Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb me weleens afgevraagd: als je nou door de aarde heen kon graven, en je zou dat doen, zou je dan van de ene kant naar de andere kant kunnen? Of zou je naar het midden toegetrokken worden en nooit meer weg kunnen? En als je dan aankwam bij de andere kant, zou je dan omhoog vallen (nee natuurlijk niet, maar als je hier een gat graaft in de grond en aan de andere kant van de aarde eruit komt als een mol, lijkt me dat toch best vreemd).
Wat vinden/denken jullie?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Maar oke, stel dat er geen magma in de aardkern zat, en dat je wel door steen kon graven, en zuurstofgebrek ook geen punt was.
Ik kan me een tekenfilmpje herinneren dat ze door de aarde heen gingen graven.. wat was dat ook alweer....
|
![]() |
waarschijnlijk zul je in het midden van de aarde imploderen. stel dat dat ook niet gebeurt, dan zweef je misschien een beetje op en neer bij de kern. stel dat dat ook niet gebeurt, dan zou je misschien zomaar door kunnen graven en aan de andere kant van de wereld uit je gat kunnen klimmen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kazet naamzoek, want dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Volgens mij ben je in het midden van de aarde gewoon gewichtloos, en als het je lukt om dan toch verder te graven neemt de zwaartekracht steeds toe. Op de evenaar ben je toch ook een halve kilo lichter dan op de polen?
Even aannemende dat je een vuurvast pak aan hebt, en een hoop zuurstof en een diamanten schop bij je hebt, ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
Jongens, het is alweer bijna sinterklaas, dus de hoogste tijd om mij te helpen bij dit jaarlijkse dilemma: wat moet ik vragen? Ik heb nog duizend boeken die ik moet lezen, dus een boek vragen is een beetje zonde. Een spel is ook zonde, want er liggen er hier nog een stuk of wat al een paar maanden te verstoffen in de kast na aanschaffing. Cd's en films heb ik ook méer dan zat (en vind ik jammer want hoe vaak luister/kijk je zoiets nou?) en ondertussen weet ik gewoon niet meer wat ik vragen moet.
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Z'n antwoord was overigens niet incorrect want je gaat ook dood als je ijzerdamp inhaleert. Omdat het een kookpunt heeft van ~3000 graden. En omdat het, zeg maar, ijzer is. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk dat ik maar weer met mijn standaard lijstje kom aanzetten: - nagellak (gele, witte, paarse, groene en/of grijze) - wierrook - geurtje - kaarsen OH WACHT. Ik weet iets. ![]() ![]()
|
|