![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Bij een een snackbar erachter komen of de kaas in de soufle nou wel of niet vegetarisch is gaat je waarschijnlijk ook niet lukken.
Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 14:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Sowieso is het lastig te spreken over bijproducten omdat wanneer al die andere producten minder worden afgenomen krijgt de bioindustrie het lastig om dat allemaal te vernietigen (kost de industrie geld). Vernietigen kost meer dan het tegen kleine bijbetaling door verkopen aan bedrijven die dan delen in voedsel e.d. verwerken.
||
![]() |
Citaat:
Maar in praktijk is het zo dat sommige vegetariers gelatine innemen en niet-vegetarische kaas. Overigens wordt de 'vegetarier' gekoppeld aan een lacto-ovo-vegetarier vooral. Iemand die dus wel zuivel en ei neemt. Maar als je de definitie neemt dan zou ei en zuivel ook niet kunnen. Maar iedereen bepaald voor zichzelf zijn grens (obstakel beter gezegd).
||
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarbij is het zo dat er best wat kinderen en nieuwbakken pubers vegetariër willen worden na het zien van hun eerste bioindustrie-filmpje. De ouders werken dit meestal tegen met allemaal idiote smoesjes a la 'omgz ijzertekort' of 'omgz we zijn toch omnivoor'. Ergo, ruzie. Nu zullen er denk ik heel wat ouders proberen tot een compromis te komen door hun kinderen te beloven mee te doen aan zo'n V-day. Een simpel rekensommetje: 1 vegetariër, 7 dagen geen vlees. Een gemiddeld gezin bestaande uit 2 ouders en 2,2 kinderen, één dag geen vlees. Zo kom je aan 1*7=7 en (2+2,2)*1=4,2. Dus 7 tegen 4,2. Nog altijd beter dan wat nu vaak gebeurt, dat ouders het hun kinderen gewoon verbieden, waarbij het 7 tegen 0 is. Daarbij, stel dat kind wordt later alsnog vegetariër en het gezin houdt zich aan het V-day gedoe door bijvoorbeeld de macht der gewoonte. Dan krijgen we 7+(4,2-1)=10,2. Wat wederom beter is dan gewoon 7. Los hiervan is V-day ook maar een smerige geldtrekkerij, eigenlijk, voor troep als Valess met z'n gebakken melk. Aan de andere kant eet ik ook gewoon quorn, dus ach. Het is voor de meeste mensen wel lekker makkelijk overstappen, gok ik zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En sommige dingen smaken naar echte vlees of vis. Misschien moet je het eens proberen? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() vooral die valless smaakt heel erg echt...maar eigenijk vind ik alles wel heel echt smaken... Ik vind de V-day wel een heel goed idee! Alleen is vrijdag een beetje een vreemde dag...vrijdag was ook al visdag, konden ze beter maandag ofzo doen |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
overigens eet ik heel weinig vlees, ik vind maaltijden zonder veel makkelijker om te koken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heel simpel gezegd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan ik bijvoorbeeld op karate gaan, übergoed worden, dan naar je toe komen en je nek breken. Recht van het sterkste? En dan ben je zeker ook keihard tegen medicatie, want volgens de natuur zou je gewoon dood moeten gaan als je kanker hebt. Zou jij een chemokuur weigeren? Hetzelfde voor orgaandonorschap. Als je moeder haar nierfunctie spontaan uitvallen en ze heeft met spoed een nierdonor nodig, geef jij dan een nier op of mag ze sterven? De zwaksten gaan toch gewoon dood? Of stel dat je een kind krijgt, maar 't kindje is wel wat weken te vroeg geboren. Zonder zo'n glazen bak overleeft 'ie 't niet, al leeft hij bij de geboorte wel gewoon en heb je al de kans gehad 'm vast te houden. Zeg je dan ook; 'nouja, zet maar bij 't grof vuil jongens, in de natuur had 'ie 't ook niet gered'? Nu we het over kinderen hebben, jouw kinderen mag ik zeker doodschoppen omdat ik sterker ben? En je huisdieren ook gelijk, hm? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik eet zo'n 5 dagen per week vegetarisch en toch maar ong. 1 keer per week een kant-en-klare vleesvervanger, liever gebruik ik kaas (kan ook met niet-dierlijk stremsel) of ei of nootjes of peulvruchten. Of ik laat het gewoon weg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Iedere dag vegan dag ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Alex je bent een held ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het wel een aardig initiatief. Heb het topic doorgelezen net, grappig dat er zoveel mensen zijn die 'struikelen' over die vrijdag (maar dan eten we al vis! uitgaansavond, dus snacken! etc). Volgens mij is het doel van de campagne vooral om mensen bewust te maken dat het verstandig is om minder vlees te eten en dat je best een (paar) dag(en) in de week zonder vlees kunt leven. Maar zo'n campagne moet natuurlijk wel lekker klinken en lopen, en Vday op vrijdag klinkt natuurlijk wel aardig. Anyway, ik eet sowieso geen vlees, alleen af en toe vis, dus voor mij gaat het niet op. Maar ik denk dat mensen wel wat bewuster worden van het feit dat je best zonder vlees kunt, en misschien nieuwsgieriger naar het Vega-aanbod in supermarkten. Ik vind het juist goed dat de campagne ondersteund wordt door simpele vleesvervangers als quorn en Valess, het is lekker laagdrempelig en zo zal het voor veel mensen makkelijker zijn om af en toe de overstap te maken van vlees naar vega dan wanneer ze hun hele eetpatroon in één keer moeten omgooien, als het teveel moeite kost beginnen mensen er sowieso niet aan vermoed ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb mijn hele leven ongeveer alleen aardappelen en groenten gegeten. En ik leef nog steeds ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Nasty Old People (Hanna Sköld, 2009) Verwijderd | 10 | 04-03-2010 20:39 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |