Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 17:30
Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Wat was je eetritme de afgelopen twee maanden?

Ik denk dat het misschien ook een beetje een kwestie van wennen is.

Moet een tussendoortje per se een boterham zijn?
Anders kan je misschien bv. fruit en een liga of sultana eten oid?
Mijn eetritme van de afgelopen 2 maand was:
Ontbijt: 7 uur
Tussendoor: Half 10
Fruit: 11 uur
Lunch: Half 1
Fruit: 2 uur
Tussendoor: Half 4
Avondeten: Half 6
Tussendoor: Half 8
Maar op school gaat dat dus niet
Tussendoortje mag van alles zijn, maar op school vind ik een boterham het makkelijkt.

@Ikkuh15, dankjewel voor je tips, daar kan ik wel wat mee denk ik
Oud 04-09-2007, 17:34
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb ook een vraagje. Mijn school begint morgen weer. Maar daar zit ik qua pauzes echt rot. De eerste pauze is om 10.45 - 11.15 (eigenlijk te vroeg voor lunch) en de tweede pauze is om 13.40 - 14.10. Das dan net weer te laat. Iemand enig idee hoe ik mijn eetritme hierop aan kan passen? Misschien mensen met hetzelfde probleem?
Oud 04-09-2007, 17:35
Verwijderd
Gewoon je lunch in tweeen hakken?
Oud 04-09-2007, 20:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik heb ook een vraagje. Mijn school begint morgen weer. Maar daar zit ik qua pauzes echt rot. De eerste pauze is om 10.45 - 11.15 (eigenlijk te vroeg voor lunch) en de tweede pauze is om 13.40 - 14.10. Das dan net weer te laat. Iemand enig idee hoe ik mijn eetritme hierop aan kan passen? Misschien mensen met hetzelfde probleem?
Ik eet gewoon in de 'les'. Ik heb al veel erder honger. Zo niet kun je idd 3 bb in je 1e pauze doen en 2 in je 2e of andersom.
Oud 04-09-2007, 22:12
Balance
Balance is offline
@Gothic: ze zit nog op de middelbare school en daar mochten wij nooit eten in de klas. Ik zou gewoon in beide pauzes lekker een paar boterhammen eten. Kan makkelijk. En je maag went vanzelf aan die tijden, dat is een kwestie van gewenning.

En ik heb vandaag veel te veel gegeten
Een stuk taart en uitgebreid uit eten geweest. Maar ook 50 minuten gesport en bij elkaar nog zo'n 30 a 40 minuten gefietst. Hopelijk weegt het een beetje tegen elkaar af
Oud 05-09-2007, 07:43
Verwijderd
@Kleedje: Misschien is wat ikkuh15 zegt idd een optie. Dat je 's ochtends wat extra's eet (boterham extra of fruit in je yoghurt), dan heb je in de eerste pauze alleen het tussendoortje. In de lunch flink dooreten (want dan red je het, zeg je en ik denk dat dat ook wel went, al heeft het misschien 'wat' tijd nodig). Als je 's middags nog een pauze hebt dan ook één iets van het tussendoortje en als je thuis komt het tweede iets (of allebei, als je geen tweede pauze hebt). En dan avondeten en het laatste tussendoortje gewoon zoals je al deed.

@Lauwie101: Idd je lunch in tweeën hakken of in de ene pauze een tussendoortje nemen en in de andere pauze lunchen. Als je altijd rond 13.30u luncht (en in de pauze daarvoor iets anders eet, dat niet overslaan), dan went dat waarschijnlijk vanzelf.
Oud 06-09-2007, 16:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb eigenlijk elke avond na het avondeten zo tegen een uur of acht/negen weer honger maar ik weet niet goed wat ik dan nog moet eten. Nu is het vaak een koekje of chips maar een koekje vult niet genoeg en elke avond chips vind ik niet zo'n goed idee. Heeft er iemand tips over dingen die ik dan wel kan eten? Met honger gaan slapen is niet zo fijn vind ik.
Oud 06-09-2007, 16:37
Methuselah
Methuselah is offline
'n Stuk fruit?
Oud 06-09-2007, 17:16
Verwijderd
Daantje: ontbijtkoek? Evergreen/sultana? Gewoon een gezond tussendoortje dus.
Oud 06-09-2007, 17:24
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
'n Stuk fruit?
ze zegt dat ze honger heeft.....:confused, kijk een banaan of twee, ja, maar iemand die honger heeft geef je toch ook geen water.
ot: boterham, restje avondeten, crackers, ontbijtkoek...
Oud 06-09-2007, 17:35
Verwijderd
ik eet meestal mijn toetje pas tegen acht/negen uur, maar ik weet niet of je dan al een toetje gehad hebt? Anders kan een tweede schaaltje yoghurt ook geen kwaad trouwens.
Een boterham kan ook gewoon, houdt je misschien wat wakker (door de koolhydraten) maar dat doet ene koekje ook en ik neem aan dat je toch niet voor tien uur gaat slapen.
Oud 06-09-2007, 19:13
IcedEarth
IcedEarth is offline
Een vriend van mij zij dat je niet meteen zuivel na het avond eten moest eten, dan zou je ijzer minder goed opnemen, is dit echt zo?
Oud 06-09-2007, 19:41
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ze zegt dat ze honger heeft.....:confused, kijk een banaan of twee, ja, maar iemand die honger heeft geef je toch ook geen water.
ot: boterham, restje avondeten, crackers, ontbijtkoek...
Een appelsien eten vult toch ook redelijk goed opnieuw, als je net 'n paar uur geleden gegeten hebt?
Oud 06-09-2007, 20:09
Verwijderd
Een grote hoeveelheid zuivel kan wel de ijzeropname verstoren, maar gewoon normale porties niet.
Oud 06-09-2007, 21:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Een appelsien eten vult toch ook redelijk goed opnieuw, als je net 'n paar uur geleden gegeten hebt?
voor mij niet hoor. Is puur water. Banaan zit tenminste nog wat in...
Oud 06-09-2007, 21:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Een grote hoeveelheid zuivel kan wel de ijzeropname verstoren, maar gewoon normale porties niet.
dit geldt overgens ook voor thee...
Oud 06-09-2007, 22:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Wat is een grote hoeveelheid dan? Als ik 500 gram kwark ineens eet, is dat groot of gaat dat (net als "teveel aspartaam" in ligtproducten) meer richting normaal onhaalbare porties?
Oud 06-09-2007, 23:07
Verwijderd
@Daantje_0705: Ik denk ook aan dingen als een boterham, crackers, ontbijtkoek liga, sultana, wat yoghurt (event. met wat cruesli ofzo). En je kunt natuurlijk uitproberen of fruit voor jou voldoende vult. De standaard gezonde tussendoortjes dus idd.
Oud 07-09-2007, 02:28
AzN
AzN is offline
Citaat:
Wat is een grote hoeveelheid dan? Als ik 500 gram kwark ineens eet, is dat groot of gaat dat (net als "teveel aspartaam" in ligtproducten) meer richting normaal onhaalbare porties?
Bodybuilders eten dagelijks 500 gram kwark achter elkaar, dus 't lijkt me sterk dat dat dat kwaad kan.
Oud 07-09-2007, 08:47
Bloem
Bloem is offline
Nouja, er zijn ook bodybuilders die anabolen gebruiken en dat lijkt me ook niet gezond Ik eet geen vlees dus het lijkt me handig om ervoor te zorgen dat ik geen ijzer 'kwijtraak'.
Oud 07-09-2007, 09:05
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
dit geldt overgens ook voor thee...
en voor koffie
en niet voor thee zonder theïne
vitamine C schijnt dan weer ijzer beter te doen opnemen
Oud 07-09-2007, 10:42
IcedEarth
IcedEarth is offline
ooja, maar ik eet altijd gewoon een klein schaaltje met yoghurt of vla. En ik drink wel eindeloos thee, maar rooibos, of kruidenthee, en incidenteel een paar kopjes zwarte thee.
Oud 07-09-2007, 12:24
flyaway
flyaway is offline
Uit een test is gekomen dat ik niet tegen koffie(bonen) kan... betekent dat, dat ik ook geen theine-houdende thee mag gebruiken?
Ik stel de vraag maar alvast hier voor het geval dat het een zeer simpel antwoord is, het is voor mij erg moeilijker er doorheen te komen bij de test-mevrouwen-en-meneren.
Oud 07-09-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat het teveel is. Ik heb geleerd dat te veel koemelk consumptie bij baby's voor bloedarmoede (ijzergebreksanemie) kan zorgen, maar in het rijtje oorzaken van bloedarmoede bij volwassenen kwam het niet voor, dus ik denk dat het richting onhaalbare porties gaat.
Oud 08-09-2007, 09:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Uit een test is gekomen dat ik niet tegen koffie(bonen) kan... betekent dat, dat ik ook geen theine-houdende thee mag gebruiken?
Ik stel de vraag maar alvast hier voor het geval dat het een zeer simpel antwoord is, het is voor mij erg moeilijker er doorheen te komen bij de test-mevrouwen-en-meneren.
waar heb je wat voor test gedaan?
Oud 08-09-2007, 17:27
Maija
Maija is offline
Ik eet wel vaker meer dan 500 gram magere yogurt.
Van die 500 gram pakken als avondeten met flink wat cruseli/fruit erdoorheen, heerlijk..

Ijzer krijg ik volgensmij ook wel genoeg binnen.. Mja, de opname he..
Oud 08-09-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Van die 500 gram pakken als avondeten met flink wat cruseli/fruit erdoorheen, heerlijk..
Yoghurt als avondeten...
Oud 08-09-2007, 20:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yoghurt als avondeten...
Je hebt een eetstoornis, of je hebt het niet hè
Oud 08-09-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Dan mag ik nog wel zeggen dat yoghurt als avondeten is.
Oud 09-09-2007, 00:11
AzN
AzN is offline
Citaat:
Maar je weet toch niet wat ze de rest van de dag allemaal naar binnen werkt? Of misschien heeft ze nachtdienst.
Oud 09-09-2007, 17:08
Calyx
Calyx is offline
Ik heb een vraag, denk dat ik'm hier het beste kan stellen.

Ik ben in een week tijd (Nja 9 dagen eigenlijk) 3,5 kilo aangekomen. Het is sowieso niet alleen vocht want ik heb echt een rol vet over mn broek hangen en in mn gezicht zie je het ook. Ik kreeg er thuis al commentaar over en ik merk het zelf.
Die 9 dagen heb ik echt niet anders gegeten dan anders en ook normaal bewogen (ik sport niet, maar gewoon college/stad/boodschappen/fietsen enz)..
Ik voel me echt rot..

Iemand idee hoe het komt?
Oud 09-09-2007, 17:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik heb een vraag, denk dat ik'm hier het beste kan stellen.

Ik ben in een week tijd (Nja 9 dagen eigenlijk) 3,5 kilo aangekomen. Het is sowieso niet alleen vocht want ik heb echt een rol vet over mn broek hangen en in mn gezicht zie je het ook. Ik kreeg er thuis al commentaar over en ik merk het zelf.
Die 9 dagen heb ik echt niet anders gegeten dan anders en ook normaal bewogen (ik sport niet, maar gewoon college/stad/boodschappen/fietsen enz)..
Ik voel me echt rot..

Iemand idee hoe het komt?
of er is iets mis met je stofwisseling of met je wasmachine of met je weegschaal... voor 3,5 kilo vet zul je ongeveer 150 McFlurry's extra hebben moeten gegeten. Niet te doen in 9 dagen. Vocht kan zo 2 kilo schelen. Je buik kan opgezet zijn waardoor je buik dikker lijkt. Je broek kan gekrompen zijn. Of je weegschaal geeft het verkeerd aan.
Sowieso al meer mensen iets beweren, is de kans groot dat je dit zelf ook gaan geloven en zelf gaat zeggen, dit is dus niet heel objectief dat je het zelf ook opeens ziet...
Mocht dit alles het niet zijn, kan opeens je stofwisseling er om een onbekende mysterieuze wijze mee opgehoduen zijn. Dan kan het wel... vraag blijft hoe dat opeens komt...
Oud 09-09-2007, 19:12
Verwijderd
Als je veel vocht vasthoudt zie je dat trouwens ook, juist in je gezicht en ook wel aan je buik - je moet dat vocht toch ook ergens laten. Als je 's avonds je sokken uitdoet, laat het bovenrandje daarvan dan een indruk achter in je enkel? Je zou trouwens niet 3,5 kg vocht in een week vast moeten houden, dat is ook geen goed teken.
Als het vet zou zijn, zou je stofwisseling inderdaad wel opeens iets heel raars hebben gedaan.

Als ik jou was zou ik het nog een paar dagen aankijken en als het niet wegtrekt ermee naar de huisarts niet omdat het zo ernstig is, maar ook voor je eigen gemoedsrust.
Oud 09-09-2007, 19:40
Maija
Maija is offline
Eetstoornis ofniet,

Ik heb stage, daarvoor moet ik elke dag zo'n 4/5 uur reizen.
Ik vertrek s'ochtens om kwart over 6 en kom sávonds rond 8 uur thuis.

Dat is geen reden maar ik merk dat k dan yogurt makkenlijker kan eten dan pasta of iets, en samen met (7 eetlepels) cruseli en een appel of peer daar doorheen gemengt gaat dat echt niet onder qua kal. dan een andere maaltijd.

Maar volgensmij kan ik hier beter niets meer posten, want alles komt weer terug op mijn eetstoornis.
Ik weet niet welk beeld jullie van mij hebben. Ik eet netjes rond de 1600/2000 kal per dag, van mijn sportschool zou ik eigenlijk 1400 moeten eten.

En als ik de kal van yogurt (pak van 500 ml = 275) cruseli (225 kal (als het niet mee is) en een stuk fruit (minimaal 50). bij elkaar tel is het minimaal 550
Dat is dus niet te weinig voor een avondmaaltijd
En dat is niet elke dag, alleen als er iets gekookt is wat me erg 'zwaar' lijkt (ivm ik moet binnen anderhalf uur weer gaan slapen) Dat is me gewoon goed bevallen.

maar ik heb er eigenlijk een beetje genoeg van dat alles wat ik hier post met 'eetstoornis' word 'beantwoord

Ik zou graag horen dat je (jullie) excuses aanbied(en).

Want ik ga ook nog een hele situatieschets geven ondertussen dat dat helemaal niet nodig zou zijn, als ik graag yogurt eet, en ik graag wil weten of dat nou echt zo slecht is ivm ijzeropname wil ik daar graag antwoord op.
Geef me daar dus gewoon antwoord op en anders hou je commentaar voor je.
Oud 09-09-2007, 19:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eetstoornis ofniet,

Ik heb stage, daarvoor moet ik elke dag zo'n 4/5 uur reizen.
Ik vertrek s'ochtens om kwart over 6 en kom sávonds rond 8 uur thuis.

Dat is geen reden maar ik merk dat k dan yogurt makkenlijker kan eten dan pasta of iets, en samen met (7 eetlepels) cruseli en een appel of peer daar doorheen gemengt gaat dat echt niet onder qua kal. dan een andere maaltijd.
Er is zoveel meer dan alleen cal. Als jij gewoon 's middags groente, vlees(vervanger) en aardappel(achtig) eet, hoor je mij niet. Dan is die yoghurt een soort lunch (al vind ik 7 lepels cruslie erg weinig vezels voor een lunch) en dan heb je je avondmaaltijd gewoon 's middags. Maar ik haalde dat niet uit jouw verhaal.
Oud 09-09-2007, 19:56
Maija
Maija is offline
nee, want daar heb ik geen tijd voor.
En ik eet ook geen elke dag yogurt, 2 keer in de 3 weken dat ik nu stage loop.
Maar ik vind het echt gewoon lekker.

De rest eet ik gewoon 'met de pot mee..'

Maar zonder dat je dat eerst vroeg begon je meteen met je beschuldiging..
Oud 09-09-2007, 19:58
Verwijderd
Ik reageerde niet vanuit het idee dat je een eetstoornis hebt of dat het daaruit voort zou komen *, ik zeg alleen dat yoghurt geen avondeten is. Dat heeft niets te maken met het wel of makkelijk eten. En wat Gothic zegt: er is zoveel meer dan alleen kcal. Zoveel meer en dat is minstens net zo belangrijk.

*Ligt dit probleem niet meer dat jij alles op die manier interpreteert? Ik houd namelijk echt niet bij wie nou precies wel of geen eetstoornis heeft oid...ik heb wel betere dingen te onthouden dan dat.
Beetje raar om mensen te verplichten hun excuses aan te bieden, terwijl het voor een groot deel van je eigen inschatting afhangt dat je een reactie op een dergelijke manier interpreteert, die net zo goed fout kan zijn... Moet ik nu ook willen dat jij daarvoor je excuses aanbiedt oid?
Ik zag geen vraag in je post mbt ijzeropname? Dus reageer ik gewoon op de post in het algemeen. Als je geen commentaar/reacties wilt van anderen, dan moet je niet op een openbaar forum posten. Post je wel, dan loop je het risico dat mensen ook wel eens iets anders zeggen dan hetgeen je wilt horen.

(Sorry, als ik kattig overkom, maar ik kan er niet goed tegen als mensen zeggen hoe ik iets bedoel (terwijl daar dus niets van klopt) en dan ook nog van me gaan verwachten dat ik sorry zegt voor iets wat ze zelf bedacht hebben... )
Oud 09-09-2007, 19:58
Promillage
Promillage is offline
Wat kun je doen om je spijsvertering een handje te helpen?Niet om te dieeten of andere onzin maar ik merk van mezelf dat als ik net gegeten heb mijn buik duidelijk een stukj is opgezwollen.Dit gebeurd ook als ik veel water drink. De rest van de dag trekt het wel weg, maar erg onfijn is het wel
Oud 09-09-2007, 20:03
Maija
Maija is offline
Citaat:
Ik reageerde niet vanuit het idee dat je een eetstoornis hebt of dat het daaruit voort zou komen *, ik zeg alleen dat yoghurt geen avondeten is. Dat heeft niets te maken met het wel of makkelijk eten. En wat Gothic zegt: er is zoveel meer dan alleen kcal. Zoveel meer en dat is minstens net zo belangrijk.

*Ligt dit probleem niet meer dat jij alles op die manier interpreteert? Ik houd namelijk echt niet bij wie nou precies wel of geen eetstoornis heeft oid...ik heb wel betere dingen te onthouden dan dat.
Beetje raar om mensen te verplichten hun excuses aan te bieden, terwijl het voor een groot deel van je eigen inschatting afhangt dat je een reactie op een dergelijke manier interpreteert, die net zo goed fout kan zijn... Moet ik nu ook willen dat jij daarvoor je excuses aanbiedt oid?
Ik zag geen vraag in je post mbt ijzeropname? Dus reageer ik gewoon op de post in het algemeen. Als je geen commentaar/reacties wilt van anderen, dan moet je niet op een openbaar forum posten. Post je wel, dan loop je het risico dat mensen ook wel eens iets anders zeggen dan hetgeen je wilt horen.
Dit is niet de eerste keer dat ik dit meteen als antwoord krijg. En ik ben van mening dat als je de antwoorden deze keer terugleest dat je er meteen vanuit kan gaan dat dat niet het onderwerp was waar ik het over had.

En van dat openbaar forum is duidelijk anders had ik meteen de eerste keer daar wel wat van laten horen. Maar nu vond ik het echt wel te ver gaan.
Oud 09-09-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet de eerste keer dat ik dit meteen als antwoord krijg. En ik ben van mening dat als je de antwoorden deze keer terugleest dat je er meteen vanuit kan gaan dat dat niet het onderwerp was waar ik het over had.
Ik heb je reactie mbt die yoghurt, waar ik op reageerde, teruggelezen en ik kan daar geen vraag mbt ijzeropname uithalen. Als jij mijn reactie terug leest, dan zie je dat ik enkel zeg dat yoghurt geen avondeten is, en dit staat los van of iemand wel of geen eetstoornis heeft.

Prima, als je een vraag wilt stellen, maar dat wordt mij uit die post echt niet duidelijk.
Oud 09-09-2007, 20:24
IcedEarth
IcedEarth is offline
oh wat erg, ik heb de neiging om me te bemoeien met anderen, en ik sta het mezelf nog toe ook. Nou leonoor, je hebt gelijk, ik en bloem vroegen naar die ijzershizzle m.b.t. zuivel. En ze zei inderdaad alleen maar dat yoghurt geen avondeten is, dus stel je niet zo aan.
Oud 10-09-2007, 09:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik eet nu, vermoed ik, tussen de 1800 en 2300 cal op een dag en daarmee kom ik aan. Nu komt er een moment waarop ik mijn streefgewicht heb bereikt (daar ga ik althans vanuit) en mijn vraag is eigenlijk of je lichaam dan snapt dat het niet meer aan hoeft te komen. Want ik wil dan nog wel gezonder gaan eten (meer brood, minder tussendoortjes), maar niet echt veel minder. Snappen jullie mijn punt? Stabiliseert je gewicht als het op een gezond punt is vanzelf?
Oud 10-09-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Stabiliseert je gewicht als het op een gezond punt is vanzelf?
Volgens mij wel. Houd er alleen wel rekening mee dat dat niet perse het streefgewicht is dat jij in je hoofd hebt zitten. Als het goed is gaat je lichaam zelf naar haar setpoint toe.
Oud 10-09-2007, 10:48
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
waar heb je wat voor test gedaan?
(sorry, internet is thuis kapot, vandaar late reactie)
Bij een arts (internist dacht ik) en dietiste, en het was een test via bloed
Oud 10-09-2007, 11:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Dit vind ik een zeer ongepaste reactie.
Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat in dit topic mensen belachelijk gemaakt worden om hun eetpatroon.
Als iemand die nogal gezet is en daadwerkelijk moet afvallen hier meldt bij de snackbar gegeten te hebben, gaan we toch ook niet roepen van 'je hebt vetzucht of je hebt het niet'.
Excuses lijken me op hun plaats, alhoewel niet van Leonoor, maar van gothic.
Al valt het me een beetje tegen dat Leonoor hierin meegaat, als forumbaas zijnde.

Overigens vind ik het totaal niet schokkend als iemand eens in de drie weken een dergelijke avondmaaltijd nuttigt. Lijkt me niet erger dan af en toe brood eten als avondeten of alleen patat, dat is alleen wat meer geaccepteerd kennelijk.

Over het plotseling veel kg aankomen (calyx).
Ik heb hier ook last van. Ik ben in twee weken tijd 4 kg aangekomen (en ja dat is er ook aangebleven). Waarom en hoe is niet duidelijk. Maar ik weet niet of je medicijnen gebruikt en of er iets is veranderd in je stemming, want dat kan ook een rol spelen.
Oud 10-09-2007, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik het totaal niet schokkend als iemand eens in de drie weken een dergelijke avondmaaltijd nuttigt. Lijkt me niet erger dan af en toe brood eten als avondeten of alleen patat, dat is alleen wat meer geaccepteerd kennelijk.
²
Oud 10-09-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Al valt het me een beetje tegen dat Leonoor hierin meegaat, als forumbaas zijnde.
Ik vraag me af wat 'er in mee gaan' inhoudt...naar mijn idee reageerde ik enkel op Gothic om aan te geven dat ik het hoe dan ook yoghurt geen avondeten vind (dat het slechts eens in de drie weken was was toen nog niet duidelijk, het kwam op mij over alsof het regelmatig voor kwam (regelmatig brood of patat als avondeten lijkt me ook niet gezond)).

Als ik een andere indruk wekte met mijn reactie, dan wil ik daarvoor best sorry zeggen, want zo was het dus niet bedoeld.

Verder: een forumbaas is ook maar eens mens. Als ik onder een andere nick zou posten zou het dan opeens allemaal wel mogen?

Maar goed, dit lijkt me eerlijk gezegd een vrij offtopic reactie...en 'als forumbaas zijnde' mag ik daar natuurlijk niet in mee gaan.

Om mijn bericht toch ook nog ontopic te laten zijn:
Doordat ik eindelijk weet wat er 'mis' was/is, lijkt het er op dat mijn gewicht nu eindelijk stabiliseert en ik zelfs heel langzaamaan een piepklein beetje af ga vallen. En ja, dat is nodig, want inmiddels heb ik wel iets overgewicht.
Oud 10-09-2007, 15:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Volgens mij wel. Houd er alleen wel rekening mee dat dat niet perse het streefgewicht is dat jij in je hoofd hebt zitten. Als het goed is gaat je lichaam zelf naar haar setpoint toe.
Hm, op zich is dat een geruststelling. Maar ik had ook al bedacht dat mijn lichaam misschien een ander streefgewicht heeft dan ik had bedacht, dat is wel een beetje eng, maar ook van later zorg. Ik moet sowieso eerst nog vijf kilo aankomen, ben op de helft
Oud 10-09-2007, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ik eet nu, vermoed ik, tussen de 1800 en 2300 cal op een dag en daarmee kom ik aan. Nu komt er een moment waarop ik mijn streefgewicht heb bereikt (daar ga ik althans vanuit) en mijn vraag is eigenlijk of je lichaam dan snapt dat het niet meer aan hoeft te komen. Want ik wil dan nog wel gezonder gaan eten (meer brood, minder tussendoortjes), maar niet echt veel minder. Snappen jullie mijn punt? Stabiliseert je gewicht als het op een gezond punt is vanzelf?
Als het goed is wel (behalve als je te véél eet natuurlijk). Dat kan zoals al gezegd een ander punt zijn dan waar je zelf op hoopte. Waarschijnlijk merk je al wel dat het aankomen steeds langzamer gaat . Je lichaam went aan het goede eten en verhoogt de basaal-stofwisseling weer; bovendien wordt door je hogere gewicht je energieverbruik bij beweging hoger. Daardoor zul je uiteindelijk evenveel gaan verbruiken als je nu eet.
Oud 10-09-2007, 15:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als het goed is wel (behalve als je te véél eet natuurlijk). Dat kan zoals al gezegd een ander punt zijn dan waar je zelf op hoopte. Waarschijnlijk merk je al wel dat het aankomen steeds langzamer gaat . Je lichaam went aan het goede eten en verhoogt de basaal-stofwisseling weer; bovendien wordt door je hogere gewicht je energieverbruik bij beweging hoger. Daardoor zul je uiteindelijk evenveel gaan verbruiken als je nu eet.
Hm, dat laatste snap ik niet zo goed. Overigens gaat het aankomen nu juist sneller dan in het begin, want ik beweeg nu minder en eet nu meer (door mijn vakantiewerk). Ach ja

Regels voor berichten