Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
flora en fauna die in het stuk naar voren komt topo en geografie cultuur godsdiensten in die tijd historische context (politieke situatie/belangrijke gebeurtenissen) heilshistorische context (in welk deel van de heilshistorie speelt dit stuk zich af) literaire context stijlfiguren belangrijke woorden en kernbegrippen structuur vertalingen vergelijken/grondtekst etcetera en dat je dan uiteindelijk bij de betekenis/boodschap van het gedeelte komt. Zeg maar wat dominees doen voor ze gaan preken. (maar ik word geen dominee ![]()
||
Citaat:
|
Mensen, Monty Python vierde gister z'n 40ste verjaardag.
Hierbij wil ik mijn dank aan hun betuigen, voor het verrijken van mijn Engelse woordenschat (voornamelijk beledigingen) en het creeëren van mijn obsessie voor Britse humor. Het is nu 14 jaar geleden dat ik ze voor het eerst zag en dat ik mijn allereerste comedy scene leerde quoten. (Voor de geinteresseerden: Deze vanaf 1:20) En anders dan latere komieken met sketch-programma's, wisten zij live wél grappig en heel erg goed te zijn: Thank you darlings. Kisskiss.
|
|