![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Die Hard 2: Die Harder (1990)
Derde viewing. Oké, dat is misschien niet helemáál de officiële titel, maar geef toe: het bekt lekker. Meer explosies, meer geweld, meer actie, meer onwaarschijnlijkheden en meer Bruce Willis in het tweede deel van de trilogie (en binnenkort, helaas, het kwartet). Ik houd normaal gesproken niet van ‘echte’ actiefilms, maar ik heb een zwak voor de eerste twee Die Hard’s. De derde had achterwege gelaten mogen worden en de vierde die in de maak is, meer dan tien jaar na beëindiging van de trilogie, en met Justin Timberlake en Linsay Lohan in een poging het concept op te pimpen naar de eenentwintigste eeuw en in de hoop een dom puberpubliek aan te spreken, kan nu al naar de prullenbak verwezen worden. Maar ik houd gewoonweg van Die Hard 2. Wie maalt er nu om dat de gebeurtenissen in de film ‘in het echie’ in een vreselijke ramp zouden zijn uitgemond? En een kniesoor die er op let dat Bruce Willis onmogelijke stunts uithaalt. Daar gaat de film nou juist over! De slimheid van het verhaal, en dat van de eerste Die Hard (en de reden waarom ik deel 3 verfoei) liggen in de beperkingen die John McLane krijgt opgelegd. Wederom is er de beperkte ruimte waarin de actie zich af kan spelen (zij het iets ruimer dan deel 1), de incompetente leidinggevenden die hem tegenwerken en zijn vrouw Holly die in gevaar is (plus enkele cameos van bekenden uit deel 1). (Dit is ook alles wat er mist aan deel 3.) Ondanks dit alles wordt dit geen herhaling van deel 1, maar zijn er genoeg nieuwigheden om te blijven boeien. Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Anyway, The Cook, The Thief, His Wife And Her Lover - Eindelijk gezien, en hij was vrij geweldig. Vooral visueel gezien, waardoor ik me werkelijk geen moment verveeld heb. Aanrader. ![]() The Rocky Horror Picture Show - Was weer leuk en vermakelijk, zoals altijd. Ik zou wel eens zo'n show bij willen wonen.
||
Citaat:
![]() ![]() OT: the world's fastest Indian. Anthony Hopkins blijft goed ![]()
|
[QUOTE]N00dles schreef op 10-10-2006 @ 15:43 :
[B]Gothika Dat is inderdaad wel de slechtste film ooit, het is wel duidelijk op wat voor publiek ze mikten ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]Broeder schreef op 10-10-2006 @ 16:46 :
[B] Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sowieso zie ik het punt niet van, na zoveel jaar, aan een trilogie nog een vierde deel toe te voegen. Bruce Willis heeft het niet nodig, dus ik vraag me af waarom hij ermee instemde? Wedden dat het nieuwe deel nog veel verder van het originele Die Hard-concept afstaat dan deel 3 (With a vengeance)? Het wordt gewoon een zoveelste actiefilm met Willis, alleen zal hij hierin weer 'John McLane' heten. Wedden? |
![]() |
||
Citaat:
The hunt for Red October (1990) ‘Red October’ is als titel leuk gevonden. ‘Rode Oktober’ is de naam van een Sovjet schip en refereert aan de Sovjet-revolutie in Oktober 1917, met ‘rood’ als verwijzing naar de sovjetleer. Daar eindigen de aardigheidjes. Het kan aan mij liggen -ik was niet echt in de stemming om een film te kijken- maar ik vond ‘m wat saaitjes. Sommige punten waren ronduit hinderlijk. Sean Connery (goede acteur!) speelt een Russische commandant. Hij spreekt in het begin van de film Russisch— met een zwaar Schots accent. Oké, nog te vergeven, maar na tien minuten spreekt iedereen op de onderzeeër Engels, terwijl ze zojuist nog Russisch spraken. Nu heb ik al de neiging de tv uit te zetten. Een vergelijkbare film over het conflict tussen de VS en de Sovjet-Unie, waarin het ook niet tot directe confrontatie komt, is Thirteen days. Die vond ik wel onderhoudend. Maar deze film dus duidelijk niet. Nogmaals, misschien lag het aan mijn stemming, maar ik vond het erg saai allemaal en vroeg me af wanneer het interessant ging worden. Na anderhalf uur zette ik ‘m af. Score: 2/5 |
![]() |
|
We deden de James Wan-double.
Saw en Saw II, en daarna, ook leuk maar lang niet even goed:See No Evil. Saw (met name deel één) is echt fabuleus zo goed. Ik kan helemáál niet tegen scary movies, maar deze is gewoon zo intrigerend dat ik constant heb zitten kijken.
||
Citaat:
Door zulke dingen hoeft het voor mij eigenlijk al niet meer. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het was een filmische truc om de vaart in de film te houden, en nog steeds kun je je afvragen of dat het realistisch maakt, maar het werkte toen wel. Full Metal Jacket Opnieuw gekeken omdat ie toch op tv kwam. Ik vind het eerste deel -in het bootcamp- veruit het beste deel. Mooie acteerprestaties van Lee Ermey en Vincent d'Onofrio en prachtige 'slotscène'. Daarna slaat de hele film om naar oorlogshandelingen in Vietnam, en daarmee begint een aanzienlijk zwakker tweede deel. Eerst was mijn beoordeling een 9/10, nu afgezwakt naar een 8/10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Face/Off (1997) Tweede viewing. Kijk, dít is nou een spannende film! Het berust op een interessant gegeven: wat als je van gezicht zou kunnen ruilen met iemand anders? Deze film beantwoordt die vraag. Terwijl crimineel Castor Troy in een coma ligt, neemt rechercher Sean Archer (John Travolta) zijn gezicht over— en dan letterlijk! Archer gaat de gevangenis in om aan informatie te komen -over een op hande zijnde aanslag- van Tory’s broer. Alleen enkele getrouwen en de chirurg weten hiervan. Helaas komt Troy iets te vroeg bij en neemt het achtergebleven gezicht van Archer aan, vermoordt degenen die iets van de identiteitsruil weten en neemt Archer’s plaats in. De echte Archer lijkt gedoemd de rest van zijn leven in de gevangenis door te brengen. Ik vind dat een boeiend uitgangspunt, dat heel erg tot de verbeelding spreekt. Het fenomeen wordt plausibel gemaakt door een uitgebreide uitleg van de chirurg en de reacties van verschillende personen als Troy voortijdig ontwaakt- zonder gezicht!
Spoiler
Er zit veel actie in de film, maar ook veel moment die spannend zijn zonder dat er veel te doen is. Met John Travolta en Nicholas Cage heb je een paar top-acteurs in huis die zich helemaal uitleven in hun rol en met zichtbaar enthousiasme aan het werk zijn. Dat maakt het des te leuker. Score: 4/5 Laatst gewijzigd op 12-10-2006 om 19:46. |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik wel positief over een hoop Nederlandse films hoor,heb er weinig op tegen en heb er aardig wat gezien,maar ja ,vaak is het toch net niet in mijn beleving. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nou.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond Jack een beetje rare bekken trekken eigenlijk, bij dat gesprek. Tussentitels zijn niets nieuws en het acteerwerk is (op Danny na) niet subliem. Shelley Duvall ![]() Wat maakt deze film dan zo supergeweldig? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|