![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en, hoe kan een god uberhaupt dezelfde zijn, als je hem allemaal anders maakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ITS NOT ROCKET SURGERY
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Surah al-Ichlaas (zuiverheid van geloof die moet die tweede dus zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() het is namelijk onduidelijk wie jezus is geweest. moslims zien hem bijna als een moslim en volgeling van allah en christenen zien hem natuurlijk als de christus, sowieso als god zelf en iig volgeling van de chrgod, wien zij volgen en naar wie zij zich hebben vernoemd. jij kunt natuurlijk wel beweren dat allah en god dezelfde zijn, maar volgens mij is de bestudering van ideeen van gelovigen makkelijker als je hun ideeen ook overneemt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
edit: ik bedoelde de tenach natuurlijk. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
leek me wel toepaselijk hier ![]()
||
Citaat:
nja, Jezus zegt, ik ben de weg, de waarheid en het leven. Probeer het bij Jezus, het christendom zou ik niet nemen, Jezus is toffer. www.waaromjezus.nl of als je jonger bent dan achttien: www.waaromjezusvoorjou.nl <-- gaat vrij diep in op Jezus en wat erbij hoort, persoonlijke internetcoach om al je vragen te beantwoorden. Allah zegt: er is geen god dan Allah, of in ieder geval, dat moeten de gelovigen zeggen. Nou dat klopt, als je beseft dat Allah het arabische woord voor God is, er is geen god dan God. Oftewel, er is maar één God, er is maar één waarheid. Yahweh zegt, of liever gezegd, Yahweh betekent: Ik ben die ik zijn zal. Ook wel: Ik ben erbij. Yahweh is de naam van God. Het is bij mijn weten de enige naam van een God die er in "omloop" is. En dan bedoel ik vanuit de religies die ervan uitgaan dat er maar één god is. Yahweh wordt door de Joden en de Christenen gediend. En eigenlijk ook door de moslims, zij dienen namelijk de God van Elia en Mozes, en de God van Elia en Mozes was Yahweh. De vraag is alleen wat is de weg tot Yahweh? - Jezus zegt dat hij zelf de weg is. (en de waarheid en het leven) - moslims zeggen dat goede werken, de vijf zuilen en veel bidden de weg is - joden zeggen dat de wet, de regels en de offers de weg zijn. (ik weet niet of ze de offers nog steeds doen, oorspronkelijk wezen de offers vooruit naar het offer van de messias die zou komen, die volgens hen nog niet gekomen is, die volgens de christenen wel gekomen is en Jezus heet) nja, ik heb hier het hier alleen maar over de monotheïstische godsdiensten, maar de godsdiensten met meerdere goden of zonder goden neem ik niet helemaal serieus als kanshebbend om waarheid te zijn. nu nog een mooi liedje van iemand die ook zocht, om het geheel wat op te fraaien, het is een beetje een hippie liedje. Toen ik klein was had ik dromen Van een hemels paradijs Waar ik eens terecht zou komen Na een hele lange reis Oh, er waren zoveel wegen Ik ging ze een voor een En ik kwam van alles tegen Maar ze leidden nergens heen Ze leidden nergens heen Naar de waarheid wou ik zoeken Want ik wist dat die bestond En ik las in dikke boeken Tot ik dacht dat ik het vond En ik dronk met volle teugen Maar mijn vreugde werd verdriet Want ik leefde in de leugen De waarheid zag ik niet De waarheid vond ik niet Ik verlangde naar het leven En ik dacht dan ben ik vrij Meestal duurde het maar even Dan ging het weer voorbij Ik heb overal gezworven Door een onbekend gebied Ik ben duizend maal gestorven Het leven vond ik niet Het leven vond ik niet Toen ik niets meer had te dromen Aan het einde van de reis Mocht ik bij m’n vader komen In zijn hemels paradijs Hij vergaf mij al m’n zonden Heeft me van mijzelf bevrijdt Toen heb ik de weg gevonden ‘t Is Jezus die mij leidt ‘t Is Jezus die mij leidt het liedje heet: de weg de waarheid en het leven pm voor de mp3 ![]()
Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 19:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder een mooie post. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In Christus
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de eerste vraag kan een moslim alleen zeggen: Daar heb ik geen weet van, Allah weet het beste. Op de tweede vraag geeft de profeet Mohammed (vzmh) duidelijk antwoord in een hadith: The Prophet said: If anyone testifies [sincerely from his heart] that there is no god but Allah, and that Muhammad is His Bondsman and His Messenger, Allah immunizes him from Hell. He [the narrator] then added: I asked the Messenger of Allah: Should I then give the tiding to the people? He [the Prophet] said: Do not tell them this good news, for they would depend on this alone. Overgeleverd door Muslim. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan vervolgt de verteller door aan Mohammed te vragen of hij deze informatie dan aan het volk zal gaan geven, waarop uw profeet dan antwoordt dat hij dit goede nieuws moet verzwijgen, want anders zou men alleen daarop bouwen. Toch is deze informatie in de hadith vermeldt geworden. Volgens mij doelt Mohammed dan op de goede werken. Hij beveelt om deze informatie te verzwijgen, omdat hij bang is dat het volk deze informatie als fundament zal gaan gebruiken. Ik zelf denk dat er geen beter fundament is dan God's liefde (en de verhalen hierover) als het aankomt op het-verrichten-van-goede-werken. De Koran lijkt met deze hadith zo tegenstrijdig en misschien is het dat ook wel of misschien bergijp ik het verkeerd. Waarom zou ik goede daden doen als ik de bestemming van mijn leven niet weet? Als er alleen gezegd wordt dat ik bestemd ben om goede daden te verrichten, dan zou ik me gaan afvragen waarom ik dat zou moeten doen. Wat is de rede? En wat is het uiteindelijke doel daarvan? In de hadith zegt Mohammed: "Vertel het niet!", maar volgens mij bedoelt hij: "Vertel het toch maar wél! Dat Allah genadig is". Eigenlijk is het voor mij onduidelijk, is dat voor u ook zo?
||
![]() |
Citaat:
- Heeft u dat ook zo?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De rede waarom ik niet in Allah geloof, is omdat iemand niet rechtvaardig en genadig tegelijk kan zijn. Rechtvaardigheid en genade zijn namelijk in strijd met elkaar. Als Allah zou zeggen: "Ik ben rechtvaardig, dan mag hij niet vergeven" en als Allah zou zeggen: "Ik ben genadig, dan zou hij niet meer rechtvaardig zijn." Waaruit heeft Allah laten blijken dat hij genadig is? Om dat te laten blijken, zou hij een strijd tegen de gerechtigheid moeten aangaan. Onze Heer, de God van Israël, heeft deze innerlijke strijd ook gehad. Hij wilde genadig zijn, maar volgens de wet moest hij iedereen oordelen, want het loon van de zonde is de dood (de eeuwige dood). Later in het jaar 0 is Hij zelf in de wereld gekomen om deze strijd te voeren en Hij heeft deze ook gewonnen. Wie sindsdien in Hem gelooft, valt niet meer onder de wet, maar onder de genade waarvoor Hij gestreden heeft. Vóór de komst van de Christus kon men niet in Jezus geloven en daarom moest men voor die tijd offers brengen aan de Heer. Deze offers deden de Heer aan de gekruisigde Messias denken en daarom aanvaardde de Heer deze offers. Dit zijn de dingen die de Heer kenbaar heeft gemaakt: de wet, de offerdiensten, de profetieën, Zijn komst in de wereld en Zijn verlossingswerk. Mij is hieruit duidelijk geworden dat Hij veel liefde voor ons moet voelen. Daarom geloof ik ook niet dat Mohammed een profeet was, omdat Mohammed ontkent dat de gekruisigde Heer de vleesgeworden God is. In de liefde van Christus zegevieren wij
||||||
Citaat:
ook wat je zegt over het niet geloven in christus vind ik discutabel. ook in het oude testament wordt uitgekeken naar christus. ik denk dat ook mozes op de berg gevoeld moet hebben dat hij niet zou kunnen bestaan voor god en dat god toch in zijn liefde hem wilde aanzien, al was dat misschien niet direct merkbaar via een messias. Hebreeen 10 zegt er ook wel meer over: Citaat:
zie ook: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat de profeten (én al de gelovigen trouwens ook) in die tijd heel goed begrepen hebben dat die brandoffers hun zonden niet voorgoed konden wegwassen. Maar omdat deze offers op Christus wezen en omdat zij deze offers van harte en met berouw brachten, aanvaardde de Heer ze. Het was dus het geloof dat heil bracht en met die offers symboliseerden zij hoe dat heil tot stand zou gaan komen. In Christus' liefde
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ik voel me alleen HelterSkelter | 3 | 23-02-2011 20:58 | |
Psychologie |
en nu voel ik me leeg.. LEUGEN | 22 | 19-03-2008 18:54 | |
Liefde & Relatie |