Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2009, 11:49
Verwijderd
Spannend testout en wammes, volgende week al! En succes
Advertentie
Oud 04-12-2009, 12:26
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Spannend testout en wammes, volgende week al! En succes
+1!!
Oud 04-12-2009, 12:56
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Lief berichtje, dankjewel! Maak me ook geen zorgen hoor, maar dat vind ik juist zo stom van het cb. Dat ze je dat gaan aanpraten, terwijl Sarah dus helemaal niet achterloopt als ik jou zo hoor. Dat dacht ik dus zelf ook al, maar nou ja...

Als ik Sarah roep reageert ze eigenlijk vrijwel altijd wel. Of ik nou 'Sarah', 'liefie', 'schatje' of weetikveel zeg... Maar idd... wat vaker Sarah zeggen kan geen kwaad
Mijn ex-vriendin leerde pas op de basisschool dat ze zichzelf bij haar naam moest noemen en niet 'Boe'. Haar moeder noemde haar heel vaak 'Boefje'. Het kan niet echt kwaad, maar wel onhandig zijn lijkt me.
Oud 04-12-2009, 12:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heet Dana maar toen ik geboren was en m'n moeder me voor het eerst vast had vond ze dat een veel te grote naam voor zo'n klein meisje (ik was 6 weken te vroeg) waardoor ze er toen Daantje van gemaakt heeft wat iedereen in de familie en m'n vriendenkring ook tegen me zegt dus daar reageer ik ook meer op dan op m'n naam
Oud 04-12-2009, 13:23
Verwijderd
Mijn nichtje van 2,5 reageert nu tijdelijk ook even niet meer op haar naam; ze heeft besloten dat ze Zwarte Piet of Sinterklaas genoemd wil worden (En toen andere kinderen een pop van een Zwarte Piet zagen en 'Zwarte Piet!' begonnen te roepen, begon mijn nichtje naar ze te zwaaien alsof ze Zwarte Piet was )
Kinderen zijn meesterlijk

Succes testout en Wammus!!
Oud 04-12-2009, 14:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het lijkt me wel heel leuk (maar ook vermoeiend) om een kindje te hebben wat al een beetje snapt wat het hele sinterklaasgedoe inhoudt.
Oud 04-12-2009, 17:05
Kaa
Kaa is offline
@Wammus: fijn dat alles goed gaat! Ik wens jullie alvastn voorspoedige bevalling volgende week Snel hoor! Spannend
Oud 05-12-2009, 13:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Mijn nichtje van 2,5 reageert nu tijdelijk ook even niet meer op haar naam; ze heeft besloten dat ze Zwarte Piet of Sinterklaas genoemd wil worden (En toen andere kinderen een pop van een Zwarte Piet zagen en 'Zwarte Piet!' begonnen te roepen, begon mijn nichtje naar ze te zwaaien alsof ze Zwarte Piet was )
Kinderen zijn meesterlijk

Succes testout en Wammus!!
Mijn neefje en nichtjes wilden gisteren alleen reageren op 'hollandse zakkenspringers'
Oud 06-12-2009, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Wij zijn vandaag op het cb op onze vingers getikt omdat we de griepprik niet hebben genomen... Nou, dat was toch echt heel bewust.

Verder vond ze het zorgewekkend dat Sarah nog niet op haar naam reageert... Kom op zeg, ze is nog geen 6 maanden!
Jeetje, ik zou me daar echt kapot aan ergeren, het is hun business toch niet of jij wel of niet kiest voor een griepprik voor jezelf of je kind!
En logsich toch eigenlijk dat een kindje van 6 maand haar naam nog niet kent... duhh. Zolang ze wel op je reageert en mjah, loopt allemaal wel los dunkt me...
Oud 07-12-2009, 14:42
Fleurop
Fleurop is offline
Ik volg dit topic eigenlijk al vanaf het begin, maar heb nog nooit gepost.
Mijn vriend en ik zeggen al vanaf het begin van onze relatie dat we kinderen willen en het komt nu steeds dichter in de buurt. Het is zelfs zo dat ik bijna niet meer kan wachten
Ik heb altijd gezegd dat ik jong moeder wil zijn, en wil beginnen met proberen zodra we alles helemaal op orde hebben (ik besef nu dat dat opzich al wel zo is).
Wij wonen nu een tijdje samen, maar nu sinds kort in een ruim appartement. Mijn vriend werkt fulltime met veel zekerheid en ik heb ook net een baan. We willen niet meer studeren en mijn vriend is alweer 30.
Nu alleen de stap nog zetten om met de pil te stoppen. Maar we willen eerst alles goed bespreken en ik wil eigenlijk nog wat meer zekerheid in mijn werk (omdat ik nog maar net begonnen ben).

Hadden jullie ook (moeders, zwangeren), dat als je besluit dat je het samen wilt, je eigenlijk bijna niet meer kan wachten? En heeft gevoel de doorslag gegeven echt die keus te nemen of stond het leven er ook gewoon naar? En hoe belangrijk is het om je leven 'perfect' op orde te hebben voor jullie aan kinderen beginnen (en anderen natuurlijk ook ).
Oud 07-12-2009, 18:13
Verwijderd
ik ben nog niet zo ver, maar ik denk dat er altijd wel een reden is om nog niet aan kinderen te beginnen.
Als ik n baby krijg is het een kwestie van impulsiviteit of ongelukje owso.
T kan best besproken zijn owso, maar bedoel te zeggen dat je leven vast nooit helemaal in orde is voor een baby.
Oud 07-12-2009, 18:55
Verwijderd
Ik vond het heel moeilijk om te wachten...ik was er namelijk eerder aan toe om er voor te gaan dan mijn man: hij wilde wel kinderen, maar 'later'. Op het moment dat hij er voor wilde gaan, vond ik dat natuurlijk het beste plan dat ik ooit gehoord had. Ik was op dat moment bijna klaar met mijn studie en heb daarna nog een paar maanden ergens gewerkt (was een tijdelijk contract voor een paar maanden) en na mijn verlof ben ik bij mijn huidige baan begonnen (vier weken na de bevalling had ik mijn sollicitatie).

Mbt je leven 'perfect' op orde hebben: Je heb je leven, denk ik, nooit 'perfect' op orde, er is altijd wel iets dat beter kan. En al zou het wel 'perfect' op orde hebben, dan kan het volgende maand of volgend jaar weer compleet anders zijn. Ik denk dat het het belangrijkste is dat je allebei volledig achter de keuze staat om er voor te gaan. Als er iets niet ideaal is, dan zoek je wel naar oplossingen. (Maar natuurlijk zijn dingen als ruimte en voldoende geld wel erg praktisch. )
Oud 08-12-2009, 02:10
Verwijderd
Ik heb eigenlijk een stomme vraag, en ik weet ook niet goed of het hier moet, maar here goes: Zelf ben ik als de dood voor de bevalling. Ik wil heel graag kinderen, maar ik heb toch al wel meer dan tien jaar echt een fobie als het om bevallingen gaat. Ik heb nachtmerries, word soms schreeuwend wakker. Als ik het op TV zie ofzo, dan moet ik rennen naar de WC want dan ga ik letterlijk over m'n nek. Ik zit hier echt heel erg mee, want ik heb dus ook geen idee hoe ik dat nou allemaal moet doen. Weet iemand of hier therapie voor is? Of dat ik 'preventief' kan laten vaststellen dat het kind met een keizersnede te wereld komt?

Ik zou het namelijk vreselijk vinden als ik hierdoor geen kinderen zou kunnen krijgen, want de angst voor een bevalling houdt mij letterlijk tegen om überhaupt zwanger te (willen) worden.

Iemand een idee? Of ervaring?
Oud 08-12-2009, 10:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ze is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis en zal dus voorlopig wel niet reageren dus dat doe ik maar even.

Het gaat prima met haar en de baby. Vandaag is er weer een echo gemaakt en dat ziet er allemaal goed uit. De bevalling staat nu gepland voor 11 december dus dat duurt nog een week. In de tussentijd gaan we zaterdag verhuizen en trek ik waarschijnlijk zondag (helaas alleen ) het huis in.
Lullig Maar dan kan je wel zorgen dat alles in orde is voor dat Juul thuis komt
Ik vroeg me af.. gaat ze inderdaad een natuurlijke bevalling tegemoet? Of wordt er wel een keizersnede gedaan? (ik had in m'n hoofd dat ze liever normaal wilde bevallen?) En hebben jullie daar zelf voor gekozen/kunnen kiezen of..?
Oud 08-12-2009, 10:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb eigenlijk een stomme vraag, en ik weet ook niet goed of het hier moet, maar here goes: Zelf ben ik als de dood voor de bevalling. Ik wil heel graag kinderen, maar ik heb toch al wel meer dan tien jaar echt een fobie als het om bevallingen gaat. Ik heb nachtmerries, word soms schreeuwend wakker. Als ik het op TV zie ofzo, dan moet ik rennen naar de WC want dan ga ik letterlijk over m'n nek. Ik zit hier echt heel erg mee, want ik heb dus ook geen idee hoe ik dat nou allemaal moet doen. Weet iemand of hier therapie voor is? Of dat ik 'preventief' kan laten vaststellen dat het kind met een keizersnede te wereld komt?

Ik zou het namelijk vreselijk vinden als ik hierdoor geen kinderen zou kunnen krijgen, want de angst voor een bevalling houdt mij letterlijk tegen om überhaupt zwanger te (willen) worden.

Waarom ben je zo bang voor een bevalling? Het verschilt heel erg per vrouw hoe een bevalling is. Op tv schreeuwt iedereen alles bij elkaar en is het een drama maar in het echt gaat het lang niet bij iedereen zo hoor.
Oud 08-12-2009, 10:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Je kunt sowieso poliklinisch in het ziekenhuis bevallen en vragen om pijnstilling. En ik geloof dat je ook wel kunt vragen om een keizersnede.
En je leven helemaal op orde heb je nooit. Er is altijd wel iets dat beter kan, dus een bewuste keuze is voor mij genoeg.
Oud 08-12-2009, 16:09
Juana__
Juana__ is offline
Naar het schijnt kan een man ook borstvoeding geven.
http://discovermagazine.com/1995/feb/fathersmilk468

Mannen, zouden jullie dat willen? En wat zou je als vrouw ervan vinden?
Oud 08-12-2009, 16:15
Kitten
Kitten is offline
Ik zou het niet erg vinden, maar als het veel werk en operaties enzo vraagt, zou ik er toch wel 2 keer over denken.
Oud 08-12-2009, 16:18
wup
wup is offline
Citaat:

Ik zou het enerzijds mijn taak vinden, maar anderzijds lijkt dat gezuig de hele dag mij ook maar niets
Oud 08-12-2009, 16:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lullig Maar dan kan je wel zorgen dat alles in orde is voor dat Juul thuis komt
Ik vroeg me af.. gaat ze inderdaad een natuurlijke bevalling tegemoet? Of wordt er wel een keizersnede gedaan? (ik had in m'n hoofd dat ze liever normaal wilde bevallen?) En hebben jullie daar zelf voor gekozen/kunnen kiezen of..?
Het kan wel normaal, je kan een bevalling gewoon inleiden. Volgens mij ging ze voor vaginaal.

Citaat:
Van te voren een keer naar een gynacoloog zou ik zeggen, of een verloskundige.
Ik heb nu met dit co-schap meerdere bevallingen gezien en ik moet zeggen dat het me ook niet bepaald aangenaam lijkt. Maar als het kind eruit is en bij moeder op de buik ligt hebben ze nergens anders meer aandacht voor. Daarbij kan je idd pijnbestrijding krijgen, maar ook dat moet je van te voren wel even bespreken (als je zwanger bent)
Oud 08-12-2009, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Je kunt sowieso poliklinisch in het ziekenhuis bevallen en vragen om pijnstilling. En ik geloof dat je ook wel kunt vragen om een keizersnede.
En je leven helemaal op orde heb je nooit. Er is altijd wel iets dat beter kan, dus een bewuste keuze is voor mij genoeg.
keizersnede doen ze niet zomaar, ook niet als je er om vraagt. Ik weet niet of dat in alle ziekenhuizen hetzelfde is natuurlijk, maar hier doen ze het niet.
Oud 08-12-2009, 17:14
Verwijderd
Citaat:

Mannen kunnen ook een fles met flesvoeding of afgekolfde moedermelk geven. Dat lijkt me beter voor een baby dan vadermelk van een man die zware hormoontherapie krijgt omdat hij anders geen melk kan produceren.
Het is wel goed voor de vader-kindband als de vader ook het kind voedt.
Oud 08-12-2009, 17:18
Verwijderd
Idd, pak gewoon een fles met moedermelk, je gaat je toch niet laten opereren en wat dan ook zodat je borstvoeding kan geven als man
Oud 08-12-2009, 17:22
Verwijderd
Nou er hoeft volgens mij niets geopereerd te worden, want mannen hebben opzich wel tepels en melkklieren. Borsten zijn niet nodig voor borstvoeding (hebben de meeste andere zoogdieren ook niet). Maar wel heel veel prolactine en progesteron.
Oud 08-12-2009, 17:35
Juana__
Juana__ is offline
http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=483

Hier nog een artikel in het nederlands. Er is dus inderdaad geen operatie voor nodig en ook geen hormonentherapie, het wordt namelijk opgewekt door stimulatie/sugestie.
Ik heb ook wel gehoord van mijn ouders (die het met hun eigen ogen gezien hebben) hoe in sommige 'afrikaanse stammen' de moeder of grootmoeder begint melk te produceren als de dochter er geen genoeg heeft.
Het zou dus een evolutionaire uitleg kunnen hebben? Als de vrouw niet genoeg melk produceert neemt de man het over, ofzo.
Oud 08-12-2009, 19:20
Verwijderd
Mbt een 'preventieve' keizersnede: Een keizersnede doen ze in principe alleen als het medisch noodzakelijk is, het is immers toch gewoon een zware buikoperatie. Misschien vooraf eens informeren bij een verloskundige/gynaecoloog naar de mogelijkheden voor pijnstilling ed? En wellicht eens bij je huisarts of een psycholoog informeren naar therapie als je dat zou willen?
Oud 08-12-2009, 20:51
Verwijderd
Ja ik ga ik er sowieso met iemand over praten, want dit is niet zomaar een kleine angst. I denk niet "Goh, dat ziet er pijnlijk uit." of "Dat lijkt me niet zo fijn." Ik heb er letterlijk nachtmerries over en bijna bij ieder gesprek dat over kinderen gaat word ik al niet lekker, omdat ik dan meteen aan bevallen moet denken. Keizersnede doen ze inderdaad alleen als het noodzakelijk is, en dat is dus ook meteen het grootste probleem. Als ik zwanger zou worden, zou ik mijn hele zwangerschap in angst zitten omdat ik weet 'wat er gaat gebeuren'.

En ik weet ook wel dat vrouwen dit al eeuwen lang doen en dat het altijd wel goed komt, en dat zodra het kind er is de pijn al is vergeten. Maar dit is puur rationeel. Het gaat mij niet om de 'pijn' (al komt dit er natuurlijk wel bij kijken), het is puur de angst voor de bevalling. Iemand met hoogtevrees weet ook dat mensen al jaren levend beneden komen als ze de Eiffeltoren beklimmen, maar dat haalt de angst niet weg.

Ik weet gewoon niet goed wat ik hier mee aanmoet, en ik ben bang dat therapie niet gaat helpen en het misschien zelfs erger maakt.
Oud 08-12-2009, 21:52
Maaike.
Maaike. is offline
Jullie kunnen beginnen met Wammus en Testout.com feliciteren Het is een meisje!
Oud 08-12-2009, 22:03
justhanna
justhanna is offline
Nogmaals gefeliciteerd!!!!
Oud 08-12-2009, 22:08
Volk
Volk is offline
Gefeliciteerd
Oud 08-12-2009, 22:10
Verwijderd
Gefeli, hoe heet ze?
Oud 08-12-2009, 22:19
Maaike.
Maaike. is offline
Maud Sophie!
Oud 08-12-2009, 23:20
Kitten
Kitten is offline
Gefeliciteerd!
Oud 08-12-2009, 23:28
Martiño
Martiño is offline
Gefeliciteerd!
Oud 08-12-2009, 23:35
Severus
Severus is offline
Proficiat, Wammus en Testout.com! Echt een heel vroeg kerstcadeautje, als het ware (of een laat Sinterklaascadeautje, haha ). Geniet er maar met volle teugen van!
Oud 09-12-2009, 01:05
Verwijderd
@Wammus en Testout.com: Gefeliciteerd!!! Meisjes zijn leuk! (Jongens vast ook, hoor. )

@Siorin: Je weet van te voren nooit of therapie zal gaan helpen, maar het lijkt me het proberen waard als je graag kinderen wilt, toch? Op dit moment sta je op het punt dat je niet weet of je door die angst ooit kinderen zult krijgen, wat kan er dan nog erger worden? Ik zou op z'n minst eens informeren naar mogelijkheden voor therapie.
Oud 09-12-2009, 02:08
Verwijderd
Wammus en Testout.com: Harstikke gefeliciteerd!!

@Leonoor: Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik ook gewoon bang ben om het te confronteren, maar dat zal uiteindelijk toch moeten gebeuren. Eerst maar eens uitzoeken waar ik dan terecht moet.
Oud 09-12-2009, 08:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd, heel leuke naam ook

@Siorin: Het lijkt mij ook doodeng (bevallen en de hele zwangerschap eigenlijk), maar ik denk dat jij er te veel op focust, zodat het je alleen maar enger gaat lijken, zeg maar. Daar kan je zelf verder vrij weinig aan doen, het zit nu eenmaal in jouw hoofd van 'grootste angst-> bevallen', maar met een beetje hulp zul je daar denk ik best vanaf kunnen komen. Een huisarts kan je misschien doorverwijzen naar waar je het beste terecht kunt? Het zou toch zonde zijn als je alleen hierom nooit kinderen zou krijgen...
Oud 09-12-2009, 09:45
Verwijderd
Gefeliciteerd Wammus en testout!!!

Citaat:
Wammus en Testout.com: Harstikke gefeliciteerd!!

@Leonoor: Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik ook gewoon bang ben om het te confronteren, maar dat zal uiteindelijk toch moeten gebeuren. Eerst maar eens uitzoeken waar ik dan terecht moet.
Op tv was laatst een vrouw die ook heel bang was om te bevallen, zo bang dat dat dus een indicatie was voor een keizersnede. Misschien neemt dat wat angst bij je weg? Je hóeft niet vaginaal te bevallen.
Maar misschien is therapie ook geen slecht idee, want je angst is vrij irrationeel. Ik zou 't toch proberen, wat Leonoor ook al zegt; erger kan het eigenlijk niet meer worden, toch?
Oud 09-12-2009, 10:08
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
gefeliciteerd Wammus en Testout!
Oud 09-12-2009, 10:20
Verwijderd
Gefeliciteerd! Leuk zeg! Wel erg vroeg toch?
Oud 09-12-2009, 10:23
IcedEarth
IcedEarth is offline
gefeliciteerd !!
Oud 09-12-2009, 10:37
Verwijderd
JAa gefeliciteerd
Oud 09-12-2009, 10:38
Lorelei
Lorelei is offline
Gefeliciteeeerd
Oud 09-12-2009, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd! Leuk zeg! Wel erg vroeg toch?
was wel een dezer dagen uitgerekend hoor, geloof ik.
Gefeliciteerd Juultje!!!! Ondanks dat ik het al wist
Oud 09-12-2009, 10:56
miekmuis
miekmuis is offline
Gefeliciteerd Testout en Wammus! Heel veel geluk met jullie dochtertje
Oud 09-12-2009, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Op tv was laatst een vrouw die ook heel bang was om te bevallen, zo bang dat dat dus een indicatie was voor een keizersnede. Misschien neemt dat wat angst bij je weg? Je hóeft niet vaginaal te bevallen.
Ik zou dat eerst heel heel heel goed uitzoeken...want in de meeste ziekenhuizen zullen ze het waarschijnlijk niet doen. En als je eenmaal zwanger bent, kun je natuurlijk moeilijk meer terug.
Oud 09-12-2009, 11:10
Verwijderd
Gefeliciteerd Wammus en Testout.com !
Oud 09-12-2009, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dat eerst heel heel heel goed uitzoeken...want in de meeste ziekenhuizen zullen ze het waarschijnlijk niet doen. En als je eenmaal zwanger bent, kun je natuurlijk moeilijk meer terug.
Ik denk niet dat ze het doen voordat je therapie hebt geprobeerd. Bij fobische angsten werkt confrontatietherapie en gedragstherapie vaak heel goed, iets van tachtig procent heeft binnen zeven sessies geen fobie meer (maar een 'acceptabele angst'). Bij een bevallingsfobie is confrontatie natuurlijk wat lastiger, maar het is zeker het proberen waard.
Oud 09-12-2009, 12:20
indigo
indigo is offline
Gefeliciteerd Wammus en testout! Alles goed gegaan?

Regels voor berichten