Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2006, 20:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-12-2006 @ 21:01 :
Beetje overdreven emo-tv. Het is niet alsof heel Nederland met dat kind zijn eigen kind heeft verloren, dus een beetje onzinnig om de emoties vervolgens dwars over het televisiescherm te flatsen.
Kapitalisme, hè, zelfs gevoelens worden uitgebuit.

Maar het schrijven van zulke briefjes, en het houden van toespraken, kunnen een belangrijke rol spelen in de verwerking van de gevoelens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2006, 20:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2006 @ 21:10 :
Maar het schrijven van zulke briefjes, en het houden van toespraken, kunnen een belangrijke rol spelen in de verwerking van de gevoelens.
Exact, maar SBS6 e.d. moeten dan gewoon oprotten. Niemand die iets te maken heeft met andermans rouwverwerking zolang het niet als steun bedoeld is.

En mijn nederige mening is dat de familie van dat dode jongetje het ach en wee van de gemiddelde televisietokkie die Hart van Nederland kijkt wel kan missen.
Oud 03-12-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2006 @ 21:10 :
Kapitalisme, hè, zelfs gevoelens worden uitgebuit.
Pfff
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:17
Magican
Magican is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-12-2006 @ 20:59 :
Dat is niet goed?
Die burgemeester kent dat kind niet en dus is het onzinnig van hem om te zeggen dat Jesse zo leuk was.
Die moeder zegt: Netjes schrijven, want het is voor Jesse. Komt dus op neer dat als het meisje van hiernaast overlijdt dat het dan minder uitmaakt want het is Jesse niet (daarbij kwam het zinnetje er ook echt heel gemaakt uit).
Oud 04-12-2006, 11:57
Verwijderd
Ojee, verdachte is de pleegbroer van een vriendje van slachtoffer.
Van Surinaams-Antilliaans afkomst. Oejoej. ;x
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:19
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-12-2006 @ 19:43 :
Ok, kijk, ik snap dat de pleuris hier uitbreekt dat als een bom op 1 km afstand van de Nederlandse soldaten in Afghanistan ontploft. Maar dit gaat toch nergens over!!!!
ehm... volgens mij is dit wel iets dichter bij huis dan afghanistan.
Als ik het zou mogen zeggen zou die vent van mij minimaal TBS met dwangverpleging mogen krijgen in combinatie met levenslang.
Dat jochie had nog gewoon een heel leven voor zich.
Oud 04-12-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 04-12-2006 @ 13:19 :
ehm... volgens mij is dit wel iets dichter bij huis dan afghanistan.
Als ik het zou mogen zeggen zou die vent van mij minimaal TBS met dwangverpleging mogen krijgen in combinatie met levenslang.
Dat jochie had nog gewoon een heel leven voor zich.
Mag ik vragen wat het nut is van TBS met dwangverpleging + levenslang? Die gast komt volgens jou idee dan toch niet meer vrij en om hem dan weer op de maatschappij voor te bereiden... niet echt nuttig.

Alhoewel ik het er wel mee eens ben om het proberen te behandelen zodat hij niet weer iets in de gevangenis doet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:42
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Magican schreef op 03-12-2006 @ 21:17 :
Die burgemeester kent dat kind niet en dus is het onzinnig van hem om te zeggen dat Jesse zo leuk was.
Die moeder zegt: Netjes schrijven, want het is voor Jesse. Komt dus op neer dat als het meisje van hiernaast overlijdt dat het dan minder uitmaakt want het is Jesse niet (daarbij kwam het zinnetje er ook echt heel gemaakt uit).
Als je even verder had gekeken, zei diezelfde burgemeester dat dat dingen waren die klasgenootjes/schoolgenootjes over Jesse hadden gezegd. Hij citeerde dus alleen de uitspraken die gedaan zijn over Jesse door mensen die hem kenden.

Verder even wat in het algemeen: Ik irriteer me echt aan uitspraken als ''het gebeurt elke dag in Afrika, waarom maken we hier dan zo'n ophef over'' en andere uitspraken die hier gedaan worden. Ieder z'n mening, maar dit is gewoon geen vergelijking; Als er mensen in Afrika sterven, maakt dat het minder erg als iemand hier iemand verliest?!

Tuurlijk moet je dingen in perspectief zien, maar als er -zo dichtbij, in ons eigen 'veilige' Nederland - een onschuldig ventje wordt omgebracht, denk ik dáár aan. Aan mensen die dát moeten meemaken, en niet aan dingen die dan in Afrika gebeuren. Natuurlijk weten we hoe de situatie in andere landen soms kan zijn, en dat ontkent ook niemand. Het enige wat mensen die medeleven betuigen in o.a. dit topic doen is aangeven dat ze het belachelijk vinden dat dit gebeurd. Lijkt me geen reden om zulke quotes op te geven.
Oud 04-12-2006, 12:46
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
domus schreef op 04-12-2006 @ 13:30 :

Alhoewel ik het er wel mee eens ben om het proberen te behandelen zodat hij niet weer iets in de gevangenis doet.
Dat was eigenlijk ook de reden die ik voor ogen had.

Uberhaupt vind ik niet dat je mensen moet vermoorden maar een jochie van acht...
Oud 04-12-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 04-12-2006 @ 13:46 :
Dat was eigenlijk ook de reden die ik voor ogen had.

Uberhaupt vind ik niet dat je mensen moet vermoorden maar een jochie van acht...
Dan is TBS niet de ideale behandeling voor die situatie.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
BMF schreef op 04-12-2006 @ 13:42 :

Verder even wat in het algemeen: Ik irriteer me echt aan uitspraken als ''het gebeurt elke dag in Afrika, waarom maken we hier dan zo'n ophef over'' en andere uitspraken die hier gedaan worden. Ieder z'n mening, maar dit is gewoon geen vergelijking; Als er mensen in Afrika sterven, maakt dat het minder erg als iemand hier iemand verliest?!
Nee, maar het maakt het wel hypocriet om je schouders op te halen voor wat "ver van je bed" gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-12-2006 @ 14:15 :
Nee, maar het maakt het wel hypocriet om je schouders op te halen voor wat "ver van je bed" gebeurt.
Boeiend. Je moet in zo'n geval gewoon uitgaan van de vaststelling dat je wellicht wel iets kunt doen aan nare dingen dicht bij huis, terwijl je niets kunt doen aan nare dingen ver van huis zoals in Afrika. Dat wil niet zeggen dat je je schouders maar moet ophalen als er hongernegers doodgaan, maar het wil ook niet zeggen dat je niet mag vaststellen dat het belangrijker is om je bezig te houden met zaken dicht bij huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:36
hookee
hookee is offline
Inderdaad, als ik tegen moeders zeg, "ik lust geen spruitjes" dan helpt het niet als ze zegt: "maar de kindertjes in Ethiopië..."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2006 @ 14:25 :
Boeiend. Je moet in zo'n geval gewoon uitgaan van de vaststelling dat je wellicht wel iets kunt doen aan nare dingen dicht bij huis, terwijl je niets kunt doen aan nare dingen ver van huis zoals in Afrika. Dat wil niet zeggen dat je je schouders maar moet ophalen als er hongernegers doodgaan, maar het wil ook niet zeggen dat je niet mag vaststellen dat het belangrijker is om je bezig te houden met zaken dicht bij huis.
Natuurlijk is het belangrijker om je bezig te houden met zaken die je beter kunt controleren, maar dat staat los van de vraag of het erger is als het dichtbij gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:30
Chimera
Chimera is offline
Grappig hoe discussies hier altijd compleet ontsporen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:32
Verwijderd
Er is geen stelling, dus van echt discussieren kan hier niet eens sprake zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:33
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-12-2006 @ 15:30 :
Ach, ja, zo gaat dat. Iemand haalt Islam erbij, daar word op verder gegaan, vervolgens duikt het Israel-Palestina conflict op, daar word op verder gegaan, en wat toch altijd weer als laatste overblijft voor een topic doodbloed is een links vs rechts conflict tussen Mark en T_ID
Oud 04-12-2006, 14:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is nadat een topic is doodgebloed.
Oud 04-12-2006, 14:35
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-12-2006 @ 15:30 :
Geweldig toch. Pure stream of consciensness. Net als het echte leven.

Wat kan iedereen hier nog meer posten dan dat het erg is voor dat jochie, en misschien informatie over de dader en zijn motieven. Nou, dan ben je snel klaar. Logisch dat zo'n topic uitwaaiert.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:37
Blood Fire Rage
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-12-2006 @ 15:35 :
Dat is nadat een topic is doodgebloed.

Citaat:
juno schreef op 04-12-2006 @ 15:35 :
Geweldig toch. Pure stream of consciensness. Net als het echte leven.
Eensch.
Oud 04-12-2006, 14:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 04-12-2006 @ 15:32 :
Er is geen stelling, dus van echt discussieren kan hier niet eens sprake zijn.
Stelling: Dood aan hongerende kindjes in Afrika.

Zo, nu kan de discussie weer door.
Oud 04-12-2006, 14:45
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2006 @ 15:44 :
Stelling: Dood aan hongerende kindjes in Afrika.
Ja, ik ben dus eens, want eh, die negers komen anders maar hier heen!!1!
Oud 04-12-2006, 15:05
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 01-12-2006 @ 23:12 :
leuke verhouding

je vind ons dus beter als afrikanen?

smerige racist.
Drogreden.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:27
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Volgens mij zegt niemand hier dat ons dat niks kan schelen? Mij kan het namelijk wél schelen wat er op andere plekken in de wereld gebeurd (dat zeg ik overigens ook in dezelfde reactie als die je nu quote, als je even verder had gelezen...) Maar nogmaals; Ik vind dat geen reden dingen die dichterbij huis plaatsvinden maar af te doen met: 'Ach.. in Afrika..'. En misschien ben ik dan naief volgens jouw beredenatie, maar ik denk dat het zinniger is het teken te geven dat wat er hier afgelopen vrijdag gebeurd is, simpelweg niet accepteren ipv. appels met peren te blijven vergelijken en met je hoofd in Afrika te zitten.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
BMF schreef op 04-12-2006 @ 16:27 :
Volgens mij zegt niemand hier dat ons dat niks kan schelen? Mij kan het namelijk wél schelen wat er op andere plekken in de wereld gebeurd (dat zeg ik overigens ook in dezelfde reactie als die je nu quote, als je even verder had gelezen...) Maar nogmaals; Ik vind dat geen reden dingen die dichterbij huis plaatsvinden maar af te doen met: 'Ach.. in Afrika..'. En misschien ben ik dan naief volgens jouw beredenatie, maar ik denk dat het zinniger is het teken te geven dat wat er hier afgelopen vrijdag gebeurd is, simpelweg niet accepteren ipv. appels met peren te blijven vergelijken en met je hoofd in Afrika te zitten.
Het is toch eigenlijk gek dat we een zelfbedachte geografische lijn als maatstaf nemen tussen welk leed we niet accepteren, en wat weer wel..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:47
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2006 @ 17:24 :
Het is toch eigenlijk gek dat we een zelfbedachte geografische lijn als maatstaf nemen tussen welk leed we niet accepteren, en wat weer wel..
Ja en nee. Het heeft uiteraard alles te maken met groepsidentificatie. Suriname is relatief best ver van Nederland, maar als iets in suriname gebeurd voel ik me meer betrokken, dan als hetzelfde zich zou voordoen in bijvoorbeeld Polen.
Wij voelen ons natuurlijk meer betrokken (zelfde taal, cultuur) bij de dingen die in Nederland gebeuren.
Overigens heeft het ook met gewenning te maken, hoe raar dat ook klinkt. Als ik op het nieuws hoor dat in Irak weer een aanslag is gepleegd heb ik zoiets van, hmm ja...het is wel minstens zo erg natuurlijk, maar het heeft me niet zo in de ban met als diezelfde aanslag in bijvoorbeeld een westers land zou plaats vinden. Om het feit dat zoiets niet vaak gebeurd in het westen. Het komt meer als een schok over, omdat je het niet ziet aankomen/verwacht en uiteraard speelt groepsidentificatie (helaas) vast ook een rol.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:20
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2006 @ 17:24 :
Ik zeg niet dat ik leed in Afrika wel accepteer, ik zeg dat ik dat geen reden vind om dús maar geen teken van afkeer te geven tegen déze moord.

Maar als jij denkt dat mensen in Afrika er gelukkiger van worden als we deze moord maar afdoen als een incidentje omdat de rampen in Afrika vele malen groter zijn;

Ik hou je niet tegen.
Oud 04-12-2006, 17:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 04-12-2006 @ 17:47 :
Ja en nee. Het heeft uiteraard alles te maken met groepsidentificatie. Suriname is relatief best ver van Nederland, maar als iets in suriname gebeurd voel ik me meer betrokken, dan als hetzelfde zich zou voordoen in bijvoorbeeld Polen.
Wij voelen ons natuurlijk meer betrokken (zelfde taal, cultuur) bij de dingen die in Nederland gebeuren.
Overigens heeft het ook met gewenning te maken, hoe raar dat ook klinkt. Als ik op het nieuws hoor dat in Irak weer een aanslag is gepleegd heb ik zoiets van, hmm ja...het is wel minstens zo erg natuurlijk, maar het heeft me niet zo in de ban met als diezelfde aanslag in bijvoorbeeld een westers land zou plaats vinden. Om het feit dat zoiets niet vaak gebeurd in het westen. Het komt meer als een schok over, omdat je het niet ziet aankomen/verwacht en uiteraard speelt groepsidentificatie (helaas) vast ook een rol.
Ja en nee.

Ik ben het ermee eens dat je gevoelsmatig meer over hebt voor vrienden en familie. Je hebt gedeelde ervaringen, en bent van elkaar afhankelijk. Maar met een landgenoot die ik niet ken, heb ik evenveel/ weinig binding als met iemand uit een ander land.

Dat landgenoten dezelfde taal spreken en dezelfde gebruiken kennen, kan mij werkelijk niets schelen. Het zorgt er niet voor dat ik hen speciaal ga vinden. De enige reden dat zij dezelfde taal spreken, is omdat ze toevalligerwijs in het zelfde land zijn geboren.
Daarbij heb ik ook talloze overeenkomsten met een Aziaat of Afrikaan. We zitten bijvoorbeeld in hetzelfde schuitje, allebei zijn we op de een of andere manier met een bewustzijn geboren, en proberen we er het beste van te maken. Dat vind ik nog een veel groter overeenkomst dan taal.

Ik denk dat de nationale-grens-meelij meer heeft te maken met het een soort van opgelegd/ aangeleerd nationalisme.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:27
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
BMF schreef op 04-12-2006 @ 18:20 :
Ik zeg niet dat ik leed in Afrika wel accepteer,
Dat zeg je idd niet, maar dat is wel het geval, zowel bij jou, als bij mij. Als we enig medeleven met anderen zouden hebben, zouden we bijvoorbeeld de duizenden Afrikanen die dagelijks aan honger sterven, duizend keer meer aandacht geven dan het acht-jarig kind dat nu onderwerp van discussie is. Met andere woorden: je liegt.

Citaat:
Maar als jij denkt dat mensen in Afrika er gelukkiger van worden als we deze moord maar afdoen als een incidentje omdat de rampen in Afrika vele malen groter zijn;
Dat heb ik ook nooit gezegd/?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:47
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2006 @ 18:27 :
Dat zeg je idd niet, maar dat is wel het geval, zowel bij jou, als bij mij. Als we enig medeleven met anderen zouden hebben, zouden we bijvoorbeeld de duizenden Afrikanen die dagelijks aan honger sterven, duizend keer meer aandacht geven dan het acht-jarig kind dat nu onderwerp van discussie is. Met andere woorden: je liegt.

Dat heb ik ook nooit gezegd/?
Tuurlijk heb je gelijk dat we niet elk leed gelijk behandelen. Als mijn familie iets overkomt vind ik dat veel erger dan wanneer een onbekende iets overkomt, en zo kan je talloze vergelijkingen maken waaruit zal blijken dat we mensen in dat opzicht niet als gelijken van elkaar zien. Maar ik kan het honderd keer herhalen; Dat er dingen in Afrika gebeuren, wil niet zeggen dat ik deze moord niet erg kan vinden. Wat er in Afrika gebeurt -elke dag weer- is verschrikkelijk, en daar kan ik me ook druk om maken. Maar juist omdat je je ook dát aantrekt, omdat het je niet gaat om de persoon maar om de gebeurtenis opzich, kan je je denk ik beter concentreren op dingen waar je meer invloed op hebt; en dat zijn nou eenmaal de dingen die dichterbij huis gebeuren.

Overigens zeg ik ook niet dat jíj dat laatste gezegd heb, maar doelde ik - net zoals in eerdere reacties - op eerdere uitspraken die gedaan zijn in dit topic. Dus dat was een misverstand.
Oud 04-12-2006, 18:00
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-12-2006 @ 18:23 :
Ja en nee.

Ik ben het ermee eens dat je gevoelsmatig meer over hebt voor vrienden en familie. Je hebt gedeelde ervaringen, en bent van elkaar afhankelijk. Maar met een landgenoot die ik niet ken, heb ik evenveel/ weinig binding als met iemand uit een ander land.

Dat landgenoten dezelfde taal spreken en dezelfde gebruiken kennen, kan mij werkelijk niets schelen. Het zorgt er niet voor dat ik hen speciaal ga vinden. De enige reden dat zij dezelfde taal spreken, is omdat ze toevalligerwijs in het zelfde land zijn geboren.
Daarbij heb ik ook talloze overeenkomsten met een Aziaat of Afrikaan. We zitten bijvoorbeeld in hetzelfde schuitje, allebei zijn we op de een of andere manier met een bewustzijn geboren, en proberen we er het beste van te maken. Dat vind ik nog een veel groter overeenkomst dan taal.

Ik denk dat de nationale-grens-meelij meer heeft te maken met het een soort van opgelegd/ aangeleerd nationalisme.
Ben ik het niet mee eens.

Ik vind de manier hoe je naar mensen kijkt erg goed . Zelf probeer ik me ook niet te relateren aan mensen op basis van afkomst, culturele of uiterlijke kenmerken, dat zou heel erg oppervlakkig zijn. Toch gevoelsmatig gebeurd dat soms, daar ben ik heel eerlijk in. Dat heb ik niet zozeer op persoonlijk vlak, maar wel in algemeen opzicht.

Ik vind dat je groepsidentificatie een beetje bagatelliseert. Ik zeg nergens dat je je landgenoten als specialer zal achten, maar er is gewoon een iets duidelijkere band en dan doel ik niet op het persoonlijke. De leus "het is dichter bij huis" is heel toepasselijk, dat geeft die band al een beetje weer.
Dat nederlandse jongetje dat is vermoord, had net zo goed je broertje kunnen zijn. Dat afrikaanse jongetje past al minder in die voorstelling, want die woont in Afrika onder andere omstandigheden. Snap je het verschil? Ik beweer niet dat je perse minder affiniteit voelt voor een afrikaanse jongetje, maar qua inbeelding spreekt dat Nederlandse jongetje en de plaats waar deze moord zich heeft voorgedaan meer dan afrika.
Taal en cultuur zijn een belangrijk onderdeel van groepsidentificatie/nationalisme. Qua feeling speelt dat zekers een rol.
Als een ramp in het buitenland heeft plaatsgevonden meldt men het aantal nederlandse doden. Om de 1 of andere rede wil men dat graag weten, ik ook.

Als hier een topic gestart wordt over Suriname ben ik meestal van de partij en heb ik de behoefte om te reageren, waarom? Omdat mijn ouders/familie surinaams zijn, ik heb de surinaamse cultuur meegekregen. Er is toch een soort band (algemeen niet persoonlijk) en dat is echt niet geindoctrineerde nationalisme, eerder "gevoelsmatige" nationalisme op basis van culturele gelijkenissen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 23:20
Verwijderd
Julien C
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 23:41
Blood Fire Rage
Citaat:
Nekojiru schreef op 05-12-2006 @ 00:20 :
Nekojiru
*klik*
is een betere plaats voor je
Oud 05-12-2006, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-12-2006 @ 00:41 :
*klik*
is een betere plaats voor je
wannabe mod alert naabje
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:23
Blood Fire Rage
Citaat:
Nekojiru schreef op 05-12-2006 @ 08:51 :
wannabe mod alert naabje
Irritant
Oud 05-12-2006, 08:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik haal m'n schouders niet op voor dingen die 'ver weg' gebruiken. En deze domme dooddoener hebben we al zo vaak gehoord. Kunnen we het nu gewoon bij het onderwerp houden? Voor iemand die geen interesse in dit topic heeft, post je er wel absurd veel in nl.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:34
Blood Fire Rage
Citaat:
Chimera schreef op 05-12-2006 @ 09:32 :
Ik haal m'n schouders niet op voor dingen die 'ver weg' gebruiken. En deze domme dooddoener hebben we al zo vaak gehoord. Kunnen we het nu gewoon bij het onderwerp houden? Voor iemand die geen interesse in dit topic heeft, post je er wel absurd veel in nl.
Geen interesse in het topic, wel interesse in discussie
Oud 05-12-2006, 08:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-12-2006 @ 09:34 :
Geen interesse in het topic, wel interesse in discussie
Open dan een nieuw topic over nieuws dichtbij vs. veraf, kunnen we deze gebruiken voor nieuws m.b.t. Jesse indien meer bekend wordt over het motief e.d. Ik vind het bijvoorbeeld nogal apart hoe het op dit moment gaat, maar een dergelijk ontspoorde thread nodigt niet echt uit om daar weer over te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:43
Blood Fire Rage
Citaat:
Chimera schreef op 05-12-2006 @ 09:38 :
Open dan een nieuw topic over nieuws dichtbij vs. veraf, kunnen we deze gebruiken voor nieuws m.b.t. Jesse indien meer bekend wordt over het motief e.d. Ik vind het bijvoorbeeld nogal apart hoe het op dit moment gaat, maar een dergelijk ontspoorde thread nodigt niet echt uit om daar weer over te beginnen.
Heb je wel eens geprobeert om een discussie tijdens een familie-diner op een onderwerp te houden?

Ik begrijp je punt, maar stoor me er niet aan. Als je er wat aan wilt doen zul je de forumbazen moeten vragen of ze wat strenger willen zijn over off-topic posten (maar ik geef je weinig kans).
Oud 05-12-2006, 11:11
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Nekojiru schreef op 05-12-2006 @ 00:20 :
Julien C
ik las in de krant dat hij nogal narcistische trekjes had. omg een reincarnatie van julius c.
Oud 05-12-2006, 13:41
Verwijderd
Citaat:
BMF schreef op 04-12-2006 @ 16:27 :
Ja, dat is inderdaad naïef. Alsof al die gekken opeens gaan denken: "verrek, BMF 'accepteert' ons niet, laten we maar snel ophouden met kindertjes doodsteken/verkrachten/moorden/CDA stemmen".
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:49
juno
juno is offline
OnTopic: ik hoorde net op de radio dat er sprake was van een inbraak waarbij Jesse toevallig getuige was.

Aannemelijk scenario, dat moet ik toegeven.

Dat de dader Jesse kende is in een durp als Hoogerheide niet zo vreemd, maar is in dit geval dus toeval.

Man, je moet wel erg weird zijn wil je een kind dat je kent doodsteken omdat hij binnen komt lopen als je in een klaslokaal iets aan het jatten bent.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:26
hookee
hookee is offline
Dilemma, je weet dat het kind je herkend heeft en je bent op boevenpad...wat doe je?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:32
Blood Fire Rage
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-12-2006 @ 14:41 :
kindertjes doodsteken/verkrachten/moorden/CDA stemmen".

Citaat:
hookee schreef op 05-12-2006 @ 15:26 :
Dilemma, je weet dat het kind je herkend heeft en je bent op boevenpad...wat doe je?
Nou ja, logisch
Oud 05-12-2006, 15:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 05-12-2006 @ 14:49 :
OnTopic: ik hoorde net op de radio dat er sprake was van een inbraak waarbij Jesse toevallig getuige was.

Aannemelijk scenario, dat moet ik toegeven.
Maar dat is vreemd. Waarom dan een school binnenstappen en midden op de dag een moord plegen. Al helemaal zo ongeorganiseerd. Die gozer moet of dom of verknipt zijn, anders had hij het wel anders aangepakt.
Oud 05-12-2006, 17:01
Uice
Uice is offline
Ik zie dit topic nu pas. Wat een tiswahzooi.
Oud 05-12-2006, 17:50
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-12-2006 @ 16:26 :
Maar dat is vreemd. Waarom dan een school binnenstappen en midden op de dag een moord plegen. Al helemaal zo ongeorganiseerd. Die gozer moet of dom of verknipt zijn, anders had hij het wel anders aangepakt.
Idd. Of anders gezegd; dan pleeg je uberhaupt geen moord. Maar op een volle school op klaarlichte dag maak je de kans voor jezelf wel erg groot gepakt te worden..

Oud 05-12-2006, 18:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
hookee schreef op 05-12-2006 @ 15:26 :
Dan had die ook gewoon een masker op kunnen doen. Een beetje slordig van die inbreker.
Oud 05-12-2006, 21:18
T_ID
T_ID is offline
'Julien is een wandelende tijdbom'

HOOGERHEIDE - Julien C. is drie jaar geleden door een psycholoog gekenschetst als een ‘wandelende tijdbom’. C., die wordt verdacht van de moord van Jesse Dingemans in Hoogerheide, kreeg dat predikaat tijdens de behandeling van een rechtszaak tegen hem.

Psycholoog W. Lander die C. onderzocht, kwam met schokkende conclusies. De toen 19-jarige C. werd getypeerd als iemand met een zwak normbesef, gebrek aan angst, impulsief gedrag en zelfoverschatting. Bovendien zou zijn antisociale en narcistische karakter er voor zorgen dat hij over ‘minder alternatieven beschikt om zijn gedragskeuzen te bepalen’.

Bij Super de Boer in de Bredase wijk Belcrum herinneren ze zich C. nog goed. Hij duwde daar op 17 oktober 2003 een namaakpistool tegen de slaap van een caissière en in de zij van haar collega. ,,Het was verschrikkelijk,’’ zegt caissière Natasja. ,,De twee collega’s hebben maandenlang begeleiding van Slachtofferhulp gehad,’’ aldus Cora.

Het wás ook een vreemde overval. C. had zich uitgedost met een halflange zwarte pruik, een plaksnor en een bril met groen montuur. En voordat hij wegvluchtte, bedankte hij zijn slachtoffers nog beleefd.

Lander kan zich desgevraagd niets meer van het onderzoek van C. herinneren. ,,Ik maak tweehonderd rapportages per jaar, dus dat weet ik echt niet meer.”

C. volgde in 2004 het proces na de overval geamuseerd. Grijnzend zat hij op de verdachtenbank. Van spijt was geen sprake. De rechtbank veroordeelde hem tot twee jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Ook moest C. zich verplicht laten behandelen in de forensisch therapeutische kliniek Groot Batelaar in Lunteren. Gisteren bleef onduidelijk of hij daar ook echt is behandeld.

Advocaat H. van Asselt kon gisteren na de voorgeleiding bij de rechter-commissaris niet meer zeggen dan dat zijn cliënt blijft ontkennen de moord te hebben gepleegd.

De rechter-commissaris verlengde het voorarrest met twee weken.

http://www.ad.nl/binnenland/article875847.ece

Klinkt niet bepaald als een berekenende crimineel die een getuige uit de weg wil ruimen.
Reageren

Regels voor berichten