Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 19:16
PV
PV is offline
De manager is er weer, allemaal even registreren

F1 Manager.info 2006
The F1 Manager 2006 is a free fantasy F1 game that puts you in control of your very own formula 1 team! Can you win the F1 manager 2006 championship? Are you able to select the right drivers, tyres, chassis and engine that will score the most points?
Our game uses the real results of each Formula 1 Grand Prix of the 2006 season, put your F1 knowledge to the test and take a seat in the manager's chair!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2006, 19:17
Verwijderd
Yeah Ik was al bang dat het er niet meer kwam, omdat vanmorgen en de 3 dagen hiervoor de site down was, maar ik ga me weer registreren en proberen wat verder te komen dan 3019e
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:22
Sandersss
Sandersss is offline
Ik kreeg een mailtje van ze. Kga zeker weer mee doen, vorig jaar was ik 950ste
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:27
Verwijderd
Drivers: V. Luizzi
C. Albers
Engine: Toyota
Tyres: Michelin
Chassis: Williams
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:21
Verwijderd
Heb me aangemeld, maar hoe werkt dat allemaal? Hoe voeg ik bestuurders toe, en moet ik een sub-league joinen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 11:48
Verwijderd
Onee het is al gelukt, dit is mijn set-up:
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:53
Mitros
Mitros is offline
Mitros F1 Racing

Drivers: V. Liuzzi / C. Albers
Chassis: Midland F1
Engine: Renault
Tyres: Bridgestone

Is er al een subleague gemaakt voor S.com ?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:22
Sandersss
Sandersss is offline
Drivers: T.Sato / C. Albers
Chassis: Toyota
Engine: Toyota
Tyres: Bridgestone
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:49
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Midland F1 Racing

Drivers: N. Heidfeld/ C. Albers
Chassis: Red Bull Racing
Engine: Toyota (Midland)
Tyres: Michelin
Oud 06-03-2006, 15:11
Mitros
Mitros is offline
Subleague gemaakt:

Scholieren.com

pasw: jon
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 06-03-2006 @ 16:11 :
Subleague gemaakt:

Scholieren.com

Volgens ben ik gejoined.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 08:46
Sandersss
Sandersss is offline
Nieuws update:

- 'Illegale' concurrentie opent de aanval op Renault
- Japan Fuji Speedway maakt F1 Comeback in 2007

'Illegale' concurrentie opent de aanval op Renault

Nadat aanvankelijk klachten werden ingediend over de legaliteit van de achtervleugel van de Scuderia, en deze vervolgens na veelvuldige inspecties en metingen door de FIA legaal werd verklaard, was afgelopen race de voorvleugel van Ferrari het middelpunt van de kritiek. Alsof dit nog niet voldoende was, kregen na tips en klachten van ondermeer het team van Renault, ook de teams van McLaren en BMW te horen dat zij over 2 weken in Melbourne zullen moeten aantreden met nieuwe vleugels. Het team van Renault ging in alle technische inspecties opvallend genoeg vrijuit. Ging, want momenteel lijkt het Franse team de rekening gepresenteerd te krijgen voor haar werkwijze.

Teams en experts hebben namelijk de aanval geopend op de constructeurskampioen van 2005 door te stellen dat het team zo goed als zeker onderweg is met een illegaal startmechanisme, anders geformuleerd launchcontrol, waarvan het gebruik sinds enkele jaren weer ten strengste verboden is.

De aanleiding voor de beschuldigingen wordt gevormd door de ‘raketstart’ van Fernando Alonso tijdens de Maleisische Grandprix. De Spanjaard wist zijn met een zware wagen bij de start vanaf een 7e startpositie te lanceren naar Plaats 3.

- Japan Fuji Speedway maakt F1 Comeback in 2007

Het is zo ver. Het is eindelijk officieel bekend gemaakt dat volgend seizoen een oude bekende race terug vinden tussen alle races op het kalender. Bernie’s Formula One Management is tot een overeenstemming gekomen om op de Fuji Speedway de GP van Japan te houden in 2007.

Ecclestone zelf heeft verheugd gereageerd op de toekomstige terugkeer van Fuji. “We zijn erg blij dat we met Fuji een nieuw circuit op de kalender mogen zetten. De baan zal morgen aan de kalender van 2007 worden toegevoegd. De Fuli Speedway ligt gelegen in een prachtig gebied en zal uitstekend fungeren als zijnde de host van de nieuwe Japanse Grandprix per 2007.” Aldus de invloedrijke Brit.

De Fuji Speedway werd voor het eerst in 1966 opengesteld. De Japanse Grandprix werd in 1976 en 1977 verreden op Fuji, waarbij de uiteindelijke zeges terecht kwamen bij respectievelijk Mario Andretti en James Hunt. Het ronderecord staat op nog altijd op naam van de Zuid Afrikaan Jody Scheckter, de man die in 1979 de laatste wereldtitel voor Ferrari wist op te eisen sinds Schumacher’s eerste Ferrari-titel, 21 jaar later in 2000 behaald tijdens de Japanse Grandprix.

Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:49
Mitros
Mitros is offline
Stoddart schrijft zich in voor 2008 met Minardi

Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart heeft zich ingeschreven voor het seizoen 2008. "Ik heb mijzelf ingeschreven onder de naam European Minardi F1 Team Limited", zei de Australiër dinsdag tegen Reuters. De inschrijving komt als een grote verrassing, omdat Stoddart vorig jaar nog het Minardi-team verkocht aan Red Bull.

De elf teams die aan het huidige seizoen meedoen, hebben zich reeds ingeschreven voor het kampioenschap 2008. Nieuwe teams moeten zich voor 31 maart bij de FIA melden. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kunnen er maximaal twaalf teams meedoen. Als de inschrijving van Stoddart wordt goedgekeurd, is Minardi het twaalfde team in de Formule 1. Stoddart verkocht Minardi september vorig jaar aan Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz, die het team vervolgens omdoopte tot Scuderia Toro Rosso. Stoddart zei meerdere malen nog niet klaar te zijn met de F1.

De FIA komt op 28 april met een lijst van alle aanmeldingen.

Wat een slimmerik, voor veel geld zijn team verkopen en dan doodleuk opnieuw beginnen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 15:43
Mitros
Mitros is offline
En nog een

Prodrive schrijft zich in voor 2008

Voormalig BAR-teambaas David Richards heeft Prodrive ingeschreven voor deelname aan het Formule 1-kampioenschap in 2008. Dat heeft Prodrive vandaag (vrijdag) bevestigd tegenover persbureau Reuters. Eerder deze week meldde Paul Stoddart zich ook aan bij de FIA onder de naam European Minardi.

Richards zei in een verklaring: "De Formule 1 wordt nog altijd gezien als de hoogste klasse in de motorsport en is daarom een logische volgende stap voor Prodrive." De elf huidige teams hebben zich inmiddels ook ingeschreven. Volgens F1-baas Bernie Ecclestone is er plaats voor maximaal twaalf teams. Dit is de laatste dag dat teams zich kunnen inschrijven, als zij inspraak in de nieuwe regels willen hebben. Op 28 april komt de FIA met een definitieve lijst met alle aanmeldingen voor deelname aan de F1 in 2008.

Nu is de vraag, hebben alle huidige teams zich ingeschreven?
want dan komen we op 13 teams en volgens het regelement mogen er maar 12 meedoen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 15:47
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Mitros schreef op 31-03-2006 @ 16:43 :
Nu is de vraag, hebben alle huidige teams zich ingeschreven?
want dan komen we op 13 teams en volgens het regelement mogen er maar 12 meedoen
Dat is raar, ik heb een tijd terug iets gelezen over problemen van Renault. De prestaties zijn top alleen intern zouden er problemen zijn. Haakt Renault af?
Oud 31-03-2006, 16:04
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 31-03-2006 @ 16:47 :
Dat is raar, ik heb een tijd terug iets gelezen over problemen van Renault. De prestaties zijn top alleen intern zouden er problemen zijn. Haakt Renault af?
Renault heeft zich in elk geval voor 2008 ingeschreven

Opstandige teams blijven na 2008
27 maart 2006
De vijf teams die vertegenwoordigd zijn in de Grand Prix Manufacturers Association (GPMA), blijven ook na 2008 in de Formule 1. BMW, Honda, McLaren, Renault en Toyota hebben hun inschrijvingen voor 2008 bij de FIA ingeleverd

Dus dan hebben we nu:

1. Minardi
2. Prodrive
3. BMW
4. Honda
5. Mclaren
6. Renault
7. Toyota
8. Ferrari

Ik weet niet of Midland, Super Aguri, Williams, Red Bull en Torro Roso zich al ingeschreven hebben
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 11:37
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik las vanochtend in de krant dat het niet zeker is dat Minardi terug komt. Er was nog maar 1 plek beschikbaar en de oude 'baas' van BAR zou meer kans hebben dan Minardi.
Afwachte..
Oud 01-04-2006, 17:43
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Mitros schreef op 06-03-2006 @ 16:11 :
Subleague gemaakt:

Scholieren.com

Ik heb ook gejoined: Nick's Racertjes
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 20:08
Verwijderd
Rechten Formule 1-uitzendingen weer naar RTL
20 april 2006

Na drie seizoenen SBS6, gaan de rechten voor de uitzendingen van de F1-races in Nederland volgend jaar weer naar RTL. Dit heeft de omroep vandaag bekendgemaakt. Of de gehele crew van SBS, met onder andere Olav Mol en Jack Plooij, mee gaat naar RTL is niet bekend.

"De kater is voorbij," zegt RTL-baas Fons van Westerloo op de site van de omroep. SBS bracht RTL in 2003 een stevige slag toe, toen het de rechten voor de F1-uitzendingen binnenhaalde. Vanaf 2007 zullen de rechten dus weer terug op het oude nest zijn.

Er is een contract afgesloten voor de jaren 2007, 2008 en 2009.

Bron: F1racing.nl

Yeah goed nieuws dan, hopelijk gaan Olav en Jack gewoon weer mee.
Vond het op RTL altijd veel beter dan op SBS, die voorbeschouwing was altijd veel uitgebreider en gewoon nog leuk om te kijken, bij SBS is dat nooit zo geweest.
En bij RTL heb je ook niet van die hele stomme belspelletjes, maar een moeilijke prijsvraag, hopelijk zit alles er gewoon weer bij zoals het toen was

Ook Studio sport heeft nu volgens mij weer rechten om een uitgebreide samenvatting van de race te laten zien, alleen maar voordelen dus.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:06
Mitros
Mitros is offline
Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull

11 mei 2006 / Foto's

F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.

Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.

Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.

Vanaf Monaco dus 2 nederlanders in de F1, prestigestrijd zal weer losbarsten, maar die Red Bull gaat wel een stuk harder dan die Midland
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Mitros schreef op 11-05-2006 @ 22:06 :
Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull

11 mei 2006 / Foto's

F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.

Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.

Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.

Vanaf Monaco dus 2 nederlanders in de F1, prestigestrijd zal weer losbarsten, maar die Red Bull gaat wel een stuk harder dan die Midland
Gaaf, zeer gaaf
Hij kan punten halen en ik hoop dat ie die klootviool Albers helemaal lijp maakt omdat dit keer Doornbos eens de snellere is
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 13:33
Sandersss
Sandersss is offline
12-5 - ,,Klinkklare onzin.” Marco Zecchi, manager van Robert Doornbos, is boos. Op internet is het verhaal verschenen dat zijn pupil in Monaco Christian Klien gaat vervangen. Volgens de Italiaan is dat pertinent niet waar.

De website F1Racing melde gisteren dat Robert Doornbos vanaf Monaco geen vrijdagcoureur meer is. Hij zou daar Christian Klien gaan vervangen. De website beweert bovendien dat sponsor Harry Muermans een bedrag van maar liefst 15 miljoen euro (!) neer geteld heeft. ,,Belachelijk,” reageert Zecchi tegenover Formule 1 RaceReport op het gerucht. ,,Het is pertinent niet waar. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos. Het is elke keer dezelfde website die dit soort onzinverhalen over Robert de wereld in brengt. Ik ben het nu zat. Die ongein moet ophouden.”

Hij vervolgt: ,,Red Bull is een professioneel team. Een topteam. Zij komen geen geld te kort. Als het niet zo in en intriest zou zijn, zou je eigenlijk hard om dit verhaal moeten lachen.”

Het vervelendst vindt de Italiaan het voor het team. Elke keer moet hij weer tegenover teambaas Christian Horner en Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz uitleggen hoe die verhalen de wereld in komen. ,,Waar het verhaal vandaan komt, kan je raden. Die website sponsort een andere Nederlandse Formule 1-coureur. Maar waarom zij zulke verhalen rondbazuinen? Ik zou het echt niet weten.”

Volgens de manager zouden de mensen ook beter moeten weten. ,,Als het echt zo zou zijn, dan hoor je dat toch niet van mensen uit het Albers-kamp? Ik ga mijn geheimen toch niet met Lodewijk (Varossieau, red.) delen?”

Varossieau, manager van Christijan Albers is zich ondertussen van geen kwaad bewust. ,,Wij hebben dit nieuws niet naar buiten gebracht. Waarom zouden we? Ik heb belangrijkere zaken aan mijn hoofd.”

(www.formule1.info)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 18:08
Verwijderd
Dan geloof ik formule1.info maar he aangezien er op andere sites niks te vinden is over dat Doornbos Klien gaat vervangen vanaf Monaco.
Heel jammer dat F1Racing zoiets doet, ik vond het altijd wel een goeie site, hoewel er de laatste tijd niet meer veel boeiend nieuws te melden was bijvoorbeeld:
(naam) wilt punten pakken in (land). Like duhhh
(naam) kijkt uit naar GP van (land).

Dat soort nieuws vind ik dus eigenlijk totaal niet boeiend ofzo en dat ze dan ook nog eens liegen over dat RD races gaat rijden voor RB is toch wel triest.
Ik ga maar een andere site zoeken om het nieuws te bekijken van de f1
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:31
Sandersss
Sandersss is offline
F1 Racing is idd bagger.

Formule1.info heeft bijvoorbeeld ook goede analyses zoals Analyse: duel der kampioenen.

Die geeft niet alleen goed de strategische blunder van Renault op Imola weer, maar ook hoe Ferrari anticipeert op Renault.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 21:50
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 20-04-2006 @ 21:08 :
Rechten Formule 1-uitzendingen weer naar RTL
20 april 2006

Na drie seizoenen SBS6, gaan de rechten voor de uitzendingen van de F1-races in Nederland volgend jaar weer naar RTL. Dit heeft de omroep vandaag bekendgemaakt. Of de gehele crew van SBS, met onder andere Olav Mol en Jack Plooij , mee gaat naar RTL is niet bekend.

"De kater is voorbij," zegt RTL-baas Fons van Westerloo op de site van de omroep. SBS bracht RTL in 2003 een stevige slag toe, toen het de rechten voor de F1-uitzendingen binnenhaalde. Vanaf 2007 zullen de rechten dus weer terug op het oude nest zijn.

Er is een contract afgesloten voor de jaren 2007, 2008 en 2009.

Bron: F1racing.nl

Yeah goed nieuws dan, hopelijk gaan Olav en Jack gewoon weer mee.
Vond het op RTL altijd veel beter dan op SBS, die voorbeschouwing was altijd veel uitgebreider en gewoon nog leuk om te kijken, bij SBS is dat nooit zo geweest.
En bij RTL heb je ook niet van die hele stomme belspelletjes, maar een moeilijke prijsvraag, hopelijk zit alles er gewoon weer bij zoals het toen was

Ook Studio sport heeft nu volgens mij weer rechten om een uitgebreide samenvatting van de race te laten zien, alleen maar voordelen dus.
Ik weet niet of de schrijver van dit artikel het weet, maar Mol en Plooij waren oorspronkelijk gewoon van RTL 4 en daarna RTL5. Omdat SBS de rechten kreeg waren zij genoodzaakt om mee te gaan. 'De crew van SBS' gaat me wel een beetje ver maargoed.

Ik ben erg blij dat RTL weer terug komt. Ik hoop dat Ruud ter Weijden het weer gaat doen. Aan SBS heb ik me de afgelopen jaren soms ongelofelijk zitten ergeren. Ik zal eventjes wat opnoemen.

* Edward van Cuilenborg en Viktor Brand hebben allebei geen verstand van de sport en dat is heel vervelend.
* Tom Coronel vind ik helemaal een debiel. Hij denkt dat hij er heel veel verstand van heeft. (Ik weet trouwens niet of Coronel soms ook weleens bij RTL te gast was, zou kunnen) Een ding staat me nog heel erg bij. Tijdens een voorbeschouwing hadden ze ooit eens een of ander filmpje van een hele grote crash, waarbij een auto rechtop tegen een heel groot hek terecht kwam o.i.d. (Geen Formule 1 overigens) En ze zaten maar te lachen bij SBS's. Haha en wat geef jij voor een cijfer Tom? Nou ik geef hem geen tien want de auto is niet in brand gevlogen, haha. Kleuters.
* Bij SBS komt er altijd voor de start van de GP in een grote brede blauwe balk in beeld "Commentaar Olav Mol". Bij een race ooit deden ze die balk precies in beeld tijdens de start, precies zó dat je die lichten niet meer kon zien!
* Uiteraard de belachelijke belspelletjes. Vorige GP hadden ze zelfs iets heel raars met de opnames. Vlak voor de kwalificatie zei dat mens van de belspelltjes: '"Ja straks gaan we natuurlijk naar de race kijken, (...)"
En tijdens de belspelletjes in de voorbeschouwing op zondag zei ze: "Ja straks gaan we natuurlijk naar de kwalificatie kijken, maar eerst (...)"
* Soms slaan ze gewoon de persconferentie over omdat ze o zo dringend reclame moeten laten zien en daarna snel naar darts moeten. Of soms laten ze alleen eventjes de winnaar van de race horen.

Allemaal dingen die ik nooit heb meegemaakt bij RTL
Kortom: ik ben vóór.

Laatst gewijzigd op 13-05-2006 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 20:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad, RTL had in ieder geval niet zo'n baggere presentatoren, SMS-gedoe met de supermakkelijkste vragen en domme belspelletjes. Het enige nadeel bij RTL vond ik dat er tijdens de race kleine reclameblokken waren. Ook al duurden die niet lang, maar ik vond dat wel irritant. Maar voor de rest was niets mis met de RTL-uitzendingen van de Formule 1. Wel hoop ik dat Moll & co meegaan naar RTL.
Oud 14-05-2006, 21:43
Verwijderd
Olav maakt de laatste tijd wel heel veel fouten vind ik.
Iets wat allang gebeurd is dat ziet hij pas op het laatste moment.
Bijvoorbeeld:
Fisichella Bahrein dit jaar, viel uit, reed al heel langzaam en we waren nog wel bij hem aan boord, maar Olav had gewoon de hele tijd niks in de gaten, pas na een minuut had ie door dat Fisichella uitgevallen was.
Vanmiddag ook, Albers maakt een foutje in de laatste bocht en verliest daarmee een plaats aan Ralf.
Grote stofwolk hangt er op het rechte stuk en iedereen kan zo wel raden dat het Albers was want die zagen we nog eens vanuit het grint komen.
Maar Olav zit zich de hele tijd af te vragen hoe het komt dat Ralf er inneens voorbij is en dat Monteiro inneens zo dichtbij Albers zit, terwijl iedereen dat gewoon al kan voorspellen en al weet.

En zo kan ik me nog wel herrineren dat hij soms nog meer dingen over het hoofd ziet, beetje slechte zaak toch wel, voor de rest vind ik Olav een goeie gast en blijft het de beste presentator die er is, maar hij moet niet teveel fouten gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:51
Sandersss
Sandersss is offline
Mol kan niet alleen naar het tv scherm kijken. Hij gebruikt ook de livetiming om te presenteren. Daarmee kun je zien wat voor ronde/sector -tijden iedereen rijdt en wat de weerssituatie ed is.

Daardoor ziet hij niet alles. Ik heb nl gister ook de livetiming gevolgd via de laptop en dat kost nog wel redelijk wat tijd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 15-05-2006 @ 14:51 :
Mol kan niet alleen naar het tv scherm kijken. Hij gebruikt ook de livetiming om te presenteren. Daarmee kun je zien wat voor ronde/sector -tijden iedereen rijdt en wat de weerssituatie ed is.

Daardoor ziet hij niet alles. Ik heb nl gister ook de livetiming gevolgd via de laptop en dat kost nog wel redelijk wat tijd.
Inderdaad, en aangezien ze dicht bij de commentators positite waren kan ik me ook voorstellen dat 'ie al naar buiten keek.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 16:44
McDuck
McDuck is offline
Ja dat klopt maar ik vind wel dat Duck gelijk heeft. Olav Mol is op sommige momenten best wel vaag. Dat is de laatste tijd wat meer dan vroeger. Tijdens de race in Spanje hoorde ik hem ergens zeggen: "En nu kijken we aan boord bij Scott Speed" En dan blijkt het gewoon Liuzzi te zijn. Ik begrijp dat je als je anderhalf uur aan het lullen bent af en toe wel een beetje moe wordt, maar zo moeilijk kan het niet zijn om de helmen te herkennen.
En soms zit hij inderdaad een heel onderzoek te starten over waar een of andere auto is gebleven terwijl je het gewoon in beeld ziet. Wat ik ook vervelend vind is dat hij heel vaak door de boordradio's heen aan het praten is. En dan moet hij altijd even zeggen: "Eens luisteren wat ze Alonso over de boordradio vertellen" en terwijl hij dat zegt hoor je al vanalles. Daar stoor ik me wel aan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 14:05
Mitros
Mitros is offline
En dit heb ik de laatste tijd gemist in de races, afgeschreven wagens

Luca Badoer schreef vandaag in Barcelona een Ferrari af
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 16:53
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mitros schreef op 02-06-2006 @ 15:05 :
En dit heb ik de laatste tijd gemist in de races, afgeschreven wagens

Luca Badoer schreef vandaag in Barcelona een Ferrari af
[afbeelding]
Zolang is het toch niet geleden dat Christijan die 6 dubbele salto met schroef beleefde?

Maar idd, het gebeurd eigenlijk te weinig...
Oud 02-06-2006, 17:22
Sandersss
Sandersss is offline
Wat me wel opvalt is dat Schumacher het ronderecord heeft verbeterd naar 1:13.471, 1 tiende sneller dan het oude record. Dat record werd alleen gezet met een V10 motor en deze met een V8 motor.

Spanje is ongeveer hetzelfde soort circuit als de volgende, de GP van Engeland. Misschien is dit een voorteken van sneller Ferrari's..

Verder heeft er een Nederlands investeringsbedrijf een bod op MF1 Racing

Spannende weken breken aan rond Russisch team
Shnaider twijfelt over Nederlands bod op MF1 Racing

29-5 - Midland-eigenaar Alex Shnaider is hevig in dubio over een serieus aanbod van Michiel Mol. Dat verklaarde hij zondagmiddag tegenover FORMULE 1 RaceReport.

De Nederlandse internetondernemer heeft vlak na de Grand Prix van Barcelona een royaal overnamebod uitgebracht op de renstal van de in Rusland geboren Canadese miljardair Shnaider die in december van 2004 zijn entree in de Formule 1 maakte na de koop van Jordan Grand Prix. Shnaider en Mol spraken elkaar op zondagavond een half uur. ,,Hij heeft me gezegd dat zijn besluit geen weken op zich laat wachten’’, zei Mol naderhand. ,,En dat wil ik ook niet.’’

De twijfels van Shnaider, die tot voor kort altijd ontkende ook maar te overwegen zijn renstal van de hand te willen doen, worden veroorzaakt door het royale aanbod van Mol. Shnaider kan in een klap winst maken op de in totaal 100 miljoen euro die hij tot dusver heeft geïnvesteerd in het project.

,,Ik worstel er hevig mee’’, verklaarde Shnaider tegenover FORMULE RaceReport aan boord van jacht Midlandia dat aangemeerd lag in de haven van Monaco. ,,Als ik het met een puur zakelijk oog bekijk, is het niet moeilijk, want het is een interessant aanbod. Maar er is meer. Mijn hart weet het nog niet. Soms zou ik willen dat ik dit aanbod nooit had gehad.’’

Shnaider gaf toe dat trots een grote rol speelt in zijn overwegingen. Het bod van Mol komt juist op het moment dat Shnaider het idee heeft dat MF1Racing bezig is uit het dal te kruipen. ,,Als ik het bod accepteer’’, zei Shnaider. ,,Dan heb ik iets niet afgemaakt en bovendien ben ik gepassioneerd Formule 1-fan.’’

Mol zei zondagavond in Monaco begrip te hebben voor de twijfel van Shnaider. ,,Ik gun hem de tijd te wennen aan het proces’’, zei de internetondernemer die ook de belangrijkste investeerder is in de loopbaan van Christijan Albers. ,,Maar ik moet ook toegeven dat ik niet precies kan inschatten wat hij wil. Dat komt omdat het voor hem geen puur rationele beslissing is.’’

www.formule1.info
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 16:47
Verwijderd
http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/3/...r_van_Ide.html

TOKIO (ANP) - De Japanner Yuji Ide is zijn plek in de Formule 1 definitief kwijtgeraakt. De zondagsrijder, verantwoordelijk voor meerdere incidenten, werd enkele weken geleden al gedegradeerd tot testrijder wegens zijn magere prestaties.

Achja, het zat er aan te komen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 21:24
Sandersss
Sandersss is offline
Montoya gaat volgend jaar in de Nascar rijden. Ben ik blij om, opzich heeft hij zich nooit kunnen bewijzen, met zn grote mond.

BRON: www.formule1.info
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 09:20
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 09-07-2006 @ 22:24 :
Montoya gaat volgend jaar in de Nascar rijden. Ben ik blij om, opzich heeft hij zich nooit kunnen bewijzen, met zn grote mond.

Hij had in 2003 twee races voor het einde nog kansen op de wereldtitel..
Hij heeft wel vaak rare fouten gemaakt die ervoor hebben gezorgd dat hij maar één keer echt mee kon doen in het klassement. Maar hij heeft toch zeker wel bewezen dat hij hard kan rijden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 18:24
Verwijderd
Montoya dus weg, ach ik vind het niet zo heel jammer want ik heb hem in de laatste 3 jaar niet echt zoveel gezien, hij valt dus niet zoveel op, en hij zegt dat ie een snellere coureur is dan Raikkonen terwijl hij dat dit hele seizoen nog niet heeft laten zien, en als hij naar de NASCAR wilt en als hij daar beter van wordt dan moet ie dat doen, en gun ik hem dat wel.
Misschien dat ie dan eindelijk eens kan laten zien wat voor een goeie coureur het is.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 18:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 09-07-2006 @ 22:24 :

Ik maal er ook niet om. In de F1 ben ik nooit tegen iemand, daat gun ik iedereen het succes, maar vergeleken met anderen was JPM nooit echt mijn favoriet.
Naja, hij heeft wel laten zijn dat hij daadwerkelijk een racer is, maar de absolute stap naar een echte topcoureur zoals Schumacher of zoals Alonso die nu aan het maken is, heeft hij niet gemaakt. Maja, hij wist ook dat hij weg moest...
Oud 10-07-2006, 19:47
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 10-07-2006 @ 19:24 :
Montoya dus weg, ach ik vind het niet zo heel jammer want ik heb hem in de laatste 3 jaar niet echt zoveel gezien, hij valt dus niet zoveel op, en hij zegt dat ie een snellere coureur is dan Raikkonen terwijl hij dat dit hele seizoen nog niet heeft laten zien, en als hij naar de NASCAR wilt en als hij daar beter van wordt dan moet ie dat doen, en gun ik hem dat wel.
Misschien dat ie dan eindelijk eens kan laten zien wat voor een goeie coureur het is.
Hij heeft nooit gebracht wat er van hem verwacht werd, Ralf Schumacher was hem de baas en ook Kimi Raikkonen rijd hem zoek.
Tijd om terug te keren
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:56
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Montoya per direct weg bij McLaren, De La Rosa vervanger
11 juli 2006
De Formule 1-carrière van Juan Pablo Montoya is per direct voorbij. De Colombiaan kondigde eerder deze week al aan dat hij de overstap naar de NASCAR-series gaat maken en nu heeft het team van McLaren bekendgemaakt dat Montoya al bij de Grand Prix van Frankrijk vervangen zal worden door Pedro de la Rosa, de testcoureur van het team.

McLaren-teambaas Ron Dennis zei in een officieel statement: "Juan Pablo is een spectaculaire coureur en hij zal het ongetwijfeld helemaal gaan maken in NASCAR. Omdat er op dit moment zoveel dingen in het leven van Juan Pablo gebeuren, hebben we besloten hem te laten gaan zodat hij zich goed kan voorbereiden op de toekomst."

Montoya zei: "Ik weet dat het een moeilijke overstap zal worden, maar ik ben erg blij met mijn kans om NASCAR te gaan rijden. Het grootste deel van mijn Formule 1-carrière is me erg goed bevallen en ik ben dankbaar voor de kans om me op mijn toekomst te kunnen concentreren."

Juan Pablo Montoya reed 94 Grand Prix', behaalde zeven overwinningen en stond dertig keer op het podium.
Sja, dit zat er ook wel in natuurlijk... En persoonlijk denk ik dat Juan-Pablo al eerder wist dat ie op de wip zat, en op deze manier heeft ie een nog enigzins waardig afscheid.
Een leuk verhaaltje eromheen, en het is ineens niet meer zo heel erg dat je feitelijk ontslagen wordt door ondermaatse prestaties...
Oud 11-07-2006, 11:20
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mitros schreef op 10-07-2006 @ 20:47 :
Hij heeft nooit gebracht wat er van hem verwacht werd, Ralf Schumacher was hem de baas en ook Kimi Raikkonen rijd hem zoek.
Tijd om terug te keren
Nouja.. in 2003 had Montoya 80 punten en Ralf Schumacher 53. Ralf heeft dat jaar wel de laatste drie races niet gereden, maar zelfs als we de laatste drie races van Montoya niet meetellen is de stand 63-53 in het voordeel van Montoya. Dus hij is wel eens sneller geweest dan Ralf.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zozo, ook nog per direct weg. Ach ja, als je toch weg moet dan kun je zoiets wel verwachten. Anders doet-ie toch maar om "spek en bonen" mee, te vergelijken met dat seizoen bij Williams een aantal jaar geleden. Toen stond al vast dat-ie daar weg ging en naar McLaren ging, maar daardoor was (begrijpelijk) hij totaal niet meer gemotiveerd om lekker mee te racen. Waarschijnlijk had hij daar geen zin meer in om dat nog een keer te moeten doorstaan, dus het was wel te verwachten ja.
Oud 11-07-2006, 17:39
Sandersss
Sandersss is offline
Ik ben benieuwd wat De la Rosa kan laten zien in de tweede helft van het seizoen. Montoya heeft zich nooit echt kunnen bewijzen in de F1. Hopelijk kan hij zijn talent en praatjes wel waarmaken in de Nascar. Ik gun het hem van harte.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:17
McDuck
McDuck is offline
Ik denk toch echt dat sommige mensen Montoya onderschatten, zeker in het jaar 2003.
De eindstand was toen:
1. Schumacher 93 punten
2. Raikkonen 91 punten
3. Montoya 80 punten

Drie races voor het einde van het seizoen zag alles er nog perfect voor hem uit en had hij kansen om wereldkampioen te worden:
1. Schumacher 72 punten
2. Raikkonen 70 punten
3. Montoya 63 punten
Met nog drie races te gaan en negen punten achterstand had er nog wat voor hem ingezeten, zeker als je bedenkt dat Montoya aan een uitstekende tweede seizoenshelft bezig was en behoorlijk meer scoorde dan Schumacher en Raikkonen. De laatste zeven races scoorde Montoya 51 punten, Schumacher 35 en Raikkonen 40 punten.

De rest van de seizoenen waren zeker minder, maar het gaat me te ver om te zeggen dat Montoya zich nooit heef bewezen. Niet onderschatten wat hij in 2003 heeft gepresteerd
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:21
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
McDuck schreef op 11-07-2006 @ 19:17 :

De rest van de seizoenen waren zeker minder, maar het gaat me te ver om te zeggen dat Montoya zich nooit heef bewezen. Niet onderschatten wat hij in 2003 heeft gepresteerd
Ik denk dat niemand hem onderschat, maar hij is simpel weg geen coureur voor de F1. Hij is meer een man van gooi en smijt werk en daardoor past hij beter in bijvoorbeeld de Nascar. Verder heeft hij in de Mclaren bar weinig laten zien.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:46
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 11-07-2006 @ 19:21 :
Ik denk dat niemand hem onderschat, maar hij is simpel weg geen coureur voor de F1. Hij is meer een man van gooi en smijt werk en daardoor past hij beter in bijvoorbeeld de Nascar. Verder heeft hij in de Mclaren bar weinig laten zien.
Tuurlijk tuurlijk dat vind ik ook. Maar je zei dat hij zich nooit heeft kunnen bewijzen en dat heeft hij dus wel gedaan.

Ik vind het trouwens wel jammer dat hij weg gaat, zulk soort mensen die niet bang zijn dingen te roepen heeft de Formule 1 hard nodig. Jammer genoeg was dat de laatste tijd wel een beetje aan het verdwijnen bij Montoya. Villeneuve had dat vroeger ook maar hij lijkt nu zo mak als een lammetje. Irvine was er zo een, Villeneuve en Montoya hadden daar ook wel iets van weg. Jammer jammer. Er lopen genoeg 'robots' rond die alleen maar politiek correct vraagjes beantwoorden. Mannen zoals Montoya of Irive zijn daarom altijd wel fijn om te hebben in de sport.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:07
Verwijderd
Oei wat gun ik het De la Rosa zeg cool dat ie mag rijden, hopelijk kan ie toch nog voor een wondertje gaan zorgen en doet McLaren het inneens veel beter in de tweede helft van het seizoen nu dat hij er bij is.
Ik verwacht in ieder geval dat er dingen gaan veranderen daar
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 08:00
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
McDuck schreef op 11-07-2006 @ 20:46 :
Tuurlijk tuurlijk dat vind ik ook. Maar je zei dat hij zich nooit heeft kunnen bewijzen en dat heeft hij dus wel gedaan.

In de klasse waar hij daarvoor heeft gereden won hij de eerste vijf races achter elkaar meen ik. Hij was een man die met veel bombarie in de F1 kwam, maar ik vind dat hij zich niet bewezen heeft. Hij had een auto om mee te winnen bij Mclaren, en totaal heeft hij maar 7 gewonen.

EDIT: dat was het CART-kampioenschap waar hij vandaan kwam.

Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 12:12
Verwijderd
Misschien geen nieuwtje in de F1 maar waar moet ik het anders plaatsen.

Da Matta zwaargewond na ongeluk met rendier
04 augustus 2006

Voormalig Toyota-coureur Christiano da Matta heeft donderdag tijdens een Champ Car-testsessie op het circuit Road America in het Amerikaanse Elkhart Lake een rendier aangereden. De Braziliaan raakte daarbij ernstig gewond en werd per vliegtuig naar het ziekenhuis overgebracht voor een spoedoperatie.

De medisch directeur van de Champ Cars, Chris Pinderski, liet over zijn situatie weten: "Na aankomst in het Theda Clark Medical Center is een CT-scan van Christiano's hoofd gemaakt die liet zien dat hij een hersenbloeding had opgelopen. Hij werd meteen naar een operatiekamer gebracht om deze bloeding te laten verwijderen. Christiano ligt nu op de intensive care, waar hij in de gaten wordt gehouden."

Da Matta reed in 2003 en 2004 voor Toyota in de Formule 1.

Bron: F1Racing
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 14:53
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 04-08-2006 @ 13:12 :
Misschien geen nieuwtje in de F1 maar waar moet ik het anders plaatsen.

Da Matta zwaargewond na ongeluk met rendier
04 augustus 2006

Voormalig Toyota-coureur Christiano da Matta heeft donderdag tijdens een Champ Car-testsessie op het circuit Road America in het Amerikaanse Elkhart Lake een rendier aangereden. De Braziliaan raakte daarbij ernstig gewond en werd per vliegtuig naar het ziekenhuis overgebracht voor een spoedoperatie.

De medisch directeur van de Champ Cars, Chris Pinderski, liet over zijn situatie weten: "Na aankomst in het Theda Clark Medical Center is een CT-scan van Christiano's hoofd gemaakt die liet zien dat hij een hersenbloeding had opgelopen. Hij werd meteen naar een operatiekamer gebracht om deze bloeding te laten verwijderen. Christiano ligt nu op de intensive care, waar hij in de gaten wordt gehouden."

Da Matta reed in 2003 en 2004 voor Toyota in de Formule 1.

Bron: F1Racing
Dat vond ik altijd een sympathieke coureur, ik hoop dat ie er snel weer bovenop komt.
Reageren

Regels voor berichten