![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En nu nog over de etische kant. |
![]() |
||
Citaat:
Als al iemand met een medische scholing aan dit onderzoek meewerkte hebben die niets anders gedaan dan twee statistische gegevens op foutieve gronden met elkaar vergelijken. Al was het onderzoek dus uitgevoerd door een stadion vol professoren, dan nog was het niet geloofwaardig geweest. De onderzoeksmethode zelf was fout.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat is er precies onetisch aan besnijden? Als je het kijkt in het licht van de voordelen die besnijden heeft, kun je concluderen dat het wel etisch is namelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag nog steeds om bronnen. Ik vraag iets, dat jullie mening onderbouwt. Ik hoor nu alleen maar, ja tis alllemaal flut ik heb gelijk het is een complot!!11 |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ja, een smak geld van wie? Een duistere zuid-koreaanse sekte, die besnijding wilt propageren in donker afrika? Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Leef je uit zou ik zeggen ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het goed gemaakt, als jij kan bewijzen dat het aantal asielzoekers en de rendiertrek in Siberië verband met elkaar houden, zal ik die bron van je erkennen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toen beweerde je 'dat dat niet zomaar kon'. Nu wil je echter beweren dat exact diezelfde methode, met nog minder controleerbaarheid in factoren dan die van mij destijds, opeens wel zou kloppen? Dat klinkt niet erg consequent. Wat dit onderzoek nodig had gehad is compensatie voor besmettingsgraad in beide landen, aantal sekspartners, tienmaal zo grote onderzoekspopulatie, eliminatie van andere factoren, zoals het vreemd hoge aantal verkrachtingen in Zuid-Afrika.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het om HIV gaat is niets onder de 100% voldoende.
||
Citaat:
Conclusie: ik ben de enige die consequent is. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
+ Zijn er in dit geval diverse berekeningen gemaakt en deed jij het even uit losse hand. Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 23:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat om de kans dat je een bepaalde ziekte krijgt? |
![]() |
||
Citaat:
Leg me nu eens uit hoe jij iets bewezen acht op basis van een enkel statistisch vergelijk, waarvan we op voorhand wisten dat er geen conclusies uit getrokken mogen worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast blijven overbodigheid en afkeurbaarheid overeinde. Daarnaast wil ik erop wijzen dat zelfs als er sprake is van een effect, dat niet voldoende effect is. Als we praten over verspreiding van ziektes, dan heet dat ronduit 'falen'
|||
Verwijderd
|
Citaat:
http://scholar.google.nl/scholar?q=m...=&start=0&sa=N leef je uit. In diverse rapporten is aangetoond op basis van medische informatie dat circumcision je beschermt tegen diverse ziektes. Dat hoeft niet eens alleen aids te zijn Citaat:
Als de kans groot is dat je bepaalde ziektes niet krijgt, lijkt die overbodigheidsfactor van besnijden reuze mee te vallen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Link 1:Whether male circumcision reduces the risk of acquiring human immunodeficiency virus (HIV) infection remains controversial. Link 2: Page not found. Link 3: verwijzig naar foutief statistisch verband etc etc En dan was dit al werken met een omgekeerde bewijslast. Citaat:
Is het gezien het bestaan van condooms dus nuttig om verminking in te zetten als ineffectief middel, terwijl we al een 100% effectief middel hebt? Nee.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik een rapport schrijf dat concludeert dat de rendiertrek in Siberië en het aantal asielzoekers in Nederland verband met elkaar heeft gaat die 'onderzoeksmethode' niet opeens kloppen als ik een aantal sites zo gek krijg het te publiceren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En zo makkelijk is het niet om iets gepubliceerd te krijgen hoor. Dat is een grote grap. |
![]() |
||
Citaat:
Verder wil ik wijzen op een simpel stukje kansberekening: Neem de kans op aidsbesmetting bij het hebben van seks, verminder die met 60% om het geclaimde onbewezen effect van besnijdenis te simuleren, herhaal die kans vervolgens 100 maal om te simuleren dat iemand gedurende een bepaalde tijd seks heeft. Op den duur komt de kans op 1, wat 100% zekere aidsbesmetting in zal houden. Herhaal dit experiment nog eens, maar neem dan de standaard kans, en verminder die met 100% om condoomgebruik te simuleren. Welke kans eindigde lager? ![]()
|
Circumcision in early childhood may help prevent penile cancer by eliminating phimosis, a significant risk factor for the disease.
Bron Over the past decade, numerous epidemiological studies have reported a significant association between lack of male circumcision and risk for HIV infection [...] More knowledge is required to assist individuals and communities in making those decisions. We conclude with recommendations for future research. Bron Maar goed, er zijn zo veel dingen te bedenken die goed zijn voor het kind die niet uitgevoerd worden, dus als dat het argument is om je kind te besnijden moet je ook aan al die andere dingen voldoen.
||
Citaat:
ja kom we hakken hem er allemaal af ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarom citeerde je het eigenlijk als je zelf al daarna wilde stellen dat het geen argument is?
||
Citaat:
Zelf ben ik bijna kapot gegaan aan de eerst inenting die je krijgt als baby, maar desondanks is dat een zeer klein risico tegenover gigantische voordelen, namelijk de uitroeiing van allerlei infectieziekten en virussen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ontopic: Tsjah... ik vind het een beetje raar idee om te verzinnen, al begrijp ik het een beetje. Maar wat ik niet begrijp is dat 1. de VS dit toelaten, aangezien ze meestal wel rel schoppen om dit soort dingen, wat nare man zegt, en 2. waarom die ouders dat kind niet gewoon 'laten'? Of als je er niet tegenkunt en ze wordt toch nooit anders dan dit, wellicht euthanasie plegen? Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 18:56. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb nu gezien dat het onderzoek uit ethische overwegingen is stop gezet. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|