Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 09:34
DanielC
DanielC is offline
Evil Dead II -
Advertentie
Oud 22-11-2005, 16:09
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Last Days van Gus van Sant

práchtig.
Oud 22-11-2005, 16:14
Rohit
Rohit is offline
Audition

Cool
Oud 22-11-2005, 16:20
ThunderW
ThunderW is offline
The Long Weekend, ik vond 'm wel vet
Oud 22-11-2005, 18:10
Bird-one
Bird-one is offline
Howl's moving castle.

Oud 22-11-2005, 19:29
Sithan
Sithan is offline
The Exorcism of Emily Rose

Fantastisch, maar eng, echt eng...waarschijnlijk kwam dat door het feit dat mn gezelschap een half uur de handen voor de ogen hield, dat ik m enger vond dan normale enge films, maar daarvoor moet ik m nog een keer zien
Oud 22-11-2005, 20:42
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ThunderW schreef op 22-11-2005 @ 17:20 :
The Long Weekend, ik vond 'm wel vet
Bah die vond ik echt vreselijk
Oud 22-11-2005, 21:31
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 22-11-2005 @ 21:42 :
Bah die is echt vreselijk

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 00:46.
Oud 22-11-2005, 22:03
Verwijderd
Vertigo
Al een keer gezien maar blijft leuk, duurt alleen zo langgggg.

Blade Runner Director's Cut
Heel anders dan ik verwacht had, af en toe lachwekkend maar al met al wel een leuke film.
Oud 23-11-2005, 07:38
DanielC
DanielC is offline
Ika resuraa (The Calamari Wrestler) - Ooh wat slecht, maar af en toe wordt het toch wel heel erg dom en daarom toch nog wel grappig.
Oud 23-11-2005, 12:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Un Long Dimanche de Fiancailles.

Oud 23-11-2005, 13:01
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
The Exorcism of Emily Rose ,

Niet echt een hoogstaande film, maar wel gewoon gezellig vermaak. Op z'n tijd griezelen, maar het is geen echte horrorfilm. Het is geen film die ik op DVD zou gaan kopen..
Oud 23-11-2005, 17:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Harry Potter and the chamber of secrets. Vond hem echt heel spannend en was wel leuk!
Oud 23-11-2005, 20:57
Verwijderd
Harry Potter deel 4

Hij was leuk en spannend. Mooi gemaakt en ook goed verfilmd van het boek.
Oud 23-11-2005, 21:35
Verwijderd
Harry Potter and the Goblet of Fire

Hij viel niet tegen, ik vond hem zelfs lang niet slecht. Een goede combinatie van spanning, actie, lol en leuke meisjes. Maar qua details haalt hij het boek lang niet, ik vind het best een groot nadeel dat de detaillering niet zo heel erg groot is. Aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk, anders krijg je een ellenlange film die dan misschien ook nog eens langdradig gaat worden. Ook vond ik het tempo wat te hoog liggen, vooral in het begin van de film. Later werd dat veel minder, maar het was toch niet erg fijn.

Spoiler

Goed, maar toch ook een paar minpunten.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 21:40.
Oud 23-11-2005, 21:50
Faerie
Faerie is offline
ik ook Harry Potter and the Goblet of Fire

En mij viel het echt tegen, ik had constant het idee dat ze stukken oversloegen, maar dit hoorde gewoon zo.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 22:02.
Oud 23-11-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 23-11-2005 @ 22:50 :

Spoiler
Misschien even spoileren voor de mensen die de film nog willen zien zonder er iets van te weten?

Overigens heb je wel gelijk.
Oud 23-11-2005, 22:04
Rioto
a simple plan -
Oud 23-11-2005, 22:04
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
mrboot schreef op 23-11-2005 @ 22:58 :
Misschien even spoileren voor de mensen die de film nog willen zien zonder er iets van te weten?

Overigens heb je wel gelijk.
ja klopt, heb ik nu bij een deel gedaan.
maar niet dat ik de film niet leuk vind, lijkt me niet erg toch? daar is dit topic toch voor.
Oud 23-11-2005, 22:09
Aurora
Aurora is offline
Chigaco, en ik vond hem erg leuk.
Oud 23-11-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-11-2005 @ 13:45 :
Un Long Dimanche de Fiancailles.

Ik vond dat echt een hele mooie film!
Oud 23-11-2005, 23:24
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 20-11-2005 @ 17:24 :
Nou, het is zondag, dus eigenlijk zou ik Aladdin moeten kijken, zoals ik elke zondag doe. Vandaag heb ik de traditie verbroken en heb ik me aan iets wilders gewaagd.

THE PIG FUCKING MOVIE - Jeeezussss, wat een bizare film zeg (wat ik tot nu toe gezien heb). Het begint op een Belgische boerderij waar we een boer zien die een soort poppenhoofd op een levende vogel probeert te zetten, hij prutst wat en laat de vogel even later vrij. Dat was de intro van de film, maar daarna begint het echte werk.

De boer zit achter een zeug aan, telkens vangt hij het beestje, masseert de tepels van de zeug als opwarmertje om het beest vervolgens eens een flinke beurt te geven. De zeug vind het allemaal wel best en pijpt de boer ook nog eens een keer! Ook heeft de boer de vreemde gewoonte om buiten in een soort badkuip te schijten en zijn uitwerpselen in kleine potjes te bewaren. We zien dit allemaal een paar keer gebeuren, en dan....Jawel, jullie raden het al....de boer is vader geworden, vader van 3 biggetjes. Het lijkt de boer verstandig om de biggetjes bij de moeder weg te halen, zo gezegd zo gedaan, hij ontvoerd de biggetjes en knuffelt er mee, tijdens het avondeten zijn ze alleen erg ongehoorzaam, want de biggen willen gewoon terug naar mama! De boer pikt dit natuurlijk niet en hangt de biggetjes gewoon op, de rest van de populatie (wat ganzen, kippen enz.) op de boerderij kijkt hoe het biggetje hangt. En toen stopte de film, waarschijnlijk omdat ik een klote torrent had, die ermee nokte toen de download op 99.8 % was, maar misschien gaat hij ooit nog eens verder.

Anyway, ik weet wel hoe het verder gaat.

Nadat de zeug te horen heeft gekregen dat haar kroost is opgehangen pleegt ze zelfmoord, als de boer hierachter komt is hij ook volledig de weg kwijt en probeert hij zichzelf levend te begraven, dit mislukt natuurlijk. Vervolgens zien we de boer alleen nog maar de stront die hij bewaard heeft verorberen, hij eet het werkelijk waar allemaal op, de maker van deze film heeft hier vijftien minuten voor uitgetrokken. Als alles op is kakt de boer er weer vrolijk op los, en eet alles weer op, en dit keer moet hij er ook nog bij braken.

Het laatste stuk moet ik nog zien, en ik hoop dat dat snel zal gebeuren. De film is natuurlijk wel een beetje ziek, maar het is zo bizar dat het gewoon erg vermakelijk is.
die film heet gewoon vase de noces...

prachtige film. doordrenkt met religieuze symboliek.
Oud 23-11-2005, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 21-11-2005 @ 19:52 :
Lost In Translation: heerlijke film. Hmmm, k wil hem nog eens zien.
Ik heb hem destijds ook twee keer achter elkaar gezien. Tis echt zo'n film .
Oud 24-11-2005, 06:46
MTpower
MTpower is offline
The day after tomorrow
Had hem een hele tijd terug al eens gezien, ik blijf het een mooie film vinden.
Ik kreeg het gewoon al koud door er alleen maar naar te kijken
Oud 24-11-2005, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 23-11-2005 @ 22:50 :

En mij viel het echt tegen, ik had constant het idee dat ze stukken oversloegen, maar dit hoorde gewoon zo.
Spoiler
Je hebt wel gelijk, maar als ze al die dingen erin zouden moeten doen dan krijg je wel een erg lange film. Ik vind dat ze de belangrijkste dingen uit het verhaal erin hebben gedaan, en dat hebben ze op een mooie en leuke manier gedaan. Ik vond de film zeker niet tegenvallen!
Oud 24-11-2005, 10:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Casablanca
We'll always have Paris

Mansfield Park Geweldig kostuumdrama (Jane Austen )
Run mad as often as you choose but do not faint!

Phantom of the Opera Wauw! Zouden ze het zelf gezongen hebben?
Oud 24-11-2005, 11:11
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 24-11-2005 @ 10:32 :
Je hebt wel gelijk, maar als ze al die dingen erin zouden moeten doen dan krijg je wel een erg lange film. Ik vind dat ze de belangrijkste dingen uit het verhaal erin hebben gedaan, en dat hebben ze op een mooie en leuke manier gedaan. Ik vond de film zeker niet tegenvallen!
tuurlijk past niet alles erin, maar dit was echt van de hak op tak gefilm, erg slordig.
Als je het boek niet gelezen zou hebben snap je er denk ik geen reet van.
Oud 24-11-2005, 15:13
ook hallo
ook hallo is offline
Howls moving castle

Tsja uh, deze stijl is niet echt mijn smaak. en het eind
Spoiler
Oud 24-11-2005, 15:22
Kommando
Kommando is offline
Harry Potter and the Goblet of Fire, gisteren in de bios.
Toffe film, beter dan de andere delen.
Oud 24-11-2005, 15:29
ThunderW
ThunderW is offline
Harry Potter And the Goblet Of Fire gisteren op dvd gekeken en ik vond 'm zeker niet slecht, leuk zelfs. Maar ik kan verder niet oordelen want ik lees de boeken er niet van.
Oud 24-11-2005, 15:53
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
ThunderW schreef op 24-11-2005 @ 16:29 :
Harry Potter And the Goblet Of Fire gisteren op dvd gekeken en ik vond 'm zeker niet slecht, leuk zelfs. Maar ik kan verder niet oordelen want ik lees de boeken er niet van.
dus jij hebt echt die crappy telesync versie gezien
Oud 24-11-2005, 17:21
Floris_22
Floris_22 is offline
Flightplan

Tja, erg matig kan ik wel zeggen. Er gebeurd eigenlijk helemaal niks de gehele film, en als er op het einde wat gebeurd is te clichematig. Was ik maar naar The Excorsism Of Emily Rose gegaan.
Oud 24-11-2005, 17:53
ThunderW
ThunderW is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 24-11-2005 @ 16:53 :
dus jij hebt echt die crappy telesync versie gezien
jep, maar op de tv is ie goed te zien
Oud 25-11-2005, 00:41
Rohit
Rohit is offline
Tom Yum Goong, hmm Ong Bak vond ik toch ietsje beter.
Oud 25-11-2005, 01:40
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 24-11-2005 @ 18:21 :
Flightplan

Tja, erg matig kan ik wel zeggen. Er gebeurd eigenlijk helemaal niks de gehele film, en als er op het einde wat gebeurd is te clichematig. Was ik maar naar The Excorsism Of Emily Rose gegaan.
Exorcism is pas een rotfilm, kan ik je heel erg afraden.
Oud 25-11-2005, 10:42
DanielC
DanielC is offline
Harry Potter and the Goblet of Fire - Woensdagavond in de bioscoop. Geweldig leuke film, er zijn natuurlijk een hoop dingen uit het boek weggelaten, wat aan de ene kant wel jammer is, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn dat ze het er niet half-goed in hebben proberen te proppen met als gevolg dat de film alleen maar minder wordt. Camerawerk vond ik erg leuk en de special effects waren natuurlijk geweldig. Waar de vorige film al iets minder voor kleine kindertjes was ging deze nog iets verder. De muziek was ook erg leuk. En die scène waar de twee nieuwe scholen werden geintroduceerd was erg gaaf. Wat ik wel erg jammer vond was de quidditch scène aan het begin van de film, het werd allemaal erg leuk aangekondigd en ik kwam lekker in de sfeer om een potje quidditch te bekijken, slaan ze heel die wedstijd over. Ook de dueleer scène kwam een beetje geforceerd op me over. Maar ondanks een paar kleine dingetjes heb ik me prima vermaakt. 8/10
Oud 25-11-2005, 11:11
Verwijderd
Stevie

