Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
On Topic: wel geslaagd, en nog galant ook... Een eenzame vrouw even geholpen met haar reserve wiel |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Maar hard rijden is toch ook gewoon leuk om te doen, of ik nou haast heb of niet. Ik ga echt niet te hard op plekken waar het eigenlijk niet kan, maar als het wel kan trap ik hem ook helemaal in.
En @Balance, dat sloeg ook idd nergens op haha. Het is gewoon leuk om te zeggen. Maar ik foeter en scheldt ook niet al te veel op andere weggebruikers omdat ik weet dat ik er niks aan heb en dan de groep irritante mensen toch nooit zal verdwijnen. Omgekeerd wordt het ook een sport te anticiperen op mensen die níet kunnen rijden en je te verplaatsen in wat er in zo'n leeghoofd omgaat. Overigens: Ik kom net uit Diemen en ben absoluut niet geslaagd. Topsnelheid van vandaag: 183km/h.
Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 22:33. |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij leg ik niets op, ik verdedig slechts mijn mening. Het wordt eerder aan mij opgelegd. En bedankt voor je uiterst onderbouwde post, heel waardevol voor het topic... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En ja, ik vind snel rijden ook leuk en ik rij ook wel eens 140 (veel harder kan m'n auto'tje niet verantwoord ![]()
||
Citaat:
![]() Maar graag gedaan hoor en vice versa ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals: ik verdraai hier niks, ik ga in op wat jij hier allemaal verkondigt. Ten slotte: ik ken je rijstijl verder niet, misschien ben jij de enige nederlander die met 200 km per uur, heel veilig mensen van de weg kan seinen ![]() Citaat:
|
![]() |
|
Jep, lekker relaxed gereden vandaag. Wel bijna een fietser vermoord maar dat was A) niet mijn schuld B) Ik zat op het paard en niet in de auto
(kleine toelichtig: Ik reed op een zandpad, en ineens spring m'n paard schrokken opzij (kleine hartverzakking voor mij), wurmt (ja wurmt, smal pad) zich een moutainbiker ACHTER het paard langs ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Helaas, en ook heel erg typerend dat zo'n figuur in een civicje rijdt.... Overigens ben ik wel geslaagd. Geen hele gekke dingen moeten doen. Alleen inhalende vrachtwagens tijdens de spits blijf ik iets idioots vinden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En natuurlijk OVERAL keihard optrekken om dan keihard te remmen, want tja! You get my point... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed, zullen we voorlopig maar even concluderen dat jullie het oneens zijn en dat ook nog wel even zullen blijven? Mooi, gaan we weer ontopic verder.
Vandaag zou ik het eerste deel van de rit zeker geslaagd zijn. Op de snelweg niet, maar goed, dat krijg je ook met linksplakkers (>10km links blijven rijden, nergens op reageren en vervolgens zonder richting aan te geven van links naar de afslag jagen). In Eindhoven zelf wel weer geslaagd, al kan dat niet gezegd worden van de vrouw die wou invoegen op de plek waar ik reed. Ze snapte niet dat dat niet kan... |
![]() |
|
Ik heb vandaag rustig gereden, ondanks het feit dat ik wat haast had op de heenweg. Toch maar gekozen voor veiligheid en een minuutje later aankomen. Op de terugweg nog geremd voor een voetganger die je haast niet zag in het donker, maar die wel voorrang had bij een zebrapad. Al met al perfect gereden en dus vast wel geslaagd.
|
Ik ben heel netjes op en neer gereden naar Haarlem
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik denk niet dat je examinator het leuk vindt als je bijna 3x de adviessnelheid rijdt en dus sowieso niet meer verzekerd bent. |
![]() |
||
Citaat:
En Lucky, dat klopt niet helemaal. Je bent altijd WA verzekerd op de Autobahn, of je nu 135 of 370 rijdt. Alleen boven de 130 kan het casco-gedeelte van je verzekering komen te vervallen, als de verzekeraar kan bewijzen dat het ongeluk geheel of voor het grootste gedeelte te wijten is aan de snelheid. Maar verzekeringen hebben alleen dat recht en niet die plicht, dus vaak keren ze toch wel uit. Ook omdat een onderzoek naar zo'n ongeluk erg duur is en ze liever voor de goedkoopste optie gaan, ook op langere termijn. Of het verstandig is, is een tweede en een eigen keus (Brits automagazine, niet Top Gear, heeft een filmpje op Youtube staan waarin ze de Veyron op de Autobahn uitproberen en zonder spoiler daar tot 370 komen). Maar het mag wel, men weet dat en houdt er rekening mee dus het kan daar in ieder geval een stuk beter ![]()
||
Citaat:
![]() @KIET-2: dat klopt. Echter laat die geen gps-snelheid zien. ![]() Overigens klopt de rest van je verhaal ook! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Verbazend inderdaad.
Ik besef me eigenlijk dat ik nooit geslaagd zou zijn. Ten minste, mijn instructeur zei altijd dat je met 2 handen aan het stuur moet rijden. Maar eigenlijk doe ik dat nu alleen nog maar als ik op onbekend terrein ben, of diverse manoeuvres moet doen... Ach, verder rij ik best netjes. geloof ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Vandaag niet geslaagd aangezien ik met ± 110 - 115km/u ben geflitst op de A27 bij knp Lunetten. Even gas bij om een colonne vrachtwagens in te halen was dus toch niet zo'n geslaagd idee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar zo redeneert het CBR toch niet
![]() Net als dat het CBR het niet leuk had gevonden dat ik gisternacht met 160km/u over de A27/A2 reed, die vrijwel leeg was, maar bij wegwerkzaamheden (waar ze ook daadwerkelijk aan het werk waren dan) wel keurig de ingestelde limiet van 50 of 70 hanteerde. Ik gok dat je dan toch zakt op die snelheidsoverschrijding van 40km/u op de rustige, overzichtelijke stukken. |
![]() |
|
Nee, ik zou niet geslaagd zijn. Iemand sneed me af toen hij de weg opdraaide met veel te lage snelheid (hij keerde zeg maar om via de oversteek-middenberm en ging dus dezelfde weg terug) en ik kwam er aan met 80 km/u. Toen heb ik expres pas laat geremd om te laten merken dat het een domme actie was. En daarna heb ik diezelfde persoon nog een keer 'opgeduwd' om te kijken of hij dan zou snappen dat je op die weg harder dan 60 km/u mocht. Toen dat geen effect bleek te hebben, heb ik wel weer afstand genomen en braaf 60 achter hem aan gereden, maar ja, daarmee slaag je alsnog niet.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maargoed, zou vandaag wel geslaagd zijn, ondanks dat ik graag snel naar huis wilde toch netjes gereden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
nope, rijbewijskwijt te hard gereden tijdens een inhaal actie. 3 vrachtwagens en een busje met aanhanger. Duurde me te lang. Eindelijk een opening voor inhalen, en omdat ik voor snel inhalen ben accellereer ik altijd voluit het hele stuk op de andere weghelft. Maar gezien de grote afstand die ik nu moest overbruggen resulteerde dat in 160km/h waar je eigenlijk 100 mag
![]() Maar goed, totaal vruchteloos, kon ik ook wel na gaan want op dat stuk rijden heel veel vrachtwagens altijd. Dus alsnog de hele weg 90 gereden. Oh well en ja als je auto afslaat bij optrekken doe je idd wat fout ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Leren, voor je plezier? Se7enUp | 12 | 21-06-2012 16:28 | |
Verkeer & Vervoer |
Zou je vandaag geslaagd zijn? #3 Verwijderd | 500 | 21-05-2009 12:15 | |
Verkeer & Vervoer |