![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb net SP gestemd ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
zou me wel een klein beetje teleurstellen als je je niet hoeft te legitimeren... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben trouwens heel erg tegen de identificatieplicht (vandaar dat ik mijn id dus ook nooit bij mij heb), en dan gaat er niet om dat het mij teveel moeite is om mijn id mee te nemen. |
![]() |
|
http://www.politiekebarometer.nl/
http://stem-nos.kpn-is.nl/flash/peilingen/peilingen.php http://verkiezingen.objectiefbekeken.nl/totaal.php
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik absoluut niet voor die identificatieplicht of nog meer toezicht overal, maar bij zoiets als verkiezingen lijkt het me toch wel handig om fraude te voorkomen / beperken.
Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 15:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toch blijf ik van mening dat hij zich sterker had kunnen opstellen voor het cda, hij speelde nu de hele tijd echt premier en dat vond ik jammer.
||
![]() |
Citaat:
natuurlijk valt hier wel mee te sjoemelen maar wat is er zo vervelend aan om te zeggen he ik ben jan lul en ik woon drie hoog? als het daardoor veiliger wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en wat suvórov zegt, de schuld tot tegenbewijs- mentaliteit vind ik verschrikkelijk. Normen en waarden toch JP? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Stel dat de verhoudingen als volgt liggen: PvdA: 40 zetels SP: 20 zetels GL: 20 zetels CDA 37 zetels Maar op de verkiezingen gaan mensen 'strategisch' stemmen, waardoor de verhoudingen zo komen te staan: PvdA: 50 zetels SP: 15 zetels GL: 15 zetels CDA: 37 zetels Dan is een coalitie tussen PvdA en CDA het meest logische, terwijl het grootste deel van de bevolking veel liever een PvdA-SP-GL coalitie gezien zou hebben. Strategisch stemmen lijkt wel gaaf, maar het creëert gewoon een vertekend beeld van de werkelijkheid, eentje die je best in de koude kleren kan gaan zitten." En ook nog: "Als CDA wint dan wordt het sowieso een CDA-PvdA-coalitie, omdat de VVD te kennen heeft gegeven dat ze niet in een coalitie willen met 3 of meer partijen. CDA en VVD alleen redden 't niet, de vorige keer niet en deze keer al helemaal niet. Dus ze hebben waarschijnlijk geen andere keuze dan gewoon CDA-PvdA. Als PvdA wint, dan kan er alleen een links kabinet komen als PvdA, GL en SP samen een meerderheid kunnen vormen. Anders wordt het alsnog CDA-PvdA. Wat je dan krijgt is 't volgende: Als je CDA stemt, dan stem je voor een PvdA-CDA-coalitie. Als je PvdA stemt, dan stem je voor PvdA-CDA of PvdA-SP-GL. En als je SP stemt, dan stem je alléén voor PvdA-SP-GL. Maar goed, PvdA-stemmen zijn natuurlijk ook nodig want het winnen er van is wel de voorwaarde waaraan voldaan moet worden eer er gedacht kan worden aan een links kabinet." --- Verder is het haast zeker dat de PvdA het (weer) verliest van het CDA en Balkenende (weer) premier wordt en dat de situatie (weer) blijft zoals vroeger. Dan heb ik liever een groot SP in de kamer dan een grote PvdA. En dan nog iets, volgens één van de drie peilingen die je hebt in Nederland (de links staan ergens in dit topic) kwam de SP voor gisteren als 2de partij uit de bus. Groter dan de PvdA, wel 10 zetels minder dan 't CDA. Hoe hard is dat. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
rutger leert stappen met leefbaar rotterdam
die had ik nog niet gezien, begint al weer briljant ![]() http://www2.radio-rijnmond.nl/rutger...r_leefbaar.wmv |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zal vast wel op internet te vinden zijn, de uitslag sowieso. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
www.nos.nl www.politiek24.nl |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs! Verwijderd | 16 | 18-10-2008 00:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Blanco stemmen Verwijderd | 6 | 22-11-2006 12:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem. Nastro | 29 | 10-01-2006 09:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 21:33 |