Indrukwekkende documentaire over een probleemjongere die is uitgegroeid tot probleemman en wordt beschuldigd van 'criminal sexual offense' van een achtjarig meisje. Ontroerend.
Oud 25-11-2005, 21:37
Verwijderd
Masterclass
(van Hans Teeuwen)

Wat een maffe film. Ik heb bijzonder vaak moeten lachen, er zitten een paar geniale vondsten in. Verder niet erg hoogstaand, maar voor mij persoonlijk wel heel leuk om een paar bekenden van school te zien en natuurlijk ons oude schoolgebouw...
Oud 26-11-2005, 12:42
Menahem
Menahem is offline
Domino.

Kijkt lekker weg, met leuke momenten. Maar af en toe vond ik em iets té flitsend.
Oud 27-11-2005, 14:50
Verwijderd
Madagascar

Ik vond hem grappig Voor de rest net iets beter dan middelmatig.
Oud 27-11-2005, 16:26
Dexter_M
Dexter_M is offline
Lord of war. 7/10
Murderball. 6/10
The aristocrats. 5/10
New york minute. 6/10
Hustle & flow. 8/10

je moet toch wat doen als je ziek bent
Oud 27-11-2005, 16:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dan ben je zeker net zo vaak 'ziek' als ik?
Oud 27-11-2005, 16:32
Verwijderd
Phantom of the Opera.

Omdat ik een fan ben van musical(films) vond ik hem wel goed. Alleen voegden de zwart-wit stukjes tussendoor niks toe aan de film. Het was beter geweest als ze die weg hadden gelaten. Ook het einde was ook wel een beetje stom
Oud 27-11-2005, 17:37
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
De Avonuteren Van Elmo In Mopperland
Echt superleuk, komt denk ik mede omdat ik fan ben van Elmo .

Philladelphia
Gewoon indrukwekkend en schokkend, mooie film .
Oud 27-11-2005, 17:51
Floris_22
Floris_22 is offline
Three Violent People

Vooral slecht uitgewerkt, het lijkt wel alsof de onderwerpen in de film allemaal slechts kort belicht worden. Zoals de "afpersing" wat interessant kan worden komt in het midden van de film te sprake, maar daarna eigenlijk niet meer.
Matig.
Oud 27-11-2005, 17:56
BCR
BCR is offline
Meet the Fockers. Viel in slaap, maar dat lag niet geheel aan de film. Hij was wel geinig.
Oud 27-11-2005, 18:25
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-11-2005 @ 17:28 :
Dan ben je zeker net zo vaak 'ziek' als ik?
zeker wel
Oud 27-11-2005, 19:57
Rioto
dog soldiers - al tig keer gezien maar blijf ruig
Oud 27-11-2005, 20:29
Faerie
Faerie is offline
Flight Plan - vond ik niet echt leuk. Heel erg voorspelbaar en er zijn al genoeg films die zo gaan. Jodie Foster acteert dan wel goed uiteraard, maar het verhaal vind ik echt saai.

Crash - heel mooi! gaat over racisme en de dingen die hierdoor kunnen gebeuren. Vond het zelf best indrukwekkend. Ook speelt Don Cheadle mee, en die vind ik sowieso al erg goed.
Oud 27-11-2005, 20:50
Verwijderd
The grudge..

gaat wel...
beetje slap einde..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten