Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 20:19
dls
dls is offline
Citaat:
haplo schreef op 14-09-2005 @ 22:37 :
Goed, iedereen zondigt. Ik denk dat je er voor moet zorgen dat je zo veel mogelijk goed doet. Nogal makkelijk om zomaar vergeving te krijgen, maar goed. Zelf ben ik ongelovig, ik voel mij echter wel verplicht om zoveel mogelijk goeds te oden voor anderen. Als ik dan eeuwig moet branden omdat ik niet geloof, jammer dan dan hoeft die hele hemel van mij sowieso al niet. Goed leven is belangrijker dan geloven in mijn optiek.

Dit was overigens niet als anti-christenpropoganda bedoeld, maar enkel mijn visie op het leven en het volgende leven als dat zou bestaan.
natuurlijk moet je zo goed mogelijk leven. je moet leven naar het beeld van Jezus. dus niet de hele dag rot doen, en dan toch nog even vergeving vragen. je krijgt het wel. maar zo hoort het niet. en jouw gemeente zal je er zeker op aan spreken. het hoort gewoon niet zo. het is de bedoeling dat je oprecht leeft.

en het gaat er idd niet helemaal om, of je je hele leven netjes leeft, maar of je wel in de redding van Jezus gelooft. en als je gelooft, dan wil je ook geen slechte dingen doen. gebeurt het toch, dan kun je opnieuw beginnen. keer op keer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2005, 20:44
haplo
haplo is offline
Citaat:
Stouwdam schreef op 15-09-2005 @ 21:19 :
en het gaat er idd niet helemaal om, of je je hele leven netjes leeft, maar of je wel in de redding van Jezus gelooft. en als je gelooft, dan wil je ook geen slechte dingen doen. gebeurt het toch, dan kun je opnieuw beginnen. keer op keer.
Ik geloof sowieso niet, maar als er een god zou zijn die ons zou beoordelen dan zou hij ons moeten beoordelen op onze daden en niet op ons geloof. Maar dat is enkel mijn mening, ik ben god niet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 11:06
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-09-2005 @ 16:06 :
Dat doe jij toch ook niet omdat er een god bestaat? Nou dan, je weet het antwoord dus zelf al waarom een atheist zich niet gedraagt zoals je het doet voorkomen..
Je leven heeft toch geen zin, misschien wel als je waarde hecht aan morele zaken. Maar als christen zijnde geloof ik wel zeker dat ik een doel in mijn leven heb, wat atheïsten niet - 9 van de 10 keer - hebben.
Je leeft als atheïst maar 1 keer, zo rond de 80 jaar als je oud mag worden, en wat kun je dan zeggen? Ik ben nu 80, ben braaf naar school geweest, heb hard gewerkt, lol gehad met m'n vrienden, een gezinnetje gesticht, that's it? Hierna is er niets meer? Heel dit leven heb ik geen doel gehad?Hmm...ik hoop niet dat ik dit op m'n 80e moet beamen.

Citaat:
Eigenlijk lijkt het me pas een leeg en nutteloos leven als je alleen maar leeft omdat je gelooft, voor dat ene momentje waarop je sterft verspil je je hele leven aan van alles en nog wat, en uiteindelijk krijg je er niets voor terug.
Je krijgt er zeer zeker wel iets voor terug.
Oud 16-09-2005, 11:18
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 16-09-2005 @ 12:06 :
Je leven heeft toch geen zin, misschien wel als je waarde hecht aan morele zaken. Maar als christen zijnde geloof ik wel zeker dat ik een doel in mijn leven heb, wat atheïsten niet - 9 van de 10 keer - hebben.
Je leeft als atheïst maar 1 keer, zo rond de 80 jaar als je oud mag worden, en wat kun je dan zeggen? Ik ben nu 80, ben braaf naar school geweest, heb hard gewerkt, lol gehad met m'n vrienden, een gezinnetje gesticht, that's it? Hierna is er niets meer? Heel dit leven heb ik geen doel gehad?Hmm...ik hoop niet dat ik dit op m'n 80e moet beamen.

Je krijgt er zeer zeker wel iets voor terug.
jij gelooft dus omdat het een doel geeft in je leven, wat een logische verklaring voor het bestaan van een god.

dit is precies een van de redenen waardoor religie is ontstaan, men kan niet omgaan met de harde werkelijkheid en zoekt een uitweg in religie. men gelooft vanuit persoonlijke redenen, omdat ze angst hebben, niet omdat het ook maar enigsinds logisch of onderbouwd is.

excuses voor de fouten in deze tekst, mijn shiftknop is aan het staken.
Oud 16-09-2005, 12:02
CaptainCaveman
Citaat:
Twanos schreef op 16-09-2005 @ 12:18 :
jij gelooft dus omdat het een doel geeft in je leven, wat een logische verklaring voor het bestaan van een god.
Nee, ik geloof in een God en dat geeft een doel aan m'n leven.

Citaat:
dit is precies een van de redenen waardoor religie is ontstaan, men kan niet omgaan met de harde werkelijkheid en zoekt een uitweg in religie. men gelooft vanuit persoonlijke redenen, omdat ze angst hebben, niet omdat het ook maar enigsinds logisch of onderbouwd is.
Waar zou ik angst voor moeten hebben dan? En geloof is inderdaad niet echt logisch of onderbouwd te noemen. Maar dta weerhoudt mij niet om te geloven, hoewel ik dit af en toe wel moeilijk vind.

Citaat:
excuses voor de fouten in deze tekst, mijn shiftknop is aan het staken.
Het is leesbaar...
Oud 16-09-2005, 12:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je leven heeft toch geen zin, misschien wel als je waarde hecht aan morele zaken.
Nou dan, je geeft hier zelf de reden al.

Citaat:
Ik ben nu 80, ben braaf naar school geweest, heb hard gewerkt, lol gehad met m'n vrienden, een gezinnetje gesticht, that's it? Hierna is er niets meer?
Ja, ik zie niet in waarom niet.

Sterker nog, het maakt juist meer uit aangezien je maar een leven hebt.
Oud 16-09-2005, 14:04
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 16-09-2005 @ 13:02 :
Nee, ik geloof in een God en dat geeft een doel aan m'n leven.

Waar zou ik angst voor moeten hebben dan? En geloof is inderdaad niet echt logisch of onderbouwd te noemen. Maar dta weerhoudt mij niet om te geloven, hoewel ik dit af en toe wel moeilijk vind.

angst voor geen leven na de dood bijvoorbeeld. mensen kunnen zich niet voorstellen dat er niks is na de dood, terwijl dat veel logischer is, je bewustzijn wordt immers door je hersenen gegenereerd, als je dood bent is er uiteraard ook geen hersenactiviteit meer.

voor de rest vind ik het vreemd dat mensen geloven terwijl ze zelf inzien dat het irrationeel en niet onderbouwd is, doormiddel van beredenering kun je maar tot één conclusie komen...

Het is leesbaar...
dat wel ja.. maar het is wel zwaar irritant.
Oud 16-09-2005, 15:08
Strever
Strever is offline
Het is allemaal fake man..
Oud 19-09-2005, 11:59
CaptainCaveman
Citaat:
T_ID schreef op 16-09-2005 @ 13:21 :
Sterker nog, het maakt juist meer uit aangezien je maar een leven hebt.
Misschien dat jij er anders tegenaan kijkt, maar ik zou niet met een prettig gevoel rondlopen, integendeel, ik zou echt niet meer naar school gaan. Waarom zou ik? Zo oud wordt je niet en de wereld rot langzamerhand toch wel weg, dus waarom zou ik mijn steentje bijdragen aan deze wereld?
Oud 19-09-2005, 12:00
CaptainCaveman
Citaat:
Strever schreef op 16-09-2005 @ 16:08 :
Het is allemaal fake man..
Dat is jou mening, gelukkig weet ik wel anders. Ik wil nu niet beweren dat ik nu helemaal gelukkig ben en een overtuigd gelovig persoon ben, maar ik geloof zeker dat er wel meer is als dit.
Oud 19-09-2005, 12:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 19-09-2005 @ 12:59 :
Misschien dat jij er anders tegenaan kijkt, maar ik zou niet met een prettig gevoel rondlopen, integendeel, ik zou echt niet meer naar school gaan. Waarom zou ik? Zo oud wordt je niet en de wereld rot langzamerhand toch wel weg, dus waarom zou ik mijn steentje bijdragen aan deze wereld?
Triest hoor dat je niet iets kunt doen uit liefde voor je medemensen.
Oud 19-09-2005, 12:02
CaptainCaveman
Citaat:
Twanos schreef op 16-09-2005 @ 15:04 :
voor de rest vind ik het vreemd dat mensen geloven terwijl ze zelf inzien dat het irrationeel en niet onderbouwd is, doormiddel van beredenering kun je maar tot één conclusie komen...
Hmm... deels ben ik het met je eens, maar ook de wetenschap kan niet helemaal onderbouwd zijn, het houdt allemaal een keer op.
Oud 19-09-2005, 15:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 19-09-2005 @ 13:02 :
Hmm... deels ben ik het met je eens, maar ook de wetenschap kan niet helemaal onderbouwd zijn, het houdt allemaal een keer op.
Dat hangt er maar vanaf wat je met "onderbouwd" bedoelt. Er zijn inderdaad een aantal logische en functionele axioma's die aan de wetenschappelijke methode ten grondslag liggen, maar het zou me verbazen als je deze axioma's ieder voor zich zou afwijzen in een andere context.
Oud 19-09-2005, 15:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 19-09-2005 @ 12:59 :
45 jaar lang vakken vullen of straten vegen, of iets doen wat je leuk vind op je niveau, dat vaak veel beter verdient. Ik weet het dan wel.
Verder maak je je wereld evenveel als je wereld jou maakt, dus voor doemdenken is niet echt een plaats.
Oud 19-09-2005, 17:09
XQseMe2
XQseMe2 is offline
waarom zou je niet geloven?
als het voor jou een houvast is, ongeacht de reden van het-willen-geloven
Oud 19-09-2005, 17:24
haplo
haplo is offline
@CaptainCaveman:

Wat is het nut van de hemel? Inderdaad, niets. Alles is dus sowieso nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:42
Strever
Strever is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-09-2005 @ 16:10 :
Dat hangt er maar vanaf wat je met "onderbouwd" bedoelt. Er zijn inderdaad een aantal logische en functionele axioma's die aan de wetenschappelijke methode ten grondslag liggen, maar het zou me verbazen als je deze axioma's ieder voor zich zou afwijzen in een andere context.
Hey, ben je gay? Vanwege die pic
Oud 20-09-2005, 12:01
CaptainCaveman
Blijkbaar denk ik er anders over
Maar goed, ik zou me iig niet de pleuris werken voor m'n baas en zo oud worden. Heel de dag thuis op de bank zitten en af en toe eens wat doen lijkt me een betere tijdsbesteding.
Of je aan de hemel niks hebt? Hmm...ligt eraan vanuit welk standpunt je dat bekijkt. Ik geloof dat er na dit leven nog een ander leven is en na dit leven weet ik dat er een leven bij God is.
Dan heb je toch een veel mooier toekomstbeeld?

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:48
haplo
haplo is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 20-09-2005 @ 13:01 :
Maar goed, ik zou me iig niet de pleuris werken voor m'n baas en zo oud worden. Heel de dag thuis op de bank zitten en af en toe eens wat doen lijkt me een betere tijdsbesteding.
Of je aan de hemel niks hebt? Hmm...ligt eraan vanuit welk standpunt je dat bekijkt. Ik geloof dat er na dit leven nog een ander leven is en na dit leven weet ik dat er een leven bij God is.
Feit blijft dat het leven bij god nutteloos is, dus zodra je in de hemel bent kun je alles doen wat je wilt. Beetje nutteloos dan om je nu wel aan de regels gods te houden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:29
one.
one. is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 20-09-2005 @ 13:01 :
Wat haplo eigenlijk al zegt: Wat is je doel in de hemel al dan?
Oud 20-09-2005, 16:57
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
leipo schreef op 01-09-2005 @ 10:41 :
Waarom zou je geloven?

Omdat het leven anders niet echt zin heeft.... Je gaat toch niet zomaar dood en dan gebeurd er niks meer met je?

huh? Er zijn toch veeel meer leuke andere dingen te doen lijkt me... of leef je zo streng dat je nooit het huis uitgaat?
Oud 20-09-2005, 17:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Strever schreef op 19-09-2005 @ 18:42 :
Hey, ben je gay? Vanwege die pic
Brilliant, Holmes!
Oud 20-09-2005, 18:11
Strever
Strever is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-09-2005 @ 18:01 :
Brilliant, Holmes!
Dankje, altijd al geweten dat ik goed ben
Oud 20-09-2005, 20:46
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-09-2005 @ 18:01 :
Brilliant, Holmes!
je kunt het natuurlijk ook gewoon doen om te provoceren. zo'n vreemde vraag is het dus niet eigenlijk, of het belangrijk is om te weten is een andere vraag..

[shiftknop is nog steeds buiten dienst]
Oud 20-09-2005, 21:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Twanos schreef op 20-09-2005 @ 21:46 :
je kunt het natuurlijk ook gewoon doen om te provoceren.
Dat zit elkaar gelukkig geheel niet in de weg
Oud 20-09-2005, 22:26
Verwijderd
ontopic graag
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:33
CaptainCaveman
Citaat:
haplo schreef op 20-09-2005 @ 14:48 :
Feit blijft dat het leven bij god nutteloos is, dus zodra je in de hemel bent kun je alles doen wat je wilt. Beetje nutteloos dan om je nu wel aan de regels gods te houden.
Zo werkt het natuurlijk niet, ik wil nu niet beweren dat je in de hemel komt door goede daden te verrichten, maar je doet je eigen God toch graag plezier?

Wat het doel is om in de hemel te komen?Hem eren...
Oud 21-09-2005, 10:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 09:33 :
Wat een rare bewering, fatsoenlijk en sociaal gedrag is waar ik de norm zou leggen, ik vind het een goed voorbeeld van de verkeerde instelling dat het vereren van een god boven de belangen van je medemensen komt.
Oud 21-09-2005, 10:23
CaptainCaveman
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2005 @ 11:18 :
Wat een rare bewering, fatsoenlijk en sociaal gedrag is waar ik de norm zou leggen, ik vind het een goed voorbeeld van de verkeerde instelling dat het vereren van een god boven de belangen van je medemensen komt.
In de hemel wel ja, maar dat is één van de doelen van de hemel.
Hier eer je Hem ook d.m.v. je medemens te helpen.
Oud 21-09-2005, 10:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 11:23 :
Welke van de twee gaat voor wanneer er een keuze gemaakt moet worden? Als ik naar een overzicht van wat de bijbel leert moet kijken dan geld in veel gevallen dat god boven de medemens gaat. Daardoor ik kan sowieso nooit accepteren dat dat moreel boven sociaal gedrag zonder een religieuze motivatie daarvoor gaat.
Oud 21-09-2005, 12:58
CaptainCaveman
Citaat:
T_ID schreef op 21-09-2005 @ 11:40 :
Welke van de twee gaat voor wanneer er een keuze gemaakt moet worden? Als ik naar een overzicht van wat de bijbel leert moet kijken dan geld in veel gevallen dat god boven de medemens gaat. Daardoor ik kan sowieso nooit accepteren dat dat moreel boven sociaal gedrag zonder een religieuze motivatie daarvoor gaat.
Dé belangrijkste wet van de Bijbel is; Heb uw naasten even lief als uzelf, spreekt voor zich dunkt me.
Oud 21-09-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 13:58 :
Dé belangrijkste wet van de Bijbel is; Heb uw naasten even lief als uzelf, spreekt voor zich dunkt me.
Dus vermoord jezelf?

Of zijn heksen en mensen die aan animal sex doen geen 'naasten'?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 13:57
CaptainCaveman
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-09-2005 @ 14:54 :
Dus vermoord jezelf?

Of zijn heksen en mensen die aan animal sex doen geen 'naasten'?
Jawel, dus....Oh, je wilt nu zeker zeggen dat ik deze mensen veroordeel?
Oud 21-09-2005, 13:57
one.
one. is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 11:23 :
Moet je hem in de hemel een beetje gaan toezingen?
Oud 21-09-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 14:57 :
Jawel, dus....Oh, je wilt nu zeker zeggen dat ik deze mensen veroordeel?
Neen, ik wil zeggen dat in de bijbel staat dat je deze mensen dient te doden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:00
CaptainCaveman
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-09-2005 @ 14:58 :
Neen, ik wil zeggen dat in de bijbel staat dat je deze mensen dient te doden.
Hmmm...geef eens een citaat als je wilt?
Oud 21-09-2005, 14:00
CaptainCaveman
Citaat:
SnakeZ schreef op 21-09-2005 @ 14:57 :
Moet je hem in de hemel een beetje gaan toezingen?
O.a. ja.
Oud 21-09-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 15:00 :
Hmmm...geef eens een citaat als je wilt?
Alweer? Exodus 22:17-18.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 14:19
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 15:00 :
O.a. ja.

tot in de eeuwigheid?

dan liever helemaal niets
Oud 21-09-2005, 14:33
CaptainCaveman
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-09-2005 @ 15:04 :
Alweer? Exodus 22:17-18.
Hoezo alweer? Verwacht je van mij dat ik heel de Bijbel uit m'n kop ken?
Klopt, dit is idd wel apart ja. Heel vaag.
Maar deze teksten zijn gebaseerd op leefwijzes van een cultuur van 4000 jaar terug. Neem bijv. het uithuwelijken, ook dit is een voorbeeld van zo'n regel. In onze culturen komt dit bijna niet meer voor, zo ook de slavernij. Tovenarij is absoluut niet goed, maar het gaat idd te ver om te zeggen dat deze mensen de dood moeten sterven.
Maar ik heb hier helaas niet zo gauw een andere verklaring voor, ik zal me hier binnenkort even in verdiepen.
Oud 21-09-2005, 14:36
CaptainCaveman
Citaat:
Woudschim schreef op 21-09-2005 @ 15:19 :
tot in de eeuwigheid?

dan liever helemaal niets
Lang leve de vrije wil, maar goed, ik geloof dat er of een hemel of een hel is.
Oud 21-09-2005, 15:04
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 15:33 :
Maar deze teksten zijn gebaseerd op leefwijzes van een cultuur van 4000 jaar terug.

oftewel de bijbel is achterhaald.
Oud 21-09-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 15:33 :
Maar deze teksten zijn gebaseerd op leefwijzes van een cultuur van 4000 jaar terug. Neem bijv. het uithuwelijken, ook dit is een voorbeeld van zo'n regel. In onze culturen komt dit bijna niet meer voor, zo ook de slavernij. Tovenarij is absoluut niet goed, maar het gaat idd te ver om te zeggen dat deze mensen de dood moeten sterven.
Maar ik heb hier helaas niet zo gauw een andere verklaring voor, ik zal me hier binnenkort even in verdiepen.
het gaat hier om de Wet van Mozes. Dus het zijn niet zomaar leefwijzes.
En misschien gaat het ons te ver om een tovenaar te doden maar daar hebben we niet over te oordelen.

Maar om even erop te reageren:

Waarom hoeven christenen geen heksen te doden? Bijna even vaak als Mephostophilis dat citaat heeft gebruikt heb ik er een antwoord op gegeven, maar Meph blijft hem toch lekker herhalen.

De uitleg is deze: christenen zijn niet gebonden an de Wet van Mozes en hoeven daarom die regels niet te houden (denk an spijswetten e.d.)
Er zijn echter nog wel een aantal regels die we moeten houden: zoals geen bloed eten of een dier dat door verstikking is gestorven of geen hoererij plegen en volgens mij nog eentje. Deze zijn te vinden in Handelingen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
soldaat schreef op 21-09-2005 @ 16:47 :
De uitleg is deze: christenen zijn niet gebonden an de Wet van Mozes en hoeven daarom die regels niet te houden (denk an spijswetten e.d.)
En waar staat dat precies?
Oud 21-09-2005, 19:53
CaptainCaveman
Citaat:
Twanos schreef op 21-09-2005 @ 16:04 :
oftewel de bijbel is achterhaald.
Als de geschiedenis van Mozes en dus ook de wetten van hem erin staan is de Bijbel achterhaald??? Rare manier van conclusies trekken
Oud 21-09-2005, 20:49
haplo
haplo is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 09:33 :
Zo werkt het natuurlijk niet, ik wil nu niet beweren dat je in de hemel komt door goede daden te verrichten, maar je doet je eigen God toch graag plezier?

1)Voor god heeft dat ook uiteindelijk geen nut.

2)Als god enkel wil dat wij hem eren waarom doet hij dan moeite met deze hele aardkloot e.d. Hij had dan net zo goed een heel leger ventjes kunnen maken die de hele dag zeggen "god, wat bent u groots!". Ik kreeg hierbij een beetje het gevoel van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 22:42
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 21-09-2005 @ 20:53 :
Als de geschiedenis van Mozes en dus ook de wetten van hem erin staan is de Bijbel achterhaald??? Rare manier van conclusies trekken
het was een reactie op wat jij zei over heksenvervolging etc... het staat dus wel in de bijbel, waarop jij reageerde dat het wel ging over een levenswijze van 4000 jaar geleden en dat jij dat dus niet hoeft te doen.

kijk ook eens voor de grap wat ik quote, en zeg niet dat ik rare conclusies trek..
Oud 22-09-2005, 12:17
Strever
Strever is offline
Welke idioot gelooft nou dat god de aarde in 7 dagen bij elkaar heeft geschoffeld.. Dat is toch belachelijk! De mens heeft god bedacht en niet andersom..

*©VDW 19 sept 2005
Oud 22-09-2005, 14:59
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Strever schreef op 22-09-2005 @ 13:17 :
Welke idioot gelooft nou dat god de aarde in 7 dagen bij elkaar heeft geschoffeld
Dan was god wel een Snelle Jelle
Oud 23-09-2005, 09:57
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Strever schreef op 22-09-2005 @ 13:17 :
Welke idioot gelooft nou dat god de aarde in 7 dagen bij elkaar heeft geschoffeld.. Dat is toch belachelijk! De mens heeft god bedacht en niet andersom..

*©VDW 19 sept 2005
wat een geweldige onderbouwing
Reageren

Regels voor berichten