Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Lijkt me dat je wacht tot na de eetronde maar jij niet dus. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Leuk verhaal.
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Superman Evilblue lachte in zijn vuistje toen hij terugvloog naar het huis van Minke. Niemand had hem gezien, niemand had nog gemerkt dat LL weg was.
Coolkast de teddybeer rilde. Hij had alles gezien. Hij zag hoe Evilblue Lucky Luciano meenam en hem ter aarde liet storten. Hij wilde ook niet dat mensen erachter zouden komen dat speelgoed wel degelijk leeft, maar dit ging hem te ver. Evilblue had niet opgemerkt dat Coolkas alles had gezien. Hij moest de anderen inlichten over de daad van Evilblue, voordat er nog meer slachtoffers zouden vallen. Vannacht zal hij al het speelgoed bijeen roepen. ‘s Nachts maakte Coolkast het speelgoed wakker. ‘verzamelen op zolder’ fluisterde hij. Voorzichtig sloop het speelgoed weg. Evilblue lag in de vensterbank. Zo te zien had hij niets door en sliep hij. Toen al het speelgoed op zolder was, bedacht Coolkast zich dat hij de slaapkamerdeur van Minkes kamer niet dicht had gedaan. Die moest hij snel dichtdoen voor het geval Evilblue iets zou merken. De teddybeer sloop de trap weer af. Plotseling werd hij vast gegrepen. Zijn schreeuw werd gesmoord door een doek die tegen zijn snoet werd aangehouden. ‘Dacht je nou echt dat ik niks door zou hebben?’ hoorde hij iemand zeggen. Het was de stem van Evilblue. Evilblue sleepte teddybeer Coolkast mee naar de keuken. Daar smeerde hij hem in met leverworst en hij bond hem een biefstuk op zijn rug. Vervolgens pakte Evilblue hem weer vast en sleepte hem naar het huis aan het einde van de straat. Voor het hek van het huis bleef hij stilstaan. ‘Bektor, Bektor, kom dan jongen, kom dan!’ riep Evilblue. Direct verscheen er een agressief blaffende hond voor het hek. Evilblue gooide Coolkast over het hek en die werd direct aangevallen door de hond. Achter het hek lagen allemaal stukjes pluis en pluche van wat ooit Coolkast de teddybeer was geweest. Een goede keus van de wolven. Coolkast is opgegeten en hij was dorpeling. 1 CS 2 Dun Hout 3 aila 4 Minke 5 AllureV 6 Lisaah 7 Katje 8 EvilBlue 9 sterrenmeisje 10 Hanneke 11 Coolkast (dorpeling) 12 Paranoide 13 EoS 14 Flowtje 15 Missy 16 Lucky Luciano (dorpeling) 17 Mr Soija 18 Neko* 19 Elpida 20 Matige_muis 21 Lightfighter 22 zoemzoem blauw = opgehangen rood = opgegeten De dorpelingen hebben tot morgen 20:30 uur de tijd om wraak te nemen.
|
Op zich geen onlogische keuze van de wolven, ze moesten toch iemand kiezen en waarom dan niet degene die op kamp ging, wat het lastig maakt met het spel. Toch jammer dat ze niet de verrader of de heks hebben opgegeten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik moet zo trouwens weg, en ik weet niet of ik vóór half negen terug ben, dus ik stem zo alvast maar. Dan kan ik het evt nog wijzigen als ik toch eerder terug ben. Iemand suggesties? ![]() |
![]() |
|
Inderdaad, ze zouden het ons wel heel makkelijk maken anders. Theoretisch gezien zou het ook reverse-reverse psychology kunnen zijn, dat wel. Wat, te beoordelen op de reacties hier, en hoe makkelijk mensen het trucje doorzien, ook niet echt uit te sluiten is. Misschien wisten de wolven wel dat iedereen zou denken dat Elpida daarom juist niet verdacht zou zijn, en Elpida dus juist wel een wolf is.
Maar ik weet nog niet op wie ik ga stemmen. Even de rest van de posts nalezen.
|
Ik denk dat ik ga stemmen op Minke, ik heb een onderbuikgevoel. Ze nam het op voor de vreemde theorie van Dun Hout (misschien is hij ook een wolf), en ze zegt hierboven precies wat de wolven willen dat we denken (als mijn theorie waar is.)
En het klinkt nogal stom, maar de combinatie met mijn onderbuik gevoel en het feit dat ze veel ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Tot nu toe vind ik Dun Hout nog het meest verdacht, vanwege zijn vreemde redenatie om op om matige_muis te stemmen, dat maakt Minke in mijn ogen ook verdacht.
Aan de andere kant zou je als wolf toch wel behoorlijk dom zijn om in de eerste ronde al aandacht op jezelf te vestigen door zo'n vreemde redenatie aan te voeren, maar dat kan best gebeuren als je het wwspel nog niet zo vaak hebt gespeeld. Nu heb ik de vorige spellen niet gevolgd, dus weet ik ook niet of Dun Hout tot de categorie beginnende speler behoort of niet.
|
Verwijderd
|
Verdorie, ik probeer iets te concluderen uit de dood van Coolkast en dan maakt me dat verdacht omdat ik zeg wat de wolven willen dat we denken? Dan zou je dus praktisch niets meer kunnen zeggen.
Overigens zou ik het me ook voor kunnen stellen dat de wolven voor Coolkast kozen omdat hij een wolf aanwees - Elpida dus - en ze van hem zeker wisten dat hij dus aan de kant van de goeden stond en daarom goed voer voor hen was. Ofzo. Ik maak het alleen maar ingewikkelder ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien probeer je zo nog snel een laatste verwarring rond Elpida te creeren, voordat je dood bent? Ik vind Cherry's reden eigenlijk aannemelijker dan de jouwe om dan ook maar meteen op haar te stemmen. Daarnaast is er niets vreemd aan als eerste stemmen. Minke Cherry Springs Hanneke Mr Soija Cherry Springs Minke Edit: ik stem vast en ik stem op Minke. Laatst gewijzigd op 10-05-2008 om 15:44. Reden: Stem(men) toegevoegd van Mr Soija. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En er is ook niets mis met als eerste stemmen, dat zeg ik ook niet. Maar zij was wel de eerste die de vorige ronde als eerste op een onschuldige stemde en dat is ze deze ronde weer (aan die informatie heb je misschien weinig, omdat jij mij niet vertrouwt, maar goed, ik weet wel beter ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik volg je niet helemaal.
![]() Wie zegt dat de anderen waar ook op gestemd was, onschuldig waren? Of bedoel je omdat het er meer waren dan 4? In elk geval doet CS het 2x, dat is iets dat ík zeker weet en dat maakt dat ik op haar stem. Tenzij het Dun Hout tegen mij wordt, dan zal ik op hem moeten stemmen (hoewel ik nog steeds vind dat het feit dat hij het lullig vond voor zoemzoem om op haar te stemmen, nogal uitvergroot wordt hier tot een verdacht iets, maar goed) om mijn eigen hachje te redden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat is niet iets om iemand voor op te hangen. Ik geloof eigenlijk dat de wolven referse-referse hebben gedaan, dus ik vind Elpida een beetje verdacht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmmm.
Aan de ene kant kan ik me op zích vinden in de verdenkingen van CS. Aan de andere kant weet ik niet in hoeverre ik CS wel vertrouw. Ze is aanvankelijk de enige die zegt dat het opeten van coolkast reverse-reverse-psychology zou kunnen zijn, dat maakt haar in zekere zin minder verdacht. Als het geen goedkope wolventruuk was maar inderdaad reverse-reverse-psychology pleit dit CS in ieder geval een beetje vrij, want een wolf zou denk ik niet zo gauw beide opties noemen. Dan leg je de aandacht op je bedoelingen en dat maakt mensen alerter/minder bereid om er in mee te gaan. Aan de andere kant, als het een goedkoop wolventruukje was kan het wel een wolvenuitspraak zijn, want je richt de aandacht van de mensen dan op dat het best mogelijk is dat Elpida een wolf is. Dat is op zich best een goede manier om mensen er alsnog in te laten trappen. Daar komt nog bij dat de argumenten voor Minke ook niet bijzonder sterk zijn. Ze is nu wel het meest verdacht, maar dat komt meer doordat er niet echt iemand is die verdachter doet en niet doordat de argumenten zo goed zijn. De verdenkmakingen haar kant op bestaan uit twee delen: de onderbuikgevoelens van CS, wat een goede manier is van iemand verdacht maken zonder argumenten te noemen, en het feit dat Minke zegt dat ze het een goedkope wolventruuk vindt. Dat vindt iedereen hier, dus daar is op zich weinig bijzonders aan, behalve dan de manier waarop ze het zegt. Dus stél het is inderdaad een wolventruuk, zoals de meerderheid (inclusief Minke) hier zegt, dan maakt dat CS dus enigszins verdacht, omdat zij mensen alert maakt op dat Elpida best een wolf zou kunnen zijn en op die manier misschien probeert mensen alsnog voor die truuk te laten vallen. Bovendien maakt ze Minke op basis van een vrij algemene uitspraak verdacht. Wat Minke zelf betreft, het ligt er inderdaad een beetje dik bovenop, zoals zij zegt dat ze niet in de eventuele val van de wolven trapt. Dat is ook wel verdacht, dus ik houd haar in de gaten, maar ik vind het denk ik niet genoeg reden om haar te verhangen. Ik ga deze ronde, ondanks mijn twijfels bij Minke, mee op CS. Minke Cherry Springs Hanneke Mr Soija Zoemzoem Dun Hout, De trommel (?) Cherry Springs Minke Paranoide |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik baal nu van mijn 'ik trap er niet in'-opmerking, het was gewoon grappig bedoeld ofzo. Ik krijg een beetje een déja-vu van toen met Pip, die eens iets zei over 'paranormale gevoelens' en daar meteen van alles van gevonden werd. Jammer hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dun Hout krijgt hoogstwaarschijnlijk mijn volgende stem, tweede keer dat ie met een achterlijke reden komt. |
![]() |
|
Er zijn inderdaad heel veel mensen die nu niet hebben gezegd op wie ze gingen stemmen.
Ik ga nu wel balen als Minke bij de dorpelingen staat, dan ben ik wel heel erg verdacht meteen. ![]()
|
Verwijderd
|
Lal, ik helemaal haasten om nog op tijd te kunnen zijn zodat ik na het bijlezen eventueel m'n stem zou kunnen wijzigen, ben ik er om 20:33 :') Maar goed, als ik eerder thuis was zou ik wel bij CS zijn gebleven, dus het maakt niet zo veel uit.
Ik vind wel dat Minke steeds verdachter doet, eerlijk gezegd. Of nouja, niet verdacht, maar wel een beetje.. gespeeld, oid. Dat is vreemd, want toen ze (een paar spellen terug) wolf was hing ze heel natuurlijk de dorpeling uit. Ik ben benieuwd naar wat voor functie ze heeft. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 |