Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Dames en heren, geachte bezoekers van Het Weerwolfspel de Musical, uw aandacht alstublieft!
Wegens omstandigheden zijn uw spelleiders niet in staat om vanavond een uitslag plus verhaal af te leveren. Na voorzichtige overweging hebben wij besloten om het verhaal uit te stellen tot (waarschijnlijk) morgenochtend, en de uitslag vannacht nog te posten, aangezien de uitslag uiteraard belangrijk is voor het verdere spelverloop. Ja, we weten dat jullie als toeschouwers nu allemaal teleurgesteld zijn omdat er geen klein meesterwerkje van onze hand te lezen is (en dan hebben we het nog niet eens over onze fantastische songteksten), maar niet getreurd, het komt er uiteindelijk wel! Verder verandert dit niks aan de deadline van de wolven en de jager, die blijft op 20.30 uur staan. Groet, Uw Spelleiders
|||
Aan het begin van dit topic heb ik het volgende geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Dan kunnen dat nog zijn: Barabas VeGs Absinthe Allure JasperJD Trophus Batave Zelfs al zijn Absinthe en Trophus wolf, dan moet er nog één zijn. Aan de uitslag te zien zit die wolf niet in het kleinmeisje-rijtje, dat zou immers gelijkspel voort brengen. Dan blijven er nog 3 over: Trophus, JasperJD en ik. In de hypothetische situatie dat Trophus en Absinthe wolf zijn moet ik of JasperJD een wolf zijn. Aangezien ik mijn eigen functie ken zal ik eerst kijken wat Toddish doet en als hij niet JasperJD neerschiet, dan zal ik op hem stemmen. [EDIT]: Ik heb in deze post een klein foutje gemaakt, ik had namelijk eerst zien staan dat Absinthe op Grl stemde, maar die heeft haar stem gewijzigd naar kleinmeisje.
Laatst gewijzigd op 02-12-2009 om 14:56. |
![]() |
|
Wacht, als er 4 wolven zijn, dan hebben we Kleinmeisje in ieder geval. JasperJD ben ik ook zeker van. Dan blijven er nog 2 over. Als ik weer naar bovenstaand rijtje kijk moet Trophus wel een wolf zijn, en dan staat er ook eentje in het kleinmeisje rijtje, want er was geen gelijkspel.
||
Citaat:
Wolven: Trophus JasperJD Mogelijk wolf: Barabas VeGs Absinthe Allure De vorige ronde zou een gelijkspel moeten geven, maar het is toddish geworden, aangezien we weten dat Toddish een eerlijke stem heeft en dat Jasper en Trophus wolven zijn moet er nog een wolf in het Tropush rijtje staan. Dit moet dan Allure zijn. Dus wolven zijn: JasperJD, Trophus en Allure. Opgelost ![]()
|
Verwijderd
|
Ik denk sowieso dat Jasper en Trophus wolven zijn. Over Allure en Batave ben ik nog niet uit.
Ze spelen nu allebei hetzelfde spelletje; de andere twee wolven noemen en dan niet zichzelf, maar allure of batave. Allure was daar het eerste mee, daarom neig ik op dit moment meer naar Batave als wolf, maar eigenlijk weet ik het gewoon niet... Even verder kijken nog. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik hoop dat toddish zo handig is om even rustig alles door te nemen voordat ze iemand doodschiet anders is het na deze ronde 3 wolven en 1 ander over
![]() Maarja, ze zal mij wel neerschieten ![]() Ik snap niet waarom, ik dacht echt dat ze een wolf was :/
|
1. JasperJD
3. Allure 6. Absinthe 8. VeGs 10. Batave 14. testout.com/barabas 15. Trophus 7 mensen over, 3 wolven en 4 dorpelingen We zitten hier best op een kritiek punt, volgende ronde gaan er 1 of twee mensen uit. Persoonlijk hoop ik dat de wolven mij opeten stomweg omdat toddish zo op mij als verdachte heeft gedramd dat ik denk dat er dan maar 1 persoon uit ligt. Dan maken we in ieder geval nog een kans. Dan even kort opsommen (geen zin om in de specifics te gaan, vraag maar als je iets niet begrijpt) 1. JasperJD verdacht 3. Allure Kan er geen hoogte van krijgen, vind het wel verdacht dat ze opeens mee gaat met mij als verdachte 6. Absinthe Niet verdacht 8. VeGs Kan er geen hoogte van krijgen 10. Batave Verdacht 14. testout.com/barabas Heb ik het hele spel nauwelijks wat van gehoord (of ik heb niet opgeleten), moeilijk om een oordeel te vormen. Ik twijfel nog wat ik volgende hangronde ga doen als ik nog leef. Hangt er ook een beetje van af wie er dan wel dood zijn
||
Citaat:
Daarbij zit je opeens mij verdacht te maken, wat ik vanuit mijn standpunt alleen al verdacht vind, maar je zet ook nog eens absinthe bij verdachten en absinthe is zo'n beetje de enige speler die ik zelf niet verdacht vind.
||
Citaat:
|
Hierbij de uitslag van de eetronde van woensdag. Het verhaal volgt zo spoedig mogelijk.
1. JasperJD 2. Lucky Luciano (evilziener) 3. Allure 4. Archont (leerlingverrader) 5. grl (dorpeling) 6. Absinthe (tovenaar) 7. Wammus (ziener) 8. VeGs 9. Abzg (dorpeling) 10. Batave 11. fizzle-fluffy (dorpeling/geliefde) 12. flyaway (verrader) 13. ggcy8 (dorpeling) 14. testout.com/barabas 15. Trophus 16. Toddish (jager) 17. Kleinmeisje (weerwolf/geliefde) Blauw: Opgehangen tijdens hangronde Rood: Opgegeten tijdens eetronde Paars: Gestorven aan liefdesverdriet De wolven hebben Absinthe opgegeten en daarmee de tovenaar uitgeschakeld. De jager heeft niemand doodgeschoten. De dorpelingen hebben tot donderdagavond 20.30 om een stem door te geven. Indien er morgen een dorpeling wordt opgehangen, hebben de wolven gewonnen.
Laatst gewijzigd op 02-12-2009 om 23:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Godver de godver, ik vroeg gisteren nog aan de spelleiding of ik mezelf mocht beschermen, maar dat mocht natuurlijk niet. (want ik voelde hem al aankomen)
Nu nog even hopen op een gaaf einde van mijn personage in het verhaal natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 00:10. |
![]() |
|
![]() |
Is de jager vergeten te schieten?
![]() JasperJD, Trophus en Batave zijn m.i. de laatste drie wolven. Ik denk dat Jasper de veiligste keuze is, maar 't kan eigenlijk sowieso niet missen. |
![]() |
|
Balen! Maar goeie tovenaar, Absinthe!
En erg jammer van de jager... Thropus is inmiddels zeker wolf. Stel dat hij géén wolf is, dan had Fizzle vier stemmen gehad. Ook als Allure en JasperJD beiden wolf zijn, blijft er nog steeds een wolf over die dan onder Archont moet staan. In dat geval zou het gelijkspel zijn geweest en dat was het niet. Fizzle Fluffy Trophus Trophus Allure abzg JasperJD Archont testout.com Batave VeGs Dus Thropus is zeker. En Barabas is daarmee zeker geen wolf, gezien de vorige ronde. Maar goed, zo'n vermoeden had iedereen al... Maar Thropus is daarmee nummer 1, dus ik stem eerst op hem. JasperJD ben ik ook wel zeker van; nu abzg gegeten werd. En zijn verdachtmakingen waren ook nooit erg sterk. Edit: ik denk trouwens dat Allure de laatste wolf is. Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 08:45. |
![]() |
|
Oké, ik had een moment van inspiratie. Volgens mij is iedereen er vrij zeker van dat Thropus en JasperJD sowieso wolven zijn, en dat de resterende wolf ofwel Batave, ofwel Allure is?
Zie mijn vorige post; daaruit blijkt wel dat Thropus zo'n beetje wolf moet zijn en Barabas er geen kan zijn. Zoals het er nu voor staat, gaan de dorpelingen dan winnen. Iedere ronde wordt een wolf opgehangen, en daarna een dorpeling gegeten. Uiteindelijk zijn er in de laatste hangronde een wolf en een dorpeling over, en wordt de wolf gehangen. Máár... De bane is er nog niet uit. Deze kan uiteraard gegeten zijn, maar het kan ook zijn Absinthe twee keer goed heeft gezeten. In dat geval missen de wolven misschien eenmalig hun maaltijd en eindigen we in een hangronde met Batave/Allure en een dorpeling. Die zal dan de juiste keuze moeten maken. En gaat dat fout, verliezen we alsnog... Want daarna is het wel eetronde. Maar ik heb een oplossing bedacht, als iedereen (lees: alle dorpelingen) het er mee eens is en er in mee wil gaan. Optie voor het Allure-Batave dillema: We hebben momenteel 3 wolven, en drie dorpelingen. Ik stel voor dat we een gelijkspel creëren tussen Allure en Batave, waarbij Barabas en ik beiden op één van hen stemmen. Allure en Batave stemmen op elkaar, waarbij één van beiden slechts een echte stem heeft. Deze gaat uiteraard naar de werkelijk wolf, waardoor de wolf twee stemmen heeft, en de dorpeling slechts één stem. JasperJD en Thropus laat ik er even buiten, aangezien zij toch geen stem hebben. De optie kan alleen deze ronde! De rondes er na is het niet mogelijk gezien het aantal stemmen en feit dat iedereen moet stemmen. Zelfs als Jasper onschuldig is en Allure en Batave zijn de laatste twee wolven (naast Thropus), dan nog zal één van beiden er uit gaan, aangezien Jaspers stem dan de doorslag geeft ![]() Momenteel heb ik Thropus gestemd, maar als we dit scenario aanhouden, wijzig ik mijn stem naar Allure, aangezien ik denk dat zij de echte wolf is. ![]() Barabas zou dan op Batave moeten stemmen en Allure en Batave uiteraard op elkaar. |
![]() |
|
Het veertiende bedrijf – De fatale paraplu
Allure had haar ogen stijf dichtgeknepen. Na het eerste schot zag ze hoe Toddish langzaam stierf. Ze hoorde een tweede schot. Oh wat zou het een gelukje zijn als de moordenaar werd geraakt. Helaas werkte Toddish’s zijn zicht tegen hem en schampte de kogel slechts de schouder van de moordenaar. De moordenaar pakte het pistool van de stervende Toddish af en liep nu langzaam op Allure af. Allure deinste achteruit. Was dit dan het einde? Liep het zo af? Nee, dat kon toch niet, moordenaars horen altijd gepakt te worden. De moordenaar lachte vals. ‘Zo Alluurtje,’ zei hij, ‘nu heb ik jou ook eindelijk te pakken. Je was nog niet aan de beurt, maar soms lopen de zaken wat anders hè.’ Allure realiseerde zich dat dit haar laatste uur was en ze deed wat ieder ander zou doen, in de hoop zichzelf nog te redden: ze rende weg. De moordenaar haalde de trekker over…. Absinte, Barabas en VeGs waren op de schoten afgekomen en stonden aan de andere kant van de zaal, zonder een geluid te maken. Als de moordenaar hen niet op zou merken zouden ze misschien nog iets kunnen doen om Allure te redden. Opeens zagen ze Allure als een gek wegrennen en ze hoorde een knal. Maar het was geen schot, het was het geluid van een lege kogelkamer. Wat een geluk! Allure rende de kleedkamergang in met de moordenaar achter zich aan. Ze zat hier vast en dat wist ze maar al te goed. Dus dook ze een kleedkamer in. Toevallig die van JasperJD zag ze, aangezien er twee grote potten vaseline op zijn tafel stonden. Dit was uitstel van executie. Ze hoopte dat de anderen het schot hadden gehoord en zouden komen, dat zou haar misschien nog kunnen redden. Toen Allure en de moordenaar de zaal uit waren besloten Absinthe, Barabas en VeGs om in actie te komen. ‘Hij heeft geen wapen meer,’ zei VeGs en ze besloten om alles wat ze als wapen konden gebruiken mee te nemen om Allure te redden. Barabas trok zijn pumps uit, die hoge naaldhakken waren vast erg pijnlijk. VeGs pakte een deegroller en Absinthe een groot mes. Als ze snel waren, waren ze nog op tijd! Allure had zich in de kast van Trophus verstopt die nog op een kier stond, dat leek haar het veiligst voor nu. Ze hoorde de moordenaar over de gang sluipen. ‘Allure, waar ben je?’ Riep hij gemeen. Allure voelde haar hart in haar keel kloppen. Ze zag hoe hij de kleedkamer binnenkwam en recht op de kast afliep. Kut kut kut. Hij opende de kast en Allure rende als een speer langs hem heen en dook de kleedkamer van Absinthe in. ‘Denk je nou echt dat je kan ontsnappen Allure? Ik pak je toch wel.’ Allure werd steeds banger. De moordenaar had haar Absinthes kleedkamer in zien gaan. Hij had geen wapen meer, dus pakte hij de paraplu die bij de deuropening stond. Op het moment dat hij Allure wilde gaan bedreigen hoorde hij geluid achter zich. Hij draaide zich om en daar stonden Absinthe, Barabas en VeGs. Hij kreeg gelijk een naaldhak naar zijn hoofd. VeGs sloeg hem hard op zijn hoofd met de deegroller. De moordenaar werd woest. Hij schreeuwde en tierde en bedacht zich dat hij een paraplu in zijn hand had. Zonder aarzelen stak hij die op de drie dappere acteurs in zonder te kijken wie hij raakte. Ze moesten toch allemaal sterven, dus dat maakte ook niet uit. VeGs gilde, maar zij was niet degene die was geraakt. Absinthe zakte door haar knieën en greep naar haar buik, waar de paraplu uitstak. Barabas probeerde haar te helpen door de paraplu eruit te trekken, maar het bloed stroomde al uit haar mond. ‘Pak hem, let niet op mij.’ Hakkelde Absinthe terwijl het wazig voor haar ogen werd. Superraargevoelzo’nparapluinjebuikhuik Ook al lijkt het nog zo naar Op zich valt het best meehee Misschien nu ik dood ben Kom ik wel weer op teeveehee. Superraargevoelzo’nparapluinjebuikhuik Um diddle diddle diddle um diddle ay Um diddle diddle diddle um diddle ay Ik was niet bang voor moordenaars Ik ging er recht op ahaf Omdat ik altijd het goede doe Is dit blijkbaar mijn strahaf Toch hoop ik dat ze na mijn dood Die moordenaar nog pakken Al kan ik voor de overwinning Geen koekjes meer voor ze bakken Superraargevoelzo’nparapluinjebuikhuik Superraargevoelzo’nparapluinjebuikhuik Superraargevoelzo’nparapluinjebuikhuik
Spoiler
||
Citaat:
![]()
||
Mooi! Ik heb mijn stem gewijzigd naar Allure.
![]() Citaat:
![]() Maar... Je zou een onervaren wolf kunnen zijn die een paar bijzondere of vreemde stappen heeft genomen. Dus dit is safer. Neem aan dat Barabas Batave gestemd heeft dan? Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 18:20. |
![]() |
|
Het vijftiende bedrijf – De maskers
‘Hij gaat er vandoor!’ Schreeuwde VeGs terwijl ze hem nog een laatste mep op zijn achterhoofd kon geven met haar deegroller. Allure was nog niet geheel bekomen van de schrik. Dit scheelde maar een haartje. Maar ze zou geen watje zijn, ze zou haar moed tonen en samen met VeGs en Barabas iedereen wreken! Ze gritste een kleerhanger mee en samen renden ze achter de moordenaar aan. Barabas was zonder die naaldhakken een stuk sneller, maar of het lekkerder liep kon hij niet echt zeggen. Hij vond zijn voet een beetje groot. Maar ach, hij zat achter een moordenaar aan, dan doen dat soort dingen er niet toe. Ineens liepen ze keihard tegen iemand op en keken rechtstreeks in het gezicht van… de moordenaar. Allure slaakte een gil en ook VeGs schrok zich een hoedje. ‘Ja dit masker vond ik in de kleedkamer van Trophus, ik dacht, even passen.’ Probeerde Batave de boel te sussen. ‘Kerel, weet je wel welk masker je op hebt?’ riep Barabas. ‘En weet je zeker dat dat masker niet van jou is?’ sneerde VeGs. ‘Wat bedoel je?’ vroeg Batave ‘je denkt toch niet echt dat ik het was die iedereen heeft vermoord?’ VeGs gaf hem haar beruchte blik. Batave had ook helemaal geen zin om tegen een vrouw zoals zij in te gaan. ‘Als jij wil denken dat ik het ben, prima, maar kijk niet raar op als er zometeen weer ergens iemand dood gaat terwijl wij hier staan te praten.’ Ze waren tijd aan het verliezen. Er zweefden nog steeds acteurs alleen door het theater heen. Die waren natuurlijk een makkelijk doelwit. Met z’n vieren gingen ze op pad. Dit keer zouden ze slagen. Trophus liep langs de kleedkamer van JasperJD en hoorde er wat vreemde geluiden uit komen. Hij bleef even staan luisteren. ‘Oh hihi, Albert nee, oh nee, hihi.’ Oh, ze waren weer met z’n tweeën. Waar was de rest toch? Het leek wel alsof hij zo’n beetje de enige acteur was die nog leefde. Hij huiverde, straks was hij de volgende. Niet aan denken, gewoon door blijven zoeken. Barabas, Allure, VeGs en Batave waren aangekomen bij de kleedkamer van Trophus. De moordenaar waren ze allang uit het oog verloren en aangezien Batave hier dat masker vandaan had, leek het hen de beste plek om te beginnen met zoeken. Trophus wist hier meer van, dat moest wel. Hij was ook altijd zo slinks. Ondertussen een beetje doen alsof hij hier alleen was voor de vrouwtjes, maar ondertussen was het gewoon een vieze moordenaar. Bij de kleedkamer van Trophus aangekomen, zagen ze dat zijn kleedkamer vol maskers hing. Niet alleen een paar dezelfde als die van de moordenaar, maar ook kippenmaksers, vrouwenmaskers, monstermaskers en nog veel meer. ‘Dit lijkt wel één of andere rare fetisj,’ zei Barabas. Er waren wel een paar mooie maskers bij moest hij toegeven. Hij zag zichzelf al helemaal dansen op een gemaskerd bal in een prachtig kort jurkje met zo’n masker op. Hij pakte een masker en zette het op. ‘Vinden jullie me niet prachtig?’ vroeg hij de rest. Batave moest zich inhouden om niet te lachen. Oké zijn masker was misschien ook niet de mooiste, maar Barabas zag er zo ook niet uit. VeGs zette een ander masker op, ‘oké wie ben ik?’ vroeg ze. De rest giechelde, ze leek wel wat op Albert met dat masker. Ze kregen er lol in. Allure zag een masker van een man liggen. Ha, als ze die op zou doen zou ze precies lijken op Jon, de theatereigenaar. Allure pakte het masker op en zette het op haar gezicht. Heet, heet! Ze begon te krijsen. ‘help, haal het eraf!’ gilde ze en de rest probeerde uit alle macht het masker van haar gezicht te krijgen. ‘Het brandt, het brandt!’ Het begon te ruiken naar verschrompelde huid. Barabas trok aan het masker, maar het gaf niet mee. Het leek wel of het met Allures huid was versmolten. Allure gilde en gilde, terwijl ook VeGs en Batave uit alle macht probeerden het masker los te maken. Het leek wel alsof Allures hoofd steeds kleiner werd. Het gegil werd wel steeds minder en opeens was het stil en zakte Allure op de grond. Het masker had haar hersenen bereikt vrat ze langzaam weg. Het was heel moeilijk, het was een hel Te wachten tot ik dan toch zou sterven Ik wist dat het mijn beurt was, wat ik ook zou doen Ik heb geprobeerd Er iets aan te doen, voorkomen kon niet Maar toch deed ik mijn stinkende best Dus hier mijn afscheidslied Het moest blijkbaar zo lopen, het moest zo Ook al had ik het hier zo naar mijn zin Op dit toneel, met de mensen bevriend Maar hij koos mij Ik rende weg, ontsnapte de dood Dacht dat ik veilig was Maar dat was ik toch niet Weggebrand mijn mooie gezichtje Dit had ik toch niet voorzien Veilig ben ik nergens Dat weet ik nu wel Kon ik het maar overdoen Zonder verbrand vehel.
Spoiler
|
![]() ![]() En we hebben weer een wolf neer, dit gaan we winnen ![]() Nu moet ik alles weer herzien
|
5 over, twee wolven.
Persoonlijk verdenk ik JasperJD vanwege sterke vergelijkingen met Allure in verdachtmakingen (lees het maar na) Vegs maakt mij en JasperJD verdacht, misschien probeert hij zo Jasper te redden als ik dood ga of mij verdacht te maken als Jasper dood gaat. Het zou best kunnen dat Allure mij, Batave en/of JasperJD verdacht wil maken, maar erg logisch als daar maar 1 wolf tussen zit en 1 wolf tussen haar niet-verdachten. En ik denk dat JasperJD een wolf is dus dat maakt Batave onschuldig. Barabas is rustig, maar daardoor niet extra verdacht. We willen ze zo snel mogelijk de wolven weg hebben en daarom eerst handig uit te vinden wie de andere wolf is. Ik verdenk Vegs, en ga dus de volgende ronde voor Vegs. Volgende ronde sowieso voor JasperJD, wat denken jullie? we moeten wel unaniem op dezelfde persoon stemmen anders hebben we een probleem.
|||
Citaat:
En vertel gelijk even op wie je gestemd hebt. Of nee, waarom je níet gestemd hebt. Citaat:
|
![]() |
|
Dit is trouwens ook wel grappig:
Toddish Thropus Barabas VeGs Thropus Batave JasperJD In beide rijtjes moet een wolf staan. JasperJD/Batave kunnen ze niet eten, want dan wordt gelijk de laatste wolf duidelijk. Dus zal het wel iemand uit het eerste rijtje worden. Dan blijven er twee spelers in ieder rijtje over: een wolf en een dorpeling. Als de dorpelingen dan ieder op de andere persoon in hun rijtje stemmen, wordt het gelijkspel tussen twee wolven en kan er nooit een dorpeling gehangen worden als we er alsnog compleet naast blijken te zitten. ![]() Edit: hier ga ik er wel vanuit dat Thropus wolf is, uiteraard. Laatst gewijzigd op 04-12-2009 om 08:59. |
![]() |
|
Het zestiende bedrijf – Intermezzo
Barabas, Batave en Vegs zaten verslagen in de kleedkamer van Trophus. Om de sfeer een beetje gezelliger te maken besloot Barabas een muziekje op te zetten. Als hosselaar was hij uiteraard de beste persoon om dat even te regelen. Hij zette de stereo aan, en alledrie zakten ze in een stoel om even tot zichzelf te komen... 1. JasperJD 2. Lucky Luciano (evilziener) 3. Allure (weerwolf) 4. Archont (leerlingverrader) 5. grl (dorpeling) 6. Absinthe (tovenaar) 7. Wammus (ziener) 8. VeGs 9. Abzg (dorpeling) 10. Batave 11. fizzle-fluffy (dorpeling/geliefde) 12. flyaway (verrader) 13. ggcy8 (dorpeling) 14. testout.com/barabas 15. Trophus 16. Toddish (jager) 17. Kleinmeisje (weerwolf/geliefde) Blauw: Opgehangen tijdens hangronde Rood: Opgegeten tijdens eetronde Paars: Gestorven aan liefdesverdriet Er is vanavond niemand opgegeten. De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur om hun stem door te geven.
Laatst gewijzigd op 04-12-2009 om 20:54. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #64 Sherlock | 500 | 28-11-2009 03:48 |