Wat een nacht...
Ik had een muis in m'n kamer. En ik werd er wakker van (rond 5 uur). Dus ik deed de lichten aan, deur open en wachtte tot-ie er gewoon uitliep (wat vrij snel was want het beestje was ook doodsbang natuurlijk). Deed de lichten weer uit, terug in bed en ik hoor *trip trip trip*. Dus lichten weer aan, deur weer open, muisje eruit, deur dicht en een handdoek stevig tegen de onderrand van de deur aan gelegd.
Leek te werken, ik hoorde en zag niets meer. Na een tijdje te hebben gewacht val ik toch weer in slaap. En een uur later schrik ik wakker. Helemaal in paniek want ik hoor allemaal lawaai. Blijkt het muisje in een oude chips zak te zijn gekropen. Maar ik had allang gezien dat het beest verdomd snel was en ik durfde eigenlijk de zak niet op te pakken. Dus huisgenoot wakker gemaakt (

overigens vind ik nog steeds dat het zijn schuld is dat we muizen hebben dus terecht dat hij wakker gemaakt wordt maar da's een ander verhaal) en die is een halfuur achter het muisje aan gaan rennen met een stofzuiger stang. Muisje is ontsnapt maar in ieder geval ook niet meer terug gekomen naar mijn kamer. Toch ben ik tot 8 uur nog wakker geweest voordat ik weer in slaap viel.
Op zich ben ik niet bang voor muizen maar ik vond het wel verdomd irritant en ik vind alles wat klein is en te snel loopt een beetje onaangenaam.