Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het in jouw geval wel goed dat je niet op gelatine let, Yana, want je kunt jezelf inderdaad maar beter weghouden van de etiketjes. Het is me sowieso al vaak opgevallen dat veel mensen met een eetstoornis vegetariër zijn, dat is natuurlijk ook een maatschappelijk geaccepteerd excuus om eten te weigeren. Daar is op zich niets mis mee (dat ze vegetariër zijn), maar ik denk dat je het juist dan niet te ingewikkeld moet gaan maken.
Ik ben alleen vagetariër (blijft een leuk woord) maar ik let ook niet op e-nummers enzo. Ik eet zelfs niet-biologische jus als ik bij mensen eet ![]() |
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, ik zou me niet al teveel afpijnigen over of je als vegetariër wel 100 % consequent bent (drievoudig rijm, dank u, dank u
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Je hebt mijn gedachten precies goed verwoord! Ik let vrijwel nooit op gelatine en al helemaal niet op E-nummers. Soms krijg ik dan een (klein) schuldgevoeletje, vooral omdat andere vegetariërs wel daar mee bezig zijn... Maar ach, ik zet het van me af. Ik moet ook al op zuivel en suiker letten (ivm gezondheidsproblemen), dus ik heb er gewoonweg geen zin in om het mezelf nog moeilijker te maken.
||
Citaat:
Sowieso ben ik het eens met de reacties die na mij geplaatst zijn. We mogen zelf bepalen hoe streng we willen zijn voor onszelf, daar zijn we niemand verantwoording voor verschuldigd. En ja, ik hád misschien de stap naar glucose-vrij willen maken als ik niet óók nog een irrationele obsessie voor calorieën en eten had.. Nu moet ik proberen verstandig genoeg te blijven me niet te gaan verdiepen in E-nummers, want dan is het hek van de dam. En het stomme is dat ik het ergens gewoon voel kriebelen om het allemaal wél te gaan uitzoeken, om maar een reden te hebben om te zeggen *nee ik dat niet, daar zit glucose in*.. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben het er volledig mee eens dat iedereen voor zich uit moet maken hoe ver hij/zij in het vegetariër zijn wil gaan. Net als dat ieder voor zich moet weten of hij wel of geen vlees eet.
Ik heb ook allerlei voedselintoleranties en nog het e.e.a., dat is ook de reden dat ik bv. voor medicijnen wel een uitzondering maak. (Voor zo ver ik weet is er geen gelatinevrije variant. Er is wel een dierlijke variant...daar zou ik dan wel weer moeite mee hebben. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik let idd ook niet op gelatine, stremsel, e-nummers e.d. Er is wel een tijdje geweest dat ik wel op gelatine lette, maar op dit moment lukt dat niet, omdat ik toch moet eten wat ik voorgezet krijg. En waarschijnlijk zitten in alle toetjes bij ons gelatine, of iig in de traktaties.
Zelf zou ik er liever wel opletten, maar dan is er idd wel de kans om daarin weer te ver door te draven... Maar voor mezelf vind ik dat het niet klopt; geen vlees eten, maar ondertussen wel gelatine ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er wel goede ervaringen mee, vooral mijn eeuwige vermoeidheid nam enorm af ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|