Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 03:12
Verwijderd
Dat Mark foute zinnetjes gebruikt is tot daar aan toe, maar dat ie Snatch slechts een 3 geeft getuigt van gebrek aan smaak
Advertentie
Oud 17-11-2006, 05:20
DanielC
DanielC is offline
Nou, nou. Veel meer is het ook niet waard hoor, N00dles. Niet overdrijven.

Oh, en ik heb Laura bekeken. En daar had ik erg veel plezier in.

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 05:24.
Oud 17-11-2006, 10:42
Verwijderd
Ik vond m net zo leuk als Lock, Stock.
Oud 17-11-2006, 12:56
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Children of men.

Gegeven kon me erg boeien, net als manier van filmen, sfeer en die take van volgens mij wel meer dan 15 min

Jammer dat het gegeven van een maatschapij in chaos niet genoeg is uitgewerkt naar mijn mening, samen met de toch wat zwakker verhaal lijn toch geen top film. Wel genoten maar had een hoop meer kunnen zijn
Oud 17-11-2006, 13:05
Verwijderd
Chasing Amy

Erg leuke rol van Jason Lee. Hier en daar droge humor, maar helaas ook vaak sentimenteel, en met Ben Affleck aan het roer is dat alleen maar lachwekkend.

6/10
Oud 17-11-2006, 13:15
Blubje
Blubje is offline
Scary Movie

Ik kan er gewoon om blijven lachen. Iedere keer ontdek ik ook weer nieuwe verwijzingen naar films, series of boeken (zo ontdekte ik ineens de verwijzing naar t boek The Devil Wears Prada. Was me nooit eerder opgevallen)
En hij is echt zoveel keer beter dan alle delen die volgden.
ja, ik heb me weer vermaakt.
Oud 17-11-2006, 13:25
Menahem
Menahem is offline
Kruisttoch in spijkerbroek (of Crusade in Jeans, aangezien het de engelse versie was).

Tja, ik vond het echt een Nederland-2-zondagmiddag-film.
Duidelijk gebruik van special effects, sommige acteurs hadden een vreselijk engels accent.
Ik blijf vinden dat het verhaal vol met dingen zit die niet worden opgelost/besproken.

Tenenkrommend vond ik hem net niet, en de muziek was wel ok.

5/10
Oud 17-11-2006, 13:42
Cesar
Cesar is offline
Cannibal Holocaust

Best wel een kutfilm Die dierenscenes waren niet echt cool

Serpico

Mooi Pacino speelt goed
Oud 17-11-2006, 16:05
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Volver

Goed verhaal, goed gefilmd, goed geacteerd.
Oud 17-11-2006, 20:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-11-2006 @ 04:12 :
Dat Mark foute zinnetjes gebruikt is tot daar aan toe, maar dat ie Snatch slechts een 3 geeft getuigt van gebrek aan smaak
3 op 5 hè.

En blijkbaar moet ik nog veel oefenen voordat ik recensent wordt.

Back to the future (1985)

Ik-weet-niet-hoeveelste viewing (Eerste keer op dvd)

Hoe vaak ik deze film al heb gezien, zou ik niet kunnen zeggen. Keer op keer blijft-ie me boeien. Wat vooral aanstekelijk is, is het enthousiaste acteerwerk van Michael J. Fox en Christopher Lloyd. Het is duidelijk te zien dat ze plezier hebben in hun rol. Dat maakt het erg prettig om de film steeds weer opnieuw te zien.

Ze zitten ook goed in hun rol. Lloyd is de perfecte verwarde professor en Fox is de ideale jaren ’80-tiener. Crispin Glover doet een geweldige sullige vader van Marty (Fox), die meer dan 30 jaar ouder is dan hijzelf. Lea Thompson speelt een moeder die ook 30 jaar ouder is dan zijzelf. En ze zijn nog overtuigend ook.

De jaren ’50 zijn leuk en met veel oog voor detail aangekleed. Of de fifties er werkelijk zo uit hebben gezien weet ik niet, maar ik vind het erg lijken op de ‘Happy Days’-versie en dat is leuk genoeg. Er zijn veel grappige scènes, met de performance van Michael die ‘Johnny B. Goode’ speelt, als hoogtepunt.

Als je héél lang doordenkt, zullen er vast wel (kleine) plotgaatjes zijn wat betreft het tijdreizen, maar over het algemeen zit dat doortimmerd in elkaar. Respect.

Score: 4/5

Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 20:08.
Oud 17-11-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-11-2006 @ 21:05 :
3 op 5 hè.

Ja, ik zag het. Vind het nog laag, een mager 6-je.
Oud 18-11-2006, 01:22
BendeBen
BendeBen is offline
The Royal Tenenbaums

hm wel aardig, maar wtf? een comedy? al die verhalen, al die acteurs maar ik vond m totaal niet grappig.. vreemd, ik zie van bijna alles wel de humor in en lach vaak veel te hard om de meest kleine dingen maar dat was wel echt minimaal in deze film..
Oud 18-11-2006, 07:26
DanielC
DanielC is offline
All About Eve :worship: Bete Davis <3 <3, Anne Baxter, Celeste Holm en een jonge Marylin. <3<3<3<3
Oud 18-11-2006, 10:40
Uice
Uice is offline
Naar De Nacht van de Wansmaak geweest. Geweldig. Hoogtepunten waren het voorlichtingsfilmpje All Women Have Periods (<3) en de King Kong rip-off APE.
Oud 18-11-2006, 12:21
Verwijderd
Oja, de Nacht vd Wansmaak, zou ik ook nog naar toe willen...
Oud 18-11-2006, 12:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-11-2006 @ 12:21 :
Oja, de Nacht vd Wansmaak, zou ik ook nog naar toe willen...
Nacht Van De Wansmaak
Zaterdag 25 november vanaf 22.30 uur

Volgende week in Enschede, kom maar hierheen
Oud 18-11-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 18-11-2006 @ 13:26 :
Nacht Van De Wansmaak
Zaterdag 25 november vanaf 22.30 uur

Volgende week in Enschede, kom maar hierheen
Haha, tof Is er bij jullie animo voor?
Oud 18-11-2006, 15:14
niña
niña is offline
Click.

Jammer van the happy end en ach.. eenvoudig vermaak.
Oud 18-11-2006, 15:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-11-2006 @ 12:29 :
Haha, tof Is er bij jullie animo voor?
Ja hoor (Vriendje en ik ook wel iig, wie weet wie er nog meer mee willen!)
Oud 18-11-2006, 19:36
Verwijderd
X-Men 3 (2006)

Beeld en geluid zijn fantastisch. Verhaal is zwaar bagger.
5/10
Oud 18-11-2006, 20:38
Floris_22
Floris_22 is offline
True Grit

Zoals je van John Wayne mag verwachten.
De vrouwelijke hoofdrol is godsgruwelijk irritant, maar ik heb zo het vermoeden dat het ook de bedoeling was.

The Man Who Haunted Himself

Er zitten wat gaatjes in het plot, maar de acteerprestaties van Roger Moore zijn uitmuntend.
Je voelt als het ware de spanning doordat hij zijn rol zo goed neerzet. Daar is deze film vooral afhankelijk van.
Oud 18-11-2006, 21:58
niña
niña is offline
Superman Returns

Meh, bah, ik houd gewoon niet van Superman. Vond Spacey ook niet zo bijzonder.
Oud 19-11-2006, 08:51
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Nachtrit

Gaaaaaaaaaaaaap
Oud 19-11-2006, 14:48
Stevill
Stevill is offline
Saw 3, te slecht voor woorden.
Oud 19-11-2006, 15:47
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-11-2006 @ 15:48 :
Saw 3, te slecht voor woorden.

Absoluut. Deze krijgt echt een 2 voor de moeite. Wat een slappe handel zeg. Als je een film gaat kijken voor de shock-stukken wil je ook shock-stukken zien, en niet een één of ander familie-drama en een oude zeurende vent.
Oud 19-11-2006, 16:00
Tiño
Tiño is offline
Kruistoch in sprijkerbroek.

Ik heb er een erg dubbel gevoel aan over gehouden, het beeld dat ik had van het boek dat ik 25x heb gelezen is onveranderd denk ik. Maar de film heeft mij er wel een andere kijk op gegeven ofzo.Maargoed, helemaal niet slecht, alleen er zijn wel een aantasl cruciale dingen weggelaten en vervangen.
Oud 19-11-2006, 16:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Apocalypse Now Redux.

Ik vond er geen hol aan eerlijk gezegd.
Oud 19-11-2006, 17:45
Uice
Uice is offline
Saw

Wel aardig, maar viel een beetje tegen. Soms wat vervelend (MTV) gefilmd, en Adam's teksten en sarcastische opmerking waren behoorlijk waardeloos. Slecht geacteerd ook. En Jigsaw had niet zo'n debiele stem moeten hebben. En weg met die overbodige, uitleggerige flashbacks. En ik had meer willen zien van de gruwelijkheden, niet uit sensatiezucht, maar omdat het dan gewoon harder aankomt.

Nog een paar dingen die veel beter anders hadden gekund:

Spoiler
Oud 19-11-2006, 22:01
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-11-2006 @ 17:37 :
Apocalypse Now Redux.

Mee eens.

Octopussy

Een van de meest vermakelijke Bond films.
Oud 19-11-2006, 22:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Back to the Future- Part II (1989)

Zoveelste viewing (Eerste keer op dvd)

Vervolg dat net zo goed is als zijn voorganger. Wat echt leuk en origineel is, is dat je veel scènes uit de eerste film terugziet, maar nu vanuit een ander perspectief. Er lopen nu immers twee Marty’s en twee Doc’s rond in 1955, die elkaar zijdelings tegen het lijf lopen. Daar maken ze gebruik van door de gebeurtenissen uit de eerste film weer een iets andere draai te geven. Veel herkenning en variatie, dus.

Score: 4/5
Oud 20-11-2006, 10:57
Verwijderd
The Basketball Diaries

Matig drama met een jonge DiCaprio als veelbelovende schoolteam-basketballer die op een gegeven moment in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik terecht komt.
Het vriendengroepje mag dan wel centraal staan in de film, maar de personages om hen heen (die wel invloed hebben op dat groepje) zijn stereotype en oppervlakkig neergezet: de zorgzame moeder, de strenge leraar,
Spoiler
...
Ook wordt er haastige sprongen in de tijd gemaakt die je met vragen laten zitten over hoe het voorgaande nu afliep.

DiCaprio speelt de rol van drugaddict wel aardig, maar het weet niet echt te raken. Ook het einde is teleurstellend en voelt onaf.

6/10
Oud 20-11-2006, 11:32
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Children of Men

Goep plot, ook mooi in beeld gebracht (kennelijk kosten noch moeite bespaard, maar toch miste er iets. Soms vond ik het niet geloofwaardig.
Oud 20-11-2006, 14:17
Whappie
Whappie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-11-2006 @ 17:37 :
Apocalypse Now Redux.

wtf... ik kan me zo een twee drie geen betere film bedenken

edit: nee, nog steeds niet...
Oud 20-11-2006, 14:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik kan er zo een stuk of dertig bedenken. Maar ook niet meer dan dertig
Oud 20-11-2006, 14:39
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Jarhead

wat een kutfilm met een spanningsboog van likmevesje
Oud 20-11-2006, 16:41
Drez
Drez is offline
v for vendetta

tsss, tegenvaller.
Oud 20-11-2006, 16:45
Whappie
Whappie is offline
wtf...
jarhead vond ik heel tof, zodra je stopt ernaar te kijken als actiefilm maar het gwoon ziet als een drama. het thema van de film is de frustratie van de voetsoldaat in een oorlog waar zij in feite overbodig is geworden en de film geeft dat schitterend weer.

V for Vendetta vond ik een lekkere actiefilm waarin je je lekker kunt laten meeslepen in het verhaal en V is gwoon de bikkel!
"remember remember the 5th of november" en dan die ouverture in het begin! hell yeah!

ik snap jullie mensen niet
Oud 20-11-2006, 17:11
DanielC
DanielC is offline
Ja, wat is dat toch de laatste tijd. Gold Rush kut, Apocalypse Now saai, Jarhead kut, V for Vendetta kut, A bout de Souffle kut. Wat is er aan de hand!?

Gisteravond Octopussy gezien, en het blijft toch 1 van mijn favoriete Bond films.
Oud 20-11-2006, 17:36
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
Whappie schreef op 20-11-2006 @ 17:45 :
wtf...
jarhead vond ik heel tof, zodra je stopt ernaar te kijken als actiefilm maar het gwoon ziet als een drama. het thema van de film is de frustratie van de voetsoldaat in een oorlog waar zij in feite overbodig is geworden en de film geeft dat schitterend weer.

V for Vendetta vond ik een lekkere actiefilm
Ik vond V for Vendetta ook niet echt een actiefilm. Kan me eigenlijk maar één actiescene bedenken en dat is die met het messengooien.
Oud 20-11-2006, 17:48
Magican
Magican is offline
Citaat:
Dmnq schreef op 20-11-2006 @ 18:36 :
Ik vond V for Vendetta ook niet echt een actiefilm. Kan me eigenlijk maar één actiescene bedenken en dat is die met het messengooien.
Kijk de film opnieuw.
Oud 20-11-2006, 18:00
Drez
Drez is offline
ik had er gewoon heel veel positiefs over gehoord maar ik vond de uitwerking van het verhaal, wat opzich best tof is, gewoon erg jammer. alles volgde elkaar nogal op een rare manier op. VIND IK he.
Oud 20-11-2006, 18:15
Tiño
Tiño is offline
Ik vind V for Vendetta juist een uitzonderlijk sterke film, omdat hij heel goed inhaakt op de actuele wereldpolitiek en werkelijk een doembeeld schept van een maatschappij waar wij hopelijk nooit in zullen vervallen,met zijn allen.

V for Vendetta : 8,5/10
Oud 20-11-2006, 18:18
Magican
Magican is offline
Citaat:
Drez schreef op 20-11-2006 @ 19:00 :
ik had er gewoon heel veel positiefs over gehoord maar ik vond de uitwerking van het verhaal, wat opzich best tof is, gewoon erg jammer. alles volgde elkaar nogal op een rare manier op. VIND IK he.
Het ging inderdaad snel en je kan het rommelig vinden, maar die kerel die vond dat er geen actie in de film zat moet de film opnieuw kijken.
Oud 20-11-2006, 18:46
Dmnq
Dmnq is offline
Waarom moet dat?
Oud 20-11-2006, 18:50
Magican
Magican is offline
Citaat:
Dmnq schreef op 20-11-2006 @ 19:46 :
Waarom moet dat?
Omdat er meer dan 1 actiescene in zit en dat als je dat niet ziet je de film nogmaals moet zien.
Oud 20-11-2006, 19:30
Drez
Drez is offline
Citaat:
Tiño schreef op 20-11-2006 @ 19:15 :
Ik vind V for Vendetta juist een uitzonderlijk sterke film, omdat hij heel goed inhaakt op de actuele wereldpolitiek en werkelijk een doembeeld schept van een maatschappij waar wij hopelijk nooit in zullen vervallen,met zijn allen.

V for Vendetta : 8,5/10
het lijkt soms wat op 1984, alleen dan wel met verzet dat werkt. dat is tof ja.
over de uitwerking ben ik alleen niet te spreken.
Oud 20-11-2006, 22:13
~SmG~
~SmG~ is offline
Little Women

Eén van mijn lievelingsfilms. Zo'n mooi verhaal en Winona Ryder speelt heel goed.

9/10
Oud 20-11-2006, 22:47
Dexter_M
Dexter_M is offline
Hitch op blue ray disc op me werk.

Films erg matig maar het beeld en geluid zo super
Oud 20-11-2006, 23:30
Luna
Luna is offline
borat en ik vond hem geniaal. echt hilarisch
Oud 21-11-2006, 00:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Speciaal voor DanielC zal ik dan nogmaals een overgewaardeerde zeikfilm recenseren.

Traffic (2000)

Waarom heeft deze film vier Oscars gewonnen, en nog 57 andere prijzen en nog 46 nominaties? Wat is dit een vreselijk overhypte, overgewaardeerde film.

Wat moet dat met die kleurfilters die Soderbergh gebruikt? Als ze nou nog een betekenis hadden, oké… Maar nu zijn ze alleen maar irritant. In het begin dacht ik zelfs dat er iets aan m’n video mankeerde. Helaas bleef dit trucje nog vaak in de film terugkeren.

Na een half uur zat ik al bijna te slapen en te hopen dat er gauw een eind zou komen aan dit werkje, maar het kwam maar niet… Het bleef maar doorgaan met verhaaltjes en personages waar ik absoluut niets mee had.
Spoiler
Als je een goede film wilt zien over drugs, huur dan Requiem for a dream. Als je slaapproblemen hebt, huur je deze.

Score: 2/5
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten