Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
anyways bij mijn weten presteren dyslecten beter op een lager niveau, en hetzelfde geldt voor een werkveld met simpeler werk. en zoals ik eerder al gezegd heb, ik ben eigenlijk voorstander van hulp voor iedereen en met name lui die echt gemotiveerd zijn. motivatie moet altijd gestimuleerd worden, is de dyslectist heel erg gemotiveerd, maar heeft moeite, dan moeten er zeker 'extra middelen' ingezet worden om de persoon in kwestie te helpen (maar het maakt niet uit wat voor beperking de persoon heeft, elk gemotiveerd iemand moet die extra middelen kunnen krijgen) vergelijk het met honden, als ze luisteren geef je ze een snoepje. je geeft toch niet ook steeds snoepjes aan vieze stinkende zwerfhonden? misschien zijn die wel weggelopen of achtergelaten omdat ze autistisch zijn, of adhd hebben. Citaat:
wanneer zijn je hersenen in sluimerstand.. wat is niets doen? mijn ervaring is (op de hoge school iig) dat mijn hersenen niet bepaald werden gestimuleerd om een hoger denkniveau te halen. er was eerder sprake van een soort indoctrinatie om zo goed mogelijk aan te sluiten op het werkveld dat volgde op de studie. k merkte weinig van intellectueel gewin.
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 10-11-2007 om 10:30. |
![]() |
||
Citaat:
en als een bepaalde veronderstelling blijkt te kloppen, dan ben ik eerlijk gezegd klaar met leren, want dat interesseert het me allemaal niets meer. jij overigens doet precies wat ik van je vraag, je gedragen als een misvormde cavia, dat is. geen enkel nuttig soort toevoeging of beredenatie. puur op de persoon spelen. waar ik uiteindelijk alleen maar corrigerende tikken voor zal krijgen, omdat jij hier een bekend, oud-lid bent. maar k hou nog steeds wel van je hoor gekkerd.
||
Citaat:
hoewel dat hier wat lastig is, de hierarchie is al aardig vastgelegd. de meer dominante mannetjes en vrouwtjes, de meelopertjes en de ronddwarrelende sarcasten
||
Citaat:
![]() Waarschuwing voor iedereen: mensen proberen uit hun tent te lokken zodat ze een ban krijgen is reactief met mijn persoonlijkheid. Probeer dus maar niet.
||
Citaat:
![]() Ik weet niet welke (chemische) reacties er nog meer plaatsvinden rondom jouw persoonlijkheid, maar deze variant klinkt iig best wel eng ![]() |
![]() |
|
Ik heb dyslexie, dat is bij mij in groep 3 al vastgesteld. Ik loop mijn hele leven al bijlessen af. En nog steeds zie ik de woorden niet. Hoe vaak ik hier op het forum niet al een rotte opmerking naar mijn hoofd heb gekregen als ik een woord verkeerd schreef.
Het niveau wat ik qua opleiding doe is veel te makkelijk voor me, ik vind alles te traag. Maar zodra ik opstellen moet schrijven etc. komt het er zo slecht uit dat ze me voor een MBO'er aanzien. Denk je nou echt dat het leuk is, iedereen vindt dat je net doet alsof. Maar het is niet, ik kan ook niet beschrijven wat ik gewoon fout doe. Het is dat ik zinnen niet kan volgen als ik het zelf schrijf. ik lees eroverheen. Ik vind het heel erg dat sommige mensen zo praten over dyslexie, als ze hetzelf zouden hebben zouden ze wel anders piepen. En extra tijd en vergrotingen van toetsen helpen vrij weinig. Maar zo laat de school tenminste zien dat ze er wat aandoen.
||
Citaat:
Dyslextische mensen hebben een groter technisch inzicht, dus je zou ze veel beter op hogere functies kunnen zetten in deze richting. Verder weet ik dat deze mensen juist extra gemotiveerd zijn om goede punten te halen. Om te bewijzen dat je het wél goed kan.
||
Citaat:
Haha ik wilde net een voorbeeld aanhalen: "Als ik niet goed met gereedschap om kan gaan ben ik dan dystoolisch?" maar realiseerde me dat er ook al benamingen daarvoor zijn, zoals storingen in de fijne motoriek. Het wordt steeds erger. Maar goed, als je slecht bent in [x] dan hoeft dat niet meteen een 'afwijking' te zijn. Maar tegenwoordig zijn benamingen in blijkbaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wist trouwens niet dat dyslecten bij definitie veel technisch inzicht hadden, heb je daar een linkje of verwijzing voor? en je kunt toch niet voor alle dyslecten spreken.. er bestaan ook arrogante en luie dyslecten.. offtopic: heet je trouwens ook Maija? klinkt spaans.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Voorbeelden van bekende dyslectici zijn Niels Bohr, Richard Branson en Albert Einstein. Niet de minste als het gaat om intelligentie. Citaat:
|
![]() |
|
helemaal waar wat je zegt over het te snel geven van stempels.
je ziet vaak dat mensen met leerproblemen dan maar zeggen "ik heb bijv. dyslectie" omdat ze ongeveer weten dat dat iets te maken zou kunnen hebben met moeilijker kunnen lezen. maar je hebt ook de groep mensen met een officiele diagnose. die hebben echt een "stoornis/afwijking" of hoe je dat correct formuleert maar om ze daar nou op af te rekenen. zou jij je auto wegdoen als er een deukje inzit, terwijl ie verder prima rijdt? |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik nog op school zat keek ik als ik in een nieuwe klas kwam altijd de klas in en dacht bij mezelf: "Not all of them are winners". Ik dacht niet "All of them are winners, but some of them just have [xx]". |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
scheelzien DEKNIPOOGJES | 0 | 02-03-2015 09:46 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |