Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2007, 12:28
kroot
kroot is offline
@ kwast: hele dikke knuffel

Ik heb nu officieel de uitslag van mijn toelating voor de dirigentenopleiding: ik ben aangenomen!! Viert feestje
Advertentie
Oud 24-06-2007, 12:31
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
kroot schreef op 24-06-2007 @ 13:28 :

Ik heb nu officieel de uitslag van mijn toelating voor de dirigentenopleiding: ik ben aangenomen!! Viert feestje
goed man
gefeliciteerd *gooit serpentine*
Oud 24-06-2007, 12:37
coopergirl
coopergirl is offline
Gisteren avonddienst. Daarna hele nacht wakker gelegen... geen oog dichtgedaan.. Vanmorgen weer om 6 uur eruit voor vroege dienst. ben echt moe.. Over 2,5 uur vrij.. Dan een uur rijden alvorens ik thuis ben... Daarna op de bank liggen.. Ik tel de minuten af.. Ben zo moe!
Oud 24-06-2007, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 24-06-2007 @ 12:30 :
Werk jij daar? *gaat spotten*

misschien ergens daar in de buurt, zodat jullie denken dat jullie mij kunnen spotten, maar ik intussen de rollen omdraai

hm ik heb een stalker en ik ben daarom voorzichtig op internet met privacy ed.

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 14:56.
Oud 24-06-2007, 12:56
Papillon
Papillon is offline
Gisteravond was gezellig! Toch naar die ene verjaardag gegaan en daarna nog door naar een kroeg, waar het supergezellig was, alleen jammer dat ik na een uurtje helemaal naar werd van de warmte. Dus maar naar huis gegaan, ging echt even niet goed.

Ik ben blij vandaag.
Lekker rustig weekje van de week en gewoon blij.
Oud 24-06-2007, 12:58
Gothic
Gothic is offline
Pff, laatste dagje, nog even doorzetten. Hoofdpijn begint weer op te zetten helaas.

Helaas moet ik zo nog allerlei onzin in m'n hoofd stampen. Ik kijk zo uit naar morgen, maar gelukkig is het al bijna zover.

Vanavond maar heel vroeg naar bed, ben ik hopelijk morgenochtend beetje fit en scherp om dat kuttentamen te maken.

En dan kan ik vanaf dinsdag tenminste weer hardlopen en een beetje wat aan m'n conditie doen. Sport al veel te lang niet.
Oud 24-06-2007, 12:59
Ann
Ann is offline
Spelen met t orkest op de wyborgh was leuk. Alleen wel verdomd heet in die pakken. Bah...

en het gaat niet zo goed geloof ik.
Oud 24-06-2007, 13:35
Barones
Barones is offline
oeeeh parijs was geweldig <3
alleen nu ben ik heel moe maar ach nog even werken vanavond en dan kan ik ook mijn bedje weer opzoeken.
Oud 24-06-2007, 14:38
Nijn*
Nijn* is offline
Mijn buren zijn gek geworden.

Geven ze een buurtfeest met een springkussen van 10 meter dat ze midden in de straat zetten en waar dus minstens 30 kinderen rondzwermen. Als toppunt staat er in onze straat ook nog eens een draaiorgel, een fucking DRAAIORGEL. En ik probeer hier te leren. Ik word echt geterroriseerd vandaag.
Oud 24-06-2007, 14:45
rare kwast
rare kwast is offline
blegh morgen werken.. 8 uur beginnen, das niet echt vroeg ofzo maar ik heb gewoon geen zin
ik heb sowieso een hekel aan de eerste week en nu helemaal omdat ze me niet kunnen begeleiden de eerste week..
en daarnaast voel ik me gewoon leeg en kut en *zucht*
Oud 24-06-2007, 14:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bah, ik moet echt eens leren rustiger aan te doen, mijn lijf trekt dit niet Zelfs m'n kamer schoonmaken of m'n bed verschonen kost teveel energie. Ik zit hier echt ff uit te hijgen
Oud 24-06-2007, 15:00
rare kwast
rare kwast is offline
laat me alsjeblieft allemaal met rust.. alsjeblieft!
ik wil niet praten, niet gezellig doen, lachen, met mn neefjes spelen
ik wil niet werken, eten, benede komen zitten
ik wil alleen maar rust, stilte en helemaal NIETS..
laat me alsjeblieft met rust.. geef me stilte
Oud 24-06-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 24-06-2007 @ 16:00 :
laat me alsjeblieft met rust.. geef me stilte
Heb je aangegeven dat je rust nodig hebt (als het ff kan met een waarom)? Zo nee, misschien is dat een idee, ze kunnen dat soort dingen niet ruiken. Zo ja, dan zou ik die rust gewoon nemen (iig een tijdje, dat kan best, lijkt me).
Oud 24-06-2007, 15:15
rare kwast
rare kwast is offline
ik wil meer rust in het algemeen, dit was niet tegen iemand gericht ofzo..
Oud 24-06-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 24-06-2007 @ 16:15 :
ik wil meer rust in het algemeen, dit was niet tegen iemand gericht ofzo..
In het algemeen misschien meer rust nemen dan (of iig bewust rust nemen)? (Al weet ik niet of dat het effect zal hebben wat je zoekt... Hoe zit het met de wachtlijst waar je op stond? Komt daar al een einde aan?)

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 15:29.
Oud 24-06-2007, 15:51
Nona
Nona is offline
Rust ja, dat is fijn.

Ik geloof dat iedereen wel meer rust wil, zeker zo tegen de zomer aan, als er veel examens, tentamens, opdrachten, scripties etc. zijn. Ik wil ook rust. En daarbij wil ik melden dat ik twee helden van studiegenotes heb die even knopen hebben doorgehakt en de boel weer op hebben gestuurd, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. Kan wel janken van dankbaarheid, want ik val zowat om.

En ik wil echt iets vets eten, patat met veel mayo ofzo. Fijn ongezond, soms moet het mogen. <3
Oud 24-06-2007, 15:56
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2007 @ 16:23 :
In het algemeen misschien meer rust nemen dan (of iig bewust rust nemen)? (Al weet ik niet of dat het effect zal hebben wat je zoekt... Hoe zit het met de wachtlijst waar je op stond? Komt daar al een einde aan?)
lange lijst, nog geen einde.. had laatst eens gebeld maar ze konden niets zeggen ofzo
Oud 24-06-2007, 16:04
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
Volgens mij ben ik hartstikke gek..
Oud 24-06-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Beautiful Freak schreef op 24-06-2007 @ 17:04 :
Volgens mij ben ik hartstikke gek..
Oud 24-06-2007, 16:31
Beautiful Freak
Citaat:
Repelsteel schreef op 24-06-2007 @ 17:07 :
Ik ben er niet zo blij mee eerlijk gezegd, maak me een beetje zorgen.
Oud 24-06-2007, 16:34
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 24-06-2007 @ 13:54 :
misschien ergens daar in de buurt, zodat jullie denken dat jullie mij kunnen spotten, maar ik intussen de rollen omdraai

hm ik heb een stalker en ik ben daarom voorzichtig op internet met privacy ed.
Dat kan ook. Ik zal opletten.

Ah ja dat is wel stom ja.
Oud 24-06-2007, 16:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
Beautiful Freak schreef op 24-06-2007 @ 17:31 :
Ik ben er niet zo blij mee eerlijk gezegd, maak me een beetje zorgen.
Om jezelf? Wat is er dan?
Oud 24-06-2007, 17:05
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Repelsteel schreef op 24-06-2007 @ 11:57 :
pak een terrasje rond 12uur naast het newscafé, in dat oude gebouw, oke?
Haha, ik kan het haar voorstellen. (a) Al heb ik geen idee waar het in godsnaam is maar zij misschien wel, ze kent Groningen iig een stuk beter dan ik. ^^

Ontopic - ik ging seg een leuk jurkje passen in Scheveningen. Mijn heupen vonden het iets minder leuk though. ;x Ahwell, ik zweer nog steeds bij rokjes, die doen tenminste gaaf. En ik krijg een hoop geld van de verzekering. (a) En mijn vriendje heeft een ongelooflijk vette zonnebril. En het was duisentleuk op het strand. <3 (En hondshaaien komen wel uit die schelpen. )
Oud 24-06-2007, 17:54
Beautiful Freak
Citaat:
Kruimel schreef op 24-06-2007 @ 17:53 :
Om jezelf? Wat is er dan?
Nou, het gaat al een hele tijd niet goed. Heb er nu wel hulp voor. Maar ik voel me langzaam helemaal afglijden. En dat net nu ik vanaf volgende week zo'n beetje 1,5 maand niet thuis ben. Niet bij de mensen die ik vertrouw, waar ik mijn verhaal kan doen. Morgen naar de psych, hopen dat dat wel iets oplucht. Maar het gaat echt even heel kut momenteel. En dan ook nog dat overheersende gevoel dat ik me zo zwaar waardeloos en nutteloos vind, nee, kut dus.
Oud 24-06-2007, 18:10
Verwijderd
Ik ben me echt rot geschrokken. Mijn zus is opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft een post-natale depressie. Ze kon zichzelf nog tegenhouden toen ze overwoog van het balkon te springen, maar wist niet meer hoe lang ze zichzelf nog in de hand kon houden... Nu krijgt ze angstremmers zodat ze wat kalmer is en goed kan slapen.

Alles komt goed.
Oud 24-06-2007, 18:20
Missy
Missy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2007 @ 19:10 :
Ik ben me echt rot geschrokken. Mijn zus is opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft een post-natale depressie. Ze kon zichzelf nog tegenhouden toen ze overwoog van het balkon te springen, maar wist niet meer hoe lang ze zichzelf nog in de hand kon houden... Nu krijgt ze angstremmers zodat ze wat kalmer is en goed kan slapen.

Alles komt goed.
Je zus is toch net bevallen? Wat enorm vervelend, komt vast goed. Sterkte.

Ontopic: Nog één toetsweekje en ik ben klaar met 4 Havo. Vandaag was fijn. Van de kleinste momenten kan ik echt blij worden.

Ik ben met mijn zusje en de hond gaan wandelen. Het begon de regen. We hebben onder de paraplu heel hard, het regent, het regent, de pannetjes worden nat gezongen, toen iedereen zeiknat voorbij kwam. En stiekem door de plassen heen stampen. Zoiets is eigenlijk vanzelfsprekend, maar ik word en wel enorm blij door.
Oud 24-06-2007, 19:13
moon
moon is offline
pffffffffff nu zit ik dus echt wel even goed in de problemen . Ja sorry, het lijkt misschien niks maar voor mij betekent dit heel veel en ik neem het echt zwaar op. Ik ben er erg van overstuur en weet niet wat ik doen moet.
Vrijdag heb ik een rapport binnen gekregen van de praktijk die de diagnose 'angststoornis' bij mij stelde. Het was de bedoeling dat mijn ouders dat rapport ook onder ogen zouden kijgen, het was ook voor hen bestemd. Natuurlijk mocht ik het als eerste lezen...en toen ik het las viel mijn mond open van verbazing. De meest gevoelige informatie, ontzettend privé, stond in dit rapport verwerkt. Mijn grootste geheimen, dingen die ik echt alleen aan psychologen vertel en die absoluut niet voor breder publiek geschikt zijn. Die psychologen zijn geen vast onderdeel van mijn leven, ik leef niet met ze samen, heb geen speciale band met ze. Met miojn ouders wel en ik moet er niet aan denken dat mijn hele leven en identiteit bloot gelegd wodt door één zo'n rapport! Het was echt te erg! Echt letterlijk alles wat ik daar verteld had stond in dat rapport verwerkt! Ik heb de eerste 2 keer toen mijn moeder vroeg naar dat rapport gezegd dat ik het eerst zelf zorgvuldig door wilde lezen. Toen mijn moeder er voor de derde keer naar vroeg, reageerde mijn vader gepikeerd: "Ik zou niet weten waarom je moeder het niet zou mogen lezen!". Ik heb gezegd dat er ontzettend veel persoonlijke informatie in staat en dat ik graag nog een eigen leven en identiteit wil houden. "Voor ons heb je geheimen!"snauwde mijn vader mij toe. Tsss want een stom antwoord. Het gebeurde gisteravond en ik kan het niet van me afzetten. Dit gaat ongetwijfeld in een van de aankomende dagen (vlak voor ik met mijn ouders op vakantie ga) nog tot een groot conflict leiden...en dan is het nog maar de vraag hoe dat af gaat lopen. Ik sta niet voor mezelf in als ze dat rapport uiteindelijk alsnog onder ogen krijgen. O, mijn god, wat moet ik doen?
Oud 24-06-2007, 19:14
Verwijderd
Zo'n eerste nachtdienst daar moet je even doorheen. Dus dat ga ik dan maar doen vanavond, moe of niet.
En vandaag vierden we oma's verjaardag. De oma waarvan we dachten dat ze als eerste zou gaan hemelen. Maar ondertussen heeft ze ze allemaal overleefd. En ze was goddank weer wat pittiger dan in het ziekenhuis. Maar het is toch maar goed dat ze nu op de lijst voor een verzorgingshuis staat.
En morgen mag ik weer acupuncturen, en van de week ook naar de fysio. En dan moet ik ook nog de hele week sporten van mezelf. en mn Spaans een beetje bijhouden en materiaal zoeken voor lessen Engels. Én een week nachtdienst. word lachen, deze week.
Oud 24-06-2007, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ moon: kan je ze niet een deel van dat rapport laten lezen waarin wel staat wat voor diagnose ze stellen maar niet al die privedingen? Of zit alles zo door elkaar verweven dat dat niet kan? Anders zou ik je psycholoog bellen en vragen of ze het niet anders kunnen opschrijven omdat je dit te prive vind.
Oud 24-06-2007, 19:17
Verwijderd
@moon: Je bent meerderjarig, dan ben jij toch degene die mag bepalen wat je ouders te weten krijgen en wat niet? Raar dat die praktijk het rapport naar je ouders op stuurt...misschien contact met hen opnemen dat ze bepaalde informatie eruit halen en dan dat nieuwe rapport aan je ouders geven?
Oud 24-06-2007, 19:25
Verwijderd
@ moon: Misschien hebben de psychologen verkeerd begrepen wat jouw verwachtingen van het rapport waren? Je kunt vast wel om een nieuwe vragen (dat ga je alleen ws. niet binnen een paar dagen ontvangen) waar minder persoonlijke informatie in staat maar gewoon informatie over wat een angststoornis is of wat jij dan ook wil dat er voor dingen in staan. Als jij niet wil dat je ouders iets weten hoeven ze dat niet te weten.

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 19:42.
Oud 24-06-2007, 19:27
moon
moon is offline
@Daantje_0705 en @Leonoor: Alles zit volledig door elkaar heen verweven. Ik zou dus al een kopie van het hele rapport moeten maken en dan daarna allerlei zinnen met zwarte stift ofzo weg mioeten halen, maar dat lijkt me niet de ideale oplossing en bovendien zijn mijn ouders dan nog steeds niet tevreden. Mijn ouders zijn van mening dat zij inzicht in het hele rapport horen te krijgen omdat het rapport ook aan hun gericht is en ik bij voorbaat toestemming had geven het te lezen. Dat ik toestemming gegeven had, komt omdat mij niet verteld was dat de informatie die er in verwerkt zou worden, zo privacygevoelig zou zijn. Ik had begrepen dat ze alleen een soort verslag zouden maken van de diagnose zelf, niet van alles daarom heen. Maar echt werkelijk alles staat er in.
Misschien kan ik met die praktijk wel wat regelen maar mijn ouders zijn een groter probleem omdat zij van mening zijn dat zij recht hebben op het hele rapport.
Oud 24-06-2007, 19:29
rare kwast
rare kwast is offline
@ moon dat mogen ze volgens mij helemaal niet doen. jij mag altijd nog bepalen wat ze wel en niet mogen weten
Oud 24-06-2007, 19:32
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2007 @ 19:10 :

Alles komt goed.
damn das inderdaad schrikken.
post natale depressie is ook niet zomaar wat..

maar zoals je zelf zegt, het komt goed, tis goed te behandelen en ze zijn er optijd bij.
sterkte, een ook voor je zus
Oud 24-06-2007, 19:35
moon
moon is offline
Ik hoop inderdaad dat ze geen recht hebben om dat rapport te zien.
Helaas is het probleem dan nog niet opgelost omdat het tot een groot conflict met mijn ouders gaat leiden. Ik mag geen geheimen hebben van ze. Maar iedereen heeft wel geheimen toch? of ben ik nou de enige die geheimen heeft tegenover haar ouders? ik begin aan mezelf te twijfelen.
Oud 24-06-2007, 19:37
rare kwast
rare kwast is offline
mijn ouders weten ook niets.. dus je bent dan niet de enige hoor
Oud 24-06-2007, 19:38
darkfairy
darkfairy is offline
verliefd enzo whoei
en verder voel ik me vaag
Oud 24-06-2007, 19:40
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 24-06-2007 @ 20:35 :
Helaas is het probleem dan nog niet opgelost omdat het tot een groot conflict met mijn ouders gaat leiden. Ik mag geen geheimen hebben van ze. Maar iedereen heeft wel geheimen toch? of ben ik nou de enige die geheimen heeft tegenover haar ouders? ik begin aan mezelf te twijfelen.
Iedereen heeft geheimen voor zijn/haar ouders, dat is heel normaal. Je hoeft ze niet alles te vertellen, je vertelt ze wat jij ze wil vertellen. (En andersom geldt precies hetzelfde; ouders hebben ook dingen die ze niet aan hun kinderen vertellen.)

Zeg tegen je ouders dat ze dit rapport niet te zien krijgen, maar probeer ze wel te vertellen wat er in staat, zonder die privépunten dus. En misschien kan je inderdaad een ander rapport vragen bij de praktijk, waar de nodig informatie in staat, zónder al die privézaken.

Ik vind het heel raar dat je ouders willen dat je alles maar vertelt, zeg ook tegen hen dat het heel normaal is dat jij sommige dingen voor jezelf wil houden. 't Zijn jóuw zaken, niet die van hen.
Oud 24-06-2007, 19:45
moon
moon is offline
Bedankt voor jullie reacties! Nu sta ik weer wat sterker in mijn schoenen en heb ik tenminste niet het gevoel dat het (helemaal) aan mij ligt, maar dat mijn ouders ook iets van me vragen dat ze niet van me kunnen vragen.
Oud 24-06-2007, 19:47
coopergirl
coopergirl is offline
Sterkte andijvie
Oud 24-06-2007, 19:49
Verwijderd
Ik heb het idee dat ze me een makkelijk te regelen hulpje vindt en verder een last. Ik dacht dat ouders het leuk hoorden te vinden als hun kinderen in het weekend naar huis kwamen?
Oud 24-06-2007, 19:50
moon
moon is offline
ja Andijvie, sorry, even overheen gelezen, ook nog sterkte toegewenst. Het lijkt me echt enorm schrikken als je zoiets te horen krijgt. *knuff*
Oud 24-06-2007, 19:55
Verwijderd
Dank jullie allemaal. Ik ben alweer wat van de schrik bekomen. Heb nu alleen maar zin om morgen in de trein te stappen en dan op bezoek te gaan bij m'n zus, om d'r vervolgens heel lang vast te houden en te zeggen dat alles helemaal goed gaat komen. Ik hoop dat ze heel snel weer naar huis kan en dat ze ook heel snel weer van haar dochtertje kan genieten.
Oud 24-06-2007, 19:58
ULTRA8
ULTRA8 is offline
Gisteren normaal moeten gaan feesten,maar ja ik heb maandag nog een examen af te leggen dus dat zat er weer eens niet in. Kom net te horen dat m'n beste maat m'n beste vriendin komt te kussen,als ik je vertel dat beide nog eens goede vrieden zijn en ook nog beide mijn beste vrienden zijn,ziet de toekomst er niet rooskleurig uit !
Oud 24-06-2007, 19:59
Little_lady
Little_lady is offline
Soms droom ik van dat hoge huis
en de grond waar het op staat.
Is 'ie erg koud en hard,
of zal ik dat niet merken..?

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 20:24.
Oud 24-06-2007, 20:01
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2007 @ 20:55 :
Dank jullie allemaal. Ik ben alweer wat van de schrik bekomen. Heb nu alleen maar zin om morgen in de trein te stappen en dan op bezoek te gaan bij m'n zus, om d'r vervolgens heel lang vast te houden en te zeggen dat alles helemaal goed gaat komen. Ik hoop dat ze heel snel weer naar huis kan en dat ze ook heel snel weer van haar dochtertje kan genieten.
Toch heel veel sterkte!
Oud 24-06-2007, 20:05
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2007 @ 20:55 :
hou dr maar heel goed vast ja
Oud 24-06-2007, 20:07
Verwijderd
auw auw auw
als het lichaam pijn doet is de geest rustig
en is de geest ver te zoeken, dan haalt de jeuk me onderuit, word ik gewoon getackeld.
figuurlijk
o, en hij (16 jaar) vroeg me om sterke drank te kopen, voor hem en zijn 2 vriendinnen, 'want ze gaan naar het bos, en ze moeten toch een beetje lol hebben'
noujaa. zo gestoord ben ik echt niet, staks gaan die idioten zwemmen en verdrinkt er een, of er valt er eentje op een tentharing en bloed dood (want>geen ambulance in de buurt).
nee mij niet gezien, ik heb het hem afgeraden, en dat is helaas de enige manier waarom ik hem kan tegenhouden. natuurlijk wil ik niet dat hem of anderen wat gebeurd, ik zou het mezelf niet vergeven.
en de laatste vakantie avond. das fijn
Oud 24-06-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 24-06-2007 @ 20:35 :
Voor zo ver ik weet niet, je bent 21.

En ja, iedereen heeft geheimen voor zijn ouders, dat is heel normaal.
Oud 24-06-2007, 20:24
Gothic
Gothic is offline
Het is weer zo goed als voorbij. Hoop maar dat het allemaal goed gaat morgen. Heb er niet echt veel vertrouwen in, maar ja... moet maar. Kan er nu toch niets meer aan veranderen.

En dan laat ie niets van zich horen, al die tijd. Nooit op msn, reageert niet op dat ene mailtje dat ik stuurde, krijg ik pas een fwd mailtje en nu reageert hij op m'n site... ik snap het niet , maar ik voel het wel .

Regels voor berichten