Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2006, 20:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 20:58 :

Er is niet zoiets als beleid kunnen afronden in de politiek.
jawel hoor

alleen is het niet zo in de politiek dat er geen nieuwe dingen aankomen die je binnen die gegeven tijd echter niet kunt afronden.
Advertentie
Oud 01-07-2006, 20:36
Iskra
Iskra is offline
Citaat:
De NCPN heeft best goede standpunten, alleen raken die wat ondergesneeuwd door 'dood aan het kapitalisme' en 'strijd samen tegen het imperialisten en de neo-liberalen'.
Voor diegene die het misschien interessant vinden, hier de verklaring van de NCPN over de val van het kabinet:

http://www.ncpn.nl/ncpn/valbal2.htm

Wat de NCPN duidelijk probeert te maken is dat de regelgeving, praktisch het hele kabinetsbeleid Balkenende 1 en 2 (en 3, zoals het er nu naar uit ziet) voortkomt uit Europese verdragen (het bekende Lissabon-akkoord waar de NCPN het steeds over heeft)

Voor meer infor over het Lissabon-akkoord raad ik iedereen het boek 'De Europese Unie en de Lissabon-strategie. MS nr. 65' aan (zie ook ncpn.nl).

Of kijk eens onder het kopje "Europese Grondwet" op de NCPN website. Er is genoeg informatie te vinden op de NCPN site over hoe de NCPN het anders zou willen, bijvoorbeeld het Kiwi-model in de zorg (http://www.ncpn.nl/folder/kiwi.pdf)
Oud 01-07-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2006 @ 21:27 :
jawel hoor

alleen is het niet zo in de politiek dat er geen nieuwe dingen aankomen die je binnen die gegeven tijd echter niet kunt afronden.
Politiek is een dynamisch geheel, lijkt mij onmogelijk daar ergens een einde aan te kunnen breien op een vlak. Dat lukt zelfs in dictaturen nieteens.
Oud 01-07-2006, 20:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 21:37 :
Politiek is een dynamisch geheel, lijkt mij onmogelijk daar ergens een einde aan te kunnen breien op een vlak. Dat lukt zelfs in dictaturen nieteens.
Nouja, de 3e dinsdag van september is toch een deadline. Dat is iets wat je kunt afronden.
Oud 01-07-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2006 @ 21:38 :
Nouja, de 3e dinsdag van september is toch een deadline. Dat is iets wat je kunt afronden.
Dat lijkt mij meer een overzicht dan een afronding.
Oud 01-07-2006, 20:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 21:46 :
Dat lijkt mij meer een overzicht dan een afronding.
Het is een afronding van een jaar

dat er daarna weer een jaar komt, is wat anders.

als je letterlijk bedoelt dat er iets nu gebeurt waarover later nooit meer geluld zal gaan worden, dan zou je gelijk hebben, maar er zijn wel meer afrondingen dan alleen een punt achter iets zetten.
Oud 01-07-2006, 20:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 21:37 :
je hebt het over vershcillende dingen

je kan een maatregel als rekingrijden best afronden

je kan ''het verkeer'' niet afronden nee
Oud 01-07-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2006 @ 21:49 :
Het is een afronding van een jaar

dat er daarna weer een jaar komt, is wat anders.

als je letterlijk bedoelt dat er iets nu gebeurt waarover later nooit meer geluld zal gaan worden, dan zou je gelijk hebben, maar er zijn wel meer afrondingen dan alleen een punt achter iets zetten.
Ja, maar dat zijn inhoudelijk geen afrondingen. Dat zijn slechts gekozen data waarop overzichten en planningen geschetst worden om door te draaien en een klein beetje een beeld te geven.

Politiek iets afronden lijkt mij echt onzin, tenzij je het over militaire missies hebt, en zelfs daarna draait over die gebieden het politieke spel gewoon door.
Oud 01-07-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 01-07-2006 @ 21:49 :
je hebt het over vershcillende dingen

je kan een maatregel als rekingrijden best afronden

je kan ''het verkeer'' niet afronden nee
Ja, maar is het niet juist een kenmerk van de politiek dat het juist nodig is steeds nieuwe maatregels en besluiten te nemen zodat ze nooit bij een politieke afronding komt van je gevoerde beleid aangezien dat beleid steeds moet worden aangepast?
Oud 01-07-2006, 20:55
Gatara
Gatara is offline
Zeur je ook zo wanneer iemand bij je langs komt als ie op bezoek bij je komt?

Want langs komen is eigenlijk niet op bezoek komen?
Oud 01-07-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2006 @ 21:55 :
Zeur je ook zo wanneer iemand bij je langs komt als ie op bezoek bij je komt?

Want langs komen is eigenlijk niet op bezoek komen?
Er was toch echt sprake van het beleid afronden in die post, dan mag ik mij toch zeker wel afvragen hoe iemand in hemelsnaam op het idee kan komen dat zoiets afrondbaar is terwijl er elke dag nieuwe ontwikkelingen zijn die een wisselwerking oproepen.

Wel als je bij mij thuis komt, niet als jij mij passeerd terwijl ik op een bankje in het park zit.
Oud 01-07-2006, 21:12
Verwijderd
Ik ga trouwens op de Club van Tien Miljoen stemmen als die meedoet.

http://www.tienmiljoen.nl/Ned/index.htm
Oud 01-07-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2006 @ 22:12 :

Serieus?
Oud 01-07-2006, 22:09
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-07-2006 @ 17:15 :
Heel simpel, mensen met christelijk gedachten goed komen terecht bij een religieus georienteerde partij, daarbij nogeens zeer afhankelijk van welke stroming zij komen. het is toch te gek voor woorden dat er scholen zijn die indirect partij politiek die zeer gebaseerd is op religieuze fundamenten als het ware aan kinderen vermiddelen.
Ik geloof je niet, uit welk onderzoek blijkt dat.
60% van alle huidige scholen is niet openbaar. Dus vertel mij, sp-knaapje, welk acuut probleem zou je oplossen door je fundamentalistische waanideeen in de praktijk te brengen?
De rest van je verhaal gaat alleen over de angst dat ze zogenaamd politiek geindoctrineerd worden. Onderbuikgevoelens ipv. harde feitjes.
Oud 01-07-2006, 22:10
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2006 @ 17:32 :
Maar we kunnen het wel want we zijn in de meerderheid. Nana nana na
Democratie is er óók om (grote) minderheden te beschermen.
Oud 01-07-2006, 22:12
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
juno schreef op 01-07-2006 @ 17:55 :
Nee hoor, ik ben neutraal.

blabla misvormen blabla
Pas je woordkeuze dan ook aan, lomp mens.
Oud 01-07-2006, 22:27
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:

Hun voorzitter is mijn oud geschiedenis docent... doe het niet zou ik zo zeggen...
Oud 01-07-2006, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 01-07-2006 @ 22:21 :
Serieus?
Ja, serieus. Een van de grootste problemen van Nederland is dat er teveel mensen zijn, en dan met name teveel waardeloze mensen.
Oud 01-07-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 30-06-2006 @ 19:46 :
VVD/Wilders/Nieuw Rechts.. allemaal 1x, aangezien ik van mijn 2 zussen altijd hun volmacht krijg..

Hoe kan je nu op een partij als Nieuw Rechts stemmen ik vind deze partij minstens zo erg als de Pedo Partij
Oud 01-07-2006, 23:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2006 @ 23:32 :
Ja, serieus. Een van de grootste problemen van Nederland is dat er teveel mensen zijn, en dan met name teveel waardeloze mensen.
Oh, daar hebben we nare man weer met de genenpoel.

Dan moet je vooral op GL stemmen, haha.
Oud 01-07-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Slarotimov schreef op 01-07-2006 @ 23:35 :
Hoe kan je nu op een partij als Nieuw Rechts stemmen ik vind deze partij minstens zo erg als de Pedo Partij
Nee man, die pedopartij is lachen
Oud 01-07-2006, 23:09
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
D'66

Omdat ik denk dat ik sociaal-leberaal ben. En omdat ik denk dat die partij daar het beste bij past. Maar misschien verander ik nog van gedachten. (Over de partij waarop ik ga stemmen dan)
Oud 02-07-2006, 00:20
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Waarschijnlijk CDA.
Oud 02-07-2006, 10:43
juno
juno is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 01-07-2006 @ 23:12 :
Pas je woordkeuze dan ook aan, lomp mens.
de Spaanse Inquisitie, die was pas lomp.
Oud 02-07-2006, 10:45
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-07-2006 @ 00:09 :
Omdat ik denk dat ik sociaal-leberaal ben.
tegenwoordig wil de VVD (ook) sociaal liberaal zijn
Oud 02-07-2006, 10:51
vichog
vichog is offline
CU of SGP, eerst even kijken wat rouvoet doet
Oud 02-07-2006, 11:42
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
denk dat ik niet ga stemmen
enige partij waarmee ik het eens ben met de ideen(d66) vind ik een suffe kut partij(als ze dat weten te veranderen stem ik d66)
Oud 02-07-2006, 11:44
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 01-07-2006 @ 23:35 :
Oud 02-07-2006, 11:47
Verwijderd
Nieuw Rechts is iets minder erg dan de pedopartij, maar veel schelen doet het niet.
Oud 02-07-2006, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 02-07-2006 @ 12:47 :
Nieuw Rechts is iets minder erg dan de pedopartij, maar veel schelen doet het niet.

ja ok zo bedoelde ik ut ook wel maar als je in een land als Nederland niet discrimerend en rascistisch wil overkomen moet je dit soort partijen nooit mogen toelaten
Oud 02-07-2006, 11:52
Verwijderd
maar als ik mogt stemmen dan zal het PVDA zijn
Oud 02-07-2006, 11:59
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 02-07-2006 @ 12:51 :
ja ok zo bedoelde ik ut ook wel maar als je in een land als Nederland niet discrimerend en rascistisch wil overkomen moet je dit soort partijen nooit mogen toelaten
het verbieden is in mijn ogen niet de oplossing.
Als ze echt zo slecht zijn zal de kiezer dat ook wel merken(zoals de cd vroeger niet werd verboden, maar uiteindelijk dik op zijn bek ging), of de partij heeft bestaans recht.
Oud 02-07-2006, 13:17
Verwijderd
sp of gl, ik vind rechts echt te triest (smit is een idioot, wilders is een aandachtshoer en xeno- en islamofoob en de lpf is gewoon zielig) en vvd, d66 en pvda spreken me niet aan en ik heb niks met christenen dus cda, sgp en cu mogen van mij ook de boom in en ik heb ook niks met pedo's dus t word links denk ik, en verder vind ik marijnissen en halsema wel tof...
Oud 02-07-2006, 13:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Dat lijkt mij opzich ook wel wat
Zal die site eens goed doorlezen
Oud 02-07-2006, 14:26
Relief
Relief is offline
De Stichting De Club Van Tien Miljoen stelt zich ten doel: behoud en verbetering van de kwaliteit van het leven voor alle inwoners van Nederland. Zij ziet de voortschrijdende overbevolking mondiaal en in eigen land als de grootste bedreiging voor de voedsel- en energievoorziening, het milieu, de werkgelegenheid, de leefbaarheid en de vrije natuur. Wij kampen met ruimtegebrek. Ons land wordt steeds voller en de individuele vrijheid wordt meer en meer beperkt. Mede daardoor neemt het aantal uitingen van criminaliteit en agressiviteit toe. Hierdoor ontstaan weer gevoelens van onveiligheid en onzekerheid. Er is een omslag nodig in het denken van de mens om tot het besef te komen dat het anders zou kunnen. Als eerste stap in die richting wil de Stichting daarom een breed maatschappelijk bewustwordingsproces op gang brengen. De hoofddoelstelling van de Stichting is hierbij: het op termijn terugbrengen van de Nederlandse bevolking tot een verantwoord aantal. Voorlopig wordt gedacht aan tien miljoen, een getal dat reeds in 1950 was bereikt. Toen al gold Nederland als overbevolkt en werd er een actief emigratiebeleid gevoerd.

Oud 02-07-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 15:26 :
De Stichting De Club Van Tien Miljoen stelt zich ten doel: behoud en verbetering van de kwaliteit van het leven voor alle inwoners van Nederland. Zij ziet de voortschrijdende overbevolking mondiaal en in eigen land als de grootste bedreiging voor de voedsel- en energievoorziening, het milieu, de werkgelegenheid, de leefbaarheid en de vrije natuur. Wij kampen met ruimtegebrek. Ons land wordt steeds voller en de individuele vrijheid wordt meer en meer beperkt. Mede daardoor neemt het aantal uitingen van criminaliteit en agressiviteit toe. Hierdoor ontstaan weer gevoelens van onveiligheid en onzekerheid. Er is een omslag nodig in het denken van de mens om tot het besef te komen dat het anders zou kunnen. Als eerste stap in die richting wil de Stichting daarom een breed maatschappelijk bewustwordingsproces op gang brengen. De hoofddoelstelling van de Stichting is hierbij: het op termijn terugbrengen van de Nederlandse bevolking tot een verantwoord aantal. Voorlopig wordt gedacht aan tien miljoen, een getal dat reeds in 1950 was bereikt. Toen al gold Nederland als overbevolkt en werd er een actief emigratiebeleid gevoerd.

waar willen ze die 6 miljoen mensen verstoppen
Oud 02-07-2006, 14:34
Relief
Relief is offline
Citaat:
koekjes schreef op 02-07-2006 @ 15:29 :
waar willen ze die 6 miljoen mensen verstoppen
Ze vinden emigratie geen oplossing, omdat we andere landen opzadelen met het "probleem". Ze zijn voor asiel en geboorteperking.
Oud 02-07-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 15:34 :
Ze vinden emigratie geen oplossing, omdat we andere landen opzadelen met het "probleem". Ze zijn voor asiel en geboorteperking.
ahaa
Oud 02-07-2006, 14:37
Relief
Relief is offline
Vreemd dat je daar een partij voor moet oprichten.

Ben het niet mee eens dat we het buitenland zouden opzadelen met de Nederlanders. Dus wanneer begint de verhuizing?
Oud 02-07-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 02-07-2006 @ 15:37 :
Vreemd dat je daar een partij voor moet oprichten.

Ben het niet mee eens dat we het buitenland zouden opzadelen met de Nederlanders. Dus wanneer begint de verhuizing?
ben je er wel blij mee als duitsland even 6 miljoen overbodige duitsers hier dumpt
Oud 02-07-2006, 14:55
Verwijderd
Wie heeft het over verhuizen of eruit zetten? Je moet eerder denken aan het stimuleren van kinderloosheid of hooguit het krijgen van één kind per vrouw. Tegelijkertijd het niet nodeloos rekken van oude levens zodat medische zorgplaatsen weer eerder beschikbaar komen, dat soort dingen. Er worden geen mensen actief uitgeschopt.

Dat had wat mij betreft wel gemogen. Zo kan bijvoorbeeld de helft van de 600.000 inwoners van Rotterdam wel als waardeloos worden gekwalificeerd. Die kunnen beter worden afgemaakt cq. gecastreerd of gesteriliseerd zodat ze niet nog meer waardeloze kinderen op de wereld zetten. Geldt ook voor de rest van de Randstad.
Oud 02-07-2006, 14:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2006 @ 15:55 :
Wie heeft het over verhuizen of eruit zetten? Je moet eerder denken aan het stimuleren van kinderloosheid of hooguit het krijgen van één kind per vrouw. Tegelijkertijd het niet nodeloos rekken van oude levens zodat medische zorgplaatsen weer eerder beschikbaar komen, dat soort dingen. Er worden geen mensen actief uitgeschopt.

Dat had wat mij betreft wel gemogen. Zo kan bijvoorbeeld de helft van de 600.000 inwoners van Rotterdam wel als waardeloos worden gekwalificeerd. Die kunnen beter worden afgemaakt cq. gecastreerd of gesteriliseerd zodat ze niet nog meer waardeloze kinderen op de wereld zetten. Geldt ook voor de rest van de Randstad.
dat geld voor de hele wereld. fokverbod voor domme waardeloze wereldvulling. het stomme is dat alleen domme mensen zich extreem hard voortplanten en daar mag opzich wel een stop op komen al is mensen onvrijwillig steriliseren/castreren niet echt mogelijk

en bejaarden en criminelen afmaken zou ook mensen schelen maar dat is ook niet al te lief
Oud 02-07-2006, 14:59
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:

Daar heb je best wel gelijk in alleen je oplossing is ietsjes radicaal.
Oud 02-07-2006, 17:30
Relief
Relief is offline
Een bruggetje naar een interessante programma:

Stof op NL3. Grappig filosfische programma.

Vorige keer was de stelling: "Waarom vermoordden we alle zwervers niet?".
Oud 02-07-2006, 18:29
mavet
mavet is offline
Citaat:
Wie heeft het over verhuizen of eruit zetten? Je moet eerder denken aan het stimuleren van kinderloosheid of hooguit het krijgen van één kind per vrouw.
Dat werkt ook zo goed in China
Oud 02-07-2006, 21:58
Koen
Koen is offline
GL of SP. Inhoudelijk vind ik GL vaak sterker, maar ik twijfel dit keer toch. Sowieso 1 van deze 2.
Oud 03-07-2006, 00:02
LB06
LB06 is offline
Mijn eerste reactie: D66. Ik ben sterk voorstander van het sociaal liberaal gedachtengoed (Rawls oid), maar godallemachtig die mensen van die partij... En dan die 'speerpunten' over de relatie overheid<->burger (gekozen burgemeester, referenda, etc). Blegh, daar ga je toch geen speerpunt van maken...

Ik zit er ook al een tijdje over te denken om Rutte te stemmen, omdat hij wellicht ook een beetje naar het sociaal-liberaal gedachtengoed neigt. Maar aan de andere kant, als ik zie wat hij op onderwijs heeft gepresteerd...

Wouter Bos sluit ik overigens ook niet uit.

Kortom, ik weet het niet.
Oud 03-07-2006, 12:12
Kapoen
Kapoen is offline
Ik ga denk ik toch weer voor Sp bij gemeente raad heb ik GL en Sp gestemd.
Oud 03-07-2006, 12:54
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
juno schreef op 02-07-2006 @ 11:43 :
de Spaanse Inquisitie, die was pas lomp.
In dezelfde categorie: Stalin was een atheïst.
Oud 03-07-2006, 13:13
juno
juno is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 03-07-2006 @ 13:54 :
In dezelfde categorie: Stalin was een atheïst.
Stalin was een normale krankzinnige despoot, zijn atheisme had daar weinig mee te maken. Hij was joods, overigens, maar dat terzijde.

De Inquisitie daarentegen opereerde uit strikt religieuze overtuiging, zij vervolgde ketters omdat deze een andere variant van het in de ogen van Philips de Tweede Enige Ware Geloof aanhingen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten