Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 20:38
Boebsie
Boebsie is offline
Ga op een vechtsport, en dan geen martial art als karate of iets dergelijks, wat trouwens zoiezo niet de meest effectieve vechtsporten zijn.

Maar kickboksen/boksen, worstelen, shooto, braziliaanse jiu jitsu ofwel echte contactvechtsporten.
Vechtsporten zijn niet perse voor aggresieve mensen, maar je kan er wel veel agressie kwijt en veel belangrijker je leert het te beheersen. Sla je meerdere vliegen in 1 klap je leert een leuke sport, discipline en het leidt misschien tot genezing .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 20:55
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 23-05-2006 @ 21:38 :
Ga op een vechtsport, en dan geen martial art als karate of iets dergelijks, wat trouwens zoiezo niet de meest effectieve vechtsporten zijn.

Maar kickboksen/boksen, worstelen, shooto, braziliaanse jiu jitsu ofwel echte contactvechtsporten.
Vechtsporten zijn niet perse voor aggresieve mensen, maar je kan er wel veel agressie kwijt en veel belangrijker je leert het te beheersen. Sla je meerdere vliegen in 1 klap je leert een leuke sport, discipline en het leidt misschien tot genezing .

Boksen lijkt me wel wat ! =D
Oud 24-05-2006, 15:33
J3s
J3s is offline
Lekker lekker lekker snijduhhh
Oud 24-05-2006, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Rach_xx- schreef op 23-05-2006 @ 21:55 :
Boksen lijkt me wel wat ! =D
Bieden ze aan bij veel sportscholen en jongerencentra (bij mij in de stad dan). Je krijgt er ook nog conditie van

Ik zou d'r ns naar gaan zoeken
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 17:17
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
J3s schreef op 24-05-2006 @ 16:33 :
Lekker lekker lekker snijduhhh

uh.. ?
Oud 24-05-2006, 17:29
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 24-05-2006 @ 17:33 :
Bieden ze aan bij veel sportscholen en jongerencentra (bij mij in de stad dan). Je krijgt er ook nog conditie van

Ik zou d'r ns naar gaan zoeken

Ja ga ik doen =D
Oud 24-05-2006, 17:32
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
En weetje trouwens, ik had vandaag weer een gesprek en ze was heel tevreden!! ze zag al dat het wat beter ging, ze zag l vorderingen.. dus dat was wel goed =)
alleen voel ik meop t moment niet veel beter..
rook af en toe enzo.. [ik rook normaal niet]
beetje verkeerd alternatief..
Oud 24-05-2006, 19:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 24-05-2006 @ 18:32 :
En weetje trouwens, ik had vandaag weer een gesprek en ze was heel tevreden!! ze zag al dat het wat beter ging, ze zag l vorderingen.. dus dat was wel goed =)
alleen voel ik meop t moment niet veel beter..
rook af en toe enzo.. [ik rook normaal niet]
beetje verkeerd alternatief..
Als je niet eerlijk bent, helpt hulp niet. En stom met roken, koop een zak lollies ofzo...
Oud 24-05-2006, 20:17
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-05-2006 @ 20:20 :
Als je niet eerlijk bent, helpt hulp niet. En stom met roken, koop een zak lollies ofzo...
ok zal proberen
doe t sowieso niet te vaak hoor
Oud 24-05-2006, 20:19
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-05-2006 @ 20:20 :

en ik ben wel eerlijk,..
Oud 24-05-2006, 23:15
J3s
J3s is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 24-05-2006 @ 21:17 :
ok zal proberen
doe t sowieso niet te vaak hoor
Ook al ist niet te vaak, beter helemaal niet doen.. Als je 'r eenmaal mee begint bent je al slecht bezig. Elke dag een paar biertjes is daarentegen wel
Oud 25-05-2006, 09:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 24-05-2006 @ 21:19 :
en ik ben wel eerlijk,..
dan snap ik niet hoe die mevrouw verbeteringen ed ziet. Je doet het vaker dan paar weken terug, je rookt ook nog eens en je voelt je minder goed dan ervoor. Heb je dit verteld?
Oud 25-05-2006, 12:55
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-05-2006 @ 10:05 :
dan snap ik niet hoe die mevrouw verbeteringen ed ziet. Je doet het vaker dan paar weken terug, je rookt ook nog eens en je voelt je minder goed dan ervoor. Heb je dit verteld?

Ik denk dat ze dacht dat je bedoelde dat ze hier niet eerlijk was.

Dus @ Rach_xx

Als je niet eerlijk bent tegen degenen die je helpen, kunnen ze je niet goed helpen. Dan is het wel mooi om te horen dat er verbeteringen zijn, maar wie houd je dan voor de gek?
Oud 25-05-2006, 12:57
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
J3s schreef op 25-05-2006 @ 00:15 :
Elke dag een paar biertjes is daarentegen wel
yeah right. Van de ene slechte eigenschap die een verslaving word, in de andere.
Oud 28-05-2006, 20:18
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-05-2006 @ 10:05 :

Niet van het roken.. maar wel het meeste.. maar ik ben naar haar toe gegaan toen ik me echt heel erg slecht voelde en daarna ging het weer wat beter.. dus dat van de verbeteringen klopte op dat moment wel..
wil niet zeggen dat het zo is gebleven, maar op het moment dat ik haar weer sprak ging het wel wat beter.. en zag ze dus verbeteringen...
Oud 28-05-2006, 20:25
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 25-05-2006 @ 13:55 :
Als je niet eerlijk bent tegen degenen die je helpen, kunnen ze je niet goed helpen. Dan is het wel mooi om te horen dat er verbeteringen zijn, maar wie houd je dan voor de gek?

Nou, ik ben wel zo ongeveer eerlijk tegen de meesten hoor..
iig tegen de vertrouwenspersoon zeg ik meestal wel bijna alles.
Oud 28-05-2006, 21:42
Verwijderd
als je iig maar eerlijk tegenover jezelf bent!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 02:15
Dragonisha
Dragonisha is offline
Citaat:
Xia schreef op 13-05-2006 @ 10:45 :
Uiten, uiten, uiten, uiten. Praat, schreeuw, huil. Deel het met anderen, schrijf het op, schilder, ren, maar stop het niet weg.
Voor sommige mensen is emoties naar anderen tonen heel moeilijk. Dit heb ik zelf ook, ik praat liever over anderen dan mezelf, los mijn problemen liever zelf op ipv ermee naar iemand toe te stappen voor hulp. Jezelf 'snijden' is maar een tijdelijke 'oplossing' om niet te hoeven denken aan je problemen. Het vervelende van die problemen is alleen dat ze je net zo lang blijven achtervolgen, of je jezelf nou snijdt of op een andere manier pijn doet of niet. Het klinkt makkelijk en is moeilijk, maar ik hoop toch dat je naar iemand toe kunt stappen met dit probleem. Vertel het een vriendin, een vriend, zomaar iemand in de trein die je niet kent, iemand op msn, maakt niet uit, maar praat het van je af (zoals al eerder gezegd in dit topic). Door het van je af te praten, zullen mensen zich betrokken gaan voelen bij jou probleem en je gaan helpen. Wees niet bang voor een psycholoog/dokter/huisarts, hij/zij is er om je te helpen met je problemen. Ik hoop dat je het kunt oplossen en je leven weer op kunt pakken in deze mooie, doch chaotische wereld
Oud 29-05-2006, 05:59
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 21-05-2006 @ 17:35 :
Misschien wel belachelijk, maar het kan op dat moment echt opluchten. Er komen stoffen vrij in je hersenen die ervoor zorgen dat je je rustig gaat voelen, er is dus een logische verklaring voor.
Uiteindelijk maak je het inderdaad erger dan het is ja, maar op het moment zelf heb je dat besef niet.

Het is nou eenmaal zo dat mensen zulke dingen doen, vluchten in verkeerde 'oplossingen'.

Zo'n reactie als jij geeft helpt niet, probeer je een beetje te verplaatsen in een automutilant. Als je dat niet kan, laat het dan lekker met rust.
er zijn ook andere manieren om je rustig te maken..

Snijden is gewoon belachelijk en ik neem aan dat je er wel mee eens bent.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 06:55
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Dragonisha schreef op 29-05-2006 @ 03:15 :
Voor sommige mensen is emoties naar anderen tonen heel moeilijk. Dit heb ik zelf ook, ik praat liever over anderen dan mezelf, los mijn problemen liever zelf op ipv ermee naar iemand toe te stappen voor hulp. Jezelf 'snijden' is maar een tijdelijke 'oplossing' om niet te hoeven denken aan je problemen. Het vervelende van die problemen is alleen dat ze je net zo lang blijven achtervolgen, of je jezelf nou snijdt of op een andere manier pijn doet of niet. Het klinkt makkelijk en is moeilijk, maar ik hoop toch dat je naar iemand toe kunt stappen met dit probleem. Vertel het een vriendin, een vriend, zomaar iemand in de trein die je niet kent, iemand op msn, maakt niet uit, maar praat het van je af (zoals al eerder gezegd in dit topic). Door het van je af te praten, zullen mensen zich betrokken gaan voelen bij jou probleem en je gaan helpen. Wees niet bang voor een psycholoog/dokter/huisarts, hij/zij is er om je te helpen met je problemen. Ik hoop dat je het kunt oplossen en je leven weer op kunt pakken in deze mooie, doch chaotische wereld

Ik heb dr ook wel moeite mee, maar heb t toch aan een aantal mensen verteld.. iemand op msn, een vriendin, iemand op school.. maar toch heb ik nog niet heel erg het gevoel dat het heeft geholpen.. ik heb bijv. van die vriendin nog niet veel gemerkt, wat betreft helpen of steunen ofzo..
Ik hoop ook dat ik t kan oplossen.. dankjewel
Oud 29-05-2006, 16:24
Verwijderd
op 13-05-2006 was dit topic aangemaakt.

Heb je gesneden?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 16:53
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Rode Panda schreef op 29-05-2006 @ 17:24 :

Heb je gesneden?

wanneer?
Oud 29-05-2006, 18:44
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Rode Panda schreef op 29-05-2006 @ 17:24 :

Heb je gesneden?

wat denk je zelf, ik start een topic over snijden omdat ik ervanaf wil komen, iig wil dat het niet erger gaat worden.
hoezo vraag je dit dan?
Oud 29-05-2006, 18:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 29-05-2006 @ 19:44 :
wat denk je zelf, ik start een topic over snijden omdat ik ervanaf wil komen, iig wil dat het niet erger gaat worden.
hoezo vraag je dit dan?

Waarom voel je je nou alweer aangevallen?? Zeerwaarschijnlijk vraagt diegene het om te kijken of je misschien al iets vooruit gegaan bent.

Als je geholpen wil worden moet je er wel voor open staan. En zeg niet "ik sta er ook voor open", want dan gaf je niet van dit soort aangebrande reacties.
Oud 29-05-2006, 18:56
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-05-2006 @ 19:49 :
Waarom voel je je nou alweer aangevallen?? Zeerwaarschijnlijk vraagt diegene het om te kijken of je misschien al iets vooruit gegaan bent.

Als je geholpen wil worden moet je er wel voor open staan. En zeg niet "ik sta er ook voor open", want dan gaf je niet van dit soort aangebrande reacties.
Nou, iedereen hier zit dr anders wel telkens af te bekken. 't is toch logisch dat het dan irriteerd
Help haar dan ook ipv telkens te zeggen dat ze anders moet reageren!
Oud 29-05-2006, 18:56
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-05-2006 @ 19:49 :

ik heb aan die persoon gevraagd wat ie dr mee bedoelde en toen zei ie; je maakte een topic over snijden, vroeg me af of je het al gedaan had.. [sorry als ik dit niet mocht zeggen maar lijkt me wel..?] en dan reageer ik zo ja, want sorry hoor maar dat lijkt me toch wel duidelijk of niet.. ?
Oud 29-05-2006, 18:57
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Anetj schreef op 29-05-2006 @ 19:56 :
Nou, iedereen hier zit dr anders wel telkens af te bekken. 't is toch logisch dat het dan irriteerd

..

enig idee hoe ik me ga voelen? ik kan al nooit iets goed doen, nergens, bij niemand..
Oud 29-05-2006, 19:01
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Anetj schreef op 29-05-2006 @ 19:56 :
Sorry, het is natuurlijk niet iedereen...

@ Rach: Vast wel! het is toch sowieso al super van je dat je naar vertrouwens persoon bent gegaan?
Oud 29-05-2006, 19:15
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Anetj schreef op 29-05-2006 @ 20:01 :
Sorry, het is natuurlijk niet iedereen...

@ Rach: Vast wel! het is toch sowieso al super van je dat je naar vertrouwens persoon bent gegaan?
Nee er zijn idd ook mensen die wel normaal doen en proberen te helpen

Ja maar ik doe verder alles fout.. ik verpest alles
Oud 29-05-2006, 19:24
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je leest gewoon over de kern heen van wat ik schrijf.

Diegene vraagt dat omdat die wellicht hoopt dat je het al een tijdje niet hebt gedaan?

Stel iemand heeft de dwang om steeds snoepjes te kopen. Diegene vraagt daar hulp bij. Ik help diegene daarbij en twee weken later kom ik diegene tegen. Dan kan ik toch best vragen of diegene nog snoepjes heeft gekocht in de afgelopen tijd?

En als ik hier snoepjes vervang door snijden krijg je jouw situatie.

En er is niets meer egoistich dan maar te gaan roepen "Ik doe ook alles verkeerd". Of iets dergelijks. Wat verwacht je van het forum, dat iedereen gaat roepen "Oh, nee.. tuurlijk niet, sorry.. oh...wat erg voor je allemaal"??

Dan probeer je iedereen een schuldgevoel aan te praten. No shit dat je dan zo'n reacties krijgt steeds.

Zoals ik al zei, je moet wel geholpen wìllen worden.
Oud 29-05-2006, 19:43
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-05-2006 @ 20:24 :
Je leest gewoon over de kern heen van wat ik schrijf.

Diegene vraagt dat omdat die wellicht hoopt dat je het al een tijdje niet hebt gedaan?

Stel iemand heeft de dwang om steeds snoepjes te kopen. Diegene vraagt daar hulp bij. Ik help diegene daarbij en twee weken later kom ik diegene tegen. Dan kan ik toch best vragen of diegene nog snoepjes heeft gekocht in de afgelopen tijd?

En als ik hier snoepjes vervang door snijden krijg je jouw situatie.

En er is niets meer egoistich dan maar te gaan roepen "Ik doe ook alles verkeerd". Of iets dergelijks. Wat verwacht je van het forum, dat iedereen gaat roepen "Oh, nee.. tuurlijk niet, sorry.. oh...wat erg voor je allemaal"??

Dan probeer je iedereen een schuldgevoel aan te praten. No shit dat je dan zo'n reacties krijgt steeds.

Zoals ik al zei, je moet wel geholpen wìllen worden.

Ja maar als diegene bedoelt of ik t wel heb gedaan.. heeft dat toch niets te maken met vooruitgang? ik vatte het beetje sarcastisch op, maar misschien was dat verkeerd. of niet.

Ooh nou heel egoistisch hoor.. wat is er egoistisch aan? natuurlijk bedoel ik het niet zo tuurlijk verwacht ik dat niet
Oud 29-05-2006, 19:46
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
*knuf*

Denk er maar eens rustig over na. Als iemand tegen jou zegt "Ik doe ook alles verkeerd!" in een ruzie ofzo, hoe voel jij je dan daarbij?

Je voelt je heel snel aangevallen, maar zo ben je volgens mij helemaal niet vanbinnen. Je zit gewoon in de knoop, ziet veel dingen negatief. Maar mensen bedoelen niet alles zo negatief als het er lijkt te staan.

Liefs,

Laura
Oud 29-05-2006, 20:05
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-05-2006 @ 20:46 :
*knuf*

Denk er maar eens rustig over na. Als iemand tegen jou zegt "Ik doe ook alles verkeerd!" in een ruzie ofzo, hoe voel jij je dan daarbij?

Je voelt je heel snel aangevallen, maar zo ben je volgens mij helemaal niet vanbinnen. Je zit gewoon in de knoop, ziet veel dingen negatief. Maar mensen bedoelen niet alles zo negatief als het er lijkt te staan.

Liefs,

Laura
Ik snap het wel ja. maar in mijn geval is het echt zo ik verpest alles en dats mn eigen schuld.. mjaah, heb ik aan mezelf te danken

Waarschijnlijk heb je wel gelijk ja..
Oud 29-05-2006, 20:22
Roosje
Roosje is offline
Probeer in elk geval niet met absolutismen als niemand, alles, nooit en altijd te gaan smijten. Daar gaat niemand zich beter van voelen en jij al helemaal niet. (En ja, nu doe ik het zelf ook.)
Oud 29-05-2006, 20:27
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
okee..
Oud 05-06-2006, 21:10
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
hoe reageert een ouder als je het verteld?
is dat een goede oplossing?
Oud 05-06-2006, 23:23
zakchips
zakchips is offline
Als je het je ouders verteld zullen ze eerst schrikken. Maar het is wel goed als je ouders het weten, dan kunnen ze je er ook mee helpen.

Waarschijnlijk het beste is dat er iemand bij is als je het verteld dat maakt het makkelijker om het te vertellen. En dan heb je ook wat steun.

Heb je er al met je vertrouwenspersoon over gehad dat je het wilt vertellen?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 05:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 05-06-2006 @ 22:10 :
hoe reageert een ouder als je het verteld?
is dat een goede oplossing?
lijkt me een goed is, zij weten ook heel goed dat het niet goed met je gaat, maar ze kunnen niets, zolang jij niets verteld, nu kunnen ze je straks steunen en helpen en naar je luisteren.... maar vertel je ouders wel wat je van ze verwacht.
Oud 06-06-2006, 13:12
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
zakchips schreef op 06-06-2006 @ 00:23 :
Als je het je ouders verteld zullen ze eerst schrikken. Maar het is wel goed als je ouders het weten, dan kunnen ze je er ook mee helpen.

Waarschijnlijk het beste is dat er iemand bij is als je het verteld dat maakt het makkelijker om het te vertellen. En dan heb je ook wat steun.

Heb je er al met je vertrouwenspersoon over gehad dat je het wilt vertellen?

Nee, een vriendin zei tegen me dat het misschien wel een goed idee was, misschien wel het beste om te doen.. en toen dacht ik dr over na.. en toen heb ik t me moeder gewoon verteld..
het was wel fijn en door ons gesprek ben ik het beter gaan inzien en heb ik veel minder behoefte om te snijden. en heb ik het idee dat het me wel gaat lukken, nu ik er niet meer helemaal alleen voor sta..
Oud 06-06-2006, 13:13
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 06-06-2006 @ 06:55 :
lijkt me een goed is, zij weten ook heel goed dat het niet goed met je gaat, maar ze kunnen niets, zolang jij niets verteld, nu kunnen ze je straks steunen en helpen en naar je luisteren.... maar vertel je ouders wel wat je van ze verwacht.
ik heb het dus gedaan, ik heb het aan me moeder verteld.. en eigenlijk viel haar reactie best mee.. ze had ook wel een vermoeden.. ons gesprek heeft me goed gedaan
Oud 06-06-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Rach_xx- schreef op 06-06-2006 @ 14:13 :
ik heb het dus gedaan, ik heb het aan me moeder verteld.. en eigenlijk viel haar reactie best mee.. ze had ook wel een vermoeden.. ons gesprek heeft me goed gedaan
Een erg goede stap van je, denk ik. Ik had er zelf nooit de moed voor, en hoewel het met mij tot nu ook wel goed gekomen is, vraag ik me wel eens af hoeveel ellende het me had kunnen besparen als ik op enig moment mijn ouders in vertrouwen had genomen. Ik bewonder je lef.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:52
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Friday schreef op 06-06-2006 @ 17:41 :
Een erg goede stap van je, denk ik. Ik had er zelf nooit de moed voor, en hoewel het met mij tot nu ook wel goed gekomen is, vraag ik me wel eens af hoeveel ellende het me had kunnen besparen als ik op enig moment mijn ouders in vertrouwen had genomen. Ik bewonder je lef.

Ik wilde en durfde het eerst ab-so-luut niet, maar toen heeft iemand me overgehaald en heb ik het maar gewoon gedaan.. en na afloop was het toch wel een opluchting..!
Oud 06-06-2006, 20:34
kroot
kroot is offline
Wouw!! Heel erg knap dat je het het aangedurft om het te vertellen!!! Goed zo! Ik hoop dat het je iig gaat helpen.
Gaat het nu ook al beter???
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:52
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
kroot schreef op 06-06-2006 @ 21:34 :
Wouw!! Heel erg knap dat je het het aangedurft om het te vertellen!!! Goed zo! Ik hoop dat het je iig gaat helpen.
Gaat het nu ook al beter???
Ja, ik durfde het eerst echt niet maar met veel hulp van iemand heb ik het toch gedaan..!
Ja het gaat nu al beter..
Oud 05-07-2006, 20:42
minkiej
minkiej is offline
En? Gaat het nu al beter met je? Ik hoop het wel! tis echt goed joh, dat je dat allemaal hebt gedurft! Eerst op de site vertellen, toen aan een vertrouwenspersoon en nu zelf aan je moeder! Knap hoor!

XxX
Oud 05-07-2006, 21:40
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
minkiej schreef op 05-07-2006 @ 21:42 :
En? Gaat het nu al beter met je? Ik hoop het wel! tis echt goed joh, dat je dat allemaal hebt gedurft! Eerst op de site vertellen, toen aan een vertrouwenspersoon en nu zelf aan je moeder! Knap hoor!

XxX

het is waarschijnlijk wel omdat ik zegmaar nog niet in het allerergste "stadium" en had ik zelf redelijk goed inzicht..
toen iemand me op msn zei dat het aan me moeder vertellen echt het beste was, en me heel erg hielp enzo, en me steunde, had ik het dus gewoon gedaan. en ik vond haar reactie natuurlijk vreselijk, en eigenlijk wilde ik niet dat ze zich zorgen zou maken enz enz, maar het voelde goed. en toen heb ik het die week maar een paar keer gedaan, terwijl het ervoor een paar keer per dag was. en later heb ik gewoon besloten dat ik moest stoppen, en het is me ook gewoon gelukt. en daar kan ik best trots op zijn! ik doe het gewoon niet meer. soms denk ik er natuurlijk nog wel aan het toch te doen, maar het lukt me nu mezelf in bedwang te houden... en dat is fijn!
maar dit is natuurlijk niet zomaar voorbij, het zal iets van me blijven. steeds zie ik plekjes die nog steeds niet genezen zijn, of waarschijnlijk littekens aan het worden zijn, en dan denk ik eraan en gaat er een rilling door me heen. ik vind het best erg dat dit is gebeurd en ik wil niet dat het anderen overkomt. maar dat is natuurlijk HEEL MAKKELIJK PRATEN.. ik weet zelf hoe moeilijk het was.. dus ik wil tegen iedereen zeggen die dit leest en zichzelf verwondt, Zoek Hulp! het is echt de beste oplossing...
Oud 05-07-2006, 21:51
minkiej
minkiej is offline
Citaat:
Rach_xx- schreef op 05-07-2006 @ 22:40 :
het is waarschijnlijk wel omdat ik zegmaar nog niet in het allerergste "stadium" en had ik zelf redelijk goed inzicht..
toen iemand me op msn zei dat het aan me moeder vertellen echt het beste was, en me heel erg hielp enzo, en me steunde, had ik het dus gewoon gedaan. en ik vond haar reactie natuurlijk vreselijk, en eigenlijk wilde ik niet dat ze zich zorgen zou maken enz enz, maar het voelde goed. en toen heb ik het die week maar een paar keer gedaan, terwijl het ervoor een paar keer per dag was. en later heb ik gewoon besloten dat ik moest stoppen, en het is me ook gewoon gelukt. en daar kan ik best trots op zijn! ik doe het gewoon niet meer. soms denk ik er natuurlijk nog wel aan het toch te doen, maar het lukt me nu mezelf in bedwang te houden... en dat is fijn!
maar dit is natuurlijk niet zomaar voorbij, het zal iets van me blijven. steeds zie ik plekjes die nog steeds niet genezen zijn, of waarschijnlijk littekens aan het worden zijn, en dan denk ik eraan en gaat er een rilling door me heen. ik vind het best erg dat dit is gebeurd en ik wil niet dat het anderen overkomt. maar dat is natuurlijk HEEL MAKKELIJK PRATEN.. ik weet zelf hoe moeilijk het was.. dus ik wil tegen iedereen zeggen die dit leest en zichzelf verwondt, Zoek Hulp! het is echt de beste oplossing...
Het is echt super van je dat je bent gestopt! Ik hoop voor je dat je het blijft volhouden! Sterkte ermee!!

XxX
Oud 06-07-2006, 07:58
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
minkiej schreef op 05-07-2006 @ 22:51 :
Het is echt super van je dat je bent gestopt! Ik hoop voor je dat je het blijft volhouden! Sterkte ermee!!

XxX
Ik hoop het zelf ook!
Dankje..
Oud 07-07-2006, 21:26
Gwenniej
Gwenniej is offline
niet het hele topic gelezen, maar goed dat je gestopt bent!
En nu doorzetten he
Oud 08-07-2006, 10:37
Rach_xx-
Rach_xx- is offline
Citaat:
Gwenniej schreef op 07-07-2006 @ 22:26 :
niet het hele topic gelezen, maar goed dat je gestopt bent!
En nu doorzetten he

Ja
Reageren

Regels voor berichten