Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 21:50 :
Eh, daar heeft ie nooit voor gepleit
Misschien vind je hem stiekem dan een held. Anders had je dit wel gelezen in zijn bovenstaande column:

"Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet."

" De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over."

"Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek."

Dus cut the crap over modernisering. De poedel wilt uitbanning geen modernisering.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 21:53 :
Nee, hij zegt dat hij niets er meer bij wil.
Eh, met de aanwezigheid van moslims, komen er sowieso moslims bij. Hij noemde de hogere geboortecijfers bij moslims een demografische ramp .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 20:58
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 21:55 :
[B]Eh, nee. Wilders wordt namelijk alleen door die randgroep gesteund.

Nee, hij wil niet meer islam in Nederland. En constructief hoeft ie helemaal niet te zijn.
Hij heeft wel de macht bepaalde zaken onder de aandacht te brengen en kamervragen te stellen, voorstellen te doen enz.

Hij wil geen Islam in Nederland dus wat klopt er dan niet bepaald aan wat Kenjirro zei? Als politicus hoef je idd niet constructief te zijn :')
Oud 10-08-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 21:57 :
Eh, met de aanwezigheid van moslims, komen er sowieso moslims bij. Hij noemde de hogere geboortecijfers bij moslims een demografische ramp .
Ja, dat er moslims geboren worden kan hij ook weinig aan doen, al wil ie nog zo graag Maar in de gequote tekst heeft hij het over niet meer immigranten erbij. Hij wil dus niet dat de moslims verdwijnen maar vooral dat het niet 'erger' wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:06
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:04 :
Ja, dat er moslims geboren worden kan hij ook weinig aan doen, al wil ie nog zo graag Maar in de gequote tekst heeft hij het over niet meer immigranten erbij. Hij wil dus niet dat de moslims verdwijnen maar vooral dat het niet 'erger' wordt.
Als je dat erin leest moet je wel optimistisch van aard zijn

Straks komt hij nog met een voorstel om alle moslimbaby'tjes te deporteren
Oud 10-08-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:04 :
Zeg mij eens waarom hij de o zo facistische islam nog in Nederland zou willen hebben dan? En is het niet meer dan vanzelfsprekend om een demografische ramp te voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 21:58 :
Hij heeft wel de macht bepaalde zaken onder de aandacht te brengen en kamervragen te stellen, voorstellen te doen enz.

Hij wil geen Islam in Nederland dus wat klopt er dan niet bepaald aan wat Kenjirro zei? Als politicus hoef je idd niet constructief te zijn :')
kamervragen en voorstellen hebben geen zin bij als ie de steun heeft van een kleine minderheid
Oud 10-08-2007, 21:12
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 22:08 :
kamervragen en voorstellen hebben geen zin bij als ie de steun heeft van een kleine minderheid
Dat kun je niet weten. Feit is dat hij zich negatief uitlaat over 1 bevolkingsgroep en dit nu al stelselmatig aan het doen is. Alle kamervragen van die groep zijn Islamgerelateerd. Het riekt gewoon naar demoniseren van moslims. Dat is een kwalijke zaak dus is het wel goed dat alle andere partijenen een signaal hebben afgegeven dat dit niet kon. Ik snap niet waarom je daar zo over viel
Oud 10-08-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 22:06 :
Als je dat erin leest moet je wel optimistisch van aard zijn

Straks komt hij nog met een voorstel om alle moslimbaby'tjes te deporteren
Nee, dat is gewoon lezen zonder oogkleppen op. Ik ben totaal niet pro Wilders ofzo, maar als je dat nou echt er niet in leest terwijl het er letterlijk staat... en dan heeft het ook geen zin om delen van een zin groter te maken als er achter de punt komma een hele andere betekenis aan een zin wordt gegeven.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:18
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:12 :
Nee, dat is gewoon lezen zonder oogkleppen op. Ik ben totaal niet pro Wilders ofzo, maar als je dat nou echt er niet in leest terwijl het er letterlijk staat... en dan heeft het ook geen zin om delen van een zin groter te maken als er achter de punt komma een hele andere betekenis aan een zin wordt gegeven.
Dat is eerder lezen met naiviteit. Hij probeert duidelijk zijn discrimenerende uitspraken te maskeren door een eenslachtige poging het af te zwakken.

Het lijkt me duidelijk dat Wilders gewoon een Islam en moslimhater is. Dit hoeft geen probleem te zijn en hij mag zijn mening dan ook geven maar zijn positie als politicus maakt het wel dat hij een sterk polariserende factor is in Nederland.

Ik denk niet echt zin heeft om te ontkennen dat hij gewoon een Islamfoob is.
Oud 10-08-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 22:18 :
Dat is eerder lezen met naiviteit. Hij probeert duidelijk zijn discrimenerende uitspraken te maskeren door een eenslachtige poging het af te zwakken.

Het lijkt me duidelijk dat Wilders gewoon een Islam en moslimhater is. Dit hoeft geen probleem te zijn en hij mag zijn mening dan ook geven maar zijn positie als politicus maakt het wel dat hij een sterk polariserende factor is in Nederland.

Ik denk niet echt zin heeft om te ontkennen dat hij gewoon een Islamfoob is.
Islamfoob of niet, hij heeft tot nu toe niet voor uitbanning gepleit. Behalve als je dat op een of andere vage manier uit zinnen haalt die iets heel anders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:23 :
Islamfoob of niet, hij heeft tot nu toe niet voor uitbanning gepleit. Behalve als je dat op een of andere vage manier uit zinnen haalt die iets heel anders zeggen.
Beantwoord dan maar eens mijn vragen richting jou.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:28
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:23 :
Zucht hij wil, geen moslims,geen moskeen,geen koran.Benieuwd hoe je dan de Islam precies zonder dat moet gaan bestaan. Begrijpend lezen is toch echt niet zo moeilijk
Oud 10-08-2007, 21:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 22:12 :
Dat kun je niet weten. Feit is dat hij zich negatief uitlaat over 1 bevolkingsgroep en dit nu al stelselmatig aan het doen is. Alle kamervragen van die groep zijn Islamgerelateerd. Het riekt gewoon naar demoniseren van moslims. Dat is een kwalijke zaak dus is het wel goed dat alle andere partijenen een signaal hebben afgegeven dat dit niet kon. Ik snap niet waarom je daar zo over viel
ja, demoniseren is niet fijn, maar vrijheid van meningsuiting is belangrijker.
Oud 10-08-2007, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 22:06 :
Zeg mij eens waarom hij de o zo facistische islam nog in Nederland zou willen hebben dan? En is het niet meer dan vanzelfsprekend om een demografische ramp te voorkomen?
Even gemist.

Ik zou niet weten waarom hij het nog zou willen hebben, ik hoef het ook niet per se meer te hebben. Maar dat betekend nog niet dat ik pleit voor uitbanning. En ja, het is vanzelfsprekend om een demografische ramp te voorkomen. Hij noemde de hogere geboortecijfers een ramp.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 22:28 :
Zucht hij wil, geen moslims,geen moskeen,geen koran.Benieuwd hoe je dan de Islam precies zonder dat moet gaan bestaan. Begrijpend lezen is toch echt niet zo moeilijk
Geen moslims érbij. Geen moskeen érbij.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 22:34 :
Dus racisme/discriminatie is geoorloofd?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 22:36 :
zolang het bj woorden blijft wel
Oud 10-08-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 22:43 :
zolang het bj woorden blijft wel
Ohja sinds wanneer?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:46
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Poggy schreef op 10-08-2007 @ 22:35 :
Geen moslims érbij. Geen moskeen érbij.
Nee hij zegt, geen moskeeen,geen moslims en geen koran. Dus exit Islam.

Maar als je dat niet wil zien, lees dan lekker wat je leest. Ik heb geen zin om continu in herhaling te vervallen

Ik heb toch wel het idee dat je wel in zijn ideeen kan vinden getuigen de post hierboven.

Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 22:34 :
Hij mag zeggen wat hij wil maar zijn woorden hebben gevolgen en die ontkennen is zinloos. Dat is gewoon het punt, het gaat om hoe je dingen verwoord en daarin heeft Vogelaar dan ook gewoon gelijk (en Louis Armstrong hier ook).

Je krampachtig vastklampen aan ''vrijheid van meningsuiting'' blabla is nergens goed voor.
Oud 10-08-2007, 21:49
Donderzoon
Donderzoon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2007 @ 19:27 :
Wat ik stel is dat ik het met Wilders eens ben dat het verbieden van de koran an sich rationeel verantwoord is, maar dat men dan tevens de bijbel moet verbieden vanwege het veroorzaken van haat en geweld. Dat staat nog even los van de vraag of dat je dat mag doen, terwijl tal van minder begaafden de fabeltjes van religie nodig hebben om hun dagelijks leven aan te kunnen.
Sorry, ik heb een iQ van 124 en ik geloof in Jezus.
Daarbij is het zelfs als je niet gelooft pure nonsens om de Bijbel te verbieden.
Jezus roept op tot naastenliefde.
Heb uw vijanden lief, zegt Hij zelfs...
Iemand die de Bijbel wil verbieden, heeft

A: niets begrepen van de Bijbel zoals Jezus het bedoeld heeft,
of B: is oneerlijk en vijandig tegenover het Goede.

Als iemand beweert dat de Bijbel tot haat aanzet, of dat een boek niemand tot haat aanzet:
alleen de lezer van en boek vat iets op op een bepaalde manier. de lezer is verantwoordelijk, niet het boek.

Als ik alles dat "tot haat aanzet" zou moeten verbieden, kan ik de helft van de Bieb gaan verbranden. en hoe zit het dan met artiesten als Eminem, schietspellen, films en andere dingen waar geweld in voorkomt?
Onze wet verbiedt geweld. dat is genoeg.
Waarom die ophef over een boek?

sorry ben niet vaak online kan niet meer reageren... mijn excuses hiervoor...Geen eigen PC.
Oud 10-08-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 22:45 :
Ohja sinds wanneer?
Ja, laten we even lekker gaan aanhaken bij het Nederlandse recht dat enorm flauw is op dat punt en in feite onverbindend wegens strijd met natuurrecht! Pwn.

'Racisme en discriminatie met woorden' is in feite niets anders dan iemand beledigen, en het strafbaar stellen van belediging is imo iets achterlijks uit een ver verleden toen vrouwen nog kousen tot aan hun nek droegen en je met paard en wagen naar de markt ging drie dorpen verderop.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Promillage schreef op 10-08-2007 @ 22:46 :

Maar als je dat niet wil zien, lees dan lekker wat je leest. Ik heb geen zin om continu in herhaling te vervallen
"Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek."

Zie je het verschil tussen het deel achter de punt komma bij de eerste twee zinnen en de laatste?
Maar inderdaad, we vallen in herhaling. Lees ook maar lekker wat jij wil lezen.

Citaat:

Ik heb toch wel het idee dat je wel in zijn ideeen kan vinden getuigen de post hierboven.

Ah, zeker die post over dat ik de Islam ook niet perse in Nederland hoef te hebben? Dacht al dat iemand daarover zou vallen. Maar ik hoef het Christendom ook niet per se in Nederland te hebben. Net zoals elke andere religie. En ik heb totaal geen problemen met de normale moslims. Wel met dat tuig dat helaas vooroordelen bevestigend werkt.

Kortom, net zo'n loze opmerking als wanneer ik ga roepen dat je vast Moslim moet zijn omdat je anti Wilders bent.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 22:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 22:45 :
Ohja sinds wanneer?
sinds ik dat zeg.
Oud 10-08-2007, 22:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

Hij mag zeggen wat hij wil maar zijn woorden hebben gevolgen en die ontkennen is zinloos. Dat is gewoon het punt, het gaat om hoe je dingen verwoord en daarin heeft Vogelaar dan ook gewoon gelijk (en Louis Armstrong hier ook).

Je krampachtig vastklampen aan ''vrijheid van meningsuiting'' blabla is nergens goed voor.
niks krampachtig, ik maak een beredeneerde afweging. en die nadelen heb ik ook al redeljk aangevochten.
Oud 10-08-2007, 22:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Donderzoon schreef op 10-08-2007 @ 22:49 :
Daarbij is het zelfs als je niet gelooft pure nonsens om de Bijbel te verbieden.
Jezus roept op tot naastenliefde.
Heb uw vijanden lief, zegt Hij zelfs...
Iemand die de Bijbel wil verbieden, heeft
Net of de Bijbel niet van Genesis tot Openbaringen over het vermoordenm verminken, verbranden en verbannen van ongelovigen gaat.
Oud 10-08-2007, 22:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2007 @ 22:55 :
Ja, laten we even lekker gaan aanhaken bij het Nederlandse recht dat enorm flauw is op dat punt en in feite onverbindend wegens strijd met natuurrecht! Pwn.

'Racisme en discriminatie met woorden' is in feite niets anders dan iemand beledigen, en het strafbaar stellen van belediging is imo iets achterlijks uit een ver verleden toen vrouwen nog kousen tot aan hun nek droegen en je met paard en wagen naar de markt ging drie dorpen verderop.
wat is er mis met jarretels?
Oud 10-08-2007, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-08-2007 @ 23:12 :
sinds ik dat zeg.
Oke, whatever
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Sorry, ik heb een iQ van 124
FIJN voor je
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 00:29
fromBALKAN :D
Citaat:
Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland.

Neuh hoor, hij wil alleen dat we stoppen met geloven
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 01:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 11-08-2007 @ 01:29 :
Neuh hoor, hij wil alleen dat we stoppen met geloven
Dat wil ieder verstandig mens. Dit is echter niet de manier om dat te bereiken.
Oud 11-08-2007, 01:43
Magican
Magican is offline
Citaat:
Donderzoon schreef op 10-08-2007 @ 22:49 :
Contradicto in termis.
Oud 11-08-2007, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 11-08-2007 @ 02:43 :
Contradicto in termis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 07:42
Verwijderd
Ehm: toch een vraagje: iemand noemde ergens het woordje Demografische Ramp.

Die zou ik graag uitgelegd willen zien, liefst in verband met de huidige vergrijzing.

Want laten we wel wezen: we komen mensen te kort. In de zorg, in het onderwijs, en de Europese Unie wil zelfs een Bue Card instellen voor getalenteerde mensen.

Ik denk dat de huidige vergrijzing een ergere demografische ramp is, dan een paar Moslims erbij, die je met een beetje goeie wil kan inzetten op onze vergrijsde arbeidsmarkt.

Of zie ik de zaken nu te praktisch
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 08:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-08-2007 @ 22:36 :
Ach man, dat is toch hier helemaal niet het geval?

Die man is gewoon mal, punt. Verder niks op afdingen, laat 'm lekker waaien.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-08-2007 @ 08:42 :

Die zou ik graag uitgelegd willen zien, liefst in verband met de huidige vergrijzing.

Want laten we wel wezen: we komen mensen te kort. In de zorg, in het onderwijs, en de Europese Unie wil zelfs een Bue Card instellen voor getalenteerde mensen.

Ik denk dat de huidige vergrijzing een ergere demografische ramp is, dan een paar Moslims erbij, die je met een beetje goeie wil kan inzetten op onze vergrijsde arbeidsmarkt.

Wat je daar zegt is natuurlijk gewoon waar, maar zo ziet Wilders het natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 11-08-2007 @ 12:05 :
Wat je daar zegt is natuurlijk gewoon waar, maar zo ziet Wilders het natuurlijk niet.
Mooi, ik dacht al dat ik weer een enorme blunder beging
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 13:29
fromBALKAN :D
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-08-2007 @ 08:42 :

Hij snapt 't
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-08-2007 @ 09:14 :
Ach man, dat is toch hier helemaal niet het geval?

Die man is gewoon mal, punt. Verder niks op afdingen, laat 'm lekker waaien.
Hem afdoen als een dorpsgek maakt hem niet minder gevaarlijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 18:13
Levitating Nun
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-08-2007 @ 18:39 :
Hem afdoen als een dorpsgek maakt hem niet minder gevaarlijk hoor.
Ik weiger hem te zien als gevaar.

Was Theo van Gogh een gevaar?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-08-2007 @ 19:13 :
Ik weiger hem te zien als gevaar.

Was Theo van Gogh een gevaar?
Geert hitst de bevolking op, Theo deed dat niet zo.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:31
Levitating Nun
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-08-2007 @ 19:33 :
Geert hitst de bevolking op, Theo deed dat niet zo.
Dat is compleet subjectief.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-08-2007 @ 20:31 :
Dat is compleet subjectief.
Maar niet minder waar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:41
Levitating Nun
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-08-2007 @ 20:38 :
Maar niet minder waar
Vind jij dus.

De grootste malloten zijn de mensen die hem willen omleggen. Als je dat niet ziet, dan zit er een draadje los.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-08-2007 @ 20:41 :
Vind jij dus.

De grootste malloten zijn de mensen die hem willen omleggen. Als je dat niet ziet, dan zit er een draadje los.
Je punt is?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:50
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
voor elke soortgelijke uitspraak wint hij er weer kiezers bij, hij speelt het spelletje slim moet ik zeggen.

dit wil niet zeggen dat ik het met de inhoud van deze uitspraak eens ben, integendeel, ik vind het een domme en zinloze opmerking.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:54
Levitating Nun
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-08-2007 @ 20:46 :
Je punt is?
Dat Wilders geen gevaarlijke malloot is, slechts een malloot en dat er veel te overdreven gereageerd wordt op wat hij zegt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-08-2007 @ 20:54 :
Dat Wilders geen gevaarlijke malloot is, slechts een malloot en dat er veel te overdreven gereageerd wordt op wat hij zegt.
Met een miljoen aanhangers (of zelfs meer) is hij niet zomaar een malloot. Dit is gewoon je hoofd in het zand steken en in de tussentijd komen er steeds meer opgefokte (extreem-rechtse) mongolen bij.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 20:06
GruttePier
GruttePier is offline
Christopher Hitchens on Freedom of Speech

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 20:07
Supreme Dutch
Dus als je geen fan bent van een multiculturele samenleving ben je een Extreem Rechtse mongool?
Van Gogh was een clown (die een enorme fan was van provoceren), Wilders is een clown met 9 zetels (die een enorme fan is van Israel)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten