Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De gemiddelde allochtoonse leerling heeft in groep 8 het taal niveau van een groep 6 leerling. Dit verdwijnt niet op de middelbare school, sterker nog, dat is volgens de vele onderzoeken de voornaamste reden van de hoge uitval. Dezelfde onderzoeken beweren ook dat allochtonen op HBO en Uni niet mee komen wegens de taal achterstand. Overigens hebben problemen met hangjongeren weldegelijk met allochtonen te maken, als je bijvoorbeeld ziet dat van autochtonen tussen de 16 en 24 nog geen 3 % een strafblad heeft en van marokkanen 23% een strafblad heeft, hoe kan je dat dan nog ontkennen in godsnaam? Achterstand, voornamelijk door ouders die zich totaal geen raad weten in deze samenleving. En juist daar willen ze nu wat aan doen. Ik zeg beter laat dan nooit, jij zegt liever nooit. Wat jij wilt is niks doen en het probleem niet bij de kern pakken, maar alleen de gevolgen bestrijden. Ik wil het bij de oorzaak aanpakken om zodoende in de toekomst de gevolgen te voorkomen.l Laatst gewijzigd op 24-06-2006 om 17:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want de zaak ligt, natuurlijk, wel iets genuanceerder dan 'OMG KIJK MAAR ER IS EEN 5X ZO HOOG PERCENTAGE MAROKANEN BIJ!@!' |
![]() |
||
Citaat:
Of het werkt kan je pas over een paar jaar zeggen, maar is dat niet zo bij elke beslissing? Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 14:23. |
![]() |
||
Citaat:
Dat de verhouding tussen criminaliteits cijfers zo groot zijn blijft een feit. Het is slechts een van de vele problemen. Daar ging het me om, en dus is het weldegelijk relevant. Er zal een oplossing voor moeten komen en uiteindelijk komt het er keer op keer weer op neer dat het door achterstand van de ouders komt welke direct doorslaat op hen. En daar moet eens wat aan gebeuren. Overigens haalde ik mn cijfers direct uit het jaarrapport integratie. Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 14:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je ziet dat de laag geschoolden van nu weer laag geschoolden opvoeden, met een duidelijk aantoonbare achterstand welke achterstand de kinderen overnemen, waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen dat juist dat aanpakken en proberen die achterstand terug te dringen nodig zijn om achterstand uiteindelijk te marginaliseren. Maw, als papa nederlands kan, kan zoonlief t ook. Als zoonlief t kan, dan zou je niet meer met de 2 jaar taalachterstand op de basisschool hebben en dus een hoger percentage wat wel een opleiding zal kunnen genieten. Want dat die 2 aan elkaar verbonden zijn, dat zijn feiten. Waarom zou je het maar laten en maar zien wat er gebeurd? Dat het vast over enkele generaties voorbij is is natuurlijk zo, maar wat is er mis met die termijn proberen in te korten? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Iig vind ik dat men zich niet druk hoeft te maken over integratie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voorts mag jij nooit meer klagen dat iemand jou woorden in de mond legt ![]()
||
Citaat:
Want dat is namelijk de directe oorzaak van het meerendeel van de problemen rond deze groep aanpakken. Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 15:54. |
![]() |
||
Citaat:
Dat achterstand, welke normen definieren als integratie, bij die groep weldegelijk de oorzaak is blijft een feit. Bij wiettelende kampers echter, is dat niet daaraan te wijten, neemt echter niet weg dat ze net zo goed aangepakt dienen te worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Die instelling accepteren is zeker geen oplossing. Ik denk zelfs dat die instelling wel accepteren alleen maar een grotere kloof creëert. |
![]() |
||
Citaat:
Als je niet WILT werken heb je in mijn ogen geen recht op een uitkering. Als je niet kan werken of geen werk kan vinden, dan is het een heel ander verhaal. De achterstands kloof dichten, dat zal moeten. Dat lukt je alleen maar met educatie. En dus vind ik de verplichting in dit geval zeker een goede maatregel. |
![]() |
||
Citaat:
Door die instelling wel te accepteren, accepteer je de achterstand. Ik accepteer die achterstand niet, ik wil maatregelen zien om die terug te dringen en dit is eentje waarin ik me grotendeels wel kan vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit welke maatschappij ontwrichtende problemen er onstaan door mensen die geen nederlands spreken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Educatie bij bejaarden heeft inderdaad weinig zin, ik ga helaas niet over die leeftijdsgrens, maar dat educatie weldegelijk nodig is, veel harder nodig in die groep dan in andere groepen, dat blijven feiten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Educatie heeft bij volwassenen alleen zin als ze ook daartoe bereid zijn. Beter zou het zijn om je op de generatie daarna te richten. |
![]() |
||
Citaat:
Dat op zwarte scholen een hogere mate van achterstand is wel waar, maar dat komt niet door de zwarte scholen, dat komt door de achterstand van de ouders. http://www.scp.nl/publicaties/boeken...ratie_2005.pdf Lees dat eens door zou ik zo zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
Daarin zijn ze eigenlijk nog veel te relaxt geweest, het aantal jaren onderwijs hadden ze mogen opkrikken tot 11, dan hadden de meeste dropouts ook onder de regeling gevallen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() (jaarrapport integratie 2005, blz 73/74) |
![]() |
||
Citaat:
' Optie 1 en 3 zie ik wel zitten. Optie drie is zowiezo een feit, optie 1 zou huidige problematiek drastisch verminderen voor de onafwendbare optie 3 ingrijpt. |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel ik denk dat er wel een verband aan te tonen valt tussen levensverwachting en opleidingsniveau cq leefomstandigheden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je alle problematiek bekijkt die dat met zch meebrengt, het doorgeven van achterstand op de kinderen, zeer groot werkeloosheids percentage in desbetreffende groep, zeer laag scholings niveau, wat allmaal zichtbaar word in hoge criminaliteits, en uberhaupt de naam kansarm al (wat ook voor hun nakomelingen geldt over het algemeen, uitzonderingen daargelaten). Al bij al tweede rangs burgers, zou een goed initiatief zijn om daar eens wat tegen te doen en zodoende de kloof proberen kleiner te maken. Krijg nou wat. Dat is precies de strekking van het hele verhaal! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|