|
|
Bekijk resultaten poll: Wie zie je nu het liefst als premier? | |||
Balkenende |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 45.98% |
Bos |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 54.02% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In Nederland stijgt het aantal voedselbanken. Ik geloof dat hun publiek uit vier doelgroepen bestaat: mensen die niet weten dat ze eigenlijk best rond kunnen komen (beroep op bijzondere bijstand), mensen die een gat in hun hand hebben, profiteurs en mensen die buiten elke boot vallen. Die laatste groep heeft de voedselbank dus echt nodig, maar onlangs heeft het ministerie van sociale zaken onderzocht dat er maar 4% van het totale aantal cliënten tot deze groep mag worden gerekend. Hoezo echte armoede? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil niet direct op de persoon springen, maar hopelijk begrijp je wel dat het raar is om iemand kortzichtig en aso te noemen, terwijl je de bewering die die mensen torpederen niet eens hebt onderbouwt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ken ook families die zo diep in de schulden zitten dat ze inderdaad naar de voedselbank moeten. Natuurlijk is het hun eigen schuld, ze hebben een verkeerd bestedingspatroon gehad en daar plukken ze nu de wrange vruchten van. Maar er is ook niemand die hen geleerd heeft hoe dat bestedingspatroon wel goed komt. Ze zijn niet erg genoeg voor schuldhulpverlening en vallen tussen de wal en het schip. Ik geloof niet dat je doorhebt hoeveel die mensen zich schamen omdat ze naar een voedselbank moeten. Maar ja, dat kan je wel verwachten bij Zalmaanhangers. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geloof dat de Zalmers onder ons de voedselbank zien als een soort van gratis McDonalds drive-through? Wat ze voor het gemak even vergeten is dat je niet zomaar binnenloopt en twee minuten later weer naar buiten loopt met een doos vol boodschappen.. je moet wel degelijk aan kunnen tonen dat je de hulp nodig hebt, en er wordt ook gekeken hoe je zo snel mogelijk weer van die hulp af kan komen en op eigen kracht verder kan gaan.. bij de meeste voedselbanken is het ook zo dat je alleen in aanmerking komt na doorverwezen te zijn door een hulpverlener of sociaal werker.
Kijk voor meer info over de voorwaarden eens op de site van de voedselbank Amsterdam bijvoorbeeld. Voedselbank Amsterdam En op de website van de Voedselbank Limburg staat een mooi stukje dat jullie belachelijke vooroordelen aanpakt. Voedselbank Limburg En al die claims over het onderzoek van het ministerie van SZW dat zou aantonen dat het grootste deel van de mensen die gebruik maken van de diensten van de voedselbank de hulp eigenlijk niet nodig hebben slaan ook al nergens op. Heb je het onderzoek Uberhaupt wel gelezen oordat je ermee aan het schermen bent gegaan? Hier is het rapport in PDF formaat. Lees het eerst eens zou ik zeggen voordat je onnozele dingen gaat roepen. laat mij maar eens zien met voorbeelden uit het raport zelf hoe je aan die 4% komt, erbij rekening houdend met de voorwaarden om Uberhaupt in aanmerking te komen voor voedselhulp natuurlijk ![]() PDF Bestand: Klantenanalyse Voedselbanken uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van SZW
|||||
Citaat:
Citaat:
Precies wat ik al zei... Citaat:
Precies wat ik al zei... Citaat:
Met schuldhulverlening moet je overigens spaarzaam omspringen. Behalve een schuldenaar is er namelijk ook een schuldeiser. Als je de WSNP open gooit en iedereen die eerst de bloemetjes buiten zet daarmee even een schone lei bezorgd, dan ontstaan er miljarden aan schade bij al hun schuldeisers. Daarom gebeurd het nog wel eens dat bewindvoerders de schone lei bij de WSNP tegen houden of desnoods jaren uitstellen. Het is een afweging van meerdere belangen, niet slechts het helpen van een schuldenaar. Dit is iets waar je echt niet aan voorbij moet gaan. Natuurlijk komen mensen in de shit te zitten, maar je was toch niet serieus van plan om puur omdat dat gebeurd maar even het hele economische stelsel binnenstebuiten te keren? Maar tenzij het echt volledig buiten iemands schuld om gebeurd (ik heb iemand gezien die met tonnen schuld over bleef omdat haar partner buiten haar om over de kop was gegaan) moet je iemand er wel degelijk op afrekenen. Enerzijds omdat uitgaven schuld maken, simpel als dat, anderzijds omdat er zonder 'boetedoening' in de vorm van weinig te besteden hebben ook niets verbeterd. Degene die ik noemde, die genaait werd door haar partner, heeft haar schulden afbetaald zonder hulp. Tegenwoordig springt ze nog steeds uit haar vel als er iemand beweerd dat er armoede is in Nederland en dat de overheid daar veel meer aan zou doen. Ik ben toch echt geneigd om daarin mee te gaan. Mensen zijn voor zichzelf verantwoordelijk.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Heeft nooit iemand ontkend. Citaat:
Ook dat ontkent niemand. Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik had al uitgelegd waarom je niet zomaar elke niet-communistische oplossing als inhumaan af kan doen. Citaat:
En om dat op het topic te betrekken: dat is dus de reden waarom 'er gaan mensen naar de voedselbank' geen op zichzelf staande reden is om maar een extreme egalisering van de inkomensverdeling erdoor te drukken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Communistisch? ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens is de SP erg slecht in het bijhouden van verkiezingen. Met de gemeenteraadsverkiezingen hoorde je niets over de Grote Markt of welk bejaardenhuis dan ook, maar alleen over hoe Balkenende uit zijn zadel kon worden gewipt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-09-2006 om 16:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Aan de andere kant zal je het toch met me eens moeten zijn dat als het om media aandacht en politiek gaat er buitensporig veel tijd wordt besteed aan probleemgevallen van buitenaf, terwijl wittenboordencriminaliteit en gesjoemel met EU fondsen bijvoorbeeld nauwelijks aandacht krijgen.. (tenzij er natuurlijk een sappig schandaal-verhaal van te maken is)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je dan wijken ziet in grote en minder grote steden waar Marokkaanse 'straatbendes' (gek genoeg hoor je veel minder over Turkse probleemgroepen) de buurt terroriseren, heb ik ook wel eens de neiging mijn zeer liefdevolle neigingen los te laten. Preventie ok, maar wat repressie mag ook wel. De boodschap moet duidelijk zijn: dat we dat soort asociaal en onaangepast gedrag niet in Nederland tolereren. Niet omdat ze van Marokkaanse afkomst zijn, maar júist omdat het ook Nerderlands zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Intussen zijn er al tv-programma's waarin asociale gezinnen bij elkaar worden geplant en wie het langst de anderen kan verdragen, de winnaar wordt van de een of andere geldprijs. En op Talpa zijn er plannen (geweest?) voor 'De gouden kooi', waarin mensen elkaar weg moeten pesten. Wederom populair bij de mensen die de Marokkanen weg willen hebben. Ik kan zoiets niet verklaren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een pauper familie in een achterbuurt die eens in de zoveeltijd de woning van de pauper familie aan de overkant van de straat in de hens steekt, of een plekje in een verstandelijke gehandicapten instelling waar ze volgens huidige maatstaven eigenlijk thuishoren? Je moet de entertainment waarde niet onderschatten in het geheel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinet-Balkenende IV gevallen Joostje | 67 | 06-03-2010 13:38 | |
De kabinetsformatie PGWR | 500 | 09-01-2007 18:51 | |
"Kabinet Balkenende 2 is niet meer te redden" THC1 | 69 | 29-06-2005 10:00 | |
100 dagen Balkenende; 58% vd NLers heeft weinig tot geen vertrouwen Atje85 | 138 | 26-08-2003 18:08 | |
CDA + PVDA of CDA + VVD + derde partij? Hoipiepeloi | 165 | 29-01-2003 13:32 | |
Links opnieuw winnaar van lijsttrekkersdebat 21 jan! naam onbekend | 52 | 22-01-2003 17:08 |