Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2008, 17:39
Verwijderd
Je let even niet op en N&A is verplaatst

Om dan maar weer even ontopic te reageren

Ik zou wel geslaagd zijn, ondanks dat ik mijn afslag miste (en daardoor in Maarssen terecht kwam). De vrouw die probeerde in te voegen terwijl ik daar reed, zou helaas niet zijn geslaagd.
Advertentie
Oud 30-10-2008, 17:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Goed gesproken Dysmorphobist

Wel goed voor Balance dat ze inziet dat ze zelf fout bezig is.
Ik vind het knap dat je dat er uit haalt
Maar buiten dat, je zal mij ook nooit horen zeggen dat ik niks fout doe in het verkeer. Dus ook meteen voor Dysmorphofobist: ik besef me wel degelijk dat ik dan een inschattingsfout maak. Ik ben nou eenmaal een beginnend bestuurder en ik doe mijn best (o.a. door mij aan de regels te houden) maar zal voorlopig echt nog wel eens fouten blijven maken. Maar niet door rijgedrag waarmee ik bewust de grenzen op zoek.

Buiten dat, waar het mij om gaat is dat iemand die wellicht wel goed kan rijden en 200 km/u kan rijden, verwacht dat de rest zich aan past aan hem. Prima dat jij 200 km/u rijdt, maar wel waar het kán.
Als jij ergens rijdt waar zóveel verkeer rijdt dat je hun gedrag (plots naar links gaan) niet meer voldoende in kan schatten, dan was het blijkbaar niet een situatie waarin het kon, toch? Dan mag je ook de hand in eigen boezem steken en de fout náást die ander, ook bij jezelf zoeken. Of in ieder geval volwassen genoeg zijn om niet te gaan lopen seinen of kleven. Gewoon heel even wachten tot diegene weer terug is en dan weer snel van 120 km/u naar 200 km/u gaan, want gelukkig is die auto zó weer op snelheid.
Oud 30-10-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
gelukkig is die auto zó weer op snelheid.
Maar dat is altijd te laat, want ten slotte, is de weg zijn eigendom... En moet iedereen zich maar naar hem voegen, ipv dat hij zich naar het verkeer voegt....

On Topic: wel geslaagd, en nog galant ook... Een eenzame vrouw even geholpen met haar reserve wiel
Oud 30-10-2008, 21:21
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik vind het knap dat je dat er uit haalt
Maar buiten dat, je zal mij ook nooit horen zeggen dat ik niks fout doe in het verkeer. Dus ook meteen voor Dysmorphofobist: ik besef me wel degelijk dat ik dan een inschattingsfout maak. Ik ben nou eenmaal een beginnend bestuurder en ik doe mijn best (o.a. door mij aan de regels te houden) maar zal voorlopig echt nog wel eens fouten blijven maken. Maar niet door rijgedrag waarmee ik bewust de grenzen op zoek.

Buiten dat, waar het mij om gaat is dat iemand die wellicht wel goed kan rijden en 200 km/u kan rijden, verwacht dat de rest zich aan past aan hem. Prima dat jij 200 km/u rijdt, maar wel waar het kán.
Als jij ergens rijdt waar zóveel verkeer rijdt dat je hun gedrag (plots naar links gaan) niet meer voldoende in kan schatten, dan was het blijkbaar niet een situatie waarin het kon, toch? Dan mag je ook de hand in eigen boezem steken en de fout náást die ander, ook bij jezelf zoeken. Of in ieder geval volwassen genoeg zijn om niet te gaan lopen seinen of kleven. Gewoon heel even wachten tot diegene weer terug is en dan weer snel van 120 km/u naar 200 km/u gaan, want gelukkig is die auto zó weer op snelheid.
Ik kom niet in een dergelijke situatie terecht, dus dat scheelt.
Oud 30-10-2008, 21:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nou dat snap ik dus ook niet. Dat zie je toch aankomen?
Je kan in zulke gevallen al van ver zien dat de vrachtwagen zijn voorganger veel te snel nadert en zometeen naar links zal gaan. En bij een vrachtwagenchauffeur weet je ook dat hij niet heel rustig wacht tot alle auto's voorbij zijn, want dan kan hij eeuwig wachten.
Nee, vaak rijden ze gewoon heel dicht op hun voorganger, maar met een hogere snelheid? Nee. Ze kwakken hem er vaak genoeg zo uit het niets voor. Ik heb wel iets meer verkeersinzicht dan een tros bananen, als ik een vrachtwagen dusdanig op een andere vrachtwagen zie inlopen, dan ga ik er uiteraard vanuit dat hij in gaat halen. Maar zolang hij geen richting aangeeft ga ik niet al een km van te voren langzamer rijden.
Oud 30-10-2008, 21:43
MTpower
MTpower is offline
Ik ben het overigens met bijna iedereen eens in dit topic, behalve Dysmorphofobist
Je bent een beetje zoals een Jehova's getuige, proberen anderen jouw ding op te leggen zonder een échte onderbouwing
Je zit fout, punt.
Oud 30-10-2008, 22:27
Hulk
Hulk is offline
Maar hard rijden is toch ook gewoon leuk om te doen, of ik nou haast heb of niet. Ik ga echt niet te hard op plekken waar het eigenlijk niet kan, maar als het wel kan trap ik hem ook helemaal in.

En @Balance, dat sloeg ook idd nergens op haha. Het is gewoon leuk om te zeggen.

Maar ik foeter en scheldt ook niet al te veel op andere weggebruikers omdat ik weet dat ik er niks aan heb en dan de groep irritante mensen toch nooit zal verdwijnen.
Omgekeerd wordt het ook een sport te anticiperen op mensen die níet kunnen rijden en je te verplaatsen in wat er in zo'n leeghoofd omgaat.

Overigens: Ik kom net uit Diemen en ben absoluut niet geslaagd. Topsnelheid van vandaag: 183km/h.

Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 22:33.
Oud 30-10-2008, 22:28
Qimm
Qimm is offline
Ik snap de lol van hard rijden niet, misschien moet je daar een y-chromosoom voor hebben ofzo.
Oud 30-10-2008, 22:39
Hulk
Hulk is offline
Tsja

Wat is de lol van een achtbaan
Wat is de lol van een horrorfilm
Wat is de lol van bungee jumpen
Oud 30-10-2008, 22:40
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik ben het overigens met bijna iedereen eens in dit topic, behalve Dysmorphofobist
Je bent een beetje zoals een Jehova's getuige, proberen anderen jouw ding op te leggen zonder een échte onderbouwing
Je zit fout, punt.
Of zoals die wetenschappers, waarvan niemand hen snapt, maar na 100jaar zegt men: oh, hij had toch gelijk...

Daarbij leg ik niets op, ik verdedig slechts mijn mening. Het wordt eerder aan mij opgelegd. En bedankt voor je uiterst onderbouwde post, heel waardevol voor het topic...
Oud 30-10-2008, 22:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik kom niet in een dergelijke situatie terecht, dus dat scheelt.
Ik ook niet (die van de persoon die hem zomaar naar links gooit), maar dat discussieert wat makkelijker. Het ging erom dat je met 200 km/u af moet remmen voor 'een kneus' die met 120 iemand inhaalt. En of het dan geoorloofd is om te seinen. En ik leg uit waarom ik vind van niet. Maar je gaat er steeds niet op in, je benadrukt steeds dat 'ik' dan ook fout zit. En dat snap ik, maar wat ik me afvraag of je inmiddels ook het idee hebt dat jij zelf dan óók fout zit en of je snapt dat seinen dan godsgruwelijk irritant is en als asociaal wordt bezien.

Citaat:
Maar hard rijden is toch ook gewoon leuk om te doen, of ik nou haast heb of niet. Ik ga echt niet te hard op plekken waar het eigenlijk niet kan, maar als het wel kan trap ik hem ook helemaal in.

En @Balance, dat sloeg ook idd nergens op haha. Het is gewoon leuk om te zeggen.

Maar ik foeter en scheldt ook niet al te veel op andere weggebruikers omdat ik weet dat ik er niks aan heb en dan de groep irritante mensen toch nooit zal verdwijnen.
Hehe
En ja, ik vind snel rijden ook leuk en ik rij ook wel eens 140 (veel harder kan m'n auto'tje niet verantwoord ) en dan scheld ik ook als er een busje met 110 iemand gaat inhalen. Maar ik kan me dan wel bedenken dat het hem goed recht is en ik ga zeker mijn frustraties niet naar hem uiten, want dan maakt het mij een agressieve (en daarmee onveilige) weggebruiker.
Oud 30-10-2008, 22:47
Balance
Balance is offline
En ik ben wel geslaagd vandaag
Oud 31-10-2008, 00:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Of zoals die wetenschappers, waarvan niemand hen snapt, maar na 100jaar zegt men: oh, hij had toch gelijk...

Daarbij leg ik niets op, ik verdedig slechts mijn mening. Het wordt eerder aan mij opgelegd. En bedankt voor je uiterst onderbouwde post, heel waardevol voor het topic...
Je vergelijkt jezelf nu met Davinci of wat?
Maar graag gedaan hoor en vice versa
Oud 31-10-2008, 00:20
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je rijgedrag ook niet helemaal snap Serieus, het enige tijdstip waarop je "verantwoord" 200 kan rijden is in de zomervakantie op zondagochtend 7 uur 's morgens. Verantwoord tussen aanhalingstekens, omdat dat de rustigste, meest overzichtelijke en dus veiligste situatie op de weg is. Maar goed, ik woon dan ook in de randstad. Ik neem aan dat jij in het noordoosten woont
Oud 31-10-2008, 00:38
Dysmorphofobist
Citaat:
En dat snap ik, maar wat ik me afvraag of je inmiddels ook het idee hebt dat jij zelf dan óók fout zit en of je snapt dat seinen dan godsgruwelijk irritant is en als asociaal wordt bezien.
Wederom, ik sein enkel éénmaal als ik iemand ergens op wil attenderen.

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je rijgedrag ook niet helemaal snap Serieus, het enige tijdstip waarop je "verantwoord" 200 kan rijden is in de zomervakantie op zondagochtend 7 uur 's morgens. Verantwoord tussen aanhalingstekens, omdat dat de rustigste, meest overzichtelijke en dus veiligste situatie op de weg is. Maar goed, ik woon dan ook in de randstad. Ik neem aan dat jij in het noordoosten woont
Met 12-cilinders zit je met gemak op 200, nog voor je het door hebt (bij wijze van). Dat kan ook rond de randstad. Vaak zijn er stukken die even leeg zijn of een enkele auto bevat.
Oud 31-10-2008, 10:41
PV
PV is offline
gister waarschijnlijk niet geslaagd, ik haalde per ongeluk iemand rechts in. het was ook idioot, ik reed 120 op de rechterbaan en dat mens reed 100 op de linkerbaan. ik had helemaal niet door dat zij zo langzaam reed ik zat er naast voor ik wist.
Oud 31-10-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Wederom, ik sein enkel éénmaal als ik iemand ergens op wil attenderen.
Ja, als je iemand wil attenderen op het feit dat jij op grove manier de verkeersregels overtreedt, dan is dat heel attent, kan hij maken dat hij wegkomt...

Nogmaals: ik verdraai hier niks, ik ga in op wat jij hier allemaal verkondigt. Ten slotte: ik ken je rijstijl verder niet, misschien ben jij de enige nederlander die met 200 km per uur, heel veilig mensen van de weg kan seinen

Citaat:
Met 12-cilinders zit je met gemak op 200, nog voor je het door hebt (bij wijze van). Dat kan ook rond de randstad. Vaak zijn er stukken die even leeg zijn of een enkele auto bevat.
Nou, de plekken waar ik kom, kan ik je afraden om 200 te rijden. Zelfs zonder dat je het doorhebt, want flitspalen staan er rond de A10 meer dan voldoende. En om nu heel de tijd hard op te trekken, en keihard voor een flitser te moeten remmen, dat staat heel erg knullig...
Oud 31-10-2008, 14:04
Qimm
Qimm is offline
Jep, lekker relaxed gereden vandaag. Wel bijna een fietser vermoord maar dat was A) niet mijn schuld B) Ik zat op het paard en niet in de auto

(kleine toelichtig: Ik reed op een zandpad, en ineens spring m'n paard schrokken opzij (kleine hartverzakking voor mij), wurmt (ja wurmt, smal pad) zich een moutainbiker ACHTER het paard langs Jezus, heb je een doodswens ofzo, dadelijk schopt zo'n beest je van de fiets. Roep dan van een afstandje even 'hey mag ik er langs?' dan ga ik wel helemaal opzij zodat het makkelijk en veilig kan. Wind tegen, anders hoor ik moutainbikers nog wel eens (paard ook) en er zitten nou eenmaal geen spiegels op een paard )
Oud 31-10-2008, 14:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
En om nu heel de tijd hard op te trekken, en keihard voor een flitser te moeten remmen, dat staat heel erg knullig...
Heb een keer wat vergelijkbaars gehad, hier is een weg met vrij veel drempels. Word ik keihard ingehaald door zo'n verlaagd, opgepimpt civicje. Scheurt langs mij heen. Vol in de ankers voor de drempel (echt met 20km/u er overheen), en weer keihard wegscheuren, vol in de ankers, over de drempel etc ect. Vervelende is dat ik makkelijk gewoon met 50 over de drempels kan rollen, en dan zit je dus vast achter zo'n kansloze randmongool
Oud 31-10-2008, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Heb een keer wat vergelijkbaars gehad, hier is een weg met vrij veel drempels. Word ik keihard ingehaald door zo'n verlaagd, opgepimpt civicje. Scheurt langs mij heen. Vol in de ankers voor de drempel (echt met 20km/u er overheen), en weer keihard wegscheuren, vol in de ankers, over de drempel etc ect. Vervelende is dat ik makkelijk gewoon met 50 over de drempels kan rollen, en dan zit je dus vast achter zo'n kansloze randmongool
Ja, die lui heb je ja....

Helaas, en ook heel erg typerend dat zo'n figuur in een civicje rijdt....

Overigens ben ik wel geslaagd. Geen hele gekke dingen moeten doen. Alleen inhalende vrachtwagens tijdens de spits blijf ik iets idioots vinden...
Oud 31-10-2008, 18:16
Dysmorphofobist
Citaat:
Ja, als je iemand wil attenderen op het feit dat jij op grove manier de verkeersregels overtreedt, dan is dat heel attent, kan hij maken dat hij wegkomt...

Nogmaals: ik verdraai hier niks, ik ga in op wat jij hier allemaal verkondigt. Ten slotte: ik ken je rijstijl verder niet, misschien ben jij de enige nederlander die met 200 km per uur, heel veilig mensen van de weg kan seinen

Nou, de plekken waar ik kom, kan ik je afraden om 200 te rijden. Zelfs zonder dat je het doorhebt, want flitspalen staan er rond de A10 meer dan voldoende. En om nu heel de tijd hard op te trekken, en keihard voor een flitser te moeten remmen, dat staat heel erg knullig...
Inderdaad, ik sein iedereen natuurlijk met 200km/h van de weg af en als het kan zelfs met 300km/h en mochten ze niet aan de kant dan zet ik gewoon m'n James Bond gadget aan en blaas ze gewoon naar rechts toe om vervolgens in zonder afgeremd met 300km/h verder te kunnen rijden...

En natuurlijk OVERAL keihard optrekken om dan keihard te remmen, want tja!

You get my point...
Oud 01-11-2008, 16:31
MTpower
MTpower is offline
Zou wel geslaagd zijn vandaag, hartstikke netjes gereden
Oud 01-11-2008, 17:06
Verwijderd
Goed, zullen we voorlopig maar even concluderen dat jullie het oneens zijn en dat ook nog wel even zullen blijven? Mooi, gaan we weer ontopic verder.

Vandaag zou ik het eerste deel van de rit zeker geslaagd zijn. Op de snelweg niet, maar goed, dat krijg je ook met linksplakkers (>10km links blijven rijden, nergens op reageren en vervolgens zonder richting aan te geven van links naar de afslag jagen). In Eindhoven zelf wel weer geslaagd, al kan dat niet gezegd worden van de vrouw die wou invoegen op de plek waar ik reed. Ze snapte niet dat dat niet kan...
Oud 01-11-2008, 18:10
Balance
Balance is offline
Ja, wel geslaagd. Gewoon goed gereden.
Oud 01-11-2008, 20:28
MTpower
MTpower is offline
Ik was iets te voorbarig, ik kon het niet laten een paar bochtjes 'driftend' (met voorwielaandrijving ) te nemen. Dus helaas toch niet geslaagd
Oud 02-11-2008, 15:23
I am Weasel
I am Weasel is offline
ik heb inparkeren (vooruit, achteruit, file) geoefend en dat ging nog helemaal niet soepel. Dus niet geslaagd
Oud 02-11-2008, 23:16
Balance
Balance is offline
Ik heb vandaag rustig gereden, ondanks het feit dat ik wat haast had op de heenweg. Toch maar gekozen voor veiligheid en een minuutje later aankomen. Op de terugweg nog geremd voor een voetganger die je haast niet zag in het donker, maar die wel voorrang had bij een zebrapad. Al met al perfect gereden en dus vast wel geslaagd.
Oud 03-11-2008, 03:19
KIET
KIET is offline
Ik ben heel netjes op en neer gereden naar Haarlem Alleen achter mij ging het bijna mis omdat mijn achterligger liever zonder te kijken naar links ging ipv ook te remmen toen ik dat plots moest.
Oud 03-11-2008, 07:57
Verwijderd
Heb het weekend flink wat kilometers gevreten. En dat niet in topfitte staat. Maar goed, zoveel mogelijk rechtshouden, en flink afstand bewaren van voorliggers. Ik gok zomaar dat ik wel geslaagd ben.
Oud 03-11-2008, 11:38
Dysmorphofobist
Ik denk dat ik wel geslaagd zal zijn, ook al zat ik rond de 350km/h (geen gps-snelheid). Dit was in Duitsland, en dus zou ik volgens de Duitse normen zeker geslaagd zijn. Is weer eens wat anders dan 200km/h...
Oud 03-11-2008, 12:32
Qimm
Qimm is offline
Zijn auto's niet standaard begrensd op 250km/h?
Oud 03-11-2008, 12:52
Dysmorphofobist
Citaat:
Zijn auto's niet standaard begrensd op 250km/h?
Hangt geheel van het merk af. Duitse merken, op Porsche na, zijn allemaal begrensd op 250km/h - dit is overigens geen regel, maar een 'gentlemen's agreement' - maar je kunt tegenwoordig ook kiezen om hem te begrenzen op 280km/h. Maar zodra je begint met het tunen van je auto - in dit geval een RS6 - wordt de begrenzer altijd verwijderd - of verhoogd naar 320km/h - d.m.v. het aanpassen van de software. In dit geval was de begrenzer er geheel uit waardoor dergelijke snelheden mogelijk zijn, ook heeft de auto een kuurtje gekregen waardoor die nog meer vermogen heeft. Overigens betreft het hier om de snelheid te zien op je kilometerteller, en dus geen gps-snelheid, die zal denk ik rond de 320/330 zitten - kon ik niet testen aangezien de tomtom geen bereik heeft in die auto (te dik geïsoleerd).
Oud 03-11-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik wel geslaagd zal zijn, ook al zat ik rond de 350km/h (geen gps-snelheid). Dit was in Duitsland, en dus zou ik volgens de Duitse normen zeker geslaagd zijn. Is weer eens wat anders dan 200km/h...

Ik denk niet dat je examinator het leuk vindt als je bijna 3x de adviessnelheid rijdt en dus sowieso niet meer verzekerd bent.
Oud 03-11-2008, 14:38
KIET
KIET is offline
Citaat:
Overigens betreft het hier om de snelheid te zien op je kilometerteller, en dus geen gps-snelheid, die zal denk ik rond de 320/330 zitten - kon ik niet testen aangezien de tomtom geen bereik heeft in die auto (te dik geïsoleerd).
Dat ding heeft toch ook een geïntegreerd navigatiesysteem?

En Lucky, dat klopt niet helemaal. Je bent altijd WA verzekerd op de Autobahn, of je nu 135 of 370 rijdt. Alleen boven de 130 kan het casco-gedeelte van je verzekering komen te vervallen, als de verzekeraar kan bewijzen dat het ongeluk geheel of voor het grootste gedeelte te wijten is aan de snelheid. Maar verzekeringen hebben alleen dat recht en niet die plicht, dus vaak keren ze toch wel uit. Ook omdat een onderzoek naar zo'n ongeluk erg duur is en ze liever voor de goedkoopste optie gaan, ook op langere termijn.

Of het verstandig is, is een tweede en een eigen keus (Brits automagazine, niet Top Gear, heeft een filmpje op Youtube staan waarin ze de Veyron op de Autobahn uitproberen en zonder spoiler daar tot 370 komen). Maar het mag wel, men weet dat en houdt er rekening mee dus het kan daar in ieder geval een stuk beter
Oud 03-11-2008, 15:02
Dysmorphofobist
Citaat:

Ik denk niet dat je examinator het leuk vindt als je bijna 3x de adviessnelheid rijdt en dus sowieso niet meer verzekerd bent.
In Duitsland moet je zelfs tijdens het lezen boven de 200km/h rijden om te leren omgaan met dergelijke snelheden...

@KIET-2: dat klopt. Echter laat die geen gps-snelheid zien.
Overigens klopt de rest van je verhaal ook!
Oud 03-11-2008, 15:16
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
In Duitsland moet je zelfs tijdens het lezen boven de 200km/h rijden om te leren omgaan met dergelijke snelheden...

@KIET-2: dat klopt. Echter laat die geen gps-snelheid zien.
Overigens klopt de rest van je verhaal ook!
Als je 350 km/h rijdt ben je gewoon levensmoe
Oud 03-11-2008, 18:27
Verwijderd
Wel geslaagd, alleen zou mijn examinator het niet op prijs stellen dat ik de drempels wel erg fors nam... Maar goed, ik zat dan ook alleen.
Oud 03-11-2008, 19:16
MTpower
MTpower is offline
Nee, ik zat er een beetje doorheen en wilde snel naar huis. Wilde iets te vlot optrekken wat resulteerde in +/- 15 meter lang wielspin
+ te hard gereden.
Oud 04-11-2008, 18:59
PV
PV is offline
Jawel, best netjes gereden.
Waarom zijn er trouwens mensen die in de mist hun koplampen niet aan doen? willen ze zo graag dood?
Oud 04-11-2008, 20:30
Verwijderd
Verbazend inderdaad.

Ik besef me eigenlijk dat ik nooit geslaagd zou zijn. Ten minste, mijn instructeur zei altijd dat je met 2 handen aan het stuur moet rijden. Maar eigenlijk doe ik dat nu alleen nog maar als ik op onbekend terrein ben, of diverse manoeuvres moet doen...

Ach, verder rij ik best netjes. geloof ik.
Oud 05-11-2008, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Jawel, best netjes gereden.
Waarom zijn er trouwens mensen die in de mist hun koplampen niet aan doen? willen ze zo graag dood?
Geen idee, die mensen probeer ik wel wakker te maken door ze ff te seinen met groot licht, maar de meerderheid gaat dan alleen maar terug zitten seinen

Vandaag niet geslaagd aangezien ik met ± 110 - 115km/u ben geflitst op de A27 bij knp Lunetten. Even gas bij om een colonne vrachtwagens in te halen was dus toch niet zo'n geslaagd idee
Oud 05-11-2008, 14:04
Dysmorphofobist
Nee, ben een beetje wezen spelen in de polders van Zeeland.

RWD + polder + herfst = fun.

Aan de andere kant, het was wel met volledige controle dus eigenlijk zou ik gewoon geslaagd moeten zijn gezien de controle die ik had. Maar goed.
Oud 05-11-2008, 14:11
Verwijderd
Ja, maar zo redeneert het CBR toch niet
Net als dat het CBR het niet leuk had gevonden dat ik gisternacht met 160km/u over de A27/A2 reed, die vrijwel leeg was, maar bij wegwerkzaamheden (waar ze ook daadwerkelijk aan het werk waren dan) wel keurig de ingestelde limiet van 50 of 70 hanteerde. Ik gok dat je dan toch zakt op die snelheidsoverschrijding van 40km/u op de rustige, overzichtelijke stukken.
Oud 05-11-2008, 16:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Nee, ik zou niet geslaagd zijn. Iemand sneed me af toen hij de weg opdraaide met veel te lage snelheid (hij keerde zeg maar om via de oversteek-middenberm en ging dus dezelfde weg terug) en ik kwam er aan met 80 km/u. Toen heb ik expres pas laat geremd om te laten merken dat het een domme actie was. En daarna heb ik diezelfde persoon nog een keer 'opgeduwd' om te kijken of hij dan zou snappen dat je op die weg harder dan 60 km/u mocht. Toen dat geen effect bleek te hebben, heb ik wel weer afstand genomen en braaf 60 achter hem aan gereden, maar ja, daarmee slaag je alsnog niet.
Oud 05-11-2008, 18:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nee, ik zou niet geslaagd zijn. Iemand sneed me af toen hij de weg opdraaide met veel te lage snelheid (hij keerde zeg maar om via de oversteek-middenberm en ging dus dezelfde weg terug) en ik kwam er aan met 80 km/u. Toen heb ik expres pas laat geremd om te laten merken dat het een domme actie was. En daarna heb ik diezelfde persoon nog een keer 'opgeduwd' om te kijken of hij dan zou snappen dat je op die weg harder dan 60 km/u mocht. Toen dat geen effect bleek te hebben, heb ik wel weer afstand genomen en braaf 60 achter hem aan gereden, maar ja, daarmee slaag je alsnog niet.
Zulke domme mensen in het verkeer zijn zó frustrerend, daar kan ik echt niet tegen

Maargoed, zou vandaag wel geslaagd zijn, ondanks dat ik graag snel naar huis wilde toch netjes gereden
Oud 05-11-2008, 19:53
Verwijderd
Ik denk gezakt.

Optrekken met piepende banden bij een zebrapad is niet bepaald netjes. Maar dat ging echt per ongeluk hoor
Oud 05-11-2008, 20:43
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik denk gezakt.

Optrekken met piepende banden bij een zebrapad is niet bepaald netjes. Maar dat ging echt per ongeluk hoor
Dat is het nou net, dat 'per ongeluk' gedeelte.
Oud 06-11-2008, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Dat is het nou net, dat 'per ongeluk' gedeelte.
Nee, echt, normaal, als ik te woest optrek, dan protesteert mijn auto, dmv afslaan. En nu ineens, zonder dat ik dat wilde, trok ik toch te wild op en kreeg ik piepende banden...
Oud 06-11-2008, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, echt, normaal, als ik te woest optrek, dan protesteert mijn auto, dmv afslaan. En nu ineens, zonder dat ik dat wilde, trok ik toch te wild op en kreeg ik piepende banden...
Dan heb je 't nu voor het eerst goed gedaan Piepende banden is gewoon een teken van teveel vermogen op een wegdek waarop je auto niet genoeg grip heeft. Dat gebeurt idd vaak als je maximaal gas geeft bij stoplichten (omdat de witte stopstreep e.d. nu eenmaal veel minder grip biedt dan normaal asfalt). Afslaan als je te woest optrekt, tja, dan doe je toch echt iets fout
Oud 06-11-2008, 12:49
Qimm
Qimm is offline
nope, rijbewijskwijt te hard gereden tijdens een inhaal actie. 3 vrachtwagens en een busje met aanhanger. Duurde me te lang. Eindelijk een opening voor inhalen, en omdat ik voor snel inhalen ben accellereer ik altijd voluit het hele stuk op de andere weghelft. Maar gezien de grote afstand die ik nu moest overbruggen resulteerde dat in 160km/h waar je eigenlijk 100 mag

Maar goed, totaal vruchteloos, kon ik ook wel na gaan want op dat stuk rijden heel veel vrachtwagens altijd. Dus alsnog de hele weg 90 gereden. Oh well

en ja als je auto afslaat bij optrekken doe je idd wat fout

Regels voor berichten