Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2009, 19:36
Uice
Uice is offline

Maar het is ook gewoon dat ik écht niet begrijp dat mensen het niet met me eens zijn.
Oud 18-03-2009, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Maar van Watchmen is nu juist het punt dat het zich in 'de echte wereld' afspeelt. Dus niet in Metropolis, maar in New York. Met Nixon en Kennedy en de hele zooi. Als je Bruce Wayne in deze wereld plaatst, vernietig je dat idee. Als Snyder die scène echt zo bedoeld heeft is het het zoveelste bewijs van gebrek aan begrip voor zijn bronmateriaal.
Mwah, denk niet dat het een onbegrip is voor het bronmateriaal, maar gewoon een klein visueel grapje zonder verdere betekenis. Vind het nog wel acceptabel aangezien het maar 5 seconden in beeld was en dus niet echt 'vernietigend' werkt. Ik heb dat stukje overigens niet herkend, ging iets te snel.

Wat betreft de rest van de film is Snyder duidelijk wel onbegrijpend bezig geweest. Of zonder respect zou je ook kunnen stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:10
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Ik heb de strip niet gelezen maar vond de film wel echt tof. Maar ja ik wist dan ook niet echt wat te verwachten en alleen al dat hele Vietnam en Nixon verhaal vond ik super cool. Maar ja dat komt natuurlijk gewoon uit de novel. Die moet ik duidelijk eens tjekken.
Ik snap iig niet wat je er zo ontzettend lelijk aan vond. Vond de vormgeving juist wel tof.
Oud 18-03-2009, 20:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mwah, denk niet dat het een onbegrip is voor het bronmateriaal, maar gewoon een klein visueel grapje zonder verdere betekenis. Vind het nog wel acceptabel aangezien het maar 5 seconden in beeld was en dus niet echt 'vernietigend' werkt. Ik heb dat stukje overigens niet herkend, ging iets te snel.

Wat betreft de rest van de film is Snyder duidelijk wel onbegrijpend bezig geweest. Of zonder respect zou je ook kunnen stellen.
Oké, vernietigend is het niet, ik overdrijf.

Zonder respect zou ik niet willen zeggen. Volgens mij houdt hij erg veel van Watchmen.
Oud 18-03-2009, 20:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb de strip niet gelezen maar vond de film wel echt tof. Maar ja ik wist dan ook niet echt wat te verwachten en alleen al dat hele Vietnam en Nixon verhaal vond ik super cool. Maar ja dat komt natuurlijk gewoon uit de novel. Die moet ik duidelijk eens tjekken.
De meeste stukken met Nixon zitten niet in het boek.

Citaat:
Ik snap iig niet wat je er zo ontzettend lelijk aan vond. Vond de vormgeving juist wel tof.
Ieder shot is een kopie uit het boek of een cliché. Er is niets opmerkelijks aan, behalve Snyders visuele handelsmerken: onnatuurlijk kleurgebruik, een gelikt uiterlijk, pervers gestileerd geweld en veelal overbodige slowmotion. Het is gewoon kitsch. Bob Ross wordt door geen enkele kunstkenner serieus genomen, maar helaas kun je in de filmwereld nog met dat soort rotzooi wegkomen. Bij 300 werkte het ook wel, maar de onrealistische sfeer die je ermee creëert is funest voor een film die gepresenteerd wordt als realistische visie op de superheldenmythe.
Maar belangrijker dan dat, het ziet er gewoon niet uit.
Oud 18-03-2009, 20:51
Vice
Vice is offline
Niks mis met kitsch. De trailer vond ik trouwens behoorlijk tegenvallen. Niet dat er veel getoond werd, maar die over de top sfeer was iets te veel aanwezig.
Oud 18-03-2009, 21:54
Carn
Carn is offline
Als de film 'realistischer' zou zijn kwamen er volgens mij genoeg kritieken dat het 'maar een superheldenfilm is' en dat het zichzelf veels te serieus neemt. Dan is het alleen leuk voor de fans.

Plus, een naakte, lichtgevende blauwe gast = overdone, maakt niet uit in welke context.
Oud 18-03-2009, 21:56
(☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
was dat onrealistisch kleurgebruik niet een van de handelsmerken van de comic?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 22:27
Carn
Carn is offline
Ja, voornamelijk secondaire kleuren ipv primaire.

Dus stel dat Snyder niet had geprobeerd om de look van de comic na te streven dan kreeg je dat gezeik weer.
Oud 19-03-2009, 01:02
Uice
Uice is offline
Maar dat zou onterecht gezeik zijn.

Bovendien ging het mij niet om het gebruik van secundaire kleuren, maar om de felheid ervan en die kleurfilters die hij steeds gebruikt. Als hij ergens een kille sfeer wil creëren is alles opeens grijs.
Oud 19-03-2009, 06:50
Joostje
Joostje is offline
Saai verhaal hoor, leuke actie. Een beetje als Charlie's Angels, maar dan minder grappig.
Oud 19-03-2009, 09:28
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Saai verhaal hoor, leuke actie. Een beetje als Charlie's Angels, maar dan minder grappig.
Oud 19-03-2009, 14:42
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
De meeste stukken met Nixon zitten niet in het boek.

Ieder shot is een kopie uit het boek of een cliché. Er is niets opmerkelijks aan, behalve Snyders visuele handelsmerken: onnatuurlijk kleurgebruik, een gelikt uiterlijk, pervers gestileerd geweld en veelal overbodige slowmotion. Het is gewoon kitsch. Bob Ross wordt door geen enkele kunstkenner serieus genomen, maar helaas kun je in de filmwereld nog met dat soort rotzooi wegkomen. Bij 300 werkte het ook wel, maar de onrealistische sfeer die je ermee creëert is funest voor een film die gepresenteerd wordt als realistische visie op de superheldenmythe.
Maar belangrijker dan dat, het ziet er gewoon niet uit.
Mja, de kritiek dat hij shots rechtstreeks uit het boek heeft overgenomen ben ik meer tegen gekomen maar ja again, ik ken het boek niet. Verder snap ik wel een beetje wat je bedoelt. Neemt niet weg dat ik hem vermakelijk vond!
Oud 19-03-2009, 15:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, de kritiek dat hij shots rechtstreeks uit het boek heeft overgenomen ben ik meer tegen gekomen maar ja again, ik ken het boek niet.
Daar heb ik niet echt kritiek op, maar het is meer dat ik niet begrijp dat hij een 'visionary director' genoemd wordt. Op Retrocrush.com werd de film een '100 million dollar paint by numbers piece' genoemd.

Hoewel het ook niet zo verstandig is om een strip als storyboard te gebruiken, omdat het van weinig kennis getuigt voor het feit dat strip en film heel verschillende media zijn.

Laatst gewijzigd op 19-03-2009 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 17:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daar heb ik niet echt kritiek op, maar het is meer dat ik niet begrijp dat hij een 'visionary director' genoemd wordt.
Denk je dat dat zijn eigen idee is? Dat is gewoon een marketingmachine rond het feit dat ie met 300 een leuke hit had. Enfin, neemt allemaal
Citaat:
niet weg dat ik hem vermakelijk vond!
Oud 19-03-2009, 20:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Denk je dat dat zijn eigen idee is?
Nee, dat zal niet, maar het blijft me storen.

Maar mijn kritiek op zijn stijl heeft ook meer te maken met de pijnlijke lelijkheid ervan dan met het gebrek aan originaliteit.
Oud 19-03-2009, 23:39
Verwijderd
Citaat:
was dat onrealistisch kleurgebruik niet een van de handelsmerken van de comic?
Citaat:
Ja, voornamelijk secondaire kleuren ipv primaire.

Dus stel dat Snyder niet had geprobeerd om de look van de comic na te streven dan kreeg je dat gezeik weer.
Dat kleurgebruik had meer te maken met de beperkte kleurmogelijkheden van toen. Voor de Ultimate Watchmen-editie waren de kleuren herzien en is er een ruimer (en mooier, imho) kleurenpalet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 06:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Watchmen heeft gewoon standaard 80's artwork. Niets bijzonders dus. Absolute Watchmen is inderdaad ietsje beter, maar nog steeds geen visueel hoogstandje.
Oud 20-03-2009, 09:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat kleurgebruik had meer te maken met de beperkte kleurmogelijkheden van toen.
Dat ook, maar men koos ook voor het CMY kleurenpalet (doorgaans gebruikt men RGB), vandaar dus de vele paars/geel tinten.
Oud 22-03-2009, 19:06
Carn
Carn is offline
Tales o/t Black Freighter en Under The Hood binnen, zo eens kijken!
Oud 22-03-2009, 23:28
Uice
Uice is offline
Nog iets te zeiken over dat masker trouwens, in de film zitten er grijstinten in als de vlekken zich van vorm veranderen, wat de symbolische functie van het masker (zwart en wit, goed en kwaad, geen tussenweg) wegneemt. Heeft zelfverklaarde Watchmenfan Snyder echt de meest duidelijke -haast opdringerige- metafoor van de strip gemist?
Oud 23-03-2009, 11:54
Carn
Carn is offline
http://www.watchmencomicmovie.com/12...hachs-mask.php
Oud 23-03-2009, 11:55
Carn
Carn is offline
Under the Hood was trouwens best aardig; ook al zag het er soms wat knullig uit.
Oud 23-03-2009, 23:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nog iets te zeiken over dat masker trouwens, in de film zitten er grijstinten in als de vlekken zich van vorm veranderen, wat de symbolische functie van het masker (zwart en wit, goed en kwaad, geen tussenweg) wegneemt. Heeft zelfverklaarde Watchmenfan Snyder echt de meest duidelijke -haast opdringerige- metafoor van de strip gemist?
Oh, kom op Uice. Je vindt de film kut, we weten het. Eerst vind je dat Snyder het verhaal inspiratieloos en te letterlijk van strip naar film overbrengt, nu vind je weer dat hij te veel artistieke vrijheid heeft genomen door grijstinten aan te brengen in het masker van Rorschach. Het is wel duidelijk hoor.
Oud 24-03-2009, 01:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, kom op Uice. Je vindt de film kut, we weten het. Eerst vind je dat Snyder het verhaal inspiratieloos en te letterlijk van strip naar film overbrengt, nu vind je weer dat hij te veel artistieke vrijheid heeft genomen door grijstinten aan te brengen in het masker van Rorschach. Het is wel duidelijk hoor.
Geen artistieke vrijheid, gewoon onbegrip. Ik vind nooit dat iemand bij adaptaties teveel artistieke vrijheid neemt.
Reageren

Regels voor berichten