Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Hij zal wel een grap maken, want die kans is uiteraard gelijk.
nee hoor
Advertentie
Oud 26-11-2007, 22:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hij zal wel een grap maken, want die kans is uiteraard gelijk.
Citaat:
nee hoor
Nu raak ik in de war, want mijn gevoel zegt dat ik Kazet moet volgen, want die heeft meestal uiteindelijk toch gelijk, maar mijn logica zegt dat ik LL moet volgen.

Jullie maken jezelf in ieder geval erg verdacht.
Oud 26-11-2007, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Nu raak ik in de war, want mijn gevoel zegt dat ik Kazet moet volgen, want die heeft meestal uiteindelijk toch gelijk, maar mijn logica zegt dat ik LL moet volgen.

nou de kans op 2x een aas achter elkaar is toch ook kleiner dan een klaveren en dan een aas.
Verwijderd
Citaat:
nou de kans op 2x een aas achter elkaar is toch ook kleiner dan een klaveren en dan een aas.
Dit maakt het nóg dommer
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
*tilt één wenkbrouw op*

'verdacht hoor'
Verdacht! Je zei verdacht!!

Citaat:
nee hoor
Tuurlijk wel.

Citaat:

De rollen worden elk spel, onafhankelijk van elkaar verdeeld. Dus IEDEREEN heeft per spel, 4/22 kans om wolf te zijn. Als je het spel een tweede keer speelt, heb je nóg stééds 4/22 kans om wolf te zijn. Geldt voor alle rollen overigens.
Oud 26-11-2007, 22:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Eh, ja. Je punt?
Oud 26-11-2007, 22:32
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Dat zie ik niet zo. De kans dat RK 2x achter elkaar weerwolf is, is kleiner dan dat jij weerwolf bent nadat je eerst dorpeling bent geweest.
Ik geef jou daarin gelijk. Het ligt er natuurlijk wel aan of de functies wel of niet random verdeeld zijn, maar ik denk niet dat Ruby weer een weerwolf is. TopDrop is al vanaf het begin aan het schreeuwen dat hij een weerwolf is en ik wil nu eigenlijk ook wel weten wat hij echt is.
Oud 26-11-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Eh, ja. Je punt?
Eh nee!

*frustratie*

*KAZET*
Oud 26-11-2007, 22:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De rollen worden elk spel, onafhankelijk van elkaar verdeeld. Dus IEDEREEN heeft per spel, 4/22 kans om wolf te zijn. Als je het spel een tweede keer speelt, heb je nóg stééds 4/22 kans om wolf te zijn. Geldt voor alle rollen overigens.
Ja, zo ver was ik ook wel. De kans om wolf te zijn blijft per spel gelijk. Maar nu gaat het er dus om dat we de kans willen weten dat je weerwolf bent in twee spellen achter elkaar. Dus (denkt aan wiskunde op middelbare school) het wordt 4/22 * 4/22, dus 4/121.
Maar ik weet niet meer of die regel ook in deze situatie geldt.
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik geef jou daarin gelijk. Het ligt er natuurlijk wel aan of de functies wel of niet random verdeeld zijn, maar ik denk niet dat Ruby weer een weerwolf is. TopDrop is al vanaf het begin aan het schreeuwen dat hij een weerwolf is en ik wil nu eigenlijk ook wel weten wat hij echt is.
Ja, ik wil ook weten wat iedereen echt is. Maar de rest houdt hun kop.

Citaat:
Eh nee!

*frustratie*

*KAZET*
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar de kans, als je al eenmaal een aas of een klaveren hebt gepakt, om nog een keer een aas te pakken is natuurlijk gelijk. Wat je eerder hebt gepakt heeft geen invloed op wat je in de toekomst pakt. Maar goed, dit zal wel weer een van je saaie grappen zijn.
Oud 26-11-2007, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar de kans, als je al eenmaal een aas of een klaveren hebt gepakt, om nog een keer een aas te pakken is natuurlijk gelijk. Wat je eerder hebt gepakt heeft geen invloed op wat je in de toekomst pakt. Maar goed, dit zal wel weer een van je saaie grappen zijn.
Het klopt niet. Valt me tegen van je kazet.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dit maakt het inderdaad nog dommer.

Aangezien bij een spel kaarten er 4 azen zijn en als je een aas hebt getrokken er dus nog maar een kans is van 3 op de rest dat je er nog 1 trekt.

Bij het weerwolfspel worden de rollen verdeeld geheel los van wat er het vorige spel is gebeurd, dus de kans blijft 4 op de rest, dus de kans is evengroot dat Topdrop wolf is als dat Rubykuby dat is.

En ik vind het heel vreemd dat iemand als jij zo'n fout maakt.
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ja, zo ver was ik ook wel. De kans om wolf te zijn blijft per spel gelijk. Maar nu gaat het er dus om dat we de kans willen weten dat je weerwolf bent in twee spellen achter elkaar. Dus (denkt aan wiskunde op middelbare school) het wordt 4/22 * 4/22, dus 4/121.
Maar ik weet niet meer of die regel ook in deze situatie geldt.
Nee. Want het zijn gewoon 2 compleet losstaande kansexperimenten.
Oud 26-11-2007, 22:37
Verwijderd
De correcte kansberekening is dus:

P(Ruby was de vorige ronde iets)*P(Ruby is nu wolf) = 1*4/22 = 4/22
Oud 26-11-2007, 22:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De correcte kansberekening is dus:

P(Ruby was de vorige ronde iets)*P(Ruby is nu wolf) = 1*4/22 = 4/22
*zucht*

Ik geef het op.
Oud 26-11-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Het klopt niet. Valt me tegen van je kazet.
Het klopt wel, alleen het is niet relevant voor de wolf-situatie omdat het daarvoor niet uitmaakt wat er eerder is gebeurd.
Oud 26-11-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Het klopt wel, alleen het is niet relevant voor de wolf-situatie omdat het daarvoor niet uitmaakt wat er eerder is gebeurd.
Het ging om die kutkaartendiscussie
Oud 26-11-2007, 22:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Inderdaad. Als je deze situatie los bekijkt, is de kans nog steeds even groot, en daar geef ik je gelijk in. Maar je bent het toch met me eens dat de kans dat een persoon over meerdere spellen verdeeld steeds dezelfde rol toebedeeld krijgt klein is.
Oud 26-11-2007, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Het ging om die kutkaartendiscussie Wat hij daar riep klopte echt niet.
Jawel, als je twee stokken kaarten hebt, en je pakt uit elke stok één kaart, dan is de kans dat je twee azen hebt kleiner dan de kans dat je een klaveren en een aas hebt, immers het aantal azen is kleiner dan het aantal klaveren.
Oud 26-11-2007, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Als je deze situatie los bekijkt, is de kans nog steeds even groot, en daar geef ik je gelijk in. Maar je bent het toch met me eens dat de kans dat een persoon over meerdere spellen verdeeld steeds dezelfde rol toebedeeld krijgt klein is.
Ja, de kans dat je 10 keer achter elkaar munt gooit is ook heel klein. Maar als je al 9 keer achter elkaar munt hebt gegooid, is de volgende worp toch echt 50/50.
Oud 26-11-2007, 22:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, de kans dat je 10 keer achter elkaar munt gooit is ook heel klein. Maar als je al 9 keer achter elkaar munt hebt gegooid, is de volgende worp toch echt 50/50.
Ja, dat zeg ik toch sufferd.
Oud 26-11-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Dit maakt het inderdaad nog dommer.

Aangezien bij een spel kaarten er 4 azen zijn en als je een aas hebt getrokken er dus nog maar een kans is van 3 op de rest dat je er nog 1 trekt.

Bij het weerwolfspel worden de rollen verdeeld geheel los van wat er het vorige spel is gebeurd, dus de kans blijft 4 op de rest, dus de kans is evengroot dat Topdrop wolf is als dat Rubykuby dat is.

En ik vind het heel vreemd dat iemand als jij zo'n fout maakt.
dat maakt niet uit, met teruglegging is die kans ook kleiner
Oud 26-11-2007, 22:44
Daboman
Daboman is offline
OMG

of de kans dat een willekeurig persoon wolf is, is gewoon 4/22e
Oud 26-11-2007, 22:44
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik ga voor kazet omdat hij de vorige keer en nu weer gewoon meestemt en niet het brein gebruikt dat hij beweert te hebben!

Sowieso vind ik hem vervelend en vind ik dat Ruby een kans verdient omdat ik denk dat hij zich echt verbeterd heeft! Dat merkte je het vorige spel ook al en toen werd hij er toch uit gestemd!
Oud 26-11-2007, 22:45
Verwijderd
Citaat:
idd, dus ik vind het minder aannemelijk dat rubykuby wolf is nu. Aangezien ik er ook vanuit ga dat de spelleider stiekem wel ergens rekening houden met de vorige rolverdeling
Verwijderd
Citaat:
dat maakt niet uit, met teruglegging is die kans ook kleiner
Klopt, maar je bekijkt het verkeerde kansexperiment. Waar het om gaat is niet de kans dat iemand 2 keer achter elkaar wolf is, maar de kans dat als je al weet dat iemand het vorige spel wolf was, dat hij de volgende keer weer wolf is. En dat is niet hetzelfde.
Verwijderd
Citaat:
idd, dus ik vind het minder aannemelijk dat rubykuby wolf is nu. Aangezien ik er ook vanuit ga dat de spelleider stiekem wel ergens rekening houden met de vorige rolverdeling
Nee, de rollen zijn random.
Oud 26-11-2007, 22:46
PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Dit maakt het nóg dommer
Citaat:
Nee, de rollen zijn random.
Heus de spelleiders (Zeker dabo want die ddeeed het vaker) letten er wel op dat niet de zelfde mensen steeds wolf zijn
Oud 26-11-2007, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar je bekijkt het verkeerde kansexperiment. Waar het om gaat is niet de kans dat iemand 2 keer achter elkaar wolf is, maar de kans dat als je al weet dat iemand het vorige spel wolf was, dat hij de volgende keer weer wolf is. En dat is niet hetzelfde.
ik zet er 5 euro op dat rubykuby geen wolf is
Oud 26-11-2007, 22:47
Daboman
Daboman is offline
Jongens, de rollen zijn random. Ik heb een lijst met de niet-dorpeling functies gemaakt, een lijst met integers gemaakt op www.random.org en vervolgens aan de eerste functie het eerste nummer gekoppeld, aan de 2e functie het 2e, etc. etc. Dubbele getallen werden uiteraard overgeslagen. Totaal onafhankelijk van wat iemand in de vorige ronde was dus. Dus dat jullie het hebben over afhankelijke kansen is een beetje nutteloos
Oud 26-11-2007, 22:48
Verwijderd
ja nou ik ben gewoon niet zo goed in kansrekening, maar ik vind het onaannemelijk dat iemand 2x achter elkaar wolf is.
Oud 26-11-2007, 22:57
TopDrop
TopDrop is offline
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel verdacht vind worden.
Oud 26-11-2007, 23:09
Verwijderd
Citaat:

edit: graag niet 3 pagina's vol spammen voordat we begonnen zijn. Daarna mag je van mij zo veel mogelijk spammen als je wilt.
ik ga denk ik voor rubykuby. bovenstaande post geeft maar weer aan hoe annoying 'het' is.
en het kan me even niet schelen of hij wolf is of niet, dit is even persoonlijke wraak en om ervoor te zorgen dat de rest van het spel aangenamer wordt voor ons allemaal.
Oud 26-11-2007, 23:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik ga denk ik voor rubykuby. bovenstaande post geeft maar weer aan hoe annoying 'het' is.
en het kan me even niet schelen of hij wolf is of niet, dit is even persoonlijke wraak en om ervoor te zorgen dat de rest van het spel aangenamer wordt voor ons allemaal.
Oud 27-11-2007, 07:44
Femic
Femic is offline
En hoeveel procent is nu precies de kans dat het gelijkspel wordt, doordat mensen niet kunnen kansrekenen?
Oud 27-11-2007, 08:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jeetje, wat een discussie om niets Iedereen kan gewoon wolf zijn, zo ook rubykuby. Het enige dat zeker is, is dat Daboman geen wolf is Maare, ondanks dat ik rubykuby af en toe wel irritant vind, vind ik het stom om hem daarom er uit te stemmen. Zeker ook omdat hij in het vorige spel ook zo snel dood was. En zo kan hij nooit lekker meespelen. Mijn stem gaat dus naar TopDrop.

Verder, stemlijstje:

Femic
Yoshimare

LL
Rubykuby

rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x

Kazet Nagorra
PixelDansje
Oud 27-11-2007, 08:47
Vlindertje
Vlindertje is offline
Femic
Yoshimare

LL
Rubykuby

rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje

Kazet Nagorra
PixelDansje

Ik had al eerder aangegeven om op TopDrop te willen stemmen, maar schijnbaar was ik toch nog niet opgenomen in het lijstje. Mocht er kans zijn op gelijkspel, dan ga ik wel voor Rubykuby, maar ik wil hem toch nog een kans geven. Hij heeft nog niet gespamt en de rest van de spelers wel met hun uitgebreide discussie over kansberekening.
Oud 27-11-2007, 08:58
Sherco
Sherco is offline
Oke, ik ga me even verre houden van de kansrekening discussie, en heb daarom random een getal laten kiezen (kans van 1/22 dus ), en het was 9. Dat is volgens de lijst Minke (heet die niet MadamMinke oid?).
Oud 27-11-2007, 09:07
Yoshimare
Yoshimare is offline
Jeetje, krijgen we weer die achtelijke discussie dat de kans dat iemand nu weer een wolf is, kleiner zou zijn. :') Je gaat er haast LL van verdenken, dat een intelligent persoon met zo'n foute reden komt om zichzelf vrij te pleiten. De kans dat één van de vier vorige wolven nu ook een wolf is, is 72,7 procent als ik het goed doe.
Mgoed, ik stem op TopDrop, want ik wil Ruby er niet uit + TopDrops 'gewolf' kan serieus zijn.

LL
Rubykuby

rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare

Kazet Nagorra
PixelDansje

MadameMinke
Sherco

Laatst gewijzigd op 27-11-2007 om 09:16.
Oud 27-11-2007, 10:34
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik wil TopDrop en ruby er niet uit dus ik ga nu de spelleider Pm'en!
Ik ben er vanavond toch niet dus gelijkspel voorkomen mogen anderen doen, sorry!!!!! MAAR WEL DOEN!

Nog even een ietsje, ik zal vaker 'vroeg stemmen' (dus voor 4'en) omdat ik daarna werk, dus niet denken dat ik expres geen gelijkspel voorkom.
Oud 27-11-2007, 11:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
LL
Rubykuby

rubykuby
Magican
Dark Phoenix
Kazet Nagorra
TRA
Femic
Martino87
sterrenmeisje

TopDrop
Lucky Luciano
drukknoopje
x-spekkie-x
Vlindertje
Yoshimare
Eye of Sauron

Kazet Nagorra
PixelDansje

MadameMinke
Sherco

Ik ga voor Topdrop, omdat ik op de bank moet slapen vannacht als ik op Rubykuby stem
Bovendien wil ik ruby er niet als eerste uit gooien want dat vind ik zielig en daarbij vind ik topdrop irritant met zijn gespam. En ik denk dat topdrop echt wolf is, dat wolverige gedrag is niks voor hem namelijk. Dat doen normaal gesproken alleen Biertank en Dukko...
Oud 27-11-2007, 11:24
Yoshimare
Yoshimare is offline
Na broertjes zouden ze nu ook stellen moeten verbieden mee te spelen.
Oud 27-11-2007, 11:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik ga voor Topdrop, omdat ik op de bank moet slapen vannacht als ik op Rubykuby stem
Oud 27-11-2007, 13:00
Dott
Dott is offline
fijn.. te laat
Oud 27-11-2007, 13:01
trophus
trophus is offline
Citaat:
fijn.. te laat
Tsja, toch maar vaker op DK komen dan maar he ;x
Oud 27-11-2007, 13:55
Verwijderd
even voor alle mensen die op TopDrop willen stemmen, omdat ze hem verdacht vinden: hij heeft al vóór het spel aangekondigd zich als wolf te gaan gedragen, dus ik vind dat niet echt een valide argument...
Oud 27-11-2007, 13:58
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
even voor alle mensen die op TopDrop willen stemmen, omdat ze hem verdacht vinden: hij heeft al vóór het spel aangekondigd zich als wolf te gaan gedragen, dus ik vind dat niet echt een valide argument...
Stemmen op Rubykuby omdat hij spamt, is ook geen goed argument. Er zijn mensen die al veel meer hebben gespamd.
Oud 27-11-2007, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Stemmen op Rubykuby omdat hij spamt, is ook geen goed argument. Er zijn mensen die al veel meer hebben gespamd.
true. ik stem ook gewoon op rubykuby omdat ik m stom vind.
Oud 27-11-2007, 15:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Spelleiders
- Daboman
-

Spelers
01) Yoshimare
02) TRA
03) LL
04) Sherco
05) Vlindertje
06) Pixeldansje
07) sterrenmeisje
08) Lisaaah
09) Minke
10) Flowtje
11) Martino87
12) Pippeloen
13) Kazet Nagorra
14) Magican
15) Eye of Sauron
16) Twinkebel
17) TopDrop
18)
19) Dark Phoenix
20) drukknoopje
21)
22) Ruby

Dit spel ga ik spelen alsof ik een wolf ben
Citaat:
Nee. Afgelopen spel was ik saai. Nu ga ik iedereen verdacht maken en gekke theorien posten. En dit zeg ik vooraf. Dus als ik me anders gedraag IS DAT NIET VERDACHT M'KAY??

Citaat:
Ik ben wolf!!
Citaat:
Ik was nog niet klaar Ik ben vandaag best sloom
Omfg. Stelletje kansloze figuren.
Topic gesloten

Regels voor berichten