstand moeten we bereiken.

Haar gevoel is duidelijk verkeerd bezig. Ze heeft hier al vaker gepost en ze is steeds minder gaan eten en heeft nog helemaal niets van ons aangenomen...

Daarnaast: Sneeuwvlokje had ook geen eetprobleem, gelukkig is ze nu zo verstandige en moedig geweest om het toch onder ogen te zien .
Oud 06-08-2005, 10:15
love-THE-world
love-THE-world is offline
even een domme vraag
maar wat helpt er als je darmen enzo (eigenlijk alles denk ik??) helemaal verstopt zitten
al 4 dagen. nouja ik was op vakantie misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
maar ik word gek van de buikpijn en gek van zo'n opgezette buik omdat alles van 4dagen er in zit.
iemand een idee?
ik heb al vanalles geprobeert maaar nks helpt!
Oud 06-08-2005, 10:37
kellytje
kellytje is offline
@ Droomz : dat was ik die erachter vroeg
Ben nu zo een 3 dagen bezig en het gaat wel goed. Alleen kan ik nog niet van alles goed inschatten hoeveel 'punten' het is. Ik ga zometeen eens voor de lol ook op valtaf invullen at ik gegeten heb, zien met wat het overeenkomt.

Ik had nog een vraagje , neem nu dat je een aantal dagen (week aan zee) echt heel ongezond en veel at, als je daarna 2 dagen normaal (nog steeds chips enzo maar een redelijke hoeveelheid) eet kan je dan ineens 1 a 2 kilo afvallen ? Dat had ik namelijk
Oud 06-08-2005, 10:55
phink
phink is offline
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om het te geloven als iemand zegt dat ze geen eetprobleem/stoornis gaat krijgen?

Ongeveer 1,5 jaar geleden ging 't écht slecht met eten en woog ik nog 52 kilo. Alles leed daaronder, school, vrienden, situatie thuis. Daar ben ik echt niet trots op geweest hoor, dus ik let er wel op dat ik dat niet 'n 2e x meemaak.
Oud 06-08-2005, 11:00
love-THE-world
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 11:55 :
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om het te geloven als iemand zegt dat ze geen eetprobleem/stoornis gaat krijgen?

Ongeveer 1,5 jaar geleden ging 't écht slecht met eten en woog ik nog 52 kilo. Alles leed daaronder, school, vrienden, situatie thuis. Daar ben ik echt niet trots op geweest hoor, dus ik let er wel op dat ik dat niet 'n 2e x meemaak.
oh ja, want 55 en 52 scheelt zo veel?
toen zou je wss ook wel kleiner zijn geweest, dus is het nu precies hetzelfde.
Oud 06-08-2005, 11:02
phink
phink is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 06-08-2005 @ 12:00 :
oh ja, want 55 en 52 scheelt zo veel?
toen zou je wss ook wel kleiner zijn geweest, dus is het nu precies hetzelfde.
nee, ik was niet kleiner
Oud 06-08-2005, 11:05
love-THE-world
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 12:02 :
nee, ik was niet kleiner
dan nog.
3 kilo is niks
55 of 52 is vrijwel hetzelfde.
Oud 06-08-2005, 11:11
phink
phink is offline
Voor mij niet

55 moet ik verplicht houden, anders moet ik naar 't ggz.
Dus voor mij maakt het wel deglijk'n verschil
Oud 06-08-2005, 11:15
love-THE-world
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 12:11 :
Voor mij niet

aha.
nou dan hou je toch 55?
Oud 06-08-2005, 11:15
phink
phink is offline
Is ook de bedoeling
Oud 06-08-2005, 11:19
love-THE-world
oke
maar dani s er toch niet zo heel veel aan de hand of wel?
als je het zelf ook zo wilt houden
en niet 52 ofzo wilt wegen omdat je weet dat je anders naar 't ggz moet. en je dus 55 wilt blijven wegen?
of zie ik dat verkeerd. (kan best want ik heb niet ALLES gelezen)
Oud 06-08-2005, 11:24
phink
phink is offline
Volgens sommigen hier eet ik te weinig, dus toen ik zei dat ik van 58 naar 55 wilde (zit nu op 56.7), vonden ze dat niet goed. Daar ging 't allemaal over. En dat ze het dus niet echt vertrouwens als ik zeg dat ik geen eetprobleem ga krijgen
Oud 06-08-2005, 12:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 12:11 :
Voor mij niet

Met andere woorden: 55 moet je minimaal houden anders moet je er heen. Je wilt dus dat absolute minimum.

Weet je wat, laat ook maar. Ik ga geen 30 posts verspillen aan jou proberen over te halen als je 't niet in wil zien.
Oud 06-08-2005, 12:30
phink
phink is offline
Jullie denken gwoon te zwaar. (wat 'n woordspeling )
goed...jullie hebben misschien wel 'n beetje gelijk, maar ik weet wel dat mijn grootste probleem is dat ik mezelf niet kan zien zoals anderen mij zien. Daarom kan ik behoorlijk eigenwijs en star overkomen.
Oud 06-08-2005, 13:19
love-THE-world
Citaat:
love-THE-world schreef op 06-08-2005 @ 11:15 :
even een domme vraag
maar wat helpt er als je darmen enzo (eigenlijk alles denk ik??) helemaal verstopt zitten
al 4 dagen. nouja ik was op vakantie misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
maar ik word gek van de buikpijn en gek van zo'n opgezette buik omdat alles van 4dagen er in zit.
iemand een idee?
Oud 06-08-2005, 14:32
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 06-08-2005 @ 11:15 :
even een domme vraag
iemand een idee?
Wat helpt is 's ochtends een paar glazen lauwwarm water drinken. Bij mij helpt het om eens in de zoveel tijd 's avonds een pot groene thee te drinken, maar volgens mij is dat heel persoonlijk. Daarnaast heb je ook thee die de stoelgang bevordert, maar dan kom je ook direct naar de toilet aan het gaan en omdat dergelijke thee zo sterk laxerend is zou ik dat echt alleen in noodsituaties gebruiken!
Oud 06-08-2005, 14:36
love-THE-world
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 06-08-2005 @ 15:32 :
Wat helpt is 's ochtends een paar glazen lauwwarm water drinken. Bij mij helpt het om eens in de zoveel tijd 's avonds een pot groene thee te drinken, maar volgens mij is dat heel persoonlijk. Daarnaast heb je ook thee die de stoelgang bevordert, maar dan kom je ook direct naar de toilet aan het gaan en omdat dergelijke thee zo sterk laxerend is zou ik dat echt alleen in noodsituaties gebruiken!
ja dat heb ik al geprobeerd (lauw water.) werkt ook niet
heb echt vanalles geprobeerd!!

nu heeft mijn moeder laxeerpillen gekocht
maar die gebruik ik liever niet want ik ben bang dat ik dat blijf gebruiken om andere redenen
Oud 06-08-2005, 15:41
Bloem
Bloem is offline
Genoeg vezels eten, volkoren brood, fruit, eventueel volkoren roggebrood, enz. En genoeg eten, niet te weinig. Bij die vezels wel genoeg drinken, anders heeft het juist een omgekeerd effect.
Oud 06-08-2005, 15:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 06-08-2005 @ 13:30 :
Jullie denken gwoon te zwaar. (wat 'n woordspeling )
goed...jullie hebben misschien wel 'n beetje gelijk, maar ik weet wel dat mijn grootste probleem is dat ik mezelf niet kan zien zoals anderen mij zien. Daarom kan ik behoorlijk eigenwijs en star overkomen.
Nee, wij hebben er ervaring mee. Eigen ervaring (Gothic, Sneeuwvlokje, ikzelf ook in vlagen) en we hebben bergen mensen hier voorbij zien komen.

Je moet ook niet eten met gevoel, maar met verstand.
Oud 06-08-2005, 16:02
love-THE-world
Citaat:
Bloem schreef op 06-08-2005 @ 16:41 :
Genoeg vezels eten, volkoren brood, fruit, eventueel volkoren roggebrood, enz. En genoeg eten, niet te weinig. Bij die vezels wel genoeg drinken, anders heeft het juist een omgekeerd effect.
werkt allemaal niet.

misschien heb ik juist teveel gegeten dat mijn darmen daar niet meer tegen kunnen?
of kan dat niet
Oud 06-08-2005, 16:18
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 06-08-2005 @ 17:02 :
werkt allemaal niet.

misschien heb ik juist teveel gegeten dat mijn darmen daar niet meer tegen kunnen?
of kan dat niet
Probeer groene thee eens, als het niet helpt kan het ook geen kwaad! En anders één tabletje, de rest terug aan je moeder geven. Ik zou het niet aanraden maar als je er echt heel veel last van hebt zou ik het toch gewoon doen!
Oud 06-08-2005, 17:09
PrimRose
PrimRose is offline
Na lang gezegd te hebben dat ik iets ga doen, GA ik het ook daadwerkelijk doen. Ik ga sporten. En gezonder eten, iedere dag rijst of pasta met een sausje is lekker, maar gezond is anders.

Ik hoef niet af te vallen. Qua kilo's is het prima (46,3 kilo bij 1,48m = bmi 21) maar mijn conditie is 0,0 (ik sport al jaren niet meer) en ik zou het prettig vinden om iets "strakker" te zijn. Mgoed, als je niet sport, dan gebeurt er natuurlijk niets.

Dus heb ik een afspraak gemaakt de sportschool (Fitness First). 't Gaat wel een gat slaan in mijn financien, maar ja, zoals ik het op het internet heb gelezen krijg je wel flink waar voor je geld.

Ik vroeg me alleen af of je vanuit jaren niet sporten meteen 2 a 3x in de week kunt gaan sporten. Om het geld een beetje uit mijn abonnement te halen, is dat namelijk wel nodig (tkost 68 euro per maand).
Oud 06-08-2005, 17:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 06-08-2005 @ 18:09 :
Na lang gezegd te hebben dat ik iets ga doen, GA ik het ook daadwerkelijk doen. Ik ga sporten. En gezonder eten, iedere dag rijst of pasta met een sausje is lekker, maar gezond is anders.

Ik hoef niet af te vallen. Qua kilo's is het prima (46,3 kilo bij 1,48m = bmi 21) maar mijn conditie is 0,0 (ik sport al jaren niet meer) en ik zou het prettig vinden om iets "strakker" te zijn. Mgoed, als je niet sport, dan gebeurt er natuurlijk niets.

Dus heb ik een afspraak gemaakt de sportschool (Fitness First). 't Gaat wel een gat slaan in mijn financien, maar ja, zoals ik het op het internet heb gelezen krijg je wel flink waar voor je geld.

Ik vroeg me alleen af of je vanuit jaren niet sporten meteen 2 a 3x in de week kunt gaan sporten. Om het geld een beetje uit mijn abonnement te halen, is dat namelijk wel nodig (tkost 68 euro per maand).
Het kan zeker, maar bouw het gewoon rustig op. Niet meteen een half uur rennen, een uur op de crostrainer en dan nog drie kwartier roeien, bij wijze van spreken.

Kijkend naar 't geld is 't wel een goede sportschool, dus moeten ze je wel goed advies kunnen geven.

Let wel op dat je je lichaam de kans geeft zich te herstellen. Heb je enorme spierpijn? Wacht dan even, als je je teveel inspant beschadig je je spieren alleen maar.
Oud 06-08-2005, 17:45
Verwijderd
Even tussendoor, het hoort niet helemaal binnen het topic:

MeelFriek, ik las ergens (Ik weet niet meer waar ) dat jij een VVM van (bijna) 50 kg hebt? Dat is zeer netjes, vooral voor iemand van jou lengte! Je bent 165 cm toch? Heb je hier gericht voor getraind of heb je van nature zo'n sterk lichaam?
Oud 06-08-2005, 17:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-08-2005 @ 18:45 :
Even tussendoor, het hoort niet helemaal binnen het topic:

MeelFriek, ik las ergens (Ik weet niet meer waar ) dat jij een VVM van (bijna) 50 kg hebt? Dat is zeer netjes, vooral voor iemand van jou lengte! Je bent 165 cm toch? Heb je hier gericht voor getraind of heb je van nature zo'n sterk lichaam?
Klopt.

Ik heb hier niet gericht voor getraind, het is gewoon mijn bouw en het is erfelijk.
Vooral mijn benen zijn mede zo dik doordat er ook nog spieren onder liggen. Merkte mijn fysio ook zo leuk op: "Jeetje, wat een paar dikke gespierde benen!" Dan is 't maar de vraag of je dat positief of negatief op moet vatten

Maar kortom ik heb er niet gericht op getraind, nee. Ik probeer 't nu wel grotendeels te behouden mbv krachttraining
Oud 06-08-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-08-2005 @ 18:50 :
Klopt.

Ik heb hier niet gericht voor getraind, het is gewoon mijn bouw en het is erfelijk.
Vooral mijn benen zijn mede zo dik doordat er ook nog spieren onder liggen. Merkte mijn fysio ook zo leuk op: "Jeetje, wat een paar dikke gespierde benen!" Dan is 't maar de vraag of je dat positief of negatief op moet vatten

Maar kortom ik heb er niet gericht op getraind, nee. Ik probeer 't nu wel grotendeels te behouden mbv krachttraining
Ik vind het zeker wel positief. Volgensmij heb jij met een vetpercentage van pakweg 20-25% echt een perfect lichaam, ook gezien je verhoudingen (heupen, borsten, etc.).

Mijn VVM zit tussen de 45-50 kg - en ik ben zo'n 7 cm groter - en ik train wél. Hoewel stiekem nog niet echt, maar aan het begin van dit schooljaar ga ik wel gericht 4 x per week trainen met een splitschema (en trainingspartner).

Ik hoop eerst op een 50 kg VVM en BF 20% uit te komen en over een paar jaar 55 kg (Misschien wel 60, maar dat is wel heel ver weg) VVM en BF 15%. Dat word flink zweten voor mij dus. Pff, ik wou dat ik jouw genen had!
Oud 06-08-2005, 18:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-08-2005 @ 18:58 :
Ik vind het zeker wel positief. Volgensmij heb jij met een vetpercentage van pakweg 20-25% echt een perfect lichaam, ook gezien je verhoudingen (heupen, borsten, etc.).

Mijn VVM zit tussen de 45-50 kg - en ik ben zo'n 7 cm groter - en ik train wél. Hoewel stiekem nog niet echt, maar aan het begin van dit schooljaar ga ik wel gericht 4 x per week trainen met een splitschema (en trainingspartner).

Ik hoop eerst op een 50 kg VVM en BF 20% uit te komen en over een paar jaar 55 kg (Misschien wel 60, maar dat is wel heel ver weg) VVM en BF 15%. Dat word flink zweten voor mij dus. Pff, ik wou dat ik jouw genen had!
Ach, ubergoede genen zijn 't niet. Ik heb aanleg voor spiermassa, maar ook voor vetmassa.

Maar inderdaad, dat zijn geen misselijke doelen
Maar 60 kg VVM met 15% BF, dan weeg je 70kg. Kan je dat 'geestelijk aan' , zeg maar?
Oud 06-08-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-08-2005 @ 19:05 :
Ach, ubergoede genen zijn 't niet. Ik heb aanleg voor spiermassa, maar ook voor vetmassa.

Maar inderdaad, dat zijn geen misselijke doelen
Maar 60 kg VVM met 15% BF, dan weeg je 70kg. Kan je dat 'geestelijk aan' , zeg maar?
Ja, ik heb geen problemen meer met mijn gewicht. Beter zelfs: Ik weeg me niet eens (of amper) meer. Ik kijk nu naar cm's en hoe mijn kleding zit.

Bovendien ben je met 70 kg en 15% BF absoluut niet vet, not even close. Ik heb nu ingezien dat ik met afvallen toch nooit het lichaam zal krijgen dat ik wil, dus nu ga ik het eens op een ándere manier proberen. Krachttraining dus.

Maar 60 kg VVM met 15% BF, dan is inderdaad een erg mooi doel, maar daar mag ik toch wel járen voor trainen. Als het al ooit zo ver komt! Met zo'n stats kun je zelfs wedstrijden meedoen en dan nog potentie hebben om te winnen ook!

[Monica Brant] Wat dacht je hiervaan! Één woord: Wauw!

Sorry dat ik het topic (weer) vervuil!
Oud 06-08-2005, 18:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-08-2005 @ 19:11 :
Ja, ik heb geen problemen meer met mijn gewicht. Beter zelfs: Ik weeg me niet eens (of amper) meer. Ik kijk nu naar cm's en hoe mijn kleding zit.

Bovendien ben je met 70 kg en 15% BF absoluut niet vet, not even close. Ik heb nu ingezien dat ik met afvallen toch nooit het lichaam zal krijgen dat ik wil, dus nu ga ik het eens op een ándere manier proberen. Krachttraining dus.

Maar 60 kg VVM met 15% BF, dan is inderdaad een erg mooi doel, maar daar mag ik toch wel járen voor trainen. Als het al ooit zo ver komt! Met zo'n stats kun je zelfs wedstrijden meedoen en dan nog potentie hebben om te winnen ook!

[Monica Brant] Wat dacht je hiervaan! Één woord: Wauw!

Sorry dat ik het topic (weer) vervuil!
Oh dat is mooi om te horen

Nee, ik weet dat je dan niet vet bent, maar je had eerder zo'n problemen met 'getalletjes' om 't zo maar 's te zeggen. Goed dat dat niet meer zo is!

En ach, die foto: Laat ik 't zo zeggen, het is niet mijn smaak. Voor mij is 't ook totaal niet realistisch, en ik denk ook niet dat 't mij zou staan. Ik ben meer van dit, ook omdat zoiets an sich haalbaar zou moeten zijn.

Mijn belangrijkste doel is om m'n BF naar beneden te krijgen, iig onder de 25%. Ook zou ik 't fijn vinden als ik weer in maat 36 zou kunnen passen. Dat kon ik eerst ook, met dezelfde lengte, en toen was ik al niet dun
Oud 06-08-2005, 18:33
Verwijderd
Twee verschillende doelen, maar we zullen er hetzelfde voor moeten doen: Op onze voeding letten en trainen (J-Lo heeft dat lichaam ook niet alleen van op haar luie kont zitten ). We gaan ervoor.

Ik zelf pas níet meer in maatje 36, en opzich vind ik dat niet eens zo heel erg. Het enige probleem is dat ik nu allemaal nieuwe kleding aan moet schappen, maar met mijn lengte is maat 38 ook heel netjes.
Topic gesloten

Regels voor berichten