Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 17:57
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Tja.. Dan ben je weer terug bij je ex. Ik heb hem net een mailtje gestuurd om hem uit te leggen wat ik voel, en ik schaam me er voor, het is zo serieus, zo.. echt. Maar hij zei dat we meer moesten praten, zeggen wat we voelen, en daar heeft hij wel gelijk in. Maar toch.. Wat als hij het gewoon een dom mailtje vindt, wat als hij dat vindt..
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Advertentie
Oud 26-02-2006, 18:16
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik voel me goed, ik wou dat we wat vaker samen vrij waren. zucht...
Oud 26-02-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 26-02-2006 @ 13:44 :
Lieve vriendjes zijn leuk. <3
Like, duh.
Oud 26-02-2006, 19:05
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 26-02-2006 @ 18:57 :
Tja.. Dan ben je weer terug bij je ex. Ik heb hem net een mailtje gestuurd om hem uit te leggen wat ik voel, en ik schaam me er voor, het is zo serieus, zo.. echt. Maar hij zei dat we meer moesten praten, zeggen wat we voelen, en daar heeft hij wel gelijk in. Maar toch.. Wat als hij het gewoon een dom mailtje vindt, wat als hij dat vindt..
Als hij het een dom mailtje vindt, is hij je niet waard en is hij zélf dom. Is die ex trouwens die jongen waarmee je toen op een hele leuke foto stond op dit forum en waarmee het toen kort daarna uitging ?
Leuk als jullie weer bij elkaar zijn! En inderdaad veel praten, dat lost 99 % van de dingen op denk ik
Oud 26-02-2006, 19:16
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Tosf schreef op 26-02-2006 @ 19:59 :
Like, duh.
Hmhm, maar dan nog.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-02-2006, 19:17
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
blurgh ik heb vandaag dom gedaan en daar heb ik nu spijt van

Ik weet ook niet hoe het kan, alles ging goed tussen ons, maar ik zat zelf de laatste tijd minder goed in mijn vel, omdat ik heel erg bezig ben met mezelf..moet meer voor mezelf opkomen enzo, ben vaak te lief voor anderen. En nu ben ik daar zo mee bezig, dat ik soms een complete bitch ben en van me afsnauw. Dus nu schiet ik weer door naar het andere uiterste. En gelukkig heb ik dat bij hem nog niet gedaan..maar daardoor zit ik wel minder lekker in mijn vel wat ik weer op hem afreageer..

Maar vandaag was ik opeens extreem onzeker (weet niet hoe dat opeens kon) en toen keerde ik me van hem af, waardoor hij kwaad werd..begrijpelijk, want hij wilde me een knuffel geven en ik draaide hem de rug toe..en normaal wordt hij dan helemaal niet kwaad, maar vandaag had hij het even gehad. We hebben er wel goed over gepraat, maar ik vind het zo stom van mezelf dat ik zo doe..hij zei ook dat ik me nergens voor hoef te schamen, en al helemaal niet bij hem. Maar ik was zo aan het klungelen vandaag dat ik me helemaal schaamde..

We hebben wel nog lief afscheid genomen en nog flink even gestoeid, maar ja..vandaag was gewoon verpest door mijn overdreven gedoe..en het stomste is..achteraf kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, maar op dat moment ben ik zó overtuigd van mijn gelijk en heb ik zó'n medelijden met mezelf, dat ik niet toegeef.

En nu heb ik echt het gevoel dat ik iets kapot heb gemaakt tussen ons en dat voelt echt kut. Het feit dat het wel weer helemaal goed is tussen ons, is nu even niet genoeg voor mij. Want ik weet niet hoeveel schade ik aangericht heb door mijn eigen onzeker en dom gedrag.
Oud 26-02-2006, 19:19
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Citaat:
groovy schreef op 26-02-2006 @ 20:05 :
Als hij het een dom mailtje vindt, is hij je niet waard en is hij zélf dom. Is die ex trouwens die jongen waarmee je toen op een hele leuke foto stond op dit forum en waarmee het toen kort daarna uitging ?
Leuk als jullie weer bij elkaar zijn! En inderdaad veel praten, dat lost 99 % van de dingen op denk ik
Ja, die ja.
En je hebt gelijk, ik denk eigenlijk ook niet dat hij het dom vindt, dat is gewoon mijn angst, omdat ik eigenlijk nooit over mijn gevoelens praat.
Daarom, de vorige keer hebben we nooit gepraat over dingen die ons dwars zaten, en dat werkte niet.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Oud 26-02-2006, 19:19
Rieno
Rieno is offline
voel me goed en ik mis dr echt gigantisch .. terwijl ze hier vanmiddag nog was
Oud 26-02-2006, 19:20
Rieno
Rieno is offline
DAMNIT, IK BEN ECHT VERLIEFD!
Oud 26-02-2006, 19:23
Ming-Xia
Avatar van Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Ik mis hem.

Geweldig weekend gehad &hearts;.
Oud 26-02-2006, 19:24
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 26-02-2006 @ 20:19 :
Ja, die ja.
En je hebt gelijk, ik denk eigenlijk ook niet dat hij het dom vindt, dat is gewoon mijn angst, omdat ik eigenlijk nooit over mijn gevoelens praat.
Daarom, de vorige keer hebben we nooit gepraat over dingen die ons dwars zaten, en dat werkte niet.
Dat is zo, je moet echt praten met elkaar wil je de relatie goed houden en weten van elkaar wat je denkt..ik praat in het begin van een relatie nooit veel, maar op den duur word je daar wel toe gedwongen, wil je een relatie goed blijven houden
Maar ik merk wel, dat als ik eenmaal over die grens ben, dat ik af en toe iets zeg over mijn gevoelens, ik daarna ook steeds meer durf te praten.
Dus gewoon beginnen met praten zou ik zeggen! En zo te horen, zal hij juist heel blij zijn met je mailtje
Oud 26-02-2006, 19:31
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik voel me behoorlijk kut!

Hij zei gisteraaf/nacht dat hij geen toekomst met mij zag omdat we redelijk vaak ruzie maken om kleine dingetjes. We hebben snel een miscommunicatie, en hij is heel makkelijk in dingen en ik denk veel moeilijker!
Maar hij houd nog heel veel van mij en maakt het niet uit, maar wil in het vervolg niet meer zo vaak ruzie maken! Als het beter gaat dan ziet hij mssn wel een toekomst met mij!

Dus ik heb echt een kutnacht en morgen gehad. Mijn ogen beginnen weer te tranen als ik er aan denk! Ik heb vanacht en vanmorgen echt te veel zitten janken! Maar het was wel fijn als hij me dan in zn armen nam, en dat ik me niet zo druk moest maken!
Oud 26-02-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
chocomelsletje schreef op 26-02-2006 @ 20:19 :
Ja, die ja.
En je hebt gelijk, ik denk eigenlijk ook niet dat hij het dom vindt, dat is gewoon mijn angst, omdat ik eigenlijk nooit over mijn gevoelens praat.
Daarom, de vorige keer hebben we nooit gepraat over dingen die ons dwars zaten, en dat werkte niet.
Heel belangrijk inderdaad Zelf laatst nog maar eens ondervonden. Soms is het lastig om je gevoelens te tonen en vooral te bespreken, maar uiteindelijk brengt het je een stuk verder dan niets zeggen
Ik hoop dat wanneer jullie besluiten opnieuw te beginnen, dat het zo gaat zoals jij graag zou willen zien en niet één grote teleurstelling wordt
Oud 26-02-2006, 19:54
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
groovy schreef op 26-02-2006 @ 20:17 :
blurgh ik heb vandaag dom gedaan en daar heb ik nu spijt van
*knip*
Want ik weet niet hoeveel schade ik aangericht heb door mijn eigen onzeker en dom gedrag.
Waarschijnlijk vat je het zelf allemaal veel zwaarder op dan hij. Hij kan echt wel wat hebben hoor, veroordeeld je niet zomaar omdat je een rotbui had. Hij kent je inmiddels toch wel beter dan dat? Probeer het je niet te veel aan te trekken, jullie hebben het er daarna over gehad en lekker gestoeid met elkaar. Dat zit echt wel goed hoor Al herken ik het wel een beetje, en weet ik ook dat je jezelf daarna helemaal gek kunt maken met je eigen gedachten en gevoelens. Maar probeer daar boven te staan, dat scheelt echt heel veel. Accepteer jezelf zoals je bent, dan doet hij dat ook


OT: Het voelt echt zo goed. Ik weet het zeker. Dit is het gewoon, voor altijd. Het hoort zo en wij worden alleen maar steeds sterker en hechter samen. En het is zo leuk als je omgeving je daar ook in bevestigd, als je weer van iemand te horen krijgt dat jullie een voorbeeld zijn en dat het gewoon te zien is dat wij zo gelukkig zijn samen. Dat er zo'n sterke band tussen ons is en dat we op alle mogelijke manieren met elkaar verbonden zijn. En dat op deze leeftijd al...

En jeetje, wat is seks lekker als je elkaar een weekend niet hebt gezien zeg. Oef
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 26-02-2006, 20:00
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
En toch vind ik dat hij het te druk heeft.
Oud 26-02-2006, 20:02
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 26-02-2006 @ 20:54 :
Waarschijnlijk vat je het zelf allemaal veel zwaarder op dan hij. Hij kan echt wel wat hebben hoor, veroordeeld je niet zomaar omdat je een rotbui had. Hij kent je inmiddels toch wel beter dan dat? Probeer het je niet te veel aan te trekken, jullie hebben het er daarna over gehad en lekker gestoeid met elkaar. Dat zit echt wel goed hoor Al herken ik het wel een beetje, en weet ik ook dat je jezelf daarna helemaal gek kunt maken met je eigen gedachten en gevoelens. Maar probeer daar boven te staan, dat scheelt echt heel veel. Accepteer jezelf zoals je bent, dan doet hij dat ook


Normaal trek ik het me ook niet zo aan, maar vandaag was er echt een afstand tussen ons en die is er echt heel lang niet geweest..ik vond het zo eng. Hij zei ook dat hij er verder niet meer over ging piekeren, maar ik voelde gewoon zijn afstandelijkheid, dat ik iets kapot heb gemaakt vandaag. En dan ben ik zo bang dat hij zich dadelijk toch bedenkt, of dat hij besluit het met mij gehad te hebben.
En tegelijkertijd verwonder ik mij erover dat hij alsnog altijd bij me blijft, hoe ik ook doe, dan moet hij toch wel heel erg veel van me houden..en ik maak het gewoon kapot!
Ik zie hem woensdag weer, ik hoop echt dat het dan weer een beetje geheeld is..
Ik had gewoon weer de laatste week zo'n 'bui' en ik merk dan dat ik steeds dieper weg'zak' en ik heb niet meer geprobeerd hem het uit te leggen omdat ik het zelf nog niet eens meer begrijp..nouja je snapt denk ik wel wat ik bedoel, ik hoop echt dat mijn negatieve gevoelens snel weer weggaan!!
Dankjewel voor je lieve reactie

Jullie klinken echt als een heel mooi stel, heb je nog tips?
Oud 26-02-2006, 20:14
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Tips, tja... eindeloos praten met elkaar. Maar dat doen jullie volgens mij al wel veel, dus dat is heel goed. Dat is gewoon zo'n belangrijk onderdeel van een goede gelijkwaardige relatie! En seks kan je ook weer heel dicht bij elkaar brengen

Maar meid, je moest eens weten hoeveel ik herken in je verhaal. Zoals je al gelezen had, hebben we de afgelopen weken een dipje gehad. Ik zat totaal niet lekker in m'n vel, had heel erg last van stemmingswisselingen, huilbuien, zeurbuien en een heel ontevreden gevoel over mezelf en onze relatie. En toen ervaarde ik ook voor het eerst echt afstand tussen ons, waar ik heel erg van schrok. Ik was hem continu aan het aantrekken en weer af aan het stoten, omdat ik totaal niet wist waar hij en ikzelf behoefte aan had. Was echt vervelend toen. En een week geleden hebben we toen dus flink ruzie gehad en heel veel gehuild en gepraat waardoor alles nu zoveel beter voelt. Dus ook dat kan heel veel doen. Wees niet bang om je gevoelens te tonen, ook je boosheid of gevoelens waarvan je weet dat ze eigenlijk niet terecht zijn. Je ervaart ze namelijk wel, en dáár gaat het om. Als je al een tijd bij elkaar bent en een goede relatie hebt, jaag je iemand echt niet in 1 keer weg met een ruzie, dat vertrouwen moet je gewoon in hem en jullie relatie hebben.

Ik heb zelf ook perioden waarin het heel goed gaat met mij, maar ook perioden waarin ik dus erg uit balans ben en heen en weer stuiter tussen heel veel verschillende intense gevoelens. En ik heb hem ook heel vaak gezegd dat ik me verbaas dat hij het toch al zo lang met mij uithoudt. Maar hij kent mij in het totaalbeeld, in de perioden dat het minder gaat, maar ook in de perioden dat ik me super voel. En dat geeft hem gewoon het beeld van hoe ik ben en blijkbaar is dat goed genoeg voor hem
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 26-02-2006, 20:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hij is en blijft zo lief...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-02-2006, 21:45
Verwijderd
Weekend parijs geweest, man wati s het toch een mooie stad, en nog wel de stad van de romantiek. Ok de romantiek was ver te zoeken aangezien het net over is tussen ons, (),(ikwasdusmetvriendinnen) maar tis en blijft een super stad.
Ach verder het relationele gebied, ik hou het ff rustig, nja dat zeg ik vaker. Uiteindelijk ken ik mezelf en zal ik binnen nu en 2 maanden wel weer hoteldebotel zijn op iemand (als het niet eerder is).

Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 23:41.
Oud 26-02-2006, 21:50
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
@Anneke: Relatie net uit en dan toch samen een weekendje parijs? Moeilijk!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 26-02-2006, 21:56
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Heb hem toch maar gestuurd (op aanraden van vriendin).. Hij weet nu dat ik het weet en dat ik behoorlijk boos ben.. Nu nog wachten op antwoord..
Pff.. Ik heb het er zó moeilijk mee..
__________________
Having again my favourite dream.
Oud 26-02-2006, 22:12
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Hmmm geen idee hoe ik me voel ... volgens mij heb ik nu verkering
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Oud 26-02-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Fuzzly schreef op 26-02-2006 @ 23:12 :
Hmmm geen idee hoe ik me voel ... volgens mij heb ik nu verkering
Oud 26-02-2006, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 26-02-2006 @ 22:50 :
@Anneke: Relatie net uit en dan toch samen een weekendje parijs? Moeilijk!
neeee
met vriendinnen in parijs
maar je ziet daar zo ontzettend veel stelletjes, en het was net 2 dagen uit, dus dat vond ik wel kut.
Oud 26-02-2006, 23:51
Verwijderd
ooh en hij wil nooit meer met me praten
nja tis het ook niet waard
en ja dan voel je weer tranen opkomen
echt:\
Oud 27-02-2006, 01:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Momenteel... pretty fucked up
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-02-2006, 01:52
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Mjuh voelt wel goed geloof ik...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 27-02-2006, 09:21
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Ja, gaat wel. Ik zie hem nu vier dagen niet ivm carnaval ( hij doet daar niet aan, ik wel), en op de één of andere manier doet ie afstandelijk als ik even bel.
Oud 27-02-2006, 09:51
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Goeeed! Gisternacht nog in de sneeuw in het park gelopen, voor we naar zijn huis gingen.
Ha <3.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 27-02-2006, 09:56
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-02-2006 @ 10:51 :
Goeeed! Gisternacht nog in de sneeuw in het park gelopen, voor we naar zijn huis gingen.
Ha <3.
sneeuw????
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 27-02-2006, 10:06
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 10:56 :
sneeuw????
Ja! Het ging heel zachtjes sneeuwen gister! Heel gaaf.
(Nu is het alweer weg, maartoch)
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 27-02-2006, 11:05
Verwijderd
Ik voel me geweldig, heb vandaag een half jaar met m'n vriendin. Alleen jammer dat ik haar niet zie vandaag
Oud 27-02-2006, 11:13
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-02-2006 @ 11:06 :
Ja! Het ging heel zachtjes sneeuwen gister! Heel gaaf.
(Nu is het alweer weg, maartoch)
oh, ik zie t nu; je woont in groningen in den haag, waar ik mijn tijd slijt, was er niks 'aan de hand' vandaar (denk ik.... ik ben geen meteoroloog )
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 27-02-2006, 11:14
YellowLight
Avatar van YellowLight
YellowLight is offline
ik zie hem over een paar dagen weer, yeahh

maar toch is het allemaal een beetje vreemd, het voelt ook niet "echt". nouja komt vanzelf wel.
__________________
Explosions.
Oud 27-02-2006, 11:57
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
And everyday I missed you more, and more, and more, and more.

Hij reageerde heel lief op mijn mailtje en was ook erg blij dat ik het had gestuurd.. Hij heeft beloofd deze keer voor mij te vechten, en ik hoop dan ook dat hij dat doet.
Zijn ogen stralen soms zo als hij naar me kijkt en dat doet me echt veel. <33
Ik ben nog wel bang, maar soms moet je gewoon naar je hart luisteren..
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Oud 27-02-2006, 12:00
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 27-02-2006 @ 12:57 :

Ik ben nog wel bang, maar soms moet je gewoon naar je hart luisteren..
may I ask why?
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 27-02-2006, 12:05
Verwijderd
morgen alweer een haljfaar
Oud 27-02-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 13:00 :
may I ask why?
Waarom niet? Ik neig altijd heel erg om naar mijn gevoel te luisteren. Vaak omdat ik vaak gevoelsmatig al wel iets aanvoel, maar dat ik rationeel gezien iets anders doe en er dan weer op terug 'moet komen'. Daar ben ik bv vaak achter gekomen met mn ex.

Ach, ik houd altijd aan: ik moet er volledig achter staan. Als het dan uiteindelijk minder goed uitpakt weet ik dat ik er op dat moment voor ging en er vertrouwen in had en (belangrijker nog) volledig achter mijn beslissing stond. Dan kan ik mezelf niets verwijten
Oud 27-02-2006, 12:10
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 13:00 :
may I ask why?
Tuurlijk.
Het ging ongeveer drie maanden geleden uit, en als reden voerde hij aan 'plotseling niet meer verliefd te zijn'. Toen het uit was heeft hij zich nogal als een klootzak gedragen, mijn posts hier nagecheckt, me belachelijk gemaakt, mij 'vieze slet' genoemd enzo. Niet echt volwassen dus.
Enja, toen kwam hij kruipend terug. Mijn verstand zei dat ik hem onder geen voorwaarde terug moest nemen, na alles wat er tussen ons gebeurd is. Want ik heb ook geen garantie dat het deze keer wel goed verloopt. Maar mijn gevoel, tja die had natuurlijk een eigen wil. En hij zei dat als we meer praatte, dat het deze keer misschien wel beter zou verlopen (vorige keer kropten we alles op dat ons dwars zat). Dus heb ik besloten hem nog een kans te geven, want ja iedereen verdient een tweede kans, toch? Maar dat neemt mijn angst dat het weer fout loopt niet weg.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Oud 27-02-2006, 12:11
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-02-2006 @ 13:09 :
Waarom niet? Ach, ik houd altijd aan: ik moet er volledig achter staan. Als het dan uiteindelijk minder goed uitpakt weet ik dat ik er op dat moment voor ging en er vertrouwen in had en (belangrijker nog) volledig achter mijn beslissing stond. Dan kan ik mezelf niets verwijten
Ja, ik sta wel honderd procent achter mijn beslissing. Want ik weet dat het fout kan lopen, maar ik ben bereid dat risico te nemen, omdat het ook anders kan lopen, en ik denk dat ik het mezelf nog lang kwalijk zal nemen als ik het niet probeer.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Oud 27-02-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
chocomelsletje schreef op 27-02-2006 @ 13:11 :
Ja, ik sta wel honderd procent achter mijn beslissing. Want ik weet dat het fout kan lopen, maar ik ben bereid dat risico te nemen, omdat het ook anders kan lopen, en ik denk dat ik het mezelf nog lang kwalijk zal nemen als ik het niet probeer.
Ik hoop dat het goed voor je uitpakt
En wanneer dat niet lukt heb je weer een wijze les geleerd lijkt me Hihi
Oud 27-02-2006, 12:15
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
@ laatste 2 dames:

waarom niet? omdat wellicht chocomelsletje t niet wil vertellen oid, of omdat t prive is. ik ben nog maar 5 dagen lid hier, en weet dus niet van iedereen hier de voorgeschiedenis


@ chocomelsletje
begrijpelijk je 'initial apprehension" maar wel dapper dat je t alsnog aandurft. dapper dekt niet de lading helemaal, maar je snapt waar ik heen wel.

@Loontjuh:

je bent dus echt een gevoelsmens, lees ik af uit je posts right? lache, ik ben juist meer van de logica en het beredeneren en afwegen of iets wel de juiste handeling is. hebben mn ouders er echt van jongs afaan in geramd. zoals de meesten het erin geramd kregen, (Ik noem maar iets) beleefd doen tegen je ouders/ouderen, zo kreeg ik logica erin geramd
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 27-02-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 13:15 :
@ laatste 2 dames:

waarom niet? omdat wellicht chocomelsletje t niet wil vertellen oid, of omdat t prive is. ik ben nog maar 5 dagen lid hier, en weet dus niet van iedereen hier de voorgeschiedenis


@ chocomelsletje
begrijpelijk je 'initial apprehension" maar wel dapper dat je t alsnog aandurft. dapper dekt niet de lading helemaal, maar je snapt waar ik heen wel.

@Loontjuh:

je bent dus echt een gevoelsmens, lees ik af uit je posts right? lache, ik ben juist meer van de logica en het beredeneren en afwegen of iets wel de juiste handeling is. hebben mn ouders er echt van jongs afaan in geramd. zoals de meesten het erin geramd kregen, (Ik noem maar iets) beleefd doen tegen je ouders/ouderen, zo kreeg ik logica erin geramd
Hihi, ik bedoelde meer van: Waarom zou ze niet naar haar gevoel luisteren? Niet van: Waarom zou je het niet mogen vragen?
Hihi...

Ja, klopt. Daar staan anderen nog wel eens van te kijken. Ik denk dat wanneer je goed kunt luisteren naar je gevoel en je gevoel goed kunt interpreteren, je heel dicht bij jezelf staat en in staat bent een gevoelsmatig goede beslissing te kunnen nemen.
Gevoel is denk ik ook grotendeels instinctief en ik denk dat dat er niet voor niets is. Maar dat is dus een bepaalde visie op het geheel. Zo kan ik ook wel begrijpen dat iemand juist heel rationeel denkt en handelt, zoals jij aangeeft (toch?). Ik denk ook niet dat ze los van elkaar staan, maar juist met elkaar in verbinding staan. En ik denk dat je juist ook om een goede beslissing te kunnen maken, zowel gevoelsmatig als rationeel moet kunnen redeneren, waardoro je een goede afweging kunt maken. Maar ik denk dat dat een heel complex iets is om daarin de juiste balans te vinden.
En natuurlijk heb ik ook de juiste normen en waarden geleerd (beleefd zijn etc), maar ook mijn moeder is een gevoelsmens en we kunnen dat ook wel sterk uiten en daarin ben ik ook altijd wel gestimuleerd. Ik denk dat dat heel erg helpt daarbij
Oud 27-02-2006, 12:29
Verwijderd
ah ben zo zenuwachtig!!! hij komt zometeen voor t eerst bij me thuis.. en ik hoor niet eens zenuwachtig te zijn

dit is killing me

iemand trouwens nog snelle tips ofzo voor situaties van meet my parents?
Oud 27-02-2006, 12:33
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
mmm best zin in morgen... hopelijk wordt het niet weeeeer een teleurstelling.

please, laten we het nu alsjeblieft een beetje gezellig hebben
__________________
Dromendief
Oud 27-02-2006, 12:33
Verwijderd
Gewoon proberen te relaxen en jezelf te zijn?
En om desnoods even weg te zijn van die blikken van je ouders of hun vragen ofzo even samen naar buiten ofzo
Oud 27-02-2006, 12:46
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
@ chocomelsletje: Tof dat het wat is/ gaat worden. Echt super! Ik hoop dat het ditmaal echt aanblijft enzo, zou fijn zijn, lijkt me Sterkte iig!


OT: Djiez... Heb ik weer: Een goser met wie ik vorig jaar een soortement van flirtsmsiets had, heeft het ineens in zijn hoofd gehaald om mij leuk te gaan vinden, ofzo. Echt he! Come on! En als ik de verhalen van een wederzijdse vriendin mag geloven, is hij goed verliefd ook. Maar goed, ik blijf lief en aardig en ik zal subtiel duidelijk maken dat het niet gaat werken. Iig vriendelijker en subtieler dan dat hij dat vorig jaar deed
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 27-02-2006, 12:46
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-02-2006 @ 13:20 :
Hihi, ik bedoelde meer van: Waarom zou ze niet naar haar gevoel luisteren? Niet van: Waarom zou je het niet mogen vragen?
Hihi...
aaahh.... damn, ik moet nog veel leren hier op mn andere forum, daar ken ik iedereen zo'n beetje, en weet ik wat ze bedoelen,maar hier voel ik me als een vis op t droge
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Oud 27-02-2006, 12:50
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 13:46 :
aaahh.... damn, ik moet nog veel leren hier op mn andere forum, daar ken ik iedereen zo'n beetje, en weet ik wat ze bedoelen,maar hier voel ik me als een vis op t droge
Tja, als je maar lang genoeg blijft hangen, komt dat vanzelf goed
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 27-02-2006, 12:54
Verwijderd
je gaat toch niet zeggen dat je je speciaal voor L&R hebt aangemeld?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #21
WolterB
499 19-12-2005 18:28
Liefde & Relatie Kippenvel
puur
7 27-10-2005 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.