Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 07:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 26-06-2006 @ 01:25 :
Achter welk team scharen jullie je nu?

Ik ben er nog steeds ziek van, maar als dat bijtrekt dan voor argentinie en spanje
Advertentie
Oud 26-06-2006, 07:39
fractuur
fractuur is offline
Een finale met alleen maar underdogs zie ik niet zo zitten. Laat ze maar iets verder komen, en dan mag Duitsland van mij winnen.
Oud 26-06-2006, 08:33
MaHo
MaHo is offline
Portugal was beter?
De eerste helft gingen ze gelijk op en de tweede helft kwam Portugal er nauwelijks aan te pas. Dat ligt trouwens zeer waarschijnlijk ook aan het feit dat die kutportugezen de helft van de officiele tijd op de grond een theater stukje aan het opvoeren waren....en dan maar focking 6! minuten extra speeltijd! Terwijl het spel met gemak zo'n 20 minuten heeft stilgelegen...

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! ALLEMAAL K*TH**REN!!!!

Zo, dat lucht op.
Oud 26-06-2006, 09:25
valentin ivanov
valentin ivanov is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-06-2006 @ 23:31 :
Valt wel mee, als er kaarten waren gegeven voor geschreeuw en agressief gedrag was het hele Portugeze team wel vier keer van het veld gestuurd. Sommige Nederlanders overigens ook, maar dat kan ik best begrijpen als de tegenpartij zo smerig speelt.
Ja, maar ik moest er natuurlijk ook aan denken dat bij 5x rood er een reglementaire uitslag zou komen en dat zou natuurlijk nooit geaccepteerd worden.
Oud 26-06-2006, 09:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
MaHo schreef op 26-06-2006 @ 09:33 :
Portugal was beter?
De eerste helft gingen ze gelijk op en de tweede helft kwam Portugal er nauwelijks aan te pas. Dat ligt trouwens zeer waarschijnlijk ook aan het feit dat die kutportugezen de helft van de officiele tijd op de grond een theater stukje aan het opvoeren waren....en dan maar focking 6! minuten extra speeltijd! Terwijl het spel met gemak zo'n 20 minuten heeft stilgelegen...

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! ALLEMAAL K*TH**REN!!!!

Zo, dat lucht op.

Ben het met je eens en van die 6 minuten hebben ze uiteindelijk ook nog maar 1,5 minuut gespeeld. die portugese keeper had ook zijn 2e geeltje moeten hebben voor tijdrekken wat een irritante zak was dat zeg. En dat zag de scheidsrechter dan weer niet evenals de kopstoot die van bommel kreeg...(want dat was rood en geel geel waard..)
Oke khalid had dan misschien in het begin al rood kunnen hebben maar dan had de scheidsrechter dat toen moeten doen en niet achteraf na een een toneelstukje vandie achterbakse Figo.

Wat haat ik die Portugezen ze hadden best door dat ze eigenlijk minder goed waren (ook al hadden ze een goal) en daarom gingen ze om de beurt het gras van dichtbij bekijken en naaide de ene na de andere Nederlandse speler daarbij een kaart en een oor aan. Een scheidsrechter mag best streng zijn, niets op tegen maar dan moet hij dat wel consequent doen. Deze wedstrijd heeft hij totaal uit de hand laten lopen en verpest. Je kon duidelijk zien dat hij het ook allemaal niet meer wist want hij is herhaaldelijk naar zijn assistenten gelopen om te overleggen.

Wat een trieste avond was dit ... Ivanov bedankt
Oud 26-06-2006, 09:41
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 10:40 :
dude, het sarcasme loopt er bij m'n reactie vanaf of moet ik er voortaan een ( ) bijzetten
laat hem maar blij zijn om zijn smerige Portugezen, na de wedstrijd tegen Engeland heeft hij geen praatjes meer.
Oud 26-06-2006, 09:42
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
valentin ivanov schreef op 26-06-2006 @ 10:41 :
Zet dan tenminste de juiste leeftijd onder je naam. Of kan dat niet omdat je onder de minimumweergave zit?
Oud 26-06-2006, 09:44
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
valentin ivanov schreef op 26-06-2006 @ 10:41 :
Zet dan tenminste de juiste leeftijd onder je naam. Of kan dat niet omdat je onder de minimumweergave zit?
mag je me toch eens uitleggen valentin, waarom geen kaarten voor tijdrekken ?

en nu je de filmbeelden hebt gezien, vind jij dat je een goede wedstrijd hebt gefloten
Oud 26-06-2006, 09:51
valentin ivanov
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 10:44 :
mag je me toch eens uitleggen valentin, waarom geen kaarten voor tijdrekken ?

en nu je de filmbeelden hebt gezien, vind jij dat je een goede wedstrijd hebt gefloten
Bij 5 rode kaarten volgt er een reglementaire uitslag en dat vind ik niet leuk.

Ja, misschien had boularouz geen geel hoeven krijgen, maar ach op 20 gele kaarten 1 missertje, dat is gewoon goed. Er zijn scheidsrechts die op 4 gele kaarten al een missertje hebben.
Oud 26-06-2006, 09:52
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 26-06-2006 @ 10:50 :
achja is er tenminste nog één sport waar portugezen goed in zijn.
kuch *actief acteren* kuch

of is dat geen sport

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 09:54.
Oud 26-06-2006, 09:53
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
valentin ivanov schreef op 26-06-2006 @ 10:51 :
Bij 5 rode kaarten volgt er een reglementaire uitslag en dat vind ik niet leuk.

Ja, misschien had boularouz geen geel hoeven krijgen, maar ach op 20 gele kaarten 1 missertje, dat is gewoon goed. Er zijn scheidsrechts die op 4 gele kaarten al een missertje hebben.
had boularouz niet gelijk rood moeten krijgen bij z'n eerste overtreden ....en slidings van achter of met 2 benen gestrekt. Daar staat toch ook rood voor, leg dat een uit
Oud 26-06-2006, 09:57
valentin ivanov
Citaat:
Spoonie schreef op 26-06-2006 @ 10:53 :
had boularouz niet gelijk rood moeten krijgen bij z'n eerste overtreden ....en slidings van achter of met 2 benen gestrekt. Daar staat toch ook rood voor, leg dat een uit
Nee, dat was duidelijk per ongeluk. Dat hij hem zo vervelend raakt kan hij niets aan doen.
Ja, maar meestal geven we gewoon geel.
Oud 26-06-2006, 09:58
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
LexCi schreef op 26-06-2006 @ 10:52 :
Ik kan zeggen, dat we met Brazilie 5 keer Wereldkampioen zijn geworden en dat Portugal langzamerhand een top land word en Nederland heeft uitgeschakeld om de WK en EK

Nederland heeft altidj veel balbezet maar doen NIKS metde bal. Portugal speelde veel lekkrder, creeerde mooie kansen, en scoren wanneer ze de kans krijgen, hoevaak heeft NL gescoord op dit WK en oefenwedstrijd, altijd een 1-0 of 1-1 ofzo voor NL, altijd krappe overwinning. Ik had over van nistelrooj en die speelde 1e,2e en 3e wedstrijden wel, vandaar dat ie op de bank zat.

Portugal een topland? hahahahahha
een topland verliest van griekenland, een land dat niet eens meedoet aan dit wk

en je gelul over de doelpunten gaat ook nergens over.
zoveel goals heeft portugal nu ook weer niet gemaakt
1-0 tegen angola
2-0 tegen iran
2-1 tegen mexico
Oud 26-06-2006, 10:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
LexCi schreef op 26-06-2006 @ 09:10 :
Ik ben zelf portugees en ik wil niet dat me post verwijderd omdat ik hier mijn mening en mijn beleving hier uit! zoals de nederlanders het hier ook doen
Prima, maar ga dan niet lopen schelden en flamen. Dat is op dit subforum al een tijdje ten strengste verboden.
Oud 26-06-2006, 10:21
MaHo
MaHo is offline
Om het wedstrijdverloop even weer te geven in slechts 1 plaatje:

http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/ivanov.jpg
Oud 26-06-2006, 10:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
MaHo schreef op 26-06-2006 @ 11:21 :
Om het wedstrijdverloop even weer te geven in slechts 1 plaatje:

[afbeelding]
Oud 26-06-2006, 10:24
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hoop dat die Ronaldo nog flink pijn heeft
Oud 26-06-2006, 10:28
0oFZo0
0oFZo0 is offline
maar voetbal is gelukkig de enige sport waar portugal aan meedoet dus een keer in de zoveel jaar mogen ze ook wel eens blij zijn.
Oud 26-06-2006, 10:45
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 26-06-2006 @ 11:44 :
Neuh, je doet gewoon niet normaal.
Mij doet het vrij weinig dat Nederland eruit ligt, dat is duidelijk
Oud 26-06-2006, 10:56
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Wat een kutwedstrijd en wat een kutmanier om weg te moeten op dit WK. Nou maar hopen dat een sportief team dit WK wint.
Oud 26-06-2006, 11:14
Welgemeend
Welgemeend is offline
Wat triest om zo te reageren, Portugal had 2 jaar geleden in eigen huis het EK moeten winnen, maar ze zijn te slecht om van Griekenland te kunnen winnen dus moet het dit WK maar gebeuren, wat niet gaat lukken omdat ze dus niet goed genoeg zijn.
Oud 26-06-2006, 11:17
Gimme more beer
Citaat:
Doavid schreef op 26-06-2006 @ 12:15 :
Prima, kom ik vanmiddag even langs.
Mag je daarna bij mij een pilsje komen drinken
Oud 26-06-2006, 11:21
Verwijderd
Blijkbaar heeft van basten gewoon stom taktisch gespeeld.

Hij moet robben durven te wisselen en een speler als castelen erin zetten, die rent die hele verdediging uitelkaar en dan hadden een aantal verdedigers snel geel of rood gekregen. Kijk naar overmars vroeger.

Ook het inzetten van van der vaart is zeer twijfelachtig, hij is niet een rooney die een heel land kan redden.

Nee, voor mij heeft van basten gefaald en het zal mij niets verbazen dat Martin Jol over 1 jaar de nieuwe bondscoach is.
Oud 26-06-2006, 11:23
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
pss.. over dat orgasme eh, niet te serieus nemen.. want jullie nederlanders nemen alles te serieus
Citaat:
Moet je wel doen he, grote-bek-via-internet. krijgje gelijk een pipa door je kop Ik teken wel een Portugese vlagop je oog
Iets met een spreekwoordelijke pot en een ketel...
Oud 26-06-2006, 11:29
valentin ivanov
Citaat:
LexCi schreef op 26-06-2006 @ 12:24 :
Zelfs de mensen van ned 2 zeggen nu dat NL slechter speelde dan portugal. KLAAR!!
Die mensen zijn dan ook de bepalende autoriteit op voetbalgebied
Oud 26-06-2006, 11:33
Verwijderd
Ik ga hier als niet-Nederlander toch ook even reageren. Ik hoop dat mijn post iets genuanceerder wordt als die van "LexCi"

Ik heb gisteren echt genoten van de wedstrijd. Mijn voorlopig climax van dit WK.
Nederland had in mijn ogen zeker de 2de helft een overwicht, maar kon weinig aanvangen met hun balbezit. In plaats van even blijven door te drukken wanneer ze voor het doel kwamen volgde er vaak een schot uit de 2de linie. Ze creëerden gewoon te weinig uitgespeelde kansen.
Heel Nederland is verontwaardigt over het onsportieve spel van de Portugezen, maar ze waren in deze wedstrijd echt geen haar beter.
Als je Figo wil afschieten, neem dan Van Bommel maar ineens mee. Figo werd tenminste wél echt geraakt, Van Bommel heeft blijkbaar een nog groter acteertalent want die viel als verdoofd neer omdat Figo hem aankeek.
De Portugese keeper bleef neerliggen nadat Kuijt héél toevallig zijn been recht in zijn dij boorde. Dat hij daarna lang bleef najammeren kan je verwachten niet? Als Kuijt die fout niet begaat (en na de herhaling een aantal keer gezien te hebben ben ik er van overtuigd dat het met opzet was) winnen de Portugezen niet weer 2 minuten.
Ronaldo speelde waarschijnlijk ook comedie? Die jongen zijn WK is mogelijk gedaan... Boulahrouz (dat ik trouwens een heerlijke speler vind) had er eigenlijk vanaf dat moment afgemogen met rood, dus eigenlijk krijgt Nederland hier gewoon respijt.
Het meerendeel van de kaarten was trouwens zeer terecht. Het was een agressieve wedstrijd van beide kanten, maar die scheids heeft het wel correct gespeeld. Van favoritisme was zeker geen sprake.
Oud 26-06-2006, 11:36
valentin ivanov
Citaat:
Spare schreef op 26-06-2006 @ 12:33 :

Als je Figo wil afschieten, neem dan Van Bommel maar ineens mee. Figo werd tenminste wél echt geraakt, Van Bommel heeft blijkbaar een nog groter acteertalent want die viel als verdoofd neer omdat Figo hem aankeek.
Ik raad je aan om dat moment nog eens terug te kijken. Hij gaf hem duidelijk een kopstoot.
Oud 26-06-2006, 11:41
Verwijderd
Geef mij is de beelden dan? In elke herhaling die ik heb kunnen zien raakt hij niemendal.
Oud 26-06-2006, 11:47
Verwijderd
Jezus, wat is die V/d Vaart toch zo ongelofelijk slecht!!!
Oud 26-06-2006, 11:57
Strever
Strever is offline
te nice:

zwarte piet strooit
Oud 26-06-2006, 12:06
valentin ivanov
Citaat:
Spare schreef op 26-06-2006 @ 12:41 :
Geef mij is de beelden dan? In elke herhaling die ik heb kunnen zien raakt hij niemendal.
frontpage vi.nl
Oud 26-06-2006, 12:34
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik stel voor dat er even een forumbaas kijkt naar onze vriend LexCi.

Ik denk dat de ploegen, als we al aan spelen toe kwamen, redelijk in evenwicht waren. Verder kunnen zowel de Nederlanders als de Portugezen heel goed acteren. Van Bommel werd wel geraakt door Figo, maar ik denk niet dat dat een echte kopstoot was. Figo stelde zich wel duidelijk aan. Verder waren redelijk wat kaarten terrecht, maar t gros was duidelijk overdreven (bijv die van Van der Vaart, die deed helemaal niks, en nb, hij was duidelijk de slechtste speler).

Het had een mooie wedstrijd kunnen zijn, mits dat de scheidsrechter een beetje behoorlijk had gefloten in de tweede helft.
Oud 26-06-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
valentin ivanov schreef op 26-06-2006 @ 13:06 :
frontpage vi.nl
Google vindt niks, geef is een duidelijke link...

Citaat:
duivelaartje schreef op 26-06-2006 @ 13:14 :
LexCi, wat een rukker. Ik ga echt zo hard lachen als Portugal verliest van Engeland! Die kans hebben ze zelf alleen maar vergroot door met zoveel gele en rode kaarten door te gaan. Ze mogen geen fout meer maken, anders spelen ze straks nog maar met z'n vijven ofzo. Nee, in dat opzicht is Portugal niet tactisch bezig geweest. Misschien hadden ze verwacht dat ze de wedstrijd zouden winnen, maar dan hebben ze niet echt vooruit gedacht. Lo-zers.
Want Nederland had nu meer kansen gehad na hun 2 rode kaarten? Daarbij staat Portugal in de kwartfinale, Nederland gaat naar huis. Op wat slaagt jouw redenering dan?
Oud 26-06-2006, 12:44
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Strever schreef op 26-06-2006 @ 12:57 :
te nice:

zwarte piet strooit
Zeg, aap mij eens niet zo na.
Oud 26-06-2006, 12:59
dead person
dead person is offline
Portugal en Nederland

Samenvatting:

Skill < Luck
Oud 26-06-2006, 13:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Spare schreef op 26-06-2006 @ 13:35 :
Want Nederland had nu meer kansen gehad na hun 2 rode kaarten? Daarbij staat Portugal in de kwartfinale, Nederland gaat naar huis. Op wat slaagt jouw redenering dan?
Nee, het sloeg op Portugal. Ik had het niet meer over Nederland. Vergeet het maar, ik deed vast vaag.
Oud 26-06-2006, 13:36
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Buitenlandse pers zei dat het een overtreding was van Bouhlarouz?

VS; Fox Sports
Citaat:
Luis Figo waved away talk of a shameful display that darkened the tournament and its mottos about fair play and friendship.
Engeland; Times
Citaat:
Moments later Figo was at the centre of another incident, this time crashing to earth after Boulahrouz raised an arm and struck him in the face in a chase for the ball.
Daily Mirror
Citaat:
Figo was involved in more controversy when his tangle with Khalid Boulahrouz led to the Holland defender being dismissed for a second yellow card.
Je kraamt alleen maar onzin uit..
Oud 26-06-2006, 13:44
Verwijderd
Robben had er uit gemogen en Van Nistelrooij als spits gezet. Kuyt naar links. Ik denk dat iemand met de ervaring van vN wel wat meer eruit had kunnen halen.
Oud 26-06-2006, 14:30
Mitros
Mitros is offline
Niks ergers dan selectief een topic te moeten doorzoeken en prunen.
Lexci is voorlopig onder zeil, gaarne een oproep om hem de volgende keer te negeren

En ik ben er nog steeds ziek van, het had niet gehoeven
Oud 26-06-2006, 14:45
Welgemeend
Welgemeend is offline
Van Nistelrooy was een betere wissel geweest dan Vennegoor, we speelden constant op de helft van Portugal, dan heb je iemand als Ruud nodig die de kansen die Kuyt miste, wel zou maken. De onervarenheid van van Basten speelt hem/ons parten, hopelijk is dat over 2 jaar wat beter.
Oud 26-06-2006, 15:08
Strever
Strever is offline
Citaat:
MaHo schreef op 26-06-2006 @ 13:44 :
Zeg, aap mij eens niet zo na.
Waar heb je het over? Ik ga niet het hele topic doorlezen of zo
Oud 26-06-2006, 15:32
Relief
Relief is offline
Nederland mag blij zijn de achtste finale te hebben gehaald. Met dit onervaren team en met de onervaren van basten is dit het beste. Nederland speeldde goed en ik kijk al uit naar het komende ek en wk. Nederland gaat een mooie toekomst tegemoet met al het aanstormend talent (jong oranje en het olympische team).
Oud 26-06-2006, 15:57
Verwijderd
http://home.planet.nl/~geest758/gelekaarten.jpg

Robben en Kuyt speelden best wel slecht! En we misten duidelijk iemand als Davids. :')
Oud 26-06-2006, 16:07
T_ID
T_ID is offline
Mwo, er waren wel kansen die er best in hadden kunnen gaan, maar het zat gewoon niet mee. Als je dan nog eens maar dertig minuten ofzo daadwerkelijk mag voetballen dan wordt het onmogelijk om een gelijkmaker te scoren.

Melig overigens dat zelfs Sepp Blatter van de Fifa vind 'dat de scheidsrechter zelf een gele kaart verdient'.
Oud 26-06-2006, 16:39
Fides
Fides is offline
Deco verdiende overigens rood met die schop tegen Heitinga. Deco ging immers eerst zelfs door met voetballen toen zijn teammaat geblesseerd was en stopte pas toen er afgefloten was. Hij stopte pas toen onze geliefde Rus affloot.
Oud 26-06-2006, 16:40
Fides
Fides is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 17:07 :
Melig overigens dat zelfs Sepp Blatter van de Fifa vind 'dat de scheidsrechter zelf een gele kaart verdient'.
Sepp Blatter moet zijn scheidsrechters niet zo afvallen. Hij is zelf een corrupte lul.
Oud 26-06-2006, 16:41
Fides
Fides is offline
Citaat:
Grimm schreef op 26-06-2006 @ 14:44 :
Robben had er uit gemogen en Van Nistelrooij als spits gezet. Kuyt naar links. Ik denk dat iemand met de ervaring van vN wel wat meer eruit had kunnen halen.
Kuyt ;-( Je bedoelt die jongen die overal een stapje te laat kwam en geen bal normaal kon aannemen?
Oud 26-06-2006, 18:37
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 25-06-2006 @ 15:32 :
Gelukkig heeft mijnheer van Basten er iets meer kijk op dan jij...
En mijnheer van Basten heeft verloren...

Ik ga denk een nieuw woord nomineren bij de dikke Van Dale: Mathijsen, synoniem voor waardeloos. Die kerel hoort toch niet thuis in het Nederlands elftal? Hij maakt de ene verdedigende fout na de andere. Het enige wat hij kan, is de bal passen naar Van Bronckhorst (die op zijn beurt een waardeloze bal naar voren geeft) of naar Ooijer.
Oud 26-06-2006, 18:51
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Kaartenregen Ivanov goed voor SOS-kinderdorpen

26 juni 2006

De stortvloed aan kaarten die scheidsrechter Valentin Ivanov uitdeelde tijdens het WK-duel tussen Portugal en Nederland, betekende kassa voor SOS-kinderdorpen. De instantie is de sociale partner van de wereldvoetbalbond FIFA. De boetepot van het WK gaat volledig naar SOS-kinderdorpen.

Voor elke (directe) rode en gele kaart dienen de betrokken WK-landen een bedrag van minimaal 3.000 euro te betalen. Het 'schandaalduel' in Neurenberg, met zestien gele kaarten en vier uitsluitingen, leverde derhalve minimaal 48.000 euro op. De totale WK-meter stond afgelopen zondag op bijna 200.000 euro.

Onder meer met het geld uit de boetepot wil SOS-Kinderdorpen wereldwijd zes nieuwe dorpen realiseren. Ruim 800 weeskinderen krijgen in deze dorpen een blijvend thuis, met broertjes en zusjes bij een eigen SOS-moeder.

Talloze WK-spelers en oud-internationals ondersteunen de kinderhulporganisatie, onder wie Oranjespits Ruud van Nistelrooy en voormalig doelman Hans van Breukelen.
Oud 26-06-2006, 19:42
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 26-06-2006 @ 19:37 :
En mijnheer van Basten heeft verloren...

Ik ga denk een nieuw woord nomineren bij de dikke Van Dale: Mathijsen, synoniem voor waardeloos. Die kerel hoort toch niet thuis in het Nederlands elftal? Hij maakt de ene verdedigende fout na de andere. Het enige wat hij kan, is de bal passen naar Van Bronckhorst (die op zijn beurt een waardeloze bal naar voren geeft) of naar Ooijer.
Geef alsjeblieft niet Mathijsen de schuld van de uitschakeling van Oranje... Portugal is in de tijd dat Mathijsen in het veld stond 2x echt gevaarlijk geweest. Bij de goal wordt Ooier kinderlijk simpel uitgespeeld, en Boula was 2 stappen te laat bij een grote kans van Pauleta die Sar nog goed redt...

Verder maak ik geen woorden meer vuil aan dat geleuter over onze verdedigers. Ik vind dat ze het allemaal behoorlijk gedaan hebben. En gister was het geluk gewoon niet aan onze zijde, waardoor we zijn uitgeschakeld.

Regels voor berichten