Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2010, 17:38
Spring Fling
Spring Fling is offline
yesh vanavond misschien toch nog weg, maybe naar must see
maar wat is nou een echte aanrader?
Advertentie
Oud 27-02-2010, 17:41
Spring Fling
Spring Fling is offline
wat is occitaans?

We zijn nog niet in staat om van het Occitaans in het Nederlands te vertalen.
Oud 27-02-2010, 17:44
Verwijderd
Occitan (pronounced /ˈɒksɨtən/)[2], known also as Lenga d'òc in Occitan or Langue d'oc in French (native name: occitan [utsiˈta],[3] lenga d'òc [ˈleŋɡɔˈðɔ(k)];[4] native nickname: la lenga nòstra i.e. "our [own] language") is a Romance language spoken in Occitania, that is, Southern France, the Occitan Valleys of Italy, Monaco and in the Aran Valley of Spain. It is also spoken in the linguistic enclave of Guardia Piemontese (Calabria, Italy). It is a co-official language in Catalonia, Spain (known as Aranese in Aran Valley).[5] Modern Occitan is the closest relative of Catalan.[6] The languages, as spoken in early medieval times, might be considered variant forms of the same language. The term Provençal is often used to refer to Occitan.[7]

The area where Occitan was historically dominant is home to some 14 million inhabitants. It may be spoken as a first language by as many as 1.5 million people[8] in France, Italy, Spain and Monaco. In Monaco Occitan coexists with Monégasque Ligurian which is the other native language.[9] Some researchers state that up to seven million people in France understand the language.[who?]
Oud 27-02-2010, 17:45
Philosophy
Philosophy is offline
TUUUUURLIJK, ben ik weer de helft vergeten met boodschappen doen.
Oud 27-02-2010, 17:46
Spring Fling
Spring Fling is offline
Hée Philosophy, jij werkt toch bij de appie flappie op de zuider?
Ik heb daar vanmiddag een formulier gehaald [ ben benieuwd ]
Oud 27-02-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
TUUUUURLIJK, ben ik weer de helft vergeten met boodschappen doen.
Boodschappenlijstje.
Oud 27-02-2010, 17:47
Spring Fling
Spring Fling is offline
to do list op de iPhone
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Hée Philosophy, jij werkt toch bij de appie flappie op de zuider?
Ik heb daar vanmiddag een formulier gehaald [ ben benieuwd ]
YEHYEHYEH. Hoe laat was je? Want ik moest werken vanmiddag.
Citaat:
Boodschappenlijstje.
Ja dat doe ik normaal gesproken ook, maar nu deed ik het snel na werktijd en dat was vrij impulsief.
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
to do list op de iPhone
Ik heb geen iphone.
Oud 27-02-2010, 17:48
Verwijderd
Citaat:
to do list op de iPhone
iPhone.
Oud 27-02-2010, 17:51
Spring Fling
Spring Fling is offline
godver mijn moeder heeft mijn must see bonnen weggegooid
Oud 27-02-2010, 17:52
Spring Fling
Spring Fling is offline
Citaat:
YEHYEHYEH. Hoe laat was je? Want ik moest werken vanmiddag.

Ja dat doe ik normaal gesproken ook, maar nu deed ik het snel na werktijd en dat was vrij impulsief.
euhmm tegen kwart over 2/half 3 of iets later, werk je bij de service balie?
Oud 27-02-2010, 17:53
Philosophy
Philosophy is offline
Nope, ik zit gewoon achter de kassa.
Oud 27-02-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
wat is occitaans?

We zijn nog niet in staat om van het Occitaans in het Nederlands te vertalen.
Oud Frans dat in het zuiden werd gesproken dus.
Oud 27-02-2010, 17:58
Martiño
Martiño is offline
Godverkut, geen enkele supermarkt in deze klotestad heeft basilicum. Ja, gedroogd in een potje, maar dat heb ik hier ook wel :/ Nou, lekker dan. Ik heb maar een pizza gekocht om mezelf te troosten, dan doe ik vandaag in plaats van gezond met tomaat/mozzarellasalade en brood maar iets minder gezond met pizza, tomaat/mozzarellasalade zonder basilicum, veel wijn en chocolade.
Oud 27-02-2010, 17:59
Philosophy
Philosophy is offline
Klinkt prima.
Oud 27-02-2010, 18:00
Spring Fling
Spring Fling is offline
Citaat:
Nope, ik zit gewoon achter de kassa.
oh oke, maar misschien dat jij weet hoeveel uur ze daar minstens verwachten dat je kan werken?
Oud 27-02-2010, 18:00
Martiño
Martiño is offline
Hm, kun je mozzarella als je het uit het bakje met water haalt nog twee dagen bewaren?
Oud 27-02-2010, 18:01
Martiño
Martiño is offline
Ah ok, twee tot drie dagen houdbaar. Ik wilde hem maandag maken dus dat komt goed uit.
Oud 27-02-2010, 18:02
Martiño
Martiño is offline
Dan heb ik genoeg eten tot vrijdag nu, denk ik.
Verwijderd
Citaat:
Hm, kun je mozzarella als je het uit het bakje met water haalt nog twee dagen bewaren?
Als je het in huishoudfolie goed/strak inpakt wel.
Rivka
Rivka is offline
Goedenavond.
Oud 27-02-2010, 18:03
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
oh oke, maar misschien dat jij weet hoeveel uur ze daar minstens verwachten dat je kan werken?
Ik denk dat je een 6 uren contract krijgt, dus 6 uren per week.
Oud 27-02-2010, 18:04
Verwijderd
Ik ben nu een keer bij mijn ouders gingen ze uiteten met saaie mensen dus ik heb pizza. Ik ben hier eigenlijk alleen om te studeren maar goed ;x
Oud 27-02-2010, 18:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb al een legging gevonden voor het feest!
Maar ik kan niet in alleen een legging natuurlijjk
Oud 27-02-2010, 18:05
Verwijderd
Gelukkig haalt mijn moeder wel altijd harde broodjes, rosbief en mijn lievelingskaas als ik hier ben. Ik blijf babyeric
Oud 27-02-2010, 18:05
Spring Fling
Spring Fling is offline
Citaat:
een wijd shirt
Oud 27-02-2010, 18:06
Rivka
Rivka is offline
Wijde shirts met een legging
Oud 27-02-2010, 18:08
Verwijderd
Wat anders ;x
Oud 27-02-2010, 18:09
Spring Fling
Spring Fling is offline
ja
Oud 27-02-2010, 18:09
Spring Fling
Spring Fling is offline
had ik donderdag avond ook aan, kan wel maar ligt er wel aan hoe je het verder combineert
Oud 27-02-2010, 18:12
Rationeel
Rationeel is offline
lol, in een aflevering van fringe loopt de hoofdrolspeelster tijdelijk met een wandelstok en wordt er geconstateertd dat een persoon lupus had
Oud 27-02-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Met een korset.
Oud 27-02-2010, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig haalt mijn moeder wel altijd harde broodjes, rosbief en mijn lievelingskaas als ik hier ben. Ik blijf babyeric
Aaahw. Mijn ouders voeren me meestal alcohol als ik thuis ben, en ze hebben vlaai.
Oud 27-02-2010, 18:16
Rationeel
Rationeel is offline
topouders
Oud 27-02-2010, 18:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik doe een rokje aan. Geen wijd shirt though
Oud 27-02-2010, 18:20
Verwijderd
Toen mijn moeder op bezoek kwam in Finland heb ik haar gevraagd of ze wat drank mee wilde nemen, een fles wodka ofzo. Resultaat: een fles wodka, vier flessen wijn en een fles ouzo.
Oud 27-02-2010, 18:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Met een korset.
korsetten zijn ondergoed!
Oud 27-02-2010, 18:28
Verwijderd
Voor de Soulseek-kenners: m'n nummers staan in de wachtrij, maar ze gaan niet downloaden! Wat nu?
Oud 27-02-2010, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Voor de Soulseek-kenners: m'n nummers staan in de wachtrij, maar ze gaan niet downloaden! Wat nu?
Remotely queued? Dat betekent dat je in de wachtrij van degene waarvan je probeert te downloaden staat. Zodra degene( n ) voor je klaar is (zijn) met downloaden begint jouw download. Je kan met een optie ook kijken op welke plaats je in de wachtrij staat.
Oud 27-02-2010, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Remotely queued? Dat betekent dat je in de wachtrij van degene waarvan je probeert te downloaden staat. Zodra degene( n ) voor