Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 19:03
squat
squat is offline
Citaat:
McDuck schreef op 28-09-2005 @ 09:40 :
Ohg Ajax was echt wel goed bezig zeg..
Alleen een hele domme fout meteen in het begin.. dat kunnen we echt niet hebben. Voor de rest was het spel redelijk goed, ze speelden vaak snel en goed over, en ze kwamen er wel een paar keer doorheen tikkend. Alleen de 2-0 was ook weer zo raar.. Mooi pasje van Arsenal, maar Vermalen gaat dan meteen stilstaan met zijn handen in de lucht! Daar heb je dus helemaal niks aan. De aanvaller is dan weg, en het is geen buitenspel. Hij moet er gewoon achteraan rennen, de scheidsrechter beslist wel of het buitenspel is of niet.
Vonk deed daarna wat hij moest doen, een andere optie was er niet. Het was een penalty, hoewel dat niet had gehoeven, want Vonk hield op het laatste moment zijn handen in en de aanvaller viel expres over Vonk heen. Wat ik dan ook te belachelijk voor woorden vind is dat ik net in de krant lees dat 'er voor Vonk niks anders meer opzat dan de aanvaller bij zijn enkels te grijpen'. Wat een gelul, ik vraag me af of de schrijver van dat artikel enig verstand van het spel heeft en de wedstrijd ook heeft gezien. Tjongejonge.

Pienaar had die 1-2 met Boukhari gewoon af moeten maken, echt belachelijk. Je krijgt zo veel betaald en nog ben je in staat die bal mijlenver over te schieten. Ook ergens in de wedstrijd had Pienaar een uitstekende actie en hij had alle ruimte om uit te halen, legt hij de bal af op Babel, die vervolgens de bal het stadion uit schiet. Maar afgezien van een paar van dit soort dingetjes was het spel van Ajax goed.

En.... het grote nieuws: FC Thun heeft van Sparta Praag gewonnen! Dat betekent dus dat als wij van FC Thun winnen, en Arsenal wint van Praag (wat ze hoogstwaarschijnlijk zullen doen), wij 2e in de groep staan na 3 wedstrijden. We hebben dan 4 punten. Arsenal 9, FC Thun 3, en Sparta 1.
Er is dus nog hoop!
Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar ik denk niet dezelfde als ik. Tactisch was het verschrikkelijk wat Ajax liet zien. Babel en Boukhari hielden het veld niet breed genoeg waardoor er geen ruimte op het middenveld was. Daardoor zag je ook telkens die kleine driehoekjes op het middenveld waar Ajax steeds maar net de bal in de ploeg kon houden maar de oplossing wel vaak achterin werd gevonden en we dus geen meter verder kwamen.

De actie van Vermaelen was trouwens goed en logisch. De traditionele buitenspelval zoals die in de ajaxschool geleerd word was goed uitgevoerd ware het niet dat Grygera buitenspel ophefde. Je hand in de lucht houden zorgt voor de verwarring en kan de grensrechter beďnvloeden. Dat moet je dus ook altijd doen als het buitenspel zou kunnen zijn. Dat hij stopt met rennen is logisch want hij liep naar voren terwijl Reyes de andere kant op rende. Hij had hem nooit meer in kunnen halen.

Het was trouwens geen penalty. Johan Cruijff legde het goed uit voor de mensen die het gezien hebben.

Die actie van Pienaar was geen kans. Hij stond buiten de 16 meter en hij moest met links schieten. Met rechts kan hij zelfs niet 16 meter ver schieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 20:45
Verwijderd
Ik vond het nogal frappant dat de spirt boukhari als schuldige aanwees.

Het was toch echt emmanuelson die de bal te zacht inspeelde. En ook nog dat Boukhari niet op snelheid was en dat er een speler van Arsenal dus makelijk de bal kon halen. Die stond al te trappelen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 28-09-2005 @ 20:03 :

Die actie van Pienaar was geen kans. Hij stond buiten de 16 meter en hij moest met links schieten. Met rechts kan hij zelfs niet 16 meter ver schieten.
Ik wil niet veel zeggen, als je zo'n kans niet kan benutten en niet vanaf de 16 doelgericht kan schieten wat doe je daar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:05
squat
squat is offline
Ik weet niet zeker welke kans jij het over hebt maar zoals ik het me kan herrineren liep hij van rechtsbuiten naar binnen waarbij hij dus met links moest schieten en er nog een man tussen stond. Daarentegen stond Babel recht voor het doel, kon met rechts schieten en kan een heel stuk beter schieten. Pienaar gaf die pass echter iets achter Babel waardoor Babel die bal het stadion uit schoot.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 28-09-2005 @ 23:05 :
Ik weet niet zeker welke kans jij het over hebt maar zoals ik het me kan herrineren liep hij van rechtsbuiten naar binnen waarbij hij dus met links moest schieten en er nog een man tussen stond. Daarentegen stond Babel recht voor het doel, kon met rechts schieten en kan een heel stuk beter schieten. Pienaar gaf die pass echter iets achter Babel waardoor Babel die bal het stadion uit schoot.
die kans net voor rust
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 22:37
squat
squat is offline
Aha, oke die had inderdaad me zusje nog kunnen scoren. Maar dat is niet de kans waar ik het over had,
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:37
Verwijderd
Heel jamerlijk voor PSV. 3-0 verloren.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 20:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
PSV geeft in 5 minuten tijd de wedstrijd weg met die penal en die overtreding van Vennegoor die zijn tweede geel kaart oplevert. Domme overtreding, na een toch goed door PSV gespeelde eerste helft.
Ook rot dat die Turken nog in de laatste minuut nog 3-0 maakten want als je na 6 wedstrijden met ze gelijk staat in punten om de tweede plaats (er van uitgaande dat Milan "gewoon" groepswinnaar wordt, ik loop wel erg ver op de zaken vooruit ) winnen zij dan op onderling resultaat.

Liverpool 0-0, 4 punten en met 2 wedstrijden tegen Anderlecht in het verschiet dus een grote kans op de volgende ronde.
Oud 01-10-2005, 11:59
FatihVercetti
FatihVercetti is offline
JOnguuu

Fenerbahce heeft PSV gewoon heel errug hard van achteren genaaid
Oud 19-10-2005, 21:44
PV
PV is offline
PSV netjes, wat kreeg Milan veel kansen zeg. Gomez redde even PSV
Ajax gister gewoon zoals het hoort geloof ik (heb gister niet gekeken )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 19-10-2005 @ 22:44 :
PSV netjes, wat kreeg Milan veel kansen zeg. Gomez redde even PSV
Ajax gister gewoon zoals het hoort geloof ik (heb gister niet gekeken )
ajax was wel een beetje heel slecht achterin hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Comez
Oud 20-10-2005, 19:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
psv leek armenie wel
anti-voetbal
Oud 20-10-2005, 21:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-10-2005 @ 20:08 :
psv leek armenie wel
anti-voetbal
Wie kijkt er nou naar Armenie dan?

PSV 0-0, komen goed weg daar, mogen er blij mee zijn, meer zat er ook niet in.
Ajax 2-0, mja gewoon goed. Zeker omdat het niet lekker loopt in de competitie en zo. Mogen dus tevreden zijn.
Oud 20-10-2005, 21:48
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-10-2005 @ 20:08 :
psv leek armenie wel
anti-voetbal
Gelukkig doen Italiaanse elftallen er niet aan...mauwerd.
Oud 20-10-2005, 22:18
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-10-2005 @ 22:41 :
Wie kijkt er nou naar Armenie dan?
Ik als ze tegen Nederland moeten

Citaat:
RHCP_NAC schreef op 20-10-2005 @ 22:48 :
Gelukkig doen Italiaanse elftallen er niet aan...mauwerd.
Ik vond AC Milan gisteren best aanvallend.
Ik kan er gewoon niet tegen als een ploeg voetbalt om geen goal tegen te krijgen. Hoe vaak heeft psv nou op Dida geschoten?
En dan Cocu naderhand, misschien was het niet mooi om te zien, nou philip...niet eens misschien.
Oud 20-10-2005, 23:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-10-2005 @ 23:18 :

Ik vond AC Milan gisteren best aanvallend.
Ik kan er gewoon niet tegen als een ploeg voetbalt om geen goal tegen te krijgen. Hoe vaak heeft psv nou op Dida geschoten?
En dan Cocu naderhand, misschien was het niet mooi om te zien, nou philip...niet eens misschien.
Het is een duidelijk gevolg van het geld dat in het voetbal omgaat, clubs als Milan roepen dit zelf over zich af. Had PSV dit niet gedaan dan hadden ze er kansloos opgegaan met 3-0 als het niet meer is.

Een verdedigende ploeg zoals PSV gisteren die enkel voetbalt om een resultaat is niet mooi te zien, dat ben ik helemaal met je eens maar er is geen alternatief in dergelijke wedstrijden. PSV heeft geen huisstijl die uitgaat van verdedigen.
Oud 01-11-2005, 22:19
PV
PV is offline
PSV gewoon bovenaan de poule
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Inderdaad, als Ajax morgen een goed resultaat wegzet zou het weleens een mooi CL jaar kunnen worden voor Nederland
Oud 01-11-2005, 22:51
baas
baas is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-11-2005 @ 23:41 :
Inderdaad, als Ajax morgen een goed resultaat wegzet zou het weleens een mooi CL jaar kunnen worden voor Nederland
Nou, het is dat Ajax mazzel heeft gehad met deze poule, maar als ze doorkomen zie ik ze echt niet ver komen hoor. Zeker niet in deze vorm.
Oud 01-11-2005, 23:53
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Poeh, indrukwekkend PSV zeg...
Oud 02-11-2005, 08:10
DMC
DMC is offline
Aissati voor een pas 17-jarige...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 09:27
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
PSV was goed.

Hopen op Ajax vanavond.
Oud 02-11-2005, 09:45
Verwijderd
Iemand een idee waarom hiddink na de wedstrijd gelijk de spelerstunnel in ging?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:02
McDuck
McDuck is offline
Nee, dat vraag ik me dus ook af..
Hij leek van achteren heel kwaad weg te stormen.. En hij duwt ook nog een vrouw heel hard aan de kant..
Maar waarschijnlijk was hij gewoon heel blij ofzo denk ik..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:18
DMC
DMC is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 02-11-2005 @ 10:45 :
Hij moest pissen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Om niet onmiddellijk intervieuws te moeten geven? Of misschien had hij een afspraak om zijn eerste woorden te geven aan de NOS.
Oud 02-11-2005, 11:14
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Anderlecht verloor gister trouwens opnieuw. Als ik het goed begreep was dit hun 11 nederlaag in de Champions League op rij... Dat Belgisch voetbal is de laatste jaren echt als een kaartenhuis in elkaar gestort zeg. En ik zie ze zo 123 niet direct terugkrabbelen... Jammer.
Oud 02-11-2005, 12:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kwaad op de scheids.
Oud 02-11-2005, 12:47
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
DMC schreef op 02-11-2005 @ 11:18 :
Hij moest pissen?
Dacht ik ook meteen aan, je kan het ook niet maken om in de 89ste minuut even te gaan pissen of 'Seedorf uit de selectie te zetten'
Oud 02-11-2005, 13:10
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-11-2005 @ 23:41 :
Moet wel lukken als we terugdenken aan de eerste wedstrijd
Oud 02-11-2005, 18:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
PSV! <3
Ontzettend knap, na 4 wedstrijden met 7 punten boven aan, wie had dat gedacht? Milan zal nog echt moeten gaan KNOKKEN om naar de volgende ronde te gaan. PSV maakt ieder geval nu een supergoede kans.

Nu Ajax nog, die Zwitsers moeten te doen zijn. Maar niet onderschatten, zeker niet uit, kijk maar wat Sparta Praag daar is overkomen.
Oud 02-11-2005, 20:30
Gimme more beer
Ik heb hier geen TV, dus ik moet het met teletekst doen, maar de stand is in ieder geval positief

Als ze zich nu plat spelen, maken we zondag misschien nog wel een kansje
Oud 02-11-2005, 20:34
Gimme more beer
En van Bommel, mijn held
Oud 02-11-2005, 21:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
gelukkig voor Blind werd de blessuretijd nog goed benut...
Oud 02-11-2005, 23:07
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Mooi dat Ajax deze moeizame wedstrijd nog zo goed afsluit. Maar goed speelde het zeker niet. Prachtige goals bij Barcelona, wel veel geklungel achterin bij de Grieken.
Oud 03-11-2005, 00:03
nochtans
nochtans is offline
ajax speelde echt als een stelletje oude wijven vooral die grygera, die speelde als een zoutzak, hij heeft wel 10x fout gedekt geloof ik. die elleboog van die zwitser tegen sneijder sloeg trouwens nergens op, minstens 10 wedstrijden schorsing
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 08:49
sjakodrako
sjakodrako is offline
die elleboog zat er idd goed op ja

gegroet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 09:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jammer genoeg geen Ajax gezien...Barca speelde wel erg lekker, als van Bommel zo blijft spelen zou je zeggen dat van Basten niet meer om hem heen kan...maar goed het is van Basten.
Oud 03-11-2005, 10:51
Verwijderd
Ja Barca verdiend eigenlijk met dat voetbal gewoon de CL.

maar die elleboog vond ik wel mooi uitgevoerd ;x

Zo je daarna scheinheilig laten vallen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 14:24
one.
one. is offline
De slechtste wedstrijd van het seizoen spelen en dan opeens wel 4 keer scoren... Ik vond Maduro slecht spelen, en Grygera was niet veel beter.
Oud 03-11-2005, 15:43
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 03-11-2005 @ 11:51 :
maar die elleboog vond ik wel mooi uitgevoerd ;x

Zo je daarna scheinheilig laten vallen
Zo van: "Scheids, zag je dat! Hij liep zomaar met zijn hoofd tegen mijn elleboog op... Auw Auw..."
Oud 04-11-2005, 21:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ajax was woensdag weer ouderwets lucky... maar toch een goede stap naar de tweede ronde.
En zowaar 4 keer gescoord in 1 wedstrijd.
Oud 05-11-2005, 02:07
Floris_22
Floris_22 is offline
Terwijl ze eigenlijk met 3-2 hadden moeten verliezen als die halve Italiaan niet vergat om te scoren.
Oud 23-11-2005, 21:49
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik wist het al na tien minuten dat Schalke ging winnen, ze zijn zo wisselvallig als de pest maar als alle koppen de goede kant op staan dan kunnen ze iedereen aan. Gelukkig was dat vandaag zo anders werd ik weer een week uitgelachen, nu kan ik dat doen

Altintop had Farfán in zijn zak, Ernst was de leider in het veld ipv Cocu, Krstajic/Bordon gaf weer niks weg, Lincoln had zijn klassieke momenten weer, Kobiashvili legt er ook eens een keer weer wat in, en Poulsen heeft Affelay laten zien hoe het er in de Bundesliga aan toe gaat.

Wat ben ik toch weer objectief
Oud 24-11-2005, 10:53
baas
baas is offline
Die goal van Carew.... _0_
Oud 24-11-2005, 14:28
Guissie
Guissie is offline
Klotezooi, echt dramatisch gister

Dan maar tegen Fenehrbahce thuis, en ik ben er bij
Oud 24-11-2005, 19:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb alles met een half oog bekeken en steeds zag ik de bal op de helft van PSV. Dat gaat dus niet goed, dacht ik. En dat ging het ook niet. Naja, dan maar winnen van de Turken, moet lukken. Of bij een gelijk spel hopen dat Schalke bij Milan wint, maar dat zie ik echt niet gebeuren.

Ach ja, Liverpool heeft zich tenminste al geplaatst...
Oud 05-12-2005, 19:45
Verwijderd
Oké, hier kom ik even als Champions League-leek.
Want mijn broer heeft voor S.klaas (ja, wij vieren 11 dec.) een kaartje voor de 1/8 finale van Ajax van de CL gevraagd. Nou vraag ik me een beetje af hoe duur dat is en hoe ik daaraan kan komen. Kan iemand me helpen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mala schreef op 05-12-2005 @ 20:45 :
Oké, hier kom ik even als Champions League-leek.
Want mijn broer heeft voor S.klaas (ja, wij vieren 11 dec.) een kaartje voor de 1/8 finale van Ajax van de CL gevraagd. Nou vraag ik me een beetje af hoe duur dat is en hoe ik daaraan kan komen. Kan iemand me helpen?
Ik ben bang dat je een clubcard nodig gaat hebben en/of je blauw betaalt
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten