Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2006, 09:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2006 @ 09:26 :
Omdat vrouwen minder goede voetballers zijn.

Ik snap deze discussie echt niet. Als ik een clubje opricht waar alleen mannen de baas mogen zijn, en vrouwen willen ook bij dat clubje, wat is daar dan op tegen?
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?
Er is een bovennatuurlijke kracht die als God bekend staat, misschien weleens van gehoord.

De gelovige heeft een speciale relatie met die godheid, die ik niet helemaal ga uitleggen. (zou me sowieso niet lukken)
En binnen die relatie is het zo dat als God iets vraagt, de gelovige dat uitvoert. Vrijwillige onderwerping.

M.i is het trouwens totaal irrelevant wat de reden is. Het is hun clubje, dus kunnen zij de regels bepalen, punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2006, 09:21
Verwijderd
Dat is precies wat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 09:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Oh sorry, ik dacht dat je met "daar" de wil van vrouwen om erbij te horen bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 19:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 12:36 :
Ook vrouwen moet priester, kardinaal en paus kunnen worden

wat vinden jullie hier van?

graag jullie reacties
Vrouwen mogen geen priester, kardinaal en paus worden. En laat dat maar zo blijven ook.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 26-03-2006 @ 20:38 :
Vrouwen mogen geen priester, kardinaal en paus worden. En laat dat maar zo blijven ook.
Ik lees meestal met veel plezier je beargumentering dus laat ik degene zijn om te vragen; waarom?

De enige reden die ik kan bedenken waarom een vrouw geen paus zou kunnen worden, is het conservatisme van de gelovigen. In Afrika en Latijns-Amerika zou dat zorgen voor rebellie t.o.v. van de RK kerk.
De constructie van gender en macht zoals de kerk die al sinds de kerkvaders bepleit zou dan in een klap teniet gedaan worden.
Ik denk dat we dan een herhaling van de Reformatie van 500 jaar geleden kunnen verwachten, maar dit keer op minstens twee continenten.

Stel dat de wereld er over een jaar of 300 wel klaar voor is, dan mag er van mij een vrouwelijke paus komen. Graag zelfs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten