Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2009, 18:02
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Mieke hou je vast aan de takken van de bomen,
Mieke hou je vast, aan de takken van de mast
Mieke hou je vast anders val je in het water
Mieke hou je vast anders val je van de mast
Ik moest hem echt drie keer lezen <33

Ons dichten is leren
ons leren is dichten
dat zou ik zweren,
daar voor zou ik zwichten.

emo
Oud 05-11-2009, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Poe wat naar zeg, je eigen moeder. Succes ermee!
Bedankt.
Oud 05-11-2009, 18:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Traliela
Oud 05-11-2009, 18:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mja, idd. Het is dat ze mijn moeder is, maar anders had ik allang zoiets gehad van: je bekijkt het maar.
Ik ga dus binnenkort maar die e-mail schrijven, maar het voelt dus echt heel raar om zoiets tegen je moeder te moeten vertellen. Ik vind het jammer dat ze zelf niet inziet dat ze niet goed bezig is. Ik hoop dat ze hierna inziet waar ze mee bezig is en dat ze er wat mee gaat doen. Anders hoeft ze echt geen initiatief tot contact van mijn kant te verwachten.
Het komt waarschijnlijk ook door die vriend trouwens. Ja, ze kiest natuurlijk zelf, maar ze wordt denk ik heel sterk beďnvloed door hem.
Wat een kutsituatie!
Oud 05-11-2009, 18:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga zaterdag shoppen met m'n tantes, m'n moeder, m'n nichtje en m'n oma
Oud 05-11-2009, 18:06
Rationeel
Rationeel is offline
haaaaaaaaa wat een mooie nieuwe reclame van nespresso
Oud 05-11-2009, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ga zaterdag shoppen met m'n tantes, m'n moeder, m'n nichtje en m'n oma
Leuk! Veel plezier gewenst alvast.
Zou zelf ook wel weer zoiets willen doen, is altijd supergezellig.
Verwijderd
Citaat:
haaaaaaaaa wat een mooie nieuwe reclame van nespresso
rtl4?
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb me weleens afgevraagd: als je nou door de aarde heen kon graven, en je zou dat doen, zou je dan van de ene kant naar de andere kant kunnen? Of zou je naar het midden toegetrokken worden en nooit meer weg kunnen? En als je dan aankwam bij de andere kant, zou je dan omhoog vallen (nee natuurlijk niet, maar als je hier een gat graaft in de grond en aan de andere kant van de aarde eruit komt als een mol, lijkt me dat toch best vreemd).

Wat vinden/denken jullie?
Oud 05-11-2009, 18:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
rtl4?
ik kijk geen boulevard ik kijk geen boulevard ik kijk geen boulevard!
Oud 05-11-2009, 18:08
Verwijderd
Binnenkant van de aarde is toch duisentwarm.
Oud 05-11-2009, 18:09
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb me weleens afgevraagd: als je nou door de aarde heen kon graven, en je zou dat doen, zou je dan van de ene kant naar de andere kant kunnen? Of zou je naar het midden toegetrokken worden en nooit meer weg kunnen? En als je dan aankwam bij de andere kant, zou je dan omhoog vallen (nee natuurlijk niet, maar als je hier een gat graaft in de grond en aan de andere kant van de aarde eruit komt als een mol, lijkt me dat toch best vreemd).

dat ken nčt
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Binnenkant van de aarde is toch duisentwarm.
Jamaar ALS het zou kunnen.
Verwijderd
Citaat:
ik kijk geen boulevard ik kijk geen boulevard ik kijk geen boulevard!

Toen ik naar het beeldscherm keek, vroeg ik me ook af WAAROM.
Maar nu ga ik wrapjes eten en wie is de chef en over de kook kijken.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
dat ken nčt
Jamaar ik bedoel ALS het zou kunnen!
Oud 05-11-2009, 18:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Leuk! Veel plezier gewenst alvast.
Zou zelf ook wel weer zoiets willen doen, is altijd supergezellig.
Thanks . Hoe was je saunadagje laatst?

Citaat:

Je gaat hartstikke dood in de aardkern, dus veel verder kom je niet. Afgezien daarvan vind ik het wel een intrigerend idee.
Oud 05-11-2009, 18:10
Verwijderd
Citaat:

Nee dat kan niet. Ten eerste omdat het op een gegeven moment veel te heet wordt, ten tweede omdat je op een bepaald punt waarschijnlijk te weinig zuurstof hebt, en ten derde omdat je niet door hard steen kan graven.
Oud 05-11-2009, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Jamaar ALS het zou kunnen.
Dan kan het nog steeds niet.
Oud 05-11-2009, 18:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar oke, stel dat er geen magma in de aardkern zat, en dat je wel door steen kon graven, en zuurstofgebrek ook geen punt was.

Ik kan me een tekenfilmpje herinneren dat ze door de aarde heen gingen graven.. wat was dat ook alweer....
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Jamaar ik bedoel ALS het zou kunnen!
wat zou er gebeuren als je sneller gaat dan de lichtsnelheid? je kunt verzinnen wat je wilt, maar het ken nčt
Miekje*
Miekje* is offline
Nouhouuuuu
Oud 05-11-2009, 18:14
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar oke, stel dat er geen magma in de aardkern zat, en dat je wel door steen kon graven, en zuurstofgebrek ook geen punt was.
Juist dat ja!
Oud 05-11-2009, 18:15
Rationeel
Rationeel is offline
waarschijnlijk zul je in het midden van de aarde imploderen. stel dat dat ook niet gebeurt, dan zweef je misschien een beetje op en neer bij de kern. stel dat dat ook niet gebeurt, dan zou je misschien zomaar door kunnen graven en aan de andere kant van de wereld uit je gat kunnen klimmen
Oud 05-11-2009, 18:15
Sherlock
Sherlock is offline
http://www.damninteresting.com/the-g...press#more-696
Oud 05-11-2009, 18:17
Verwijderd
Citaat:

Ik kan me een tekenfilmpje herinneren dat ze door de aarde heen gingen graven.. wat was dat ook alweer....
Als al die dingen geen punt waren dan zou het waarschijnlijk kunnen, mits je niet bovenkomt in een oceaan, want dan klappen je longen en aderen uit elkaar door de druk.
Oud 05-11-2009, 18:19
Rationeel
Rationeel is offline
al zou je een gat graven tot de kern van de aarde, dan wordt deze waarschijnlijk dusdanig instabiel dat er niet veel van ons planeetje overblijft
Oud 05-11-2009, 18:19
Batave
Batave is offline
En nu Spaanse literatuur geschiedenis
Oud 05-11-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
al zou je een gat graven tot de kern van de aarde, dan wordt deze waarschijnlijk dusdanig instabiel dat er niet veel van ons planeetje overblijft
Hoe bedoel je?
Oud 05-11-2009, 18:21
Verwijderd
Engelse ziekte.
Oud 05-11-2009, 18:23
Verwijderd
Kazet naamzoek, want dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Volgens mij ben je in het midden van de aarde gewoon gewichtloos, en als het je lukt om dan toch verder te graven neemt de zwaartekracht steeds toe. Op de evenaar ben je toch ook een halve kilo lichter dan op de polen?

Even aannemende dat je een vuurvast pak aan hebt, en een hoop zuurstof en een diamanten schop bij je hebt, ofzo.
Oud 05-11-2009, 18:24
Verwijderd
En blablabla instabiel. Niet zo zeuren Ik vroeg een bevriende natuurkundige gisteren nog of het theoretisch gezien mogelijk zou zijn om ijzer te roken en toen zat hij ook van 'nee want dan ga je dood'. Daar gaat het toch niet om.
Oud 05-11-2009, 18:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
En ook een incorrect antwoord, natuurlijk kan je het wel roken. Je valt echt niet dood neer van de dampen voordat je een trek hebt kunnen nemen.
Oud 05-11-2009, 18:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En blablabla instabiel. Niet zo zeuren Ik vroeg een bevriende natuurkundige gisteren nog of het theoretisch gezien mogelijk zou zijn om ijzer te roken en toen zat hij ook van 'nee want dan ga je dood'. Daar gaat het toch niet om.
Nee, wat doen mensen moeilijk bij zulke dingen.
Oud 05-11-2009, 18:27
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het is wel het meest correcte antwoord
Oud 05-11-2009, 18:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Waar zijn trouwens verdorie alle Groningers als je ze nodig hebt? Ik wil zeuren over die storing!
Oud 05-11-2009, 18:28
Neko*
Neko* is offline
Jongens, het is alweer bijna sinterklaas, dus de hoogste tijd om mij te helpen bij dit jaarlijkse dilemma: wat moet ik vragen? Ik heb nog duizend boeken die ik moet lezen, dus een boek vragen is een beetje zonde. Een spel is ook zonde, want er liggen er hier nog een stuk of wat al een paar maanden te verstoffen in de kast na aanschaffing. Cd's en films heb ik ook méer dan zat (en vind ik jammer want hoe vaak luister/kijk je zoiets nou?) en ondertussen weet ik gewoon niet meer wat ik vragen moet.
Oud 05-11-2009, 18:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
het is wel het meest correcte antwoord
Natuurlijk niet. Theoretisch gezien ga je dus geen rekening houden met de gevolgen.
Oud 05-11-2009, 18:29
Batave
Batave is offline
Geld
Oud 05-11-2009, 18:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jongens, het is alweer bijna sinterklaas, dus de hoogste tijd om mij te helpen bij dit jaarlijkse dilemma: wat moet ik vragen? Ik heb nog duizend boeken die ik moet lezen, dus een boek vragen is een beetje zonde. Een spel is ook zonde, want er liggen er hier nog een stuk of wat al een paar maanden te verstoffen in de kast na aanschaffing. Cd's en films heb ik ook méer dan zat (en vind ik jammer want hoe vaak luister/kijk je zoiets nou?) en ondertussen weet ik gewoon niet meer wat ik vragen moet.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een kauwstaaf gevraagd voor mijn hond en een knuffel van een kikker, en ik schrijf veel dus mooi/leuk/lief postpapier.
Oud 05-11-2009, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Als al die dingen geen punt waren dan zou het waarschijnlijk kunnen, mits je niet bovenkomt in een oceaan, want dan klappen je longen en aderen uit elkaar door de druk.
Dat lijkt me niet
Oud 05-11-2009, 18:33
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Natuurlijk niet. Theoretisch gezien ga je dus geen rekening houden met de gevolgen.
sorry, ik had het woordje 'praktisch' moeten toevoegen in mijn antwoord
Oud 05-11-2009, 18:35
Verwijderd
Citaat:
En ook een incorrect antwoord, natuurlijk kan je het wel roken. Je valt echt niet dood neer van de dampen voordat je een trek hebt kunnen nemen.
Oh, uiteindelijk legde ik uit dat volgens mij álles in theorie te roken valt (want alles heeft een gasvormige, een vloeibare en een solide vorm) en toen zei hij dat als je het zo stelt, ijzer inderdaad te roken valt.

Z'n antwoord was overigens niet incorrect want je gaat ook dood als je ijzerdamp inhaleert. Omdat het een kookpunt heeft van ~3000 graden. En omdat het, zeg maar, ijzer is. Maar het ging dus inderdaad om een hypothetische situatie, waarin je even geen rekening houdt met triviale dingen zoals je eigen sterfelijkheid.
Oud 05-11-2009, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Kazet naamzoek, want dit heb ik me ook weleens afgevraagd. Volgens mij ben je in het midden van de aarde gewoon gewichtloos, en als het je lukt om dan toch verder te graven neemt de zwaartekracht steeds toe. Op de evenaar ben je toch ook een halve kilo lichter dan op de polen?
Ja, maar dat heeft met andere verschijnselen te maken (de rotatie vd aarde). Het is overigens een half procent.
Oud 05-11-2009, 18:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Oh, uiteindelijk legde ik uit dat volgens mij álles in theorie te roken valt (want alles heeft een gasvormige, een vloeibare en een solide vorm) en toen zei hij dat als je het zo stelt, ijzer inderdaad te roken valt.

Z'n antwoord was overigens niet incorrect want je gaat ook dood als je ijzerdamp inhaleert. Omdat het een kookpunt heeft van ~3000 graden. En omdat het, zeg maar, ijzer is. Maar het ging dus inderdaad om een hypothetische situatie, waarin je even geen rekening houdt met triviale dingen zoals je eigen sterfelijkheid.
ik houd wel van mensen die het bullshit vinden om over dat soort kulhypotheses na te denken
Oud 05-11-2009, 18:37
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een kauwstaaf gevraagd voor mijn hond en een knuffel van een kikker, en ik schrijf veel dus mooi/leuk/lief postpapier.
Ik schrijf ook veel, maar ik heb nog duizend papier wat volgeschreven kan worden (vroeger vroeg ik ook altijd mooi postpapier, maar dat vond ik dan zo leuk dat ik er vervolgens niets op wilde schrijven "want dat was zonde". Net zoals ik altijd eerst alles met potlood schreef want als je dan iets fout deed kon je nog gummen en hoefde je niet door te strepen want dat stond zo lelijk. ), ik heb geen hond, en als ik alle knuffels die ik heb in mijn kamer zou stoppen zou ik er niet meer bij passen.

Ik denk dat ik maar weer met mijn standaard lijstje kom aanzetten:
- nagellak (gele, witte, paarse, groene en/of grijze)
- wierrook
- geurtje
- kaarsen

OH WACHT. Ik weet iets. Ik ga dingen voor in de kerstboom vragen!
Oud 05-11-2009, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Oh, uiteindelijk legde ik uit dat volgens mij álles in theorie te roken valt (want alles heeft een gasvormige, een vloeibare en een solide vorm)
Nee hoor, stikstof heeft bijvoorbeeld geen solide vorm
Oud 05-11-2009, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat heeft met hele andere verschijnselen te maken. Het is overigens een half procent.
O lal half procent. Nouja, het ging er vooral om dat het dus varieert.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

OH WACHT. Ik weet iets. Ik ga dingen voor in de kerstboom vragen!
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ja.

Ja nou dat is toch leuk. Sommige mensen doen nu net of ze het stom vinden!
inderdaad! stiekem zingen ze ook mee
Verwijderd
Hm, op teh_internets staat dat het 0,3% is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten