Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2008, 17:23
Young Predator
Young Predator is offline
Ik quote mijn marktplaatsadvertentie even.
Edit: reeds gereport en verwijderd, De waarheid is hard.

Beste festivalgangers.

Gisteren, toen het bericht er nog niet was dat Pinkpop al zo goed als uitverkocht was stonden er nauwelijks advertenties op Marktplaats.nl

Na vanochtend zien we maar weer hoeveel ratten er in Nederland leven.

Massaal kaarten overkopen met alleen maar commerciele doeleinden.

Ik verzoek dan ook iedereen gratis en voor niets niet in deze rattestreek in te trappen, en al helemaal niet voor bureaus die ze overgekocht hebben, laat staan particulieren.

Nee, voor de festivalgangers die balen omdat ze niet met hun vrienden/vriendinnen mee kunnen gaan heb ik maar 1 goede tip. Laat je vrienden hun kaartjes verkopen en ga lekker naar Lowlands of Pukkelpop in de zomer. Mischien ga je dan ook nadenken om een rat te worden. Als het zo doorgaat dan ziet de toekomst voor festivals er zeer somber en zwart uit.
Oud 21-02-2008, 17:57
botulismf
botulismf is offline
Wat een raar stukje tekst.
Al ben ik het vast wel met je eens, maar om pinkpop kan ik niet echt rouwen.
Oud 21-02-2008, 18:47
Verwijderd
ja ach, kan het ze niet kwalijk nemen zolang er daadwerkelijk mensen zijn die voor absurd hoge prijzen die kaartjes kopen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:48
Verwijderd
beetje hoge drama-factor ook
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:18
Jochemska
Jochemska is offline
Het maakt niet uit of het voor een slecht festival is of voor een goed festival. Er moet gewoon nodig iets gedaan worden aan de zwarte kaarten markt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het is hetzelfde probleem dat in Engeland ook al een aantal jaar speelt. Ik kan me herinneren dat bijv. Glastonbury binnen een halfuur was uitverkocht (en bij glasto komen heel wat meer mensen dan op Pinkpop) en tickets daarna massaal voor het dubbele op ebay stonden.
Mss moet er voortaan maar gewoon een limiet op het aantal kaarten komen, 2 kaarten maximaal pp ofzo. Mss lastig voor sommige mensen, maar dit soort hufterige praktijken moet gewoon de kop ingedrukt worden.
Oud 21-02-2008, 22:42
Daftpunk
Daftpunk is offline
Ik heb een kaartje!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 22:44
Fieneke
Fieneke is offline
Vanmorgen wouden wij een kaartje gaan kopen. UITVERKOCHT. Maar wat kwam ons ter oren: in duitsland waren nog kaartjes verkrijgbaar. Dus wij in de auto gesprongen en naar aken gereden. En JA hoor, kaartjes in the pocket.

jeej
Oud 22-02-2008, 15:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik zie het probleem niet, net als vorig jaar lowlands gaat iedereen lopen klagen op die mensen die een kaartje kopen en em vervolgens doorverkopen, maar iedereen heeft genoeg tijd gehad een kaartje te kopen, als je echt dolgraag wil kun je best wat geld van iemand lenen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 15:36
botulismf
botulismf is offline
Ik zie het probleem an sich wel, maar niet zozeer met een festival. Bij optredens van 1 artiest of band speelt het namelijk ook steeds vaker, en dan duurt het niet 5 dagen maar een paar minuten voor het is uitverkocht. Dus dat is andere koek. Wat betreft de festivals ben ik het wel met je eens, maar ja, het probleem blijft natuurlijk bestaan als mensen de kaartjes blijven kopen.
Oud 22-02-2008, 16:01
Gwinnie
Gwinnie is offline
Als je nog leuke laarzen zoekt voor pinkpop...

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1670262

Al gaan we er natuurlijk uit dat het teen-slipperweer wordt!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 16:09
Jochemska
Jochemska is offline
Laarzen zijn voor mietjes! gewoon met je all stars in de modder!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 22:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik zie het probleem niet, net als vorig jaar lowlands gaat iedereen lopen klagen op die mensen die een kaartje kopen en em vervolgens doorverkopen, maar iedereen heeft genoeg tijd gehad een kaartje te kopen, als je echt dolgraag wil kun je best wat geld van iemand lenen
Het verschil was dat mensen voor Lowlands zo'n 6 maanden de tijd hadden om een kaartje te kopen en daarna nog gingen zeuren dat ze er geen een hadden.
Bij pinkpop is het imo wel erg snel gegaan. Geen tijd om op je nieuwe loonstrookje te wachten en niet iedereen kan zomaar even 130 euro lenen. Kan me ook niet herinneren dat het ooit binnen een week was uitverkocht, dus dat verwacht je ook niet echt.
Oud 22-02-2008, 23:26
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb mijn kaartje binnen <33 heel weekend lekker na mijn examens... hopen op de zon!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 23:58
geen punt :|
geen punt :| is offline
Peepz die 2 tot 4 kaarten teveel kopen dat kan nog, vind ik. Die zijn zelf vast ook wel eens genaaid geweest door zoiets en ook al is het nog steeds niet schön, zo zit de markt van vraag en aanbod nu eenmaal in elkaar.

Dat er echter bedrijfjes zijn die hier op teren is echt schandalig en dat er weinig tot niets aan gedaan wordt om dit soort praktijken te voorkomen is zo mogelijk nog schandaliger. Er zijn altijd weer mensen die er in trappen door de professionele look van een dergelijke site waarbij het lijkt alsof ze én goedkoop zijn én vers van de pers.

Marktplaats is ook niet goed bezig imo. Maargoed, dat pinkpop zal me dit jaar aan m'n roesten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 11:26
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik geef botulismf gelijk dat het bij losse optredens idd een groter probleem is, alleen voor mij persoonlijk is het niet echt een big deal aangezien ik eigenlijk nooit (m.u.v. tool) naar dat soort concerten ga. Waar ik vooral moeite mee heb zijn mensen die klagen maar wel een kaartje voor meerprijs kopen. Als iedereen daar nou gewoon lekker mee stopt ben je zo van het probleem af, zo moeilijk is het echt niet

@ Trimm Trabb
Natuurlijk heb je daar gelijk in, en ik snap dat je pissig bent, maar je hebt het zelf in de hand
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 22:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb geen reden meer tot pissig zijn.
Een vriend van me had een kaartje extra gekocht voor het geval er iemand te laat was. En dat was ik, dus jippie, ik ga toch naar pinkpop.
Oud 26-02-2008, 20:15
Nienna*
Nienna* is offline
Als The Prodigy en Disturbed nou ook nog kwamen maar daarvoor moet je weer op Rock am Ring zijn...
maar ja het wordt toch wel vet .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 21:51
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Het verschil was dat mensen voor Lowlands zo'n 6 maanden de tijd hadden om een kaartje te kopen en daarna nog gingen zeuren dat ze er geen een hadden.
Bij pinkpop is het imo wel erg snel gegaan. Geen tijd om op je nieuwe loonstrookje te wachten en niet iedereen kan zomaar even 130 euro lenen. Kan me ook niet herinneren dat het ooit binnen een week was uitverkocht, dus dat verwacht je ook niet echt.
inderdaad. helaas.
Oud 26-02-2008, 22:14
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Het is hetzelfde probleem dat in Engeland ook al een aantal jaar speelt. Ik kan me herinneren dat bijv. Glastonbury binnen een halfuur was uitverkocht (en bij glasto komen heel wat meer mensen dan op Pinkpop) en tickets daarna massaal voor het dubbele op ebay stonden.
Mss moet er voortaan maar gewoon een limiet op het aantal kaarten komen, 2 kaarten maximaal pp ofzo. Mss lastig voor sommige mensen, maar dit soort hufterige praktijken moet gewoon de kop ingedrukt worden.

Hee, weetje.... In Engeland wonen ook wat meer mensen hè 16 miljoen oid hier t.o.v 60 miljoen?
Oud 26-02-2008, 22:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hee, weetje.... In Engeland wonen ook wat meer mensen hè 16 miljoen oid hier t.o.v 60 miljoen?
Omg, like, really?!

Het percentage mensen dat naar de festivals gaat ligt ongeveer gelijk. (Glasto heeft een capaciteit van 175000 mensen, pinkpop 'maar' 62000).

Dus jouw argument gaat niet op. (Voor zover het een argument te noemen is dan).

Dat kaarten sneller uitverkopen heeft niks te maken met dat daar meer mensen wonen, maar omdat daar, net zoals hier nu, veel mensen zijn die denken even makkelijk geld te kunnen verdienen.
Oud 26-02-2008, 23:08
Verwijderd
Ik lach mensen stiekem uit omdat ze al weken, nee maanden, roepen dat ze naar Pinkpop willen en nu heel gek staan te kijken dat het uitverkocht is....

*gniffel*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 15:49
Verwijderd
dagkaartje voor alleen RATM en queens binnen, de rest boeit me toch net niet genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 12:26
Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
Peepz die 2 tot 4 kaarten teveel kopen dat kan nog, vind ik. Die zijn zelf vast ook wel eens genaaid geweest door zoiets en ook al is het nog steeds niet schön, zo zit de markt van vraag en aanbod nu eenmaal in elkaar.
Nee, zo zit de markt van vraag en aanbod helemaal niet in elkaar. Het aanbod wordt voor zover mogelijk naar de vraag beantwoord.

Ik koop toch ook niet alle Audi A4's op om ze vervolgens met een paar duizend euro winst te verkopen.

Ik koop toch ook niet alle tekkel pups op, zodat mensen die een tekkel willen maar lekker veel er voor over moeten hebben.

Nee, zo zit de markt niet in elkaar.
Oud 28-02-2008, 13:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Nee, zo zit de markt van vraag en aanbod helemaal niet in elkaar. Het aanbod wordt voor zover mogelijk naar de vraag beantwoord.
.
Wat met een festival als pinkpop toch niet helemaal opgaat zou je zeggen toch??
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 17:15
metallica
metallica is offline
Wil eigenlijk wel een dagje gaan, maar weet nog niet of ik voor Metallica wil gaan (die ik vorig jaar al heb gezien) of voor de Foo Fighters (die ik nog niet heb gezien). Hmm, lastig...
Oud 28-02-2008, 17:17
Verwijderd
Citaat:

Ik koop toch ook niet alle Audi A4's op om ze vervolgens met een paar duizend euro winst te verkopen.

Ik koop toch ook niet alle tekkel pups op, zodat mensen die een tekkel willen maar lekker veel er voor over moeten hebben.

Nee, zo zit de markt niet in elkaar.
Kaartverkoop is dan ook geen vrije markt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 21:27
Fallisa
Fallisa is offline
Ik ga dit jaar niet.. Kan me trouwens aan de ene kant wel voorstellen dat het uitverkocht is met die grote namen id line-up, maar ik mis wel wat frisse nieuwe bandjes, daar is Lowlands altijd wel beter in. Ik had graag Melee gezien of zoiets, of Panic at the Disco, ipv oudere bands die uit elkaar zijn geweest en waarbij het toch een beetje over is, zoals The Verve en RATM. Nou ja, nu de namen van Lowlands maar afwachten dan..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 23:52
idontcare
idontcare is offline
panic at the disco was vorig jaar nog op lowlands, en de kwaliteit van dat bandje is nou niet echt wat je zegt dusdanig goed dat ik het op pinkpop nog een keer zou willen zien.
Oud 01-03-2008, 21:43
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ik ga dit jaar niet.. Kan me trouwens aan de ene kant wel voorstellen dat het uitverkocht is met die grote namen id line-up, maar ik mis wel wat frisse nieuwe bandjes, daar is Lowlands altijd wel beter in. Ik had graag Melee gezien of zoiets, of Panic at the Disco, ipv oudere bands die uit elkaar zijn geweest en waarbij het toch een beetje over is, zoals The Verve en RATM. Nou ja, nu de namen van Lowlands maar afwachten dan..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 12:06
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou op moet reageren?!? Liever Panic at the disco dan RATM? Laat me niet lachen.
Oud 02-03-2008, 13:25
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou op moet reageren?!? Liever Panic at the disco dan RATM? Laat me niet lachen.

Iemand een idee hoe het met de dagkaarten zit? Ik wil eigenlijk de eerste dag gaan, zullen ze snel uitverkocht zijn of heb ik nog wel even?
Oud 02-03-2008, 21:36
justhanna
justhanna is offline
Alanis Morissette heeft op haar website staan dat ze ook komt, op zondag...

(nu baal ik helemaal dat ik nog geen geld had voor een kaartje...)
Oud 02-03-2008, 22:57
Verwijderd
ach, dat kind is zestien
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 23:00
Metal
Metal is offline
_Mosquito_ was ook eerst nog soulfly fan, dusja. (niet dat het nu zoveel beter is, maargoed)
Oud 03-03-2008, 22:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik zie het verschil niet. Het is allebei om te janken. .
Oud 03-03-2008, 22:42
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee weet iemand van vorig jaar of er ook een goede pendelverbinding is tussen het station van Heerlen? Ik ga er wel vanuit maar ik vroeg me even af of zoiets werkt met zoveel mensen
Oud 03-03-2008, 22:43
Verwijderd
raap me op
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 22:59
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Hee weet iemand van vorig jaar of er ook een goede pendelverbinding is tussen het station van Heerlen? Ik ga er wel vanuit maar ik vroeg me even af of zoiets werkt met zoveel mensen
Ik kan natuurlijk ook met de auto, maar dat leek me al niet zo'n goed idee
Oud 04-03-2008, 15:14
Metal
Metal is offline
Gewoon dubbeldekker IC's. Die vertrekken vanaf Heerlen, en 10 min later ben je in landgraaf.
Oud 04-03-2008, 17:01
Verwijderd
Festivalinfo.nl vertelt mij dat stereophonics, voicst & jonathan davis ook komen.
Nouja, gelukkig zijn er genoeg namen die ik wél de moeite waard vind.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:38
Jochemska
Jochemska is offline
Voicst is de bom gek!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Voicst is de bom gek!
Fransje Bauer is ook de bom
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 12:23
hellebel
hellebel is offline
ik aas op een vrijkaartje, best wel wat acts die ik wel wil zien.
Oud 05-03-2008, 14:35
Until My End
Until My End is offline
Waarom gaan al die frontfiguren van 'grote' bands van n paar jaar terug ineens solo? Om nog ff wat geld op te pikken met de roem die ze hebben/hadden met de oude band?

Lees ook net dat Jonathan Davis een paar nummers van de soundtrack van Queen Of The Damned gaat doen + covers van eigen favo nummers en Korn...
Oud 05-03-2008, 15:44
Menahem
Menahem is offline
Kaarten binnen _0_
Oud 05-03-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Waarom gaan al die frontfiguren van 'grote' bands van n paar jaar terug ineens solo? Om nog ff wat geld op te pikken met de roem die ze hebben/hadden met de oude band?

Lees ook net dat Jonathan Davis een paar nummers van de soundtrack van Queen Of The Damned gaat doen + covers van eigen favo nummers en Korn...
je weet dat queen of the damned al 4 jaar oud is ofzo he?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 22:35
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
je weet dat queen of the damned al 4 jaar oud is ofzo he?
Dat weet ik ja.
Oud 06-03-2008, 07:15
Nienna*
Nienna* is offline
Nou ik was anders echt gelukkig dat Alanis Morissette komt !
Dat luister ik al mijn hele leven, van jongs af aan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Nou ik was anders echt gelukkig dat Alanis Morissette komt !
Dat luister ik al mijn hele leven, van jongs af aan.

Ze heeft inderdaad best mooie nummers.

Blij dat ik kaarten heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten