Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2005, 14:59
rare kwast
rare kwast is offline
nee je wordt t door de jaren heen ja, maar ze zien snel genoeg of je de "kwaliteiten hebt" om een goede te worden...
maar ik doe aan te veel vergelijken
Oud 02-08-2005, 15:56
ilse
ilse is offline
en zo maakt ie t allemaal in een keer weer goed..

wow wat kan die lief zijn

weet weer helemaal 100% waarom ik zo ontzettend verliefd op em ben
Oud 02-08-2005, 17:28
Verwijderd
auw, auw, auw... Ongesteld zijn, wie gaat dat afschaffen?
Oud 02-08-2005, 17:44
WolterB
WolterB is offline
Als één ding tegen zit, zit ook alles tegen lijkt wel

1) alle kipfilet bij 2 supermarkten was op, tewijl ik iets met kip wilde maken
2) Ik was op markt, haalde groenten en kreeg 250 gram champignons ipv de 500 die ik besteld had
3) waren we bij de woningvereniging zegt die vrouw dat we het ook via internet hadden kunnen doen en waren we daar voor niets
4) tijdens het koken bleek dat ik twee verschillende, precies hetzelfde uitziende, potten chicken tonight gekocht had
5) toen ik voor de 3e keer bij een supermarkt was omdat ik de eerste twee keer de koffiefilters vergeten was, bleek ik de verkeerde maat meegenomen te hebben

gelukkig smaakte het eten, is de huursverandering wel geregeld en is t verder ook goedgekomen, maar ik had beter in bed kunnen blijven vandaag, geloof ik
Oud 02-08-2005, 18:05
Shitonya
Shitonya is offline
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa
Ik ga komende maandag naar A'dam
Oud 02-08-2005, 18:23
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 02-08-2005 @ 18:28 :
geen idee,....maar ik sta dr volledig achter
Oud 02-08-2005, 18:23
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
WolterB schreef op 02-08-2005 @ 18:44 :
Als één ding tegen zit, zit ook alles tegen lijkt wel

1) alle kipfilet bij 2 supermarkten was op, tewijl ik iets met kip wilde maken
2) Ik was op markt, haalde groenten en kreeg 250 gram champignons ipv de 500 die ik besteld had
3) waren we bij de woningvereniging zegt die vrouw dat we het ook via internet hadden kunnen doen en waren we daar voor niets
4) tijdens het koken bleek dat ik twee verschillende, precies hetzelfde uitziende, potten chicken tonight gekocht had
5) toen ik voor de 3e keer bij een supermarkt was omdat ik de eerste twee keer de koffiefilters vergeten was, bleek ik de verkeerde maat meegenomen te hebben

gelukkig smaakte het eten, is de huursverandering wel geregeld en is t verder ook goedgekomen, maar ik had beter in bed kunnen blijven vandaag, geloof ik
je mag wel wat kip van mij... (beetje laat )
en champignons moet mn broertje halen
Oud 02-08-2005, 18:56
moisture
moisture is offline
en zodra jij wegfietst voel ik me weer alleen, is er niks dat me hier houdt en lijkt het alsof de wereld niet meer draait. elke keer moet ik huilen, omdat ik afhankelijk ben geworden en jij de behoeftes die voorheen door haar vervuld werden moet opvullen. ik ben alleen achtergelaten en hou me krampachtig vast aan jou om een doel te hebben..
Oud 02-08-2005, 20:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 02-08-2005 @ 19:23 :
je mag wel wat kip van mij... (beetje laat )
en champignons moet mn broertje halen
Er waren nog 2 doosjes kipmedallions, dus die heb ik maar gekocht
Was gelijk het laatste kip was ze hadden
Oud 02-08-2005, 20:46
rare kwast
rare kwast is offline
wtf ik word uitgenodigd op verjaardag van M een vriendin van S..
waarom?!
wat zien mensen in mij(n gezelligheid)
Oud 02-08-2005, 21:20
moon
moon is offline
ik ben bang om te slapen
Ik weet dat een slaapverlamming onschuldig is, maar je denkt dat je dood gaat. Ik ben echt bang. Liever dan maar een nare nachtmerrie, als nog eens een slaapverlamming.
Oud 02-08-2005, 21:24
Gothic
Gothic is offline
ik zit mezelf gek te maken
Oud 02-08-2005, 21:28
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-08-2005 @ 22:24 :
ik zit mezelf gek te maken
ik ook....gezellig
Oud 02-08-2005, 22:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
moon schreef op 02-08-2005 @ 22:20 :
ik ben bang om te slapen
Ik weet dat een slaapverlamming onschuldig is, maar je denkt dat je dood gaat. Ik ben echt bang. Liever dan maar een nare nachtmerrie, als nog eens een slaapverlamming.
maar volgende keer weet je wel wat het is, dus misschien is het al een stuk minder eng als je het nog een keer hebt. Je weet hoe het komt, dat het niet erg is en je weet dat je gewoon even niks moet proberen; even moet wachten.
Oud 02-08-2005, 22:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 02-08-2005 @ 18:28 :
Alsjeblieft niet... Gelukkig(???) ben ik het net geworden. Er was ook amper/geen reden waarom ik het niet zou worden, maar toch had ik het wel eventjes benauwd...
Vandaag werken viel me echt reuze reuze mee .
Oud 02-08-2005, 23:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 02-08-2005 @ 23:48 :
Alsjeblieft niet... Gelukkig(???) ben ik het net geworden. Er was ook amper/geen reden waarom ik het niet zou worden, maar toch had ik het wel eventjes benauwd...
Ja godver
was ik vorige week ook nog erg opgelucht dat ik ongesteld werd en dacht ik: dit nooit meer

Ga het deze week nog erger mis. Kan ik nu morgen op jacht naar de noodpil . Moeilijk voor iemand die gewone boodschappen doen al een hele opgave vindt.
Oud 02-08-2005, 23:08
George
George is offline
Hoera, m'n moeder wil me weer naar een psycholoog sturen.
Oud 02-08-2005, 23:31
George
George is offline
Even een vraagje tussendoor;
is het normaal als je ouders op je zeventiende nog al je post doorspitten, al je smsjes lezen als je telefoon in de oplader ligt en jij zelf niet thuis bent, je hele kamer doorspitten op zoek naar alles dat je 'in iets slechts veranderd', je portemonnee en bankrekening doorzoeken, dat soort dingen?
Oud 03-08-2005, 01:12
rare kwast
rare kwast is offline

Oud 03-08-2005, 01:13
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
George schreef op 03-08-2005 @ 00:31 :
is het normaal als je ouders op je zeventiende nog al je post doorspitten, al je smsjes lezen als je telefoon in de oplader ligt en jij zelf niet thuis bent, je hele kamer doorspitten op zoek naar alles dat je 'in iets slechts veranderd', je portemonnee en bankrekening doorzoeken, dat soort dingen?
je bent i.p pas na je 18de "volwassen" maar ik persoonlijk vind niet dat ze dat mogen doen.
je hebt recht op privacy
Oud 03-08-2005, 02:40
Pandora
Pandora is offline
Iep, ik haat leugens en valse beloften.

!!
Oud 03-08-2005, 07:54
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nee, want dat heeft juist een slechte uitwerking.

Als jij je hele leven gecontroleerd wordt door je omgevingen, wordt jou nooit een gevoel van vrijheid gegeven en als je dan eenmaal op jezelf komt, is er juist veel mogelijkheid om de verkeerde kant op te slaan, omdat je niemand meer kunt vertrouwen vanwege het missen van privacygevoel en daar hebben je ouders dan voor gezorgd omdat zij te veel politieagentje wilden spelen.

Ik ben thuis nooit gecontroleerd met dat soort dingen, geloof ik. Post die ik kreeg, heeft mijn moeder nooit opengemaakt, een mobiel had ik niet tot mn 18e en mn moeder kwam mijn kamer niet binnen als ik er niet was. Ik moest het vanaf mn 14e/15e zelf schoonhouden en volgens mij heeft zij het daarna 3 keer gedaan, wat ik absoluut niet leuk vond, maar schriften waar ik dingen in schijf, documenten op de computer met persoonlijke dingen en websites die ik bezoek daar heeft ze verder nooit zelf naar gezocht.

Ontopic:
Ik had vannacht een geweldige droom
Oud 03-08-2005, 08:28
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 02-08-2005 @ 23:48 :
Vandaag werken viel me echt reuze reuze mee .
Ja, dat is zo, ben ook steeds wel weer 'blij' als ik de buikpijnen voel. Maar ik weet dan na 3 uur ook wel dat ik niet zwanger ben, en dan mag het ophouden, in plaats van een week aanhouden

En dan zegt de dokter; maar dan mag je gerust meerdere strips slikken.
Ik zeg; ik slik er al 2
Zegt ie; maak er nu maar drie van

Doe ik dat, krijg ik steeds (nu al 2x achter elkaar), op ongeveer 2,5 strip last van doorbraakbloedingen, en dan moet ik stoppen. En ik mag geen andere pil, omdat deze zo goed werkt tegen de acné. Die allang weg is, en niet alleen door de pil, denk ik..

Waaaargh!
Oud 03-08-2005, 08:46
pizza-amigo
pizza-amigo is offline
Citaat:
Gaat ruimschoots te ver. hoewel dat met die bankrekening hier ook gebeurde.enige oplossing die ik kan bedenken is, be there first. gewoon kamer op slot rammen, telefoon buiten zicht opladen etc etc. wat wouden ze doen, klagen dat ze niet meer stiekem je zooi kunnen doorzoeken?.
Tis echt knap dat je t daar uithoud

Ontopic:
Veel mensen vinden dingen enorm rot voor me terwijl het mij niks kan schelen. Sommige mensen hebben medelijden met me en vinden dat ik veel te negatief ben. Ik heb me gewoon aangepast . Ik kijk niet meer naar meisjes, omdat relaties en seks altijd uitlopen in gesodemieter. Ik neem geen baantje omdat ik toch overal beroerd slecht in ben, en meestal toch binnen 3 maanden ontslagen word. Ik heb geen zin in telkens weer dezelfde teleurstelling, dus ik doe gewoon helemaal niks. Ik zit wat achter mn PC, ga soms naar vrienden toe, meer inhoud heeft mn leven niet. Helaas zijn er natuurlijk van die mongloiden die zonodig tegen mij moeten opscheppen dat hun vriend(in) zo geweldig is. Of die even op willen tyfen. ze snappen nog steeds niet hoe het zit, terwijl ik ze het vaak zat uitleg.
Oud 03-08-2005, 10:13
Nijn*
Nijn* is offline
Hè bah, hè bah, hè bah, waarom droom ik nu steeds over haar?! En waarom kan het niet gewoon één dag helemáál goed gaan maar moet er altijd weer iets vervelends bij zitten? En waarom ben ik hier nu weer mee begonnen *schaam* .. En waarom voel ik me zo ontzettend ziek, verkouden en moe? Ik ga toch niet iets van griep krijgen in de zomer hè... Echt iets voor mij.
Oud 03-08-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Zolang je nog bij je ouders thuis woont hebben ze alles over je te zeggen. Gewoon omdat je bij ze in huis woont.
Oud 03-08-2005, 10:38
Nijn*
Nijn* is offline
@ nare man; Als jij 18 bent en nog bij je ouders thuis woont hebben ze feitelijk niets meer over je te zeggen hoor, dus dat geldt niet altijd als je bij je ouders woont, maar ik neem aan dat je je dat wel snapt..*Gut, waarom reageer ik hier nog op ook?*

OT: Yep, ik ben ziek. Gdvrdgdvr!
Oud 03-08-2005, 11:06
CalvinKlein
CalvinKlein is offline
Waarom heb ik die psychiater nou gebeld?! Ik heb er zo'n spijt van... Ik dacht dat ik nu wel medicijnen wilde, maar het was een moment-opname! En afbellen durf ik niet, dus ik ga morgen maar gewoon... Pff... zucht... help! Ik ben nu al zenuwachtig.
Oud 03-08-2005, 11:18
moon
moon is offline
goed geslapen, nu heb ik er wel weer vertrouwen in. Ik ben ook niet meer zo bang nu.
Oud 03-08-2005, 11:27
Fruitcake
Fruitcake is offline
Hij speelt een spelletje, ik weet het, ik mag er niet op in gaan! Gewoon meespelen... je niet laten kennen.. Maar het is zo moeilijk!
Oud 03-08-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
OT: Yep, ik ben ziek. Gdvrdgdvr! [/B]
beterschap! ({)

'hatsjie' zegt mijn gezondheid wederom

en S.: ook beterschap meiske!
Oud 03-08-2005, 11:38
rare kwast
rare kwast is offline
what was i thinking?
waarom doe ik t nou weer ineens...hallo...
2 jaar en nu vond ik t weer nodig ofoz
eerst film gekeken gister nacht...toen beetje (veel) "de fout" in gegaan
*sorry..*
every were i turn i hurt someone
Oud 03-08-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 03-08-2005 @ 11:38 :
@ nare man; Als jij 18 bent en nog bij je ouders thuis woont hebben ze feitelijk niets meer over je te zeggen hoor, dus dat geldt niet altijd als je bij je ouders woont, maar ik neem aan dat je je dat wel snapt..*Gut, waarom reageer ik hier nog op ook?*
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen

Ouders hebben juist feitelijke macht over je zolang je bij ze inwoont. Natuurlijk val je na je achttiende niet meer onder hun ouderlijk gezag, maar aangezien je in hun huis woont, van hun spullen gebruik maakt en van hun geld leeft, hebben ze alle 'recht' om jou te vertellen wat je moet doen. Immers, anders zeggen ze gewoon 'als onze wensen jou niet bevallen, dan zoek je maar een eigen huis'. En dat vind ik heel normaal: zolang je met anderen samen in een huis woont, hou je rekening met de wensen van die anderen, in het bijzonder als het je ouders zijn.

Ohja, ontopic: ik haat regen als het net mooi weer was.
Oud 03-08-2005, 17:33
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-08-2005 @ 16:34 :
*knip*
*zucht* ja, je hebt gelijk, sorry geen energie meer om er verder op te reageren.

OT: Hoe krijg ik het toch voor elkaar mijn leven op elke mogelijke manier te verpesten? Ik wil gewoon gelukkig zijn, maar betwijfel of ik dat ooit weer helemaal kan zijn? *huil*
Oud 03-08-2005, 18:07
juno
juno is offline
Citaat:
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen

Ouders hebben juist feitelijke macht over je zolang je bij ze inwoont. Natuurlijk val je na je achttiende niet meer onder hun ouderlijk gezag, maar aangezien je in hun huis woont, van hun spullen gebruik maakt en van hun geld leeft, hebben ze alle 'recht' om jou te vertellen wat je moet doen. Immers, anders zeggen ze gewoon 'als onze wensen jou niet bevallen, dan zoek je maar een eigen huis'. En dat vind ik heel normaal: zolang je met anderen samen in een huis woont, hou je rekening met de wensen van die anderen, in het bijzonder als het je ouders zijn.

Ohja, ontopic: ik haat regen als het net mooi weer was.
Nee, dat was een ander topic.

Over die wensen van ouders, daar wil ik nog wat over kwijt. Hoe ouder je als kind word, hoe meer recht je erop hebt dat je ouders ook met jouw wensen rekening gaan houden. Wie als ouder zijn kind in de puberteit en adolescentenleeftijd niet kan respecteren, zal ze waarschijnlijk wel in de pas kunnen laten lopen, in die zin dat je als ouder geen "last" van ze hebt zolang ze nog thuis wonen, maar als ze eenmaal in de dertig zijn kijken ze terug op die periode en besluiten ze dat ze liever al het contact verbreken voor de rest van je leven, omdat met jou als ouder niet viel te leven.

Ouders hebben de feitelijke, want financiele macht, maar niet het morele recht om die ongebreideld uit te oefenen. Je bent ouder, geen gevangenisbewaarder.
Oud 03-08-2005, 18:12
Verwijderd
Terug van vakantie. Vanavond weer slapen in m'n eigen bed.
Oud 03-08-2005, 18:25
rare kwast
rare kwast is offline
welkom terug leonoor

wast leuk?!
Oud 03-08-2005, 18:45
Verwijderd
Oud 03-08-2005, 18:51
rare kwast
rare kwast is offline
*hug voor repelsteeltjuh*
Oud 03-08-2005, 19:36
George
George is offline
Citaat:
en van hun geld leeft, hebben ze alle 'recht' om jou te vertellen wat je moet doen. [...]En dat vind ik heel normaal: zolang je met anderen samen in een huis woont, hou je rekening met de wensen van die anderen, in het bijzonder als het je ouders zijn.
Van dat eerste is sowieso niet meer veel sprake, het enige dat ze nog voor me betalen is schoolgeld en water&elektriciteit die ik in hun huis gebruik ja. Verder betaal ik alles zelf, ook verzekering en dergelijke, omdat ik bijna iedere dag werk maak ik m'n eigen eten, en omdat m'n moeder het vervelend vindt dat ik zo veganistisch mogelijk leef moet ik ook m'n eigen 'nepvleestroep' kopen. Zo ontzettend van hun geld leef ik niet.
En wat dat tweede betreft, is het dan niet een op z'n minst een béétje nodig om wat respect voor je eigen kinderen te hebben, voor hun privacy, voor hun in staat zijn voor zichzelf te kunnen zorgen als ze uit huis gaan? Bovendien, zouden ze niet ook rekening moeten houden met mijn wensen, vooral als ze mijn zelfstandigheid ermee in gevaar brengen, en m'n gevoel voor veiligheid?

Ontopic;
Het voelt nu net alsof er een deel van me ontbreekt.
Oud 03-08-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 03-08-2005 @ 19:25 :
welkom terug leonoor

wast leuk?!
tnx

Half wel, half minder.
Oud 03-08-2005, 20:08
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben vandaag terug gekomen van vakantie. Vannacht amper geslapen van de zenuwen. Vanochtend weer vroeg wakker en ik voel me nu net een wrak... Straks maar ns gaan slapen.
Oud 03-08-2005, 20:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2005 @ 19:12 :
Terug van vakantie. Vanavond weer slapen in m'n eigen bed.
Welkom terug

Ik ben er nog (dat moest toch?)
Oud 03-08-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-08-2005 @ 21:26 :
Ik ben er nog (dat moest toch?)
Zeker weten.
Oud 03-08-2005, 20:55
Stefanie
Stefanie is offline
Wáárom ga ik dat soort dingen aan hém vragen als ik weet dat hij antwoord gaat geven en me daarmee kwetst. Ik moet het vergeten, alles vergeten en doorgaan... Niet steeds terugkijken
Oud 03-08-2005, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb ik vandaag eindelijk genoeg moed verzamelt om de tandarts te bellen om een afspraak te maken voor controle (wat ik dus al doodeng vind) is die man op vakantie en op het bandje staat niet tot wanneer
Oud 03-08-2005, 21:08
rare kwast
rare kwast is offline
kom laten we een (goed) gesprek hebben met een goede vriendin van je...
zolang je je kop maar houd over dat ene...
Oud 03-08-2005, 21:13
moon
moon is offline
Voel me kut, het is dit keer mijn eigen schuld. Ik heb het opgezocht. Ik ben met mijn vriend naar het graf van mijn opa (die ik nooit gekend heb) geweest. Daarna nog naar het graf van overleden klasgenootje (in de derde) geweest. Voelde me zo kut toen ik daar stond en haar foto zag. Ze is geen virendin van me, geen kennis, niet iemand waar ik veel mee gesproken heb en toch heeft het me ontzettend aangegrepen. Ik blijf er onderbewust maar steeds mee bezig. Ik kan niet geloven dat zij er gewoon ineens niet meer is, want ze was altijd zo aanwezig in de klas.
En om voor het eerst het graf van mijn opa te zien was ook wel ontroerend. Er stond zelfs nog bij; "voor onze lieve opa" terwijl ik hem nooit gezien heb en mijn zus 2 was toen hij overleed. Maar ik vond dat wel heel mooi en fijn dat dat er bij stond. Mijn vriend greep het nog meer aan. Hij zei dat hij het 'm heel verdrietig en ook een beetje angstig maakte dat hij nu voor een graf stond van iemand waar hij al zoveel (van mijn oma) over had gehoord. Hij zei zelfs dat hij er een bloemetje had neer willen leggen...eigenlijk is het toch ook echt een schat van een jongen!
Oud 03-08-2005, 21:20
Gothic
Gothic is offline
pff over 2 dagen twee jaar met mn vriend... en zit bijna de dagen af te tellen tot die ander weer thuiskomt . Maar bij het idee dat ik hem kwijt raak, word ik toch best verdrietig, zoveel gedeeld, ken die familie nu zo goed... ga het en hem missen, maar het moet wel, hij verdient beter.

Vandaag naar woerden en barneveld gereden, goed van mij .

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 09:29.
Oud 03-08-2005, 21:22
Verwijderd
hele dag amsterdam geweest. kleren gekocht. was gezellig. blaren. doorns in mn voeten. pijn. moe. emotioneel. zwak. nog twee dagen werken. dan eindelijk vakantie vieren. kermis in Hoorn. stappen van het weekend. eindelijk niet zo eenzaam. iedereen is nu echt weg. B&N, J&L, J, M, N, etc. het ging goed. nu toch weer even te veel. stapje terug doen. morgen weer verstand op nul. geld verdienen. pfff. slapen.nietnadenken. straks even schrijven. dan ben ik het vast wel kwijt. muziek aan. over.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten