![]() |
|
![]() |
Ik heb ook een vraagje. Mijn school begint morgen weer. Maar daar zit ik qua pauzes echt rot. De eerste pauze is om 10.45 - 11.15 (eigenlijk te vroeg voor lunch) en de tweede pauze is om 13.40 - 14.10. Das dan net weer te laat. Iemand enig idee hoe ik mijn eetritme hierop aan kan passen? Misschien mensen met hetzelfde probleem?
|
![]() |
||
Citaat:
|
@Gothic: ze zit nog op de middelbare school en daar mochten wij nooit eten in de klas. Ik zou gewoon in beide pauzes lekker een paar boterhammen eten. Kan makkelijk. En je maag went vanzelf aan die tijden, dat is een kwestie van gewenning.
En ik heb vandaag veel te veel gegeten ![]() Een stuk taart en uitgebreid uit eten geweest. Maar ook 50 minuten gesport en bij elkaar nog zo'n 30 a 40 minuten gefietst. Hopelijk weegt het een beetje tegen elkaar af ![]()
|
Verwijderd
|
@Kleedje: Misschien is wat ikkuh15 zegt idd een optie. Dat je 's ochtends wat extra's eet (boterham extra of fruit in je yoghurt), dan heb je in de eerste pauze alleen het tussendoortje. In de lunch flink dooreten (want dan red je het, zeg je
![]() @Lauwie101: Idd je lunch in tweeën hakken of in de ene pauze een tussendoortje nemen en in de andere pauze lunchen. Als je altijd rond 13.30u luncht (en in de pauze daarvoor iets anders eet, dat niet overslaan), dan went dat waarschijnlijk vanzelf. |
![]() |
|
Ik heb eigenlijk elke avond na het avondeten zo tegen een uur of acht/negen weer honger maar ik weet niet goed wat ik dan nog moet eten. Nu is het vaak een koekje of chips maar een koekje vult niet genoeg en elke avond chips vind ik niet zo'n goed idee. Heeft er iemand tips over dingen die ik dan wel kan eten? Met honger gaan slapen is niet zo fijn vind ik.
|
Verwijderd
|
ik eet meestal mijn toetje pas tegen acht/negen uur, maar ik weet niet of je dan al een toetje gehad hebt? Anders kan een tweede schaaltje yoghurt ook geen kwaad trouwens.
Een boterham kan ook gewoon, houdt je misschien wat wakker (door de koolhydraten) maar dat doet ene koekje ook en ik neem aan dat je toch niet voor tien uur gaat slapen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Uit een test is gekomen dat ik niet tegen koffie(bonen) kan... betekent dat, dat ik ook geen theine-houdende thee mag gebruiken?
Ik stel de vraag maar alvast hier voor het geval dat het een zeer simpel antwoord is, het is voor mij erg moeilijker er doorheen te komen bij de test-mevrouwen-en-meneren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb een vraag, denk dat ik'm hier het beste kan stellen.
Ik ben in een week tijd (Nja 9 dagen eigenlijk) 3,5 kilo aangekomen. Het is sowieso niet alleen vocht want ik heb echt een rol vet over mn broek hangen en in mn gezicht zie je het ook. Ik kreeg er thuis al commentaar over en ik merk het zelf. Die 9 dagen heb ik echt niet anders gegeten dan anders en ook normaal bewogen (ik sport niet, maar gewoon college/stad/boodschappen/fietsen enz).. Ik voel me echt rot.. ![]() Iemand idee hoe het komt? |
![]() |
||
Citaat:
Sowieso al meer mensen iets beweren, is de kans groot dat je dit zelf ook gaan geloven en zelf gaat zeggen, dit is dus niet heel objectief dat je het zelf ook opeens ziet... Mocht dit alles het niet zijn, kan opeens je stofwisseling er om een onbekende mysterieuze wijze mee opgehoduen zijn. Dan kan het wel... vraag blijft hoe dat opeens komt...
|
Verwijderd
|
Als je veel vocht vasthoudt zie je dat trouwens ook, juist in je gezicht en ook wel aan je buik - je moet dat vocht toch ook ergens laten. Als je 's avonds je sokken uitdoet, laat het bovenrandje daarvan dan een indruk achter in je enkel? Je zou trouwens niet 3,5 kg vocht in een week vast moeten houden, dat is ook geen goed teken.
Als het vet zou zijn, zou je stofwisseling inderdaad wel opeens iets heel raars hebben gedaan. Als ik jou was zou ik het nog een paar dagen aankijken en als het niet wegtrekt ermee naar de huisarts ![]() |
![]() |
|
Eetstoornis ofniet,
Ik heb stage, daarvoor moet ik elke dag zo'n 4/5 uur reizen. Ik vertrek s'ochtens om kwart over 6 en kom sávonds rond 8 uur thuis. Dat is geen reden maar ik merk dat k dan yogurt makkenlijker kan eten dan pasta of iets, en samen met (7 eetlepels) cruseli en een appel of peer daar doorheen gemengt gaat dat echt niet onder qua kal. dan een andere maaltijd. Maar volgensmij kan ik hier beter niets meer posten, want alles komt weer terug op mijn eetstoornis. Ik weet niet welk beeld jullie van mij hebben. Ik eet netjes rond de 1600/2000 kal per dag, van mijn sportschool zou ik eigenlijk 1400 moeten eten. En als ik de kal van yogurt (pak van 500 ml = 275) cruseli (225 kal (als het niet mee is) en een stuk fruit (minimaal 50). bij elkaar tel is het minimaal 550 Dat is dus niet te weinig voor een avondmaaltijd En dat is niet elke dag, alleen als er iets gekookt is wat me erg 'zwaar' lijkt (ivm ik moet binnen anderhalf uur weer gaan slapen) Dat is me gewoon goed bevallen. maar ik heb er eigenlijk een beetje genoeg van dat alles wat ik hier post met 'eetstoornis' word 'beantwoord Ik zou graag horen dat je (jullie) excuses aanbied(en). Want ik ga ook nog een hele situatieschets geven ondertussen dat dat helemaal niet nodig zou zijn, als ik graag yogurt eet, en ik graag wil weten of dat nou echt zo slecht is ivm ijzeropname wil ik daar graag antwoord op. Geef me daar dus gewoon antwoord op en anders hou je commentaar voor je.
||
Citaat:
|
nee, want daar heb ik geen tijd voor.
En ik eet ook geen elke dag yogurt, 2 keer in de 3 weken dat ik nu stage loop. Maar ik vind het echt gewoon lekker. De rest eet ik gewoon 'met de pot mee..' Maar zonder dat je dat eerst vroeg begon je meteen met je beschuldiging..
|
Verwijderd
|
Ik reageerde niet vanuit het idee dat je een eetstoornis hebt of dat het daaruit voort zou komen *, ik zeg alleen dat yoghurt geen avondeten is. Dat heeft niets te maken met het wel of makkelijk eten. En wat Gothic zegt: er is zoveel meer dan alleen kcal. Zoveel meer en dat is minstens net zo belangrijk.
*Ligt dit probleem niet meer dat jij alles op die manier interpreteert? Ik houd namelijk echt niet bij wie nou precies wel of geen eetstoornis heeft oid...ik heb wel betere dingen te onthouden dan dat. Beetje raar om mensen te verplichten hun excuses aan te bieden, terwijl het voor een groot deel van je eigen inschatting afhangt dat je een reactie op een dergelijke manier interpreteert, die net zo goed fout kan zijn... Moet ik nu ook willen dat jij daarvoor je excuses aanbiedt oid? Ik zag geen vraag in je post mbt ijzeropname? Dus reageer ik gewoon op de post in het algemeen. Als je geen commentaar/reacties wilt van anderen, dan moet je niet op een openbaar forum posten. Post je wel, dan loop je het risico dat mensen ook wel eens iets anders zeggen dan hetgeen je wilt horen. (Sorry, als ik kattig overkom, maar ik kan er niet goed tegen als mensen zeggen hoe ik iets bedoel (terwijl daar dus niets van klopt) en dan ook nog van me gaan verwachten dat ik sorry zegt voor iets wat ze zelf bedacht hebben... ![]() |
![]() |
|
Wat kun je doen om je spijsvertering een handje te helpen?Niet om te dieeten of andere onzin maar ik merk van mezelf dat als ik net gegeten heb mijn buik duidelijk een stukj is opgezwollen.Dit gebeurd ook als ik veel water drink. De rest van de dag trekt het wel weg, maar erg onfijn is het wel
![]()
||
Citaat:
En van dat openbaar forum is duidelijk anders had ik meteen de eerste keer daar wel wat van laten horen. Maar nu vond ik het echt wel te ver gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Prima, als je een vraag wilt stellen, maar dat wordt mij uit die post echt niet duidelijk. |
![]() |
|
Ik eet nu, vermoed ik, tussen de 1800 en 2300 cal op een dag en daarmee kom ik aan. Nu komt er een moment waarop ik mijn streefgewicht heb bereikt (daar ga ik althans vanuit) en mijn vraag is eigenlijk of je lichaam dan snapt dat het niet meer aan hoeft te komen. Want ik wil dan nog wel gezonder gaan eten (meer brood, minder tussendoortjes), maar niet echt veel minder. Snappen jullie mijn punt? Stabiliseert je gewicht als het op een gezond punt is vanzelf?
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat in dit topic mensen belachelijk gemaakt worden om hun eetpatroon. Als iemand die nogal gezet is en daadwerkelijk moet afvallen hier meldt bij de snackbar gegeten te hebben, gaan we toch ook niet roepen van 'je hebt vetzucht of je hebt het niet'. Excuses lijken me op hun plaats, alhoewel niet van Leonoor, maar van gothic. Al valt het me een beetje tegen dat Leonoor hierin meegaat, als forumbaas zijnde. Overigens vind ik het totaal niet schokkend als iemand eens in de drie weken een dergelijke avondmaaltijd nuttigt. Lijkt me niet erger dan af en toe brood eten als avondeten of alleen patat, dat is alleen wat meer geaccepteerd kennelijk. Over het plotseling veel kg aankomen (calyx). Ik heb hier ook last van. Ik ben in twee weken tijd 4 kg aangekomen (en ja dat is er ook aangebleven). Waarom en hoe is niet duidelijk. Maar ik weet niet of je medicijnen gebruikt en of er iets is veranderd in je stemming, want dat kan ook een rol spelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik een andere indruk wekte met mijn reactie, dan wil ik daarvoor best sorry zeggen, want zo was het dus niet bedoeld. Verder: een forumbaas is ook maar eens mens. Als ik onder een andere nick zou posten zou het dan opeens allemaal wel mogen? Maar goed, dit lijkt me eerlijk gezegd een vrij offtopic reactie...en 'als forumbaas zijnde' mag ik daar natuurlijk niet in mee gaan. ![]() ![]() Om mijn bericht toch ook nog ontopic te laten zijn: Doordat ik eindelijk weet wat er 'mis' was/is, lijkt het er op dat mijn gewicht nu eindelijk stabiliseert en ik zelfs heel langzaamaan een piepklein beetje af ga vallen. En ja, dat is nodig, want inmiddels heb ik wel iets overgewicht. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: