![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Spr 1:7 Het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER; een dwaas veracht de wijsheid en weigert elk onderricht.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 17:41. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Uberhaupt, het is nu twee keer op dezelfde manier 'subtiel' duidelijk gemaakt, en noch jij noch Vichog schijnen het te vatten. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als verduidelijking: Ik schrijf in een boek ergens dat alles wat in dat boek staat waar is, vervolgens lees je ellenlange verhalen over een hele sheit met aliens die de aarde komen overnemen in het jaar 1996 met twintig tentakels en alle mensen hebben halsbanden om. Geloof je dat dan ook? Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 10:44. |
![]() |
||
Citaat:
Als je je tegenstander wilt overhalen om een heilig boek netzoals jijzelf een sprookjesboek te laten vinden, zul je eerst wat aan het Godbeeld moeten doen. Overigens is ook dit weer een voorbeeld waarin een comedian (Hans Teeuwen) iets doms roept en de mensen hem gewoon napraten. Als iets grappig wordt gebracht, lijkt het net of mensen de waarheidsgehalte niet meer kunnen of willen toetsen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spr 15:2 slaat eerst nergens op en het tweede deel is overbodig te zeggen. Wijsheid en kennis zijn verschillende dingen, en een dwaas wordt meestal gedefinieerd als iemand die dwaze dingen doet of zegt, dus dat lijkt me duidelijk. Spr 1:22 gaat verder op Spr 1:7 waar al geconcludeerd is dat de naieve religieuzen dwaas zijn. Spr 1:22 lijkt me volledig tot hen gericht. ![]() Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() God, Hij is zoo groot, zo goed, zo vol liefde, zo prachtig, en Hij wil dat ik zijn kind ben. Dat vind ik erg tof ![]() Ik geloof in Yahweh 'Ik Ben' (Yahweh is de enige die kan zeggen, Ik ben, en verder niks meer, wij kunnen alleen maar zeggen, ik ben iets, of ik ben groot of wat dan ook, alleen Yahweh kan zeggen 'Ik ben') Ik geloof in de drieënig God. Ik ga naar de kerk, en naar wel meer dingen die met mn geloof te maken hebben, opwekking, jeugddiensten, club, sprekers enz.. Daar leer ik, daar wordt ik opgebouwd, daar vind ik ook troost, daar kan ik er zijn voor anderen, daar prijs ik God enz.. Ow ik ben er dus één aan het doen, en de sfeer is erg goed. Eerst ga je meestal eten met elkaar, gewoon voor het elkaar beter leren kennen en de gezelligheid, en dan is er een inleiding. Dan gaat iemand wat vertellen uitleggen over een onderwerp, en daar gaan we dan daarna in groepjes over praten. (je krijgt ook een boekje dat vind ik een bijzonder mooie layout heeft, maar dat doet er verder niet toe) En je gaat een keer een weekendje weg. En dat lijkt me ook erg relaxt. Owja, traditie bij de meeste alpha's is, dat er lollies zijn zoveel je wilt ![]() ![]() snap je laatste vraag niet echt, en moet nu ook weg. (dit is een retorische reply behalve voor kim ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is niet zo dat de atheïsten hun uiterste best doen om alles wat gelovigen beweren als belachelijk af te doen, het is zo dat alles (of in ieder geval veel) van wat de gelovigen beweren bij de atheïsten als belachelijk in de oren klinkt, dat moet je niet vergeten.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Wie/Wat is God? moonchild | 34 | 13-03-2003 16:58 | |
God en tijd de doornvogel | 34 | 23-09-2002 21:10 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |