![]() |
||
Citaat:
-- ontopic
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar ik vraag me wel een beetje af of je wel eens depressief bent geweest en weet hoe het is
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mitch
||
Citaat:
nieuwe dingen ondernomen, vastgehouden aan de dingen die ik lief had maar moet je zeggen dat dat nu niet meer gaat.. ik vind het knap dat je veel kennis hebt van het dneken en dat je kan begrijpen hoe je daar in beland (dat is voor niet iedereen een makkelijke opgave) maar het wordt pas een goed beeld als je er zelf in zit..
||
![]() |
Citaat:
Een mooi voorbeeld is het slikken van pillen of nemen van paddo's. Je stemming word ermee versterkt. Je raakt of in een spiraal naar beneden of een spiraal omhoog. Je krijgt een lachkick (of knuffelkick) of raakt in paniek. Zo is het ook in het normale leven maar dan op een veel grotere schaal en langzamer zodat het niet direct zichbaar is en niet te overzien is. Probeer in een spiraal naar boven te belanden en je hebt geen last meer van een depressie. Het is uiteraard niet zo makkelijk als al lang in een neerwaardse spiraal zit maar de psyche is echt zo te veranderen. Het omgaan met nieuwe en stabiele mensen kan ook helpen. Mitch
Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 21:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
[edit]wat boeit het eigenlijk ![]()
Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 09:07. |
![]() |
||
Citaat:
ik kan me goed inleven maar er zelf in zitten is heel anders
||
Citaat:
Maar in een keer 5 liter water achterover gooien is ook niet bepaald gezond nee ![]() @Morgan: Dat klopt idd. Ik heb zelf een lichte depressie gehad, maar zelfs dan is het nog vrij uitzichtloos en zie je van veel dingen de lol niet in en je ziet ook vrijwel alles negatief je.... anti depressiva heb ik niet genomen, maar als het een erge depressie is, zou ik het wel doen als je op die manier tenminste weer je dingen wat normaler kunt doen
||
Citaat:
niet he ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het probleem is, niet iedereen wil dood of vormt werkelijk een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving. Sommige mensen zijn gewoon anders of bijv. zwakker dan anderen en in een sociaal conflict verwikkeld. Zulke mensen belandde ook in de separeercel waarin jij ten behoeve van jezelf opgesloten bent geweest. Zij zitten daar dus niet voor hunzelf. Deze mensen verzette zich vaak meer als anderen zoals jij, die wel een zeer moeilijk (psychisch) probleem hebben. Deze mensen gaan door een ware martelgang terwijl er werkelijks niets mis is met hun psyche. Ze zijn gewoon anders en waarom mag dat niet ??? ![]() Dat is onmenselijk. Het is een wreedheid wat er met zulke mensen gebeurt. Ik ben blij voor je dat de psychiatrie wel goed is geweest voor jou. En begrijp ook dat het goed kan werken voor mensen die zelfmoordneigingen hebben of voor mensen die bijv. stemmen horen en daardoor vreemde (gevaarlijke) dingen willen doen. Maar er zitten ook heel veel onschuldige mensen zonder enige vorm van psychische klachten gevangen. En omdat zij niet zo snel toegeven. Worden zij gemarteld (maanden isoleercel, zware injecties etc.). Mitch
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat gebeurt dus ook op grote schaal. Mitch
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry dat ik het zeg hoor en dat ik nou even bot wordt, maar het is echt bullshit. Een rm wordt niet zomaar gegeven, daar gaat tijd over heen(helaas in sommige gevallen te veel tijd). Zware antipsychotische middelen worden echt niet aan de eerste de beste toegediend. In plaats van zo paranoïde moet je misschien leren realistisch te denken. Ik zeg niet dat het nooit mis gaat, tuurlijk, overal komen fouten voor, maar de psychiatrie is geen komplot tegen de mensheid en ook niet tegen jou persoonlijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben het met je eens dat sommige regels overtreden worden, je mag Middelen en Maatregelen 7 dagen maximaal toepassen. In de praktijk zie je dat dit vaak omzeilt kan worden. Alvorens een RM verlengt kan worden, moet je veel werk verzetten. Je moet per maand een samenvatting van iemands functioneren hebben, gezondheidspatronen uitwerken et cetera. Dan nog wordt een RM niet zomaar verlengt.
||
![]() |
Citaat:
Dus geen bullshit. Het gebeurt dus wel, en mensen die er blind voor willen blijven zoals jij en vele anderen zorgen ervoor dat het blijft kunnen bestaan. Mitch
||
![]() |
Citaat:
Was dit echt nodig voor haar. Wilde zij zichzelf of iemand anders iets aandoen. Ok, ze beschadigde in een bui de auto van haar vriend. Maar wie doet niet eens vreemds wanneer je in conflict bent met iemand. Je scheld hem of haar uit bijv. Ze werd echt ten gronde gericht. Ik heb geprobeerd haar te helpen met het indienen van klachten etc. maar het mocht niet baten. Ze was een gevaar voor zichzelf en voor de omgeving want ze was het niet eens met de psychiatrische medicatie en opsluiting. Echt heel triest. Mitch
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Psychiatrie maakt niet werkelijk beter. Het lost (mogelijke effecten van) problemen op door de geest te beperken en te vernielen. De psychiatrie word niet alleen gebruikt voor het oplossen van psychische problemen maar ook voor maatschappelijke, gedrags en sociale problemen en dat is echt verkeerd. De manier waarop is gruwelijk en onmenselijk. Mitch
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mitch
||
![]() |
Citaat:
Er zijn ook veel goede psychiaters. Psychiaters die begrip kunnen hebben in het werkelijke probleem van een persoon en deze advies kunnen geven en wetenschappelijk kunnen ondersteunen. Zo zijn er bijv. ook psychiaters die tegen de geestdodende drugs zijn. Zij worden hoog aangezien in de psychiatrische wereld door hun controversiële manier van denken. Enkele voorbeelden zijn psychiater Peter R. Breggin en dr. Thomas Szasz. Mitch
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar er is verschil tussen Fantasie en Hallucinatie....Denken en Horen Zodra je Fantasie de werkelijkheid voor je wordt heb je er geen controle meer over. Dat is mijn idee. Groet |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
In de praktijk word de isoleercel als makkelijk dreig en strafmiddel gebruikt. Dit gaat echt veel te ver. Als iemand zijn injectie weigerd: hup naar de isoleercel. Als iemand een onenigheid heeft met een behandelaar: hup naar de isoleercel. En echt, het conflict gaat dan bijv. over: Ik wil nu roken. Maar het mag niet. Geen agressieviteit of niets. Gewoon: Als je doorgaat met zeuren ga je naar de cel......... En zeg dan: Ik wil verdomme nu roken! 2 seconde later staan er 4-5 behandelaren in de houding om je naar de isoleercel te slepen. Dit heb ik dus veel gezien. Citaat:
Mitch
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me leuk heeft ze interesse? pimeeftink | 61 | 09-07-2012 02:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
de agnosticus Rerisen Phoenix | 45 | 08-02-2003 23:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |