Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() en champignons moet mn broertje halen ![]()
||
Citaat:
![]() Was gelijk het laatste kip was ze hadden ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Vandaag werken viel me echt reuze reuze mee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
was ik vorige week ook nog erg opgelucht dat ik ongesteld werd en dacht ik: dit nooit meer Ga het deze week nog erger mis. Kan ik nu morgen op jacht naar de noodpil ![]()
||
Citaat:
je hebt recht op privacy
||
Citaat:
Als jij je hele leven gecontroleerd wordt door je omgevingen, wordt jou nooit een gevoel van vrijheid gegeven en als je dan eenmaal op jezelf komt, is er juist veel mogelijkheid om de verkeerde kant op te slaan, omdat je niemand meer kunt vertrouwen vanwege het missen van privacygevoel en daar hebben je ouders dan voor gezorgd omdat zij te veel politieagentje wilden spelen. Ik ben thuis nooit gecontroleerd met dat soort dingen, geloof ik. Post die ik kreeg, heeft mijn moeder nooit opengemaakt, een mobiel had ik niet tot mn 18e en mn moeder kwam mijn kamer niet binnen als ik er niet was. Ik moest het vanaf mn 14e/15e zelf schoonhouden en volgens mij heeft zij het daarna 3 keer gedaan, wat ik absoluut niet leuk vond, maar schriften waar ik dingen in schijf, documenten op de computer met persoonlijke dingen en websites die ik bezoek daar heeft ze verder nooit zelf naar gezocht. Ontopic: Ik had vannacht een geweldige droom ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan zegt de dokter; maar dan mag je gerust meerdere strips slikken. Ik zeg; ik slik er al 2 Zegt ie; maak er nu maar drie van Doe ik dat, krijg ik steeds (nu al 2x achter elkaar), op ongeveer 2,5 strip last van doorbraakbloedingen, en dan moet ik stoppen. En ik mag geen andere pil, omdat deze zo goed werkt tegen de acné. Die allang weg is, en niet alleen door de pil, denk ik.. Waaaargh! |
![]() |
||
Citaat:
Tis echt knap dat je t daar uithoud ![]() Ontopic: Veel mensen vinden dingen enorm rot voor me terwijl het mij niks kan schelen. Sommige mensen hebben medelijden met me en vinden dat ik veel te negatief ben. Ik heb me gewoon aangepast ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ouders hebben juist feitelijke macht over je zolang je bij ze inwoont. Natuurlijk val je na je achttiende niet meer onder hun ouderlijk gezag, maar aangezien je in hun huis woont, van hun spullen gebruik maakt en van hun geld leeft, hebben ze alle 'recht' om jou te vertellen wat je moet doen. Immers, anders zeggen ze gewoon 'als onze wensen jou niet bevallen, dan zoek je maar een eigen huis'. En dat vind ik heel normaal: zolang je met anderen samen in een huis woont, hou je rekening met de wensen van die anderen, in het bijzonder als het je ouders zijn. ![]() Ohja, ontopic: ik haat regen als het net mooi weer was. |
![]() |
||
Citaat:
OT: Hoe krijg ik het toch voor elkaar mijn leven op elke mogelijke manier te verpesten? Ik wil gewoon gelukkig zijn, maar betwijfel of ik dat ooit weer helemaal kan zijn? *huil* ![]()
||
Citaat:
Over die wensen van ouders, daar wil ik nog wat over kwijt. Hoe ouder je als kind word, hoe meer recht je erop hebt dat je ouders ook met jouw wensen rekening gaan houden. Wie als ouder zijn kind in de puberteit en adolescentenleeftijd niet kan respecteren, zal ze waarschijnlijk wel in de pas kunnen laten lopen, in die zin dat je als ouder geen "last" van ze hebt zolang ze nog thuis wonen, maar als ze eenmaal in de dertig zijn kijken ze terug op die periode en besluiten ze dat ze liever al het contact verbreken voor de rest van je leven, omdat met jou als ouder niet viel te leven. Ouders hebben de feitelijke, want financiele macht, maar niet het morele recht om die ongebreideld uit te oefenen. Je bent ouder, geen gevangenisbewaarder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat dat tweede betreft, is het dan niet een op z'n minst een béétje nodig om wat respect voor je eigen kinderen te hebben, voor hun privacy, voor hun in staat zijn voor zichzelf te kunnen zorgen als ze uit huis gaan? Bovendien, zouden ze niet ook rekening moeten houden met mijn wensen, vooral als ze mijn zelfstandigheid ermee in gevaar brengen, en m'n gevoel voor veiligheid? Ontopic; Het voelt nu net alsof er een deel van me ontbreekt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Half wel, half minder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben er nog (dat moest toch?) ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #36 rare kwast | 492 | 27-08-2005 21:40 |