Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ben de hele reeks weer eens aan het lezen (zit nu aan vier) en in de eerste drie valt het voor mij wel erg op dat Neville echt elke keer opnieuw terloops en toevallig vermeld wordt... De allereerste rit naar Hogwarts (met z'n pad), bij de eerste ontmoeting met Fluffy, wanneer ze Norbert proberen weg te smokkelen, bij het hoofdstuk van de eerste confrontatie met Voldemort (met het zoeken naar de Unicorn), in de Hogwartsexpress met de dementor komt hij in dezelfde coupé zitten, ... Ik vind het ook erg opvallen hoeveel gelijkenissen er zijn met Wormtail - het weinig presterende ventje dat achter de drie 'groten' aanhuppelt (vooral in de eerste drie, vier boeken dan) maar bijvoorbeeld in boek vijf zich behoorlijk ontwikkelt op magisch gebied: de DA waarin hij keihard werkt en echt wel een hoog niveau van magisch kunnen bereikt - terwijl Wormtail er uiteindelijk toch ook in geslaagd is Animagus te worden, en staat hij in boek vijf ook niet bij op de Order of the Phoenix-groepsfoto? Ik weet het niet vanbuiten maar ik vermoed van wel, en voor zover ik weet zitten daar alleen echt behoorlijk goede tovenaars in (van kunnen dan, bedoel ik) ... Waar wil ik nu naartoe? In boek drie beeldt Harry zich Pettigrew in als "een jongen die opvallend veel gelijkenissen vertoont met Neville" (wordt letterlijk zo gezegd) en een paar hoofdstukken later wordt Wormtail toegeschreeuwd (door Lupin) dat hij voor zijn vrienden had moeten sterven, in plaats van over te lopen naar de Duistere Kant, omdat zijn vrienden voor hem hetzelfde zouden hebben gedaan... Zit hierin niet een beetje een 'hint'? Volgens mij wel ... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Stephen King: 'Harry Potter moet blijven leven'
Uitgegeven: 2 augustus 2006 08:58 AMSTERDAM - De Amerikaanse auteurs Stephen King en John Irving hebben Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling gevraagd om haar hoofdpersoon te laten leven. Ze deden dit verzoek dinsdag op een liefdadigheidslezing in de Radio City Music Hall in New York. Rowling, die momenteel werkt aan het zevende en laatste deel van de boekenreeks over de tovenaarsleerling, deed geen enkele belofte. Wel heeft ze al eerder aangegeven dat twee personen het einde niet zullen halen. "Ik werk nu naar het slot zoals ik dat altijd voor ogen heb gehad, maar een aantal karakters waarvan ik had gedacht dat ze het zouden overleven, zijn toch gestorven, terwijl een ander juist gratie heeft gekregen." Protest Stephen King, schrijver van onder andere It, hoopt dat Rowling fair zal zijn voor haar hoofdpersoon. "Ik wil niet dat hij van de Reichenbach Watervallen afvalt", zei hij, refererend naar de poging Arthur Conan Doyle om zijn karakter Sherlock Holmes te doden. Een grote golf van protest leidde er toen toe dat hij uiteindelijk een boek schreef waarin bleek dat Holmes de val overleefd had. "Ik begrijp heel goed waarom een schrijver zijn hoofdpersoon aan het eind laat sterven: het is de enige manier om te voorkomen dat andere auteurs later met jouw karakter aan de haal gaan", aldus Rowling. Aan de andere kant gaf de Britse schrijfster toe dat het ze het niet leuk vond om een van de hoofdkarakters in deel zes te laten sterven, maar dat het moest omdat de held de strijd tegen Lord Voldemort in zijn eentje moet oplossen. Hiermee laat ze alle opties dus nog open. Laatste deel Het is nog onbekend wanneer het laatste deel, waarvan de titel nog niet bekend is gemaakt, in de winkel ligt. Uitgever Bloomsbury kondigde in mei dit jaar aan dat het waarschijnlijk 2007 wordt. Zekerheid geeft dit echter niet: een paar van de voorgaande delen kwamen veel later uit dan de geplande datum. bron: www.nu.nl ![]() (en Harry is maandag 26 geworden, als hij nog leeft ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
J.K. Rowling verzint niet alles in haar boeken, veel wordt aan haar "gegeven". Het hele al grotendeels gevormde personage Harry Potter kwam haar hoofd "binnen lopen" toen ze een keer in de trein zat. Ze is het medium waardoor het verhaal naarbuiten komt en beleeft het verhaal zelf mee. Zelf wil ze soms ook personages niet laten sterven, maar als het verhaal zo is, dan is het zo. Ik zou het heel slecht vinden als ze onder druk het verhaal zou veranderen. Er is niets "cheesy" aan om Harry te laten sterven en ik geloof echt dat de schrijfster het niet zal doen om te voorkomen dat anderen met Harry aan de gang blijven, maar omdat het verhaal dat in boek één begon op die manier in deel zeven afgerond zal worden. Ik ga het boek lezen, wat er ook gebeurd en ik hoop dat Rowling zich van niets en niemand wat aan zal trekken zodat we het verhaal te lezen krijgen zoals het bedoeld is. SounD
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() gaat gewoon snel, voor mij wassie zes jaar geleden elf, omdat ik zes jaar geleden boek één voor het eerst las, dus issie voor mij nu gewoon zeventien, dus even oud als hij zal zijn in boek zeven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]()
Spoiler
Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 10:06. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nog iemand die evt wil reageren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
't Is erg moeilijk uit te leggen ![]() Meer realistische boeken vind ik ook leuk, ik lees ook heus niet álleen HP. |
![]() |
||
Citaat:
LotR is gewoon in rijkwijte van het verhaal erg mooi. Het gaat veel verder dan andere fantasyboeken. Buiten dat vind ik het ook een mooi verhaal. Maar goed, er zijn gewoon mensen die het niet te lezen vinden.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
( sommige bronnen zeggen 42 talen, andere 47, ... deze is eigenlijk de langste die ik al ben tegengekomen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nu de Duitse nog ergens te pakken krijgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik zit denk ik op een stuk of vijftien keer zowel engels als nederlands van deel een tot en met deel 6
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De nieuwe titel is bekend:
Harry Potter and the Deadly Hallows, wat zoiets betekent als 'Harry Potter en de dodelijke heiligen'. http://www.kinderboekwinkel.net/inde...id=5&linkid=10 voor gissingen wat betreft de inhoud ![]() |
![]() |
|
|