Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 14:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-08-2006 @ 15:08 :
kortzichtig, ontzettend koppig.
De gemiddelde veganist is dat niet, dat scheelt
Oud 14-08-2006, 14:24
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
MTpower schreef op 14-08-2006 @ 15:17 :
De gemiddelde veganist is dat niet, dat scheelt
De hele insteek is juist het tegenovergestelde dunkt me.
Oud 14-08-2006, 14:38
mar87
mar87 is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-08-2006 @ 15:08 :
Op jouw beurt ben je kortzichtig, heb je een slecht inlevings-vermogen en ben je ontzettend koppig.
haha
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 12-08-2006 @ 12:03 :
vind t een beetje onnodig en ook nog ns stom geplanned, want hoeveel mensen halen op vrijdag wel niet iets bij een snackbar oid, om het weekend te ''vieren'' ik ken er zat hoor.

Dus dat is niet slim, en ik denk daarbij ook nog dat er weinig vlees eters zijn die ineens denken, owja goed plan zeg.

Maargoed, zelf eet k al 10 jaar geen vlees, dus ik zou eigenlijk vierkant achter deze actie moeten staan.
dan neem je toch een kaassoufle
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:49
dark princess
dark princess is offline
ik vind het een goed idee

ik ben ook vegetariër, fulltime (dus niet alleen op vrijdag)

ik vraag me alleen wel af of het werkt...want vrijdag is bij de katoholieken toch al dat je geen vlees eet, dus visdag (ben niet katholiek, maar thuis bij een exvriendje waren ze dat wel, vandaar dat ik me zoiets denk te herinneren) en daar doet ook niet iedereen aan mee. Verder is er ook nationale fietsdag, de bedoeling dat iedereen met de fiets naar het werk gaat...ik geloof ook niet dat dat heel erg werkt... maar ik vind het toch een goed idee
Oud 14-08-2006, 14:55
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
milkzhake schreef op 14-08-2006 @ 15:42 :
dan neem je toch een kaassoufle
Kaassoufles zijn niet vegetarisch.
Oud 14-08-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 14-08-2006 @ 15:49 :
ik vraag me alleen wel af of het werkt...want vrijdag is bij de katoholieken toch al dat je geen vlees eet, dus visdag (ben niet katholiek, maar thuis bij een exvriendje waren ze dat wel, vandaar dat ik me zoiets denk te herinneren) en daar doet ook niet iedereen aan mee. Verder is er ook nationale fietsdag, de bedoeling dat iedereen met de fiets naar het werk gaat...ik geloof ook niet dat dat heel erg werkt... maar ik vind het toch een goed idee
volgens mij was het de bedoeling dat katholieken eigenlijk vasten op vrijdag, maar dat ze daaraan voldoen door gewoon geen vlees te eten (vis maken ze schijnbaar een uitzondering voor )
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 22:43
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-08-2006 @ 15:55 :
vertel
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 23:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 15-08-2006 @ 23:43 :
vertel
De kaas is meestal niet-vegetarisch gestremde kaas.
Oud 16-08-2006, 09:04
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 15-08-2006 @ 23:43 :
vertel
In de meeste kaas zit stremsel, dat uit de maag van een kalf komt. Een kalf moet ook dood gaan/zijn voor het winnen van stremsel. Niet echt diervriendelijk/vegetarisch dus.

Bij een een snackbar erachter komen of de kaas in de soufle nou wel of niet vegetarisch is gaat je waarschijnlijk ook niet lukken.

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 11:27
Verwijderd
Toch hebben veel vega's de houding van: de lebmaag is een bijproduct, dus zo erg is het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 11:36
suvórov
suvórov is offline
Net als frikandellen, kroketten, gelatine en leer (al bestaantom dat laatste itt wat veel mensen denken wel een industrie), maar dat gebruikt een (stricte) vegetarier ook niet.
Oud 16-08-2006, 11:44
Verwijderd
Nou, leer wordt óók wel van vleesdieren gehaald. Slechts 0,2 % van de gehele koe wordt weggegooid, de rest wordt verwerkt tot vlees, leer, gelatine, behangselplak en diervoeder. Maar er zullen ongetwijfeld daarnaast ook leerkoeien worden gefokt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 11:46
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
suvórov schreef op 16-08-2006 @ 12:36 :
Net als frikandellen, kroketten, gelatine en leer (al bestaantom dat laatste itt wat veel mensen denken wel een industrie), maar dat gebruikt een (stricte) vegetarier ook niet.
Een veganist gebruikt dat toch niet dan? Vegetariers eten alleen geen vlees, dacht ik.
Oud 16-08-2006, 12:04
Verwijderd
je kunt 'vegetarier' opvatten als 'iemand die geen vlees eet' of als 'iemand die geen dingen eet waarvoor een dier in directe zin dood moest gaan'. De eerste eet wel stremsel en gelatine, de tweede niet. En natuurlijk zijn er ook wel vegetariërs die daarbij geen leer dragen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 12:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2006 @ 12:44 :
Nou, leer wordt óók wel van vleesdieren gehaald. Slechts 0,2 % van de gehele koe wordt weggegooid, de rest wordt verwerkt tot vlees, leer, gelatine, behangselplak en diervoeder. Maar er zullen ongetwijfeld daarnaast ook leerkoeien worden gefokt.
De speciale leren, daar is het leer het grootste product, maar leer is geen bijproduct bij de normale koeien. Zonder het leer zou het allemaal minder of niet winstgevend zijn. Leer is iets van 10 a 20% van de winst behaald op een koe.

Sowieso is het lastig te spreken over bijproducten omdat wanneer al die andere producten minder worden afgenomen krijgt de bioindustrie het lastig om dat allemaal te vernietigen (kost de industrie geld). Vernietigen kost meer dan het tegen kleine bijbetaling door verkopen aan bedrijven die dan delen in voedsel e.d. verwerken.
Oud 16-08-2006, 12:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 16-08-2006 @ 12:46 :
Een veganist gebruikt dat toch niet dan? Vegetariers eten alleen geen vlees, dacht ik.
Een vegetarier is iemand die geen vlees en vis eet. En geen andere producten consumeert waarvoor een dier gestorven is. In theorie is het dus zo dat een vegetarier vanuit die definitie ook geen leer kan dragen, geen gelatine eet en geen kaas met stremsel.
Maar in praktijk is het zo dat sommige vegetariers gelatine innemen en niet-vegetarische kaas.

Overigens wordt de 'vegetarier' gekoppeld aan een lacto-ovo-vegetarier vooral. Iemand die dus wel zuivel en ei neemt. Maar als je de definitie neemt dan zou ei en zuivel ook niet kunnen.

Maar iedereen bepaald voor zichzelf zijn grens (obstakel beter gezegd).
Oud 17-08-2006, 10:19
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
suvórov schreef op 14-08-2006 @ 15:55 :
En daarnaast niet te vreten als je je eerst verheugd hebt op een lekkere vette frikandel.
Oud 17-08-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2006 @ 13:04 :
je kunt 'vegetarier' opvatten als 'iemand die geen vlees eet' of als 'iemand die geen dingen eet waarvoor een dier in directe zin dood moest gaan'. De eerste eet wel stremsel en gelatine, de tweede niet. En natuurlijk zijn er ook wel vegetariërs die daarbij geen leer dragen
een vegetarier vat ik op als iemand die alleen (of voornamelijk iig) plantaardig voedsel nuttigt. verder generaliseren heeft weinig zien, gezien de meeste vegetariers een eigen opvatting hebben over het hoe, wat en waarom.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 13:59
Verwijderd
maar op vrijdag moet je toch al vis eten enzo volgens de kerk....

vind t een nutteloos idee en denk niet dat er veel mensen aan mee gaan doen... ik denk niet dat mensen een raar initiatief nodig hebben om te kunnen beslissen of ze nou wel of geen vegetarisch eten naar binnen willen werken...

en die site is vaag: eet dan gewoon groente op vrijdag en geen vleesvervangers, want je hebt volgens mensen toch geen vlees nodig dus ook geen nepvlees en van sla ga je niet dood in een dag.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 02:07
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 14:59 :
vind t een nutteloos idee en denk niet dat er veel mensen aan mee gaan doen... ik denk niet dat mensen een raar initiatief nodig hebben om te kunnen beslissen of ze nou wel of geen vegetarisch eten naar binnen willen werken...
Ik denk eigenlijk dat er heel wat burgelijke huismoeders tegen hun gezin zeggen: "Ik zag laatst toch zoiets geinigs op tv! Het heet V-day, vegetarisch eten op vrijdag. Laten we dat ook doen, doen we tenminste iets goeds voor de maatschappij! " In het kader van sluimerend schuldgevoel afkopen, trendvolgerij en simpelweg afwisseling.

Daarbij is het zo dat er best wat kinderen en nieuwbakken pubers vegetariër willen worden na het zien van hun eerste bioindustrie-filmpje. De ouders werken dit meestal tegen met allemaal idiote smoesjes a la 'omgz ijzertekort' of 'omgz we zijn toch omnivoor'. Ergo, ruzie. Nu zullen er denk ik heel wat ouders proberen tot een compromis te komen door hun kinderen te beloven mee te doen aan zo'n V-day. Een simpel rekensommetje: 1 vegetariër, 7 dagen geen vlees. Een gemiddeld gezin bestaande uit 2 ouders en 2,2 kinderen, één dag geen vlees. Zo kom je aan 1*7=7 en (2+2,2)*1=4,2. Dus 7 tegen 4,2. Nog altijd beter dan wat nu vaak gebeurt, dat ouders het hun kinderen gewoon verbieden, waarbij het 7 tegen 0 is.
Daarbij, stel dat kind wordt later alsnog vegetariër en het gezin houdt zich aan het V-day gedoe door bijvoorbeeld de macht der gewoonte. Dan krijgen we 7+(4,2-1)=10,2. Wat wederom beter is dan gewoon 7.

Los hiervan is V-day ook maar een smerige geldtrekkerij, eigenlijk, voor troep als Valess met z'n gebakken melk. Aan de andere kant eet ik ook gewoon quorn, dus ach. Het is voor de meeste mensen wel lekker makkelijk overstappen, gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 15:25
Verwijderd
ohja ik was de trendmensen helemaal vergeten, volgens mij word dit serieus best een succes net als frietdagen enzo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 18:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 14:59 :
en die site is vaag: eet dan gewoon groente op vrijdag en geen vleesvervangers, want je hebt volgens mensen toch geen vlees nodig dus ook geen nepvlees en van sla ga je niet dood in een dag.
Kan ook natuurlijk. Alleen men zit vaak in de gewoonte van groente, aardappelen en een stuk vlees. Een vleesvervanger is vooral gericht om dat stuk vlees op het bord te vervangen. Niet vanwege voedingsstoffen ofzo, maar vanwege de gedachte.
Oud 18-08-2006, 18:11
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 18-08-2006 @ 19:09 :
Kan ook natuurlijk. Alleen men zit vaak in de gewoonte van groente, aardappelen en een stuk vlees. Een vleesvervanger is vooral gericht om dat stuk vlees op het bord te vervangen. Niet vanwege voedingsstoffen ofzo, maar vanwege de gedachte.
waar smaakt dat eigenlijk naar, vleesvervanger?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 18:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekjes schreef op 18-08-2006 @ 19:11 :
Uh groenten, tofu (gerookte) en kruiden.

En sommige dingen smaken naar echte vlees of vis.

Misschien moet je het eens proberen?
Oud 18-08-2006, 18:37
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
naar vlees , vind ik...
vooral die valless smaakt heel erg echt...maar eigenijk vind ik alles wel heel echt smaken...

Ik vind de V-day wel een heel goed idee! Alleen is vrijdag een beetje een vreemde dag...vrijdag was ook al visdag, konden ze beter maandag ofzo doen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 19:44
Verwijderd
ok thnx 4 the info
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-08-2006 @ 19:37 :
! Alleen is vrijdag een beetje een vreemde dag...vrijdag was ook al visdag, konden ze beter maandag ofzo doen
ze hebben er wel over nagedacht..

Citaat:
Geen vlees, wel vis
Tot ver in de twintigste eeuw waren alle vrijdagen dagen van volledige Onthouding. De gelovige werd geacht op die dagen geen vlees van de dieren van het land te eten. Als vlees verboden was, en er toch gewoon gewerkt moest worden, hoe dan op krachten te blijven? Het antwoord was eenvoudig: door vis te eten. Vandaar dat Vrijdag voor katholieken lange tijd een Visdag was.

Kerkelijk wetboek
Volgens het meest recente kerkelijk wetboek is de vrijdag nog altijd een dag waarop katholieken zich moeten onthouden van het eten van vlees of van een andere voedselsoort, conform de voorschriften van de bisschoppenconferentie van hun land (CIC, can. 1251).

Vrijdagsonthouding nu
De Nederlandse bisschoppenconferentie schreef in 1989 voor, dat de gelovige aan de plicht tot onthouding op vrijdag kan voldoen door zich in eten en drinken, in roken of in andere genoegens duidelijk te beperken. Vlees hoeft de gelovige dus niet meer perse te laten staan. Het zal daarom nog slechts een kwestie van tijd zijn, eer in de kantines van veel van oorsprong katholieke zieken- en bejaardentehuizen de nog altijd verplicht geachte vis van het vrijdagsmenu verdwijnt...
waarom weten de meeste mensen dit niet?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:03
jet
jet is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-08-2006 @ 13:12 :
Een vleeseter heeft geen principiele redenen
die heb ik eigenlijk wel, het is het recht van de sterkste. in de natuur eten leeuwen toch ook de zwakkere op? nou ik was slim genoeg om die koe te laten doden, klaar. survival of the fittest my friend.

overigens eet ik heel weinig vlees, ik vind maaltijden zonder veel makkelijker om te koken
Oud 18-08-2006, 20:21
MickeyV
MickeyV is offline
You're smarter than that, girl!
Oud 18-08-2006, 20:55
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
jet schreef op 18-08-2006 @ 21:03 :
die heb ik eigenlijk wel, het is het recht van de sterkste. in de natuur eten leeuwen toch ook de zwakkere op? nou ik was slim genoeg om die koe te laten doden, klaar. survival of the fittest my friend.
Moet je slim zijn om een pakje vlees in de supermarkt te halen tegenwoordig?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 21:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-08-2006 @ 19:37 :
[B]naar vlees , vind ik...
vooral die valless smaakt heel erg echt...maar eigenijk vind ik alles wel heel echt smaken...
Ik zou het niet weten. Heb amper vlees in mijn leven gehad. Maar dat valess is natuurlijk ook soortgelijk gekruid als vlees.
Oud 18-08-2006, 21:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
reine claude schreef op 18-08-2006 @ 21:55 :
Moet je slim zijn om een pakje vlees in de supermarkt te halen tegenwoordig?
Nee, je hoeft alleen maar een zombie te zijn.
Oud 18-08-2006, 23:36
Verwijderd
sorry maar als het er toch ligt eet ik het wel op, anders is die arme koe voor niks gestorven
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 04:42
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 19-08-2006 @ 00:36 :
sorry maar als het er toch ligt eet ik het wel op, anders is die arme koe voor niks gestorven
Kwerstie van vraag en aanbod. Als je het niet hoeft wordt het ook niet gemaakt, als het ware. (En dat het dan wel te krijgen is, is dan omdat het geproduceerd wordt voor anderen.)

Heel simpel gezegd.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 05:07
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 18-08-2006 @ 21:03 :
Jij zou het nog geen tien minuten volhouden met, laten we zeggen, een buffel of een wilde stier. Net als praktisch ieder mens. En zelfs een gewone koe zou jou makkelijk aankunnen wanneer jij haar persoonlijk zou besluiten te slachten. Tenzij je het beest natuurlijk van 'n afstandje doodschiet ofzo, maar dat is niet volgens 'de natuur', en dat is waar jouw punt op gebaseerd is.

Verder kan ik bijvoorbeeld op karate gaan, übergoed worden, dan naar je toe komen en je nek breken. Recht van het sterkste?

En dan ben je zeker ook keihard tegen medicatie, want volgens de natuur zou je gewoon dood moeten gaan als je kanker hebt. Zou jij een chemokuur weigeren?

Hetzelfde voor orgaandonorschap. Als je moeder haar nierfunctie spontaan uitvallen en ze heeft met spoed een nierdonor nodig, geef jij dan een nier op of mag ze sterven? De zwaksten gaan toch gewoon dood?

Of stel dat je een kind krijgt, maar 't kindje is wel wat weken te vroeg geboren. Zonder zo'n glazen bak overleeft 'ie 't niet, al leeft hij bij de geboorte wel gewoon en heb je al de kans gehad 'm vast te houden. Zeg je dan ook; 'nouja, zet maar bij 't grof vuil jongens, in de natuur had 'ie 't ook niet gered'?

Nu we het over kinderen hebben, jouw kinderen mag ik zeker doodschoppen omdat ik sterker ben? En je huisdieren ook gelijk, hm?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 10:26
Verwijderd
Citaat:
verschilt per ding he. AH heeft veel burgers met verschillende groenten enzo erin (bv. pesto-zongedroogde tomaat of kikkererwten-kokos) die smaken naar die ingrediënten. Groentenburgers smaken naar groenten (duh) (meestal zijn wortel en doperwt vrij overheersend). Tofu smaakt gewoon naar tofu, en vooral heel erg naar de kruiden en specerijen die je erop doet. Quorn smaakt ook naar wat je erop doet (behalve quornworstjes, die smaken alleen maar heel erg vies, vind ik). Valess smaakt zout en kaas-achtig (maar is erg droog). De meeste andere vleesvervangers smaken ook vooral naar de kruiden en specerijen die erin zitten; ik vind dingen van Tivall een stuk smaakvoller dan dingen van Vivera.
Maar ik eet zo'n 5 dagen per week vegetarisch en toch maar ong. 1 keer per week een kant-en-klare vleesvervanger, liever gebruik ik kaas (kan ook met niet-dierlijk stremsel) of ei of nootjes of peulvruchten. Of ik laat het gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-08-2006 @ 11:26 :
verschilt per ding he. AH heeft veel burgers met verschillende groenten enzo erin (bv. pesto-zongedroogde tomaat of kikkererwten-kokos) die smaken naar die ingrediënten. Groentenburgers smaken naar groenten (duh) (meestal zijn wortel en doperwt vrij overheersend). Tofu smaakt gewoon naar tofu, en vooral heel erg naar de kruiden en specerijen die je erop doet. Quorn smaakt ook naar wat je erop doet (behalve quornworstjes, die smaken alleen maar heel erg vies, vind ik). Valess smaakt zout en kaas-achtig (maar is erg droog). De meeste andere vleesvervangers smaken ook vooral naar de kruiden en specerijen die erin zitten; ik vind dingen van Tivall een stuk smaakvoller dan dingen van Vivera.
Maar ik eet zo'n 5 dagen per week vegetarisch en toch maar ong. 1 keer per week een kant-en-klare vleesvervanger, liever gebruik ik kaas (kan ook met niet-dierlijk stremsel) of ei of nootjes of peulvruchten. Of ik laat het gewoon weg.
Ik moet elke dag een vleesvervanger van mijn ouders....een enkele keer word het vervangen door kaas, maar anders altijd een vleesvervanger!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:11
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 19-08-2006 @ 12:07 :
Ik moet elke dag een vleesvervanger van mijn ouders....een enkele keer word het vervangen door kaas, maar anders altijd een vleesvervanger!
Ja, als je voor een heel gezin kookt is het natuurlijk makkelijker om de vegetariër gewoon een vegaburger te geven dan om voor diegene een heel apart gerecht te gaan koken he . Dus dat begrijp ik wel van je ouders. Bovendien heb jij al moeite met voldoende eten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 12:28
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 19-08-2006 @ 12:07 :
Duw haar een keer een recept onder haar neus. Een kleurrijkere maaltijd dan vleesvervangers met aardappels en groente is echt niet moeilijk.
Oud 19-08-2006, 16:45
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-08-2006 @ 16:44 :
Daar zal het wel een initiatief van zijn.
Dus is het net zo slecht.
Iedere dag vegan dag
Oud 19-08-2006, 16:54
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
mar87 schreef op 14-08-2006 @ 14:05 :
Op een gemiddeld melkveebedrijf worden de beesten goed behandeld.

Meer woorden ga ik er ook niet aan vuil maken want mensen als jij vinden toch alles slecht en zielig en bla bla bla bla blaaaaaaaatt
Kind toch

Alex je bent een held
Oud 19-08-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2006 @ 06:07 :
Tenzij je het beest natuurlijk van 'n afstandje doodschiet ofzo, maar dat is niet volgens 'de natuur'
hoezo? staat de mens 'boven' de natuur dan? volgens wie?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 17:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-08-2006 @ 12:11 :
Ja, als je voor een heel gezin kookt is het natuurlijk makkelijker om de vegetariër gewoon een vegaburger te geven dan om voor diegene een heel apart gerecht te gaan koken he . Dus dat begrijp ik wel van je ouders. Bovendien heb jij al moeite met voldoende eten.
Je kan toch ook gewoon een burger weglaten.. hou je alleen de aardappelen en groenten over Ook lekker
Oud 20-08-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 19-08-2006 @ 18:37 :
hoezo? staat de mens 'boven' de natuur dan? volgens wie?
Dat zeg ik niet, ik zeg dat geweren niet aan bomen groeien.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 10:43
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
TechXP schreef op 19-08-2006 @ 18:58 :
Je kan toch ook gewoon een burger weglaten.. hou je alleen de aardappelen en groenten over Ook lekker
Maar wel een onvolledige maaltijd en dat kan voor mensen zonder eetstoornis een keertje geen kwaad maar anders wel.

Ik vind het wel een aardig initiatief. Heb het topic doorgelezen net, grappig dat er zoveel mensen zijn die 'struikelen' over die vrijdag (maar dan eten we al vis! uitgaansavond, dus snacken! etc). Volgens mij is het doel van de campagne vooral om mensen bewust te maken dat het verstandig is om minder vlees te eten en dat je best een (paar) dag(en) in de week zonder vlees kunt leven. Maar zo'n campagne moet natuurlijk wel lekker klinken en lopen, en Vday op vrijdag klinkt natuurlijk wel aardig.

Anyway, ik eet sowieso geen vlees, alleen af en toe vis, dus voor mij gaat het niet op. Maar ik denk dat mensen wel wat bewuster worden van het feit dat je best zonder vlees kunt, en misschien nieuwsgieriger naar het Vega-aanbod in supermarkten. Ik vind het juist goed dat de campagne ondersteund wordt door simpele vleesvervangers als quorn en Valess, het is lekker laagdrempelig en zo zal het voor veel mensen makkelijker zijn om af en toe de overstap te maken van vlees naar vega dan wanneer ze hun hele eetpatroon in één keer moeten omgooien, als het teveel moeite kost beginnen mensen er sowieso niet aan vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:08
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-08-2006 @ 11:43 :
Maar wel een onvolledige maaltijd en dat kan voor mensen zonder eetstoornis een keertje geen kwaad maar anders wel.
Ligt er ook maar net aan welke groenten je gebruikt, een handje noten is ook snel gehaald.
Oud 20-08-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 20-08-2006 @ 10:02 :
Dat zeg ik niet, ik zeg dat geweren niet aan bomen groeien.
dus gereedschap maken is niet natuurlijk? omdat wij stoffen uit de buitenwereld verwerken tot voor ons nuttige dingen (wat elk levend organisme ook doet, overigens), zijn we opeens 'niet natuurlijik'?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:20
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 20-08-2006 @ 12:08 :
Ligt er ook maar net aan welke groenten je gebruikt, een handje noten is ook snel gehaald.
Het ging er toch om dat ze het niet met iets anders mocht vervangen? Kaas zit er ook snel doorheen of bij, maar dat mocht niet, en gewoon weglaten van iets vervangends is dus niet altijd een optie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-08-2006 @ 11:43 :
[B]Maar wel een onvolledige maaltijd en dat kan voor mensen zonder eetstoornis een keertje geen kwaad maar anders wel.
Nee hoor. Het ligt eraan wat je de rest van de dag eet
Ik heb mijn hele leven ongeveer alleen aardappelen en groenten gegeten. En ik leef nog steeds
Reageren

Regels voor berichten