![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik denk dat het geval is, is dat deze boom in een steenkoollaag staat en dat daar omheen sedimentaire afzettingen hebben plaatsgevonden. Een andere mogelijkheid is dat een boom in een moeras of meer is gevallen. Door een zeer zuurstofarme omgeving wordt voorkomen dat de boom gaat rotten en kan zich meer plantenmateriaal eromheen ophopen. Geef dit proces een tijdje met de nodige druk en je krijgt op den duur steenkool. Je claim is verder te vaag om precies te kunnen vertellen wat er aan de hand is. Daarnaast: ik wacht nog steeds op je verklaring voor zoutlagen tussen andere lagen in!
||||
Citaat:
Vooral het deel van het onderzoek waarin ze elke rationele verklaring uitsluiten en de zandlagen dateren op maximaal 6 millennia oud zou ik erg interessant vinden. Laat maar zien. ![]() Citaat:
Geologisch gezien klopt het als een bus. Citaat:
Denk aan aardverschuivingen, overstromingen, etc. Edit: on second thought zal ik gewoon de weerlegging citeren die ik vond op exact dezelfde site. Als je hen citeerd, verzwijg dan geen essentiële zaken PC Nerd, dat is wel zo handig voor het debat. "Dit verschijnsel wordt aangeduid als 'polystrate' fossielen, organische overblijfselen die zich door meer dan één aardlaag uitstrekken. In tegenstelling tot wat creationisten willen doen geloven zijn polystrate bomen of andere fossielen nooit een probleem voor de geologie geweest, er valt immers een simpele verklaring voor te vinden en wel de volgende: De desbetreffende bomen worden steevast gevonden in sedimentaire afzettingen, dus ze stonden langs rivieren. Nou zijn rivieren plaatsen waar door de voortdurende eroderende werking van het water stenen worden afgesleten en elders weer als riviersediment worden opgehoopt. In zo'n situatie hebben de fossiele bomen dus gestaan, terwijl de rivierafzettingen zich ophoopten in laagjes groeiden de bomen door zodat al snel het onderste deel van hun stam metersdiep in de grond stak. Het bewijs hiervoor is dat in veel gevallen de wortels zich hebben uitgestrekt tussen de verschillende lagen door. Vooral dat laatste wijst op alles behalve een plotselinge vorming van de verschillende aardlagen, zoals de creationisten zich met hun zondvloedgeologie voorstellen." http://nadarwin.nl/CFB/bomen.html Tweede artikel, van talkorigins, met bijbehorende literatuurverwijzingen. http://www.talkorigins.org/faqs/polystrate/trees.html
Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 22:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo is het ook met de creationisten hier: zo af en toe komt er weer een met een hele vlaag 'argumenten', om vervolgens weer tijden niet te reageren. Een tijd later begint het weer opnieuw.
||
Citaat:
Wellicht doordat ze hier zitten, loopt het wetenschapsforum hier niet echt storm, maargoed, als ik me baseer op deze theorie kan dit zomaar weer veranderen ![]()
|
[QUOTE]vichog schreef op 11-10-2006 @ 17:30 :
zou dat niet komen doordat er zich atheisten/agnosten e.d. zich op het religie forum bevinden? Wellicht doordat ze hier zitten, loopt het wetenschapsforum hier niet echt storm, maargoed, als ik me baseer op deze theorie kan dit zomaar weer veranderen ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heeft god ons gemaakt of wij hem? Blues | 100 | 01-01-2005 04:49 | |