Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2006, 13:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ook is wel eens leuk om te precies uit te vogelen wat nou precies het probleem is, en daarop beleid te formuleren, ipv het hersenloze gekrakeel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2006, 17:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Weet je wat ik neit zo goed snap? Dat dezelfde mensen die normaal gesproken roepen dat allochtonen worden buiten gesloten en niet als nederlander worden gezien, nu even hard roepen dat helemaal geen probleem is.

Lichtelijk vreemd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 24-06-2006 @ 14:37 :
Oh jeetje. Taalachterstanden en een lager opleidingsniveau. Zoals ik al zei: niets dat niet uit zichzelf verdwijnen zal.

Problemen met hangjongeren hebben niets met allochtonen te maken, en de hogere criminaliteitscijfers zijn het logische gevolg van de rest dat je noemde.

Je illustreerd mijn punt.
Zal dat uit zichzelf verdwijnen? Over een aantal generaties misschien, de volgende generatie kan er alleen maar baat bij hebben als de huidige generatie fatsoenlijk nederlands leert, als je de verschillende onderzoeken naar achterstand onder allochtonen eens zou lezen zou je zelf zien dat de voornaamste reden educatieve en bovenal een taal achterstand is.
De gemiddelde allochtoonse leerling heeft in groep 8 het taal niveau van een groep 6 leerling. Dit verdwijnt niet op de middelbare school, sterker nog, dat is volgens de vele onderzoeken de voornaamste reden van de hoge uitval. Dezelfde onderzoeken beweren ook dat allochtonen op HBO en Uni niet mee komen wegens de taal achterstand.

Overigens hebben problemen met hangjongeren weldegelijk met allochtonen te maken, als je bijvoorbeeld ziet dat van autochtonen tussen de 16 en 24 nog geen 3 % een strafblad heeft en van marokkanen 23% een strafblad heeft, hoe kan je dat dan nog ontkennen in godsnaam?

Achterstand, voornamelijk door ouders die zich totaal geen raad weten in deze samenleving. En juist daar willen ze nu wat aan doen. Ik zeg beter laat dan nooit, jij zegt liever nooit.

Wat jij wilt is niks doen en het probleem niet bij de kern pakken, maar alleen de gevolgen bestrijden. Ik wil het bij de oorzaak aanpakken om zodoende in de toekomst de gevolgen te voorkomen.l

Laatst gewijzigd op 24-06-2006 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2006 @ 18:16 :
Ik wil het bij de oorzaak aanpakken om zodoende in de toekomst de gevolgen te voorkomen.l
Maar hoe weet jij dat je de juiste aanpak te pakken hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Overigens hebben problemen met hangjongeren weldegelijk met allochtonen te maken, als je bijvoorbeeld ziet dat van autochtonen tussen de 16 en 24 nog geen 3 % een strafblad heeft en van marokkanen 23% een strafblad heeft, hoe kan je dat dan nog ontkennen in godsnaam?
Minderjarigen hebben geen strafblad, maar als je hier oprecht in geďnteresseerd bent kan ik je aanraden het artikel 'Allochtone jongere gemiddeld langer vast' van dr. M. Komen en dr. E. van Schooten, Nederlands Juristenblad 2006, nr. 25, p. 1352 e.v. Daar wordt uitgebreid ingegaan op kwesties van statistiek rond alloctone deliquentjes en de vraag wáárom ze nou precies zo vaak opduiken in onderzoek naar criminaliteit.

Want de zaak ligt, natuurlijk, wel iets genuanceerder dan 'OMG KIJK MAAR ER IS EEN 5X ZO HOOG PERCENTAGE MAROKANEN BIJ!@!'
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2006 @ 14:54 :
Maar hoe weet jij dat je de juiste aanpak te pakken hebt?
Dit pakt direct de oorzaak aan, en dat is een goed iets. Tot nu toe heb ik ook nog betere alternatieven gehoord, want uiteindelijk is de essentie van het plan, achterstand verkleinen, een noodzaak.

Of het werkt kan je pas over een paar jaar zeggen, maar is dat niet zo bij elke beslissing?

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 15:13 :
Minderjarigen hebben geen strafblad, maar als je hier oprecht in geďnteresseerd bent kan ik je aanraden het artikel 'Allochtone jongere gemiddeld langer vast' van dr. M. Komen en dr. E. van Schooten, Nederlands Juristenblad 2006, nr. 25, p. 1352 e.v. Daar wordt uitgebreid ingegaan op kwesties van statistiek rond alloctone deliquentjes en de vraag wáárom ze nou precies zo vaak opduiken in onderzoek naar criminaliteit.

Want de zaak ligt, natuurlijk, wel iets genuanceerder dan 'OMG KIJK MAAR ER IS EEN 5X ZO HOOG PERCENTAGE MAROKANEN BIJ!@!'
Waarom leg jij mensen toch altijd woorden in de mond die ze niet zeggen?

Dat de verhouding tussen criminaliteits cijfers zo groot zijn blijft een feit. Het is slechts een van de vele problemen. Daar ging het me om, en dus is het weldegelijk relevant.

Er zal een oplossing voor moeten komen en uiteindelijk komt het er keer op keer weer op neer dat het door achterstand van de ouders komt welke direct doorslaat op hen. En daar moet eens wat aan gebeuren.

Overigens haalde ik mn cijfers direct uit het jaarrapport integratie.

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:57
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Zal dat uit zichzelf verdwijnen? Over een aantal generaties misschien, de volgende generatie kan er alleen maar baat bij hebben als de huidige generatie fatsoenlijk nederlands leert, als je de verschillende onderzoeken naar achterstand onder allochtonen eens zou lezen zou je zelf zien dat de voornaamste reden educatieve en bovenal een taal achterstand is.
De gemiddelde allochtoonse leerling heeft in groep 8 het taal niveau van een groep 6 leerling. Dit verdwijnt niet op de middelbare school, sterker nog, dat is volgens de vele onderzoeken de voornaamste reden van de hoge uitval. Dezelfde onderzoeken beweren ook dat allochtonen op HBO en Uni niet mee komen wegens de taal achterstand.

Achterstand, voornamelijk door ouders die zich totaal geen raad weten in deze samenleving. En juist daar willen ze nu wat aan doen. Ik zeg beter laat dan nooit, jij zegt liever nooit.

Wat jij wilt is niks doen en het probleem niet bij de kern pakken, maar alleen de gevolgen bestrijden. Ik wil het bij de oorzaak aanpakken om zodoende in de toekomst de gevolgen te voorkomen.l
Ik vind het een idioot idee dat de immigranten hier niet zouden opgaan in de rest van de bevolking zonder uitgebreide integratieprogramma's (hier met het oog op de geschiedenis van Nederland). De problemen die er zijn verdwijnen vanzelf (ik denk binnen twee generaties) en ik zie niet waarom de allochtonen-problemen in het nu niet opgelost kunnen worden op dezelfde manier waarop we de autochtonen-problemen aanpakken.
Oud 25-06-2006, 15:09
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 15:57 :
Ik vind het een idioot idee dat de immigranten hier niet zouden opgaan in de rest van de bevolking zonder uitgebreide integratieprogramma's (hier met het oog op de geschiedenis van Nederland). De problemen die er zijn verdwijnen vanzelf (ik denk binnen twee generaties) en ik zie niet waarom de allochtonen-problemen in het nu niet opgelost kunnen worden op dezelfde manier waarop we de autochtonen-problemen aanpakken.
Omdat bij de problematiek rond allochtonen het vooral te wijten valt aan de grote taal achterstand. Die is een direct gevolg van de achterstand van de ouders. Wat zich uit in een nieuwe generatie die zeer laag geschoold is en waarmee veel problematiek is. Uit elk onderzoek blijkt weer dat taal achterstand het grote probleem is.

Als je ziet dat de laag geschoolden van nu weer laag geschoolden opvoeden, met een duidelijk aantoonbare achterstand welke achterstand de kinderen overnemen, waarom is het dan zo moeilijk te begrijpen dat juist dat aanpakken en proberen die achterstand terug te dringen nodig zijn om achterstand uiteindelijk te marginaliseren.

Maw, als papa nederlands kan, kan zoonlief t ook. Als zoonlief t kan, dan zou je niet meer met de 2 jaar taalachterstand op de basisschool hebben en dus een hoger percentage wat wel een opleiding zal kunnen genieten. Want dat die 2 aan elkaar verbonden zijn, dat zijn feiten.

Waarom zou je het maar laten en maar zien wat er gebeurd? Dat het vast over enkele generaties voorbij is is natuurlijk zo, maar wat is er mis met die termijn proberen in te korten?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:25
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:09 :
Waarom zou je het maar laten en maar zien wat er gebeurd? Dat het vast over enkele generaties voorbij is is natuurlijk zo, maar wat is er mis met die termijn proberen in te korten?
Omdat het tijd, energie en moeite kost. Daarnaast brengt het ergernis met zich mee, voor zowel de mensen die het moeten uitvoeren als de mensen die het moeten ondergaan. Er word gepraat over dwang in deze zaken, wat de tegenzin alleen nog maar erger maakt. Het zorgt voor radicalisering (psychologische wetmatigheid ), waardoor het assimilatieproces weer langzamer verloopt, en nog meer tijd, geld en moeite slurpt.
Oud 25-06-2006, 15:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dwang? Nee. Wet.
Wet is altijd dwang. Je MOET je er namelijk aan houden.

Maarem, leg mij eens uit waarom het precies zo verkeerd is om mensen zonder opleiding en werk te verplichten een cursus te laten volgen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:28
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:27 :
Dwang? Nee. Wet.
Wet is altijd dwang. Je MOET je er namelijk aan houden.
Ja, als ze wetten gaan maken voor zulke dingen is het dwang ja. Dwang die ondanks dat het een officiële dwang is nog steeds een tegenreactie oproept.
Oud 25-06-2006, 15:37
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Raar dat het een negatieve tegenreactie bij jou oproept als men kansarme werkloze nederlanders wil verplichten zich enigsinds bij te scholen.

En dat terwijl je (als ik eht me goed herinner) wel voorstander was van algehele omvorming van uitkering naar leersalaris (of hoe je t wilt noemen).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:40
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:37 :
Raar dat het een negatieve tegenreactie bij jou oproept als men kansarme werkloze nederlanders wil verplichten zich enigsinds bij te scholen.

En dat terwijl je (als ik eht me goed herinner) wel voorstander was van algehele omvorming van uitkering naar leersalaris (of hoe je t wilt noemen).
Nou ja, toen had ik er ook al m'n bedenkingen bij, maar die had jij weggekletst

Iig vind ik dat men zich niet druk hoeft te maken over integratie.
Oud 25-06-2006, 15:45
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 16:40 :

Iig vind ik dat men zich niet druk hoeft te maken over integratie.
Dus problemen moet je niet aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:47
Verwijderd
Niet als het maar zeer de vraag is of je oplossing überhaupt wel zin heeft en er bovendien belangrijkere problemen zijn die wel een eenvoudige (doch electoraal niet zo goed liggende) oplossing hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:48
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:45 :
Dus problemen moet je niet aanpakken?
Ik zie iig niet in waarom de problemen die zich voordoen bij allochtonen anders aangepakt zouden moeten worden dan bij autochtonen.

Voorts mag jij nooit meer klagen dat iemand jou woorden in de mond legt
Oud 25-06-2006, 15:49
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2006 @ 16:47 :
Niet als het maar zeer de vraag is of je oplossing überhaupt wel zin heeft en er bovendien belangrijkere problemen zijn die wel een eenvoudige (doch electoraal niet zo goed liggende) oplossing hebben.
Wat is er op dit gebied belangerijker dan het educatie niveau onder die specifieke bevolkingsgroep opkrikken?

Want dat is namelijk de directe oorzaak van het meerendeel van de problemen rond deze groep aanpakken.

Laatst gewijzigd op 25-06-2006 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:54
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 16:48 :
Ik zie iig niet in waarom de problemen die zich voordoen bij allochtonen anders aangepakt zouden moeten worden dan bij autochtonen.
Ow, maar wat mij betreft mogen ze dat ook invoeren voor kansarme werkeloze autochtonen hoor. Echter hebben die niks met integratie te maken.

Dat achterstand, welke normen definieren als integratie, bij die groep weldegelijk de oorzaak is blijft een feit. Bij wiettelende kampers echter, is dat niet daaraan te wijten, neemt echter niet weg dat ze net zo goed aangepakt dienen te worden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:55
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:49 :
Wat is er op dit gebied belangerijker dan het educatie niveau onder die specifieke bevolkingsgroep opkrikken?

Want dat is namelijk de directe oorzaak van het meerendeel van de problemen rond deze groep aanpakken.
Blijkbaar willen ze niet anders hadden ze het vast wel gedaan. En als ze niet willen vind ik dat genoeg.
Oud 25-06-2006, 15:58
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 16:55 :
Blijkbaar willen ze niet anders hadden ze het vast wel gedaan. En als ze niet willen vind ik dat genoeg.
Dat is net zoals zeggen, ach, je hoeft niet te werken, je kan ook gewoon een uitkering trekken. En die instelling vind ik verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:02
Verwijderd
Natuurlijk is die instelling verkeerd, maar gaat een inburgeringscursus iets veranderen aan die instelling?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:03
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:54 :
Ow, maar wat mij betreft mogen ze dat ook invoeren voor kansarme werkeloze autochtonen hoor. Echter hebben die niks met integratie te maken.

Dat achterstand, welke normen definieren als integratie, bij die groep weldegelijk de oorzaak is blijft een feit. Bij wiettelende kampers echter, is dat niet daaraan te wijten, neemt echter niet weg dat ze net zo goed aangepakt dienen te worden.
Een omvorming van uitkering naar leersalaris bij zowel autochtonen als allochtonen kan ik me (onder voorbehoud) in vinden. Echter de mensen die zich al 30 jaar zo redden en die geen beter Nederlands willen leren, vind ik dat ze dit gespaard moet blijven (dus geen korting op uitkering oid). Hun kinderen is een andere zaak, maar hun beheersing van het Nederlands is mijn inziens goed genoeg om mee te kunnen draaien in de maatschappij. 'Perfect' Nederlands leren hebben ze (meestal) kunnen doen, en als ze het niet gedaan hebben was dat hun eigen keuze.
Oud 25-06-2006, 16:04
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 16:58 :
Dat is net zoals zeggen, ach, je hoeft niet te werken, je kan ook gewoon een uitkering trekken. En die instelling vind ik verkeerd.
Fatsoen kun je niet verplicht stellen.
Oud 25-06-2006, 16:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2006 @ 17:02 :
Natuurlijk is die instelling verkeerd, maar gaat een inburgeringscursus iets veranderen aan die instelling?
Aan de instelling niet, maar ze moeten, als vervolgens ookmaar een percentage er baat bij heeft, bijvoorbeeld door een betere taalbeheersing, dan heeft het al nut. Want op die manier geef je mensen weer mogelijkheden om aan het werk te gaan.

Die instelling accepteren is zeker geen oplossing.
Ik denk zelfs dat die instelling wel accepteren alleen maar een grotere kloof creëert.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:10
Verwijderd
Door die instelling niet te 'accepteren' verdwijnt ie niet. De kerk 'accepteerde' ook niet dat de aarde om de zon draait.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 17:04 :
Fatsoen kun je niet verplicht stellen.
Fatsoen kun je niet verplicht stellen, maar je mag er wel eisen aan stellen.

Als je niet WILT werken heb je in mijn ogen geen recht op een uitkering. Als je niet kan werken of geen werk kan vinden, dan is het een heel ander verhaal.

De achterstands kloof dichten, dat zal moeten. Dat lukt je alleen maar met educatie. En dus vind ik de verplichting in dit geval zeker een goede maatregel.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-06-2006 @ 17:10 :
Door die instelling niet te 'accepteren' verdwijnt ie niet. De kerk 'accepteerde' ook niet dat de aarde om de zon draait.
Appel =/= peer.

Door die instelling wel te accepteren, accepteer je de achterstand. Ik accepteer die achterstand niet, ik wil maatregelen zien om die terug te dringen en dit is eentje waarin ik me grotendeels wel kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:17
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 17:13 :

De achterstands kloof dichten, dat zal moeten. Dat lukt je alleen maar met educatie. En dus vind ik de verplichting in dit geval zeker een goede maatregel.
Educatie bij bejaarden heeft ook echt veel zin ja. Zulke mensen nog meer geld aftroggelen heeft ook erg veel zin ja.

Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit welke maatschappij ontwrichtende problemen er onstaan door mensen die geen nederlands spreken
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-06-2006 @ 17:17 :
Educatie bij bejaarden heeft ook echt veel zin ja. Zulke mensen nog meer geld aftroggelen heeft ook erg veel zin ja.

Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit welke maatschappij ontwrichtende problemen er onstaan door mensen die geen nederlands spreken
Denk je dat je werk kan vinden als je nouwelijks nederlands spreekt? Vlak na de 2e WW wel ja, nu en in de toekomst echter niet meer.

Educatie bij bejaarden heeft inderdaad weinig zin, ik ga helaas niet over die leeftijdsgrens, maar dat educatie weldegelijk nodig is, veel harder nodig in die groep dan in andere groepen, dat blijven feiten.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:25
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 17:19 :
Denk je dat je werk kan vinden als je nouwelijks nederlands spreekt?

Educatie bij bejaarden heeft inderdaad weinig zin, ik ga helaas niet over die leeftijdsgrens, maar dat educatie weldegelijk nodig is, veel harder nodig in die groep dan in andere groepen, dat blijven feiten.
Hehe, jazeker. Trouwens wil ik je er best wel op wijzen dat er niet veel over is van de generatie allochtonen die geen nederlands spreken. Dat een taalachterstand( waar er best wel eens cijfers voor gegeven mogen worden) bij de2de generatie meer te wijten is aan de vorming van zwarte scholen.

Educatie heeft bij volwassenen alleen zin als ze ook daartoe bereid zijn. Beter zou het zijn om je op de generatie daarna te richten.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:37
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-06-2006 @ 17:25 :
Hehe, jazeker. Trouwens wil ik je er best wel op wijzen dat er niet veel over is van de generatie allochtonen die geen nederlands spreken. Dat een taalachterstand( waar er best wel eens cijfers voor gegeven mogen worden) bij de2de generatie meer te wijten is aan de vorming van zwarte scholen.
Volgens onderzoek is dat onjuist.
Dat op zwarte scholen een hogere mate van achterstand is wel waar, maar dat komt niet door de zwarte scholen, dat komt door de achterstand van de ouders.

http://www.scp.nl/publicaties/boeken...ratie_2005.pdf

Lees dat eens door zou ik zo zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 25-06-2006 @ 17:25 :
Educatie heeft bij volwassenen alleen zin als ze ook daartoe bereid zijn. Beter zou het zijn om je op de generatie daarna te richten.
Bereidheid kweek je met een boete als stok achter de hand. 2e generatie allochtonen die gestopt zijn met school zullen ook onder de regeling vallen. (mits dat al op de basisschool was)

Daarin zijn ze eigenlijk nog veel te relaxt geweest, het aantal jaren onderwijs hadden ze mogen opkrikken tot 11, dan hadden de meeste dropouts ook onder de regeling gevallen.
Oud 26-06-2006, 10:58
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 25-06-2006 @ 17:37 :
Volgens onderzoek is dat onjuist.
Dat op zwarte scholen een hogere mate van achterstand is wel waar, maar dat komt niet door de zwarte scholen, dat komt door de achterstand van de ouders.

http://www.scp.nl/publicaties/boeken...ratie_2005.pdf

Lees dat eens door zou ik zo zeggen.
Quote de relevante stukken eens, waarin de ouders worden aangewezen als de oorzaak voor de taalachterstand. Ik denk dat een goede school, dat namelijk prima in staat is dat weg te werken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:11
Blood Fire Rage
Citaat:
Melpomene schreef op 26-06-2006 @ 11:58 :
Quote de relevante stukken eens, waarin de ouders worden aangewezen als de oorzaak voor de taalachterstand. Ik denk dat een goede school, dat namelijk prima in staat is dat weg te werken.
Ik denk het ook.
Oud 26-06-2006, 11:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 26-06-2006 @ 11:58 :
Zolang het niveau van de ouders zo laag blijft, blijf je zitten met een hardnekkige achterstand op taal gebied, in groep 8 zit je vast aan het niveau van een een groep 6 leerling. Zo blijkt uit onderzoek. Dat is dus een misopvatting van u.

(jaarrapport integratie 2005, blz 73/74)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:22
Blood Fire Rage
Het is trouwens voor mensen boven de 20 echt kensermoeilijk om een nieuwe taal volledig te leren beheersen. Sowieso gaat dat het makkelijkste tussen 1 - 5 jaar, maar in de jaren daarna word het ook nog gemakkelijker geleerd.
Oud 26-06-2006, 11:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het lijkt me voor een homo ook kensermoeilijk om zn sluit spier zo te ontspannen dat er een piemel in kan.

Dat het echter verre van onmogelijk is, dat blijft een feit.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:39
Blood Fire Rage
Nou ja, het is slikken of stikken. De taal leren, een manier vinden om zonder goed Nederlands door het leven te gaan, of sterven.
Oud 26-06-2006, 11:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 12:39 :
Nou ja, het is slikken of stikken. De taal leren, een manier vinden om zonder goed Nederlands door het leven te gaan, of sterven.
Optie 2 is niet meer mogelijk heden ten dage, 50 jaar geleden nog wel, toen het werk voor het oprapen lag. In de huidige samenleving echter niet meer.
'
Optie 1 en 3 zie ik wel zitten. Optie drie is zowiezo een feit, optie 1 zou huidige problematiek drastisch verminderen voor de onafwendbare optie 3 ingrijpt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:48
Blood Fire Rage
Er vanuit gaande dat optie 2 inderdaad niet meer mogelijk is; waarom gebeurd optie 3 dan niet altijd met mensen die optie 1 niet vervullen?
Oud 26-06-2006, 11:54
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dat gebeurd ook altijd hoor. Het gebeurd ook altijd met mensen die optie 1 wel kunnen vervullen.

Er zijn winig dingen in ons leven waar we zeker van kunnen zijn, belastingen en dood zijn eigenlijk de enige.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:57
Blood Fire Rage
Dat is slap.

Natuurlijk gaan mensen dood, maar niet doordat ze geen of slecht Nederlands spreken.
Oud 26-06-2006, 12:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 12:57 :
Dat is slap.

Natuurlijk gaan mensen dood, maar niet doordat ze geen of slecht Nederlands spreken.
Wie heeft dat ooit beweerd dan?

Hoewel ik denk dat er wel een verband aan te tonen valt tussen levensverwachting en opleidingsniveau cq leefomstandigheden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:07
Blood Fire Rage
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 13:03 :
Wie heeft dat ooit beweerd dan?

Hoewel ik denk dat er wel een verband aan te tonen valt tussen levensverwachting en opleidingsniveau cq leefomstandigheden.
Mijn punt is dat mensen er niet dood van gaan, en zich dus weten te redden met geen of slecht Nederlands.
Oud 26-06-2006, 12:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 13:07 :
Mijn punt is dat mensen er niet dood van gaan, en zich dus weten te redden met geen of slecht Nederlands.
Ja, en? Met een been zal je je ook best kunnen redden, het is echter een verre van gewenste situatie.

Als je alle problematiek bekijkt die dat met zch meebrengt, het doorgeven van achterstand op de kinderen, zeer groot werkeloosheids percentage in desbetreffende groep, zeer laag scholings niveau, wat allmaal zichtbaar word in hoge criminaliteits, en uberhaupt de naam kansarm al (wat ook voor hun nakomelingen geldt over het algemeen, uitzonderingen daargelaten).

Al bij al tweede rangs burgers, zou een goed initiatief zijn om daar eens wat tegen te doen en zodoende de kloof proberen kleiner te maken.
Krijg nou wat. Dat is precies de strekking van het hele verhaal!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 13:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 13:07 :
Had ik niet al eerder gezegd dat het nogal lullig is om te stellen dat zolang de mensen niet spontaan doodgaan ze hartstikke gelukkig zouden zijn? Natuurlijk moet je ze helpen te integreren, zelfs als ze zich 'kunnen handhaven'.
Oud 26-06-2006, 18:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik snap niet waarom we dit met zn allen vanharte toejuichen als het gaat om ontwikkelingshulp, maar als het gaat om onze eigen ontwikkeling het afgekeurd wordt.

(nav een spotje op tv).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:47
Verwijderd
Helaas kan je integratie niet uit een boekje leren. Dat men Nederlands moet kennen in Nederland,daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom vind ik het ook van belang dat men Nederlands leert. Maar het het zogenaamd leren van de Nederlandse cultuur uit een boekje is mijnsinsziens nutteloos. Dat kan je niet uit een boekje leren, maar dat moet je ervaren in de praktijk. Je kan cultuur pas begrijpen als je het in de praktijk ziet. Dat is een betere integratie dan uit een boekje leren om dan verder langs elkaar te leven.
En van oudkomers moet men afblijven. Die hebben hun hele leven al hard gewerkt en verdienen met rust gelaten te worden. Laat ze lekker rustig van hun oude dag genieten. Ook is het nutteloos ze nog te laten inburgeren. Ze leveren niets meer op. velen van hen zijn oud en ziek en komen dus nooit meer aan werk. Besteed dat geld dan beter aan de jongere generatie en "nieuw komers".
Verder moet er wel eerst wat aan de wachtlijsten voor inburgeringscursussen doen. Hoe kan je immers inburgeren als je nog 2 jaar moet wachten om de cursus te kunnen volgen.??
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 26-06-2006 @ 19:47 :
Je kan cultuur pas begrijpen als je het in de praktijk ziet. Dat is een betere integratie dan uit een boekje leren om dan verder langs elkaar te leven.
Ik neem op grond hiervan aan dat jij het volledig eens bent met het beleid van Leefbaar Rotterdam om kansarmen te spreiden over de stad, zodat ze meer met verschillende inkomensklassen in aanraking komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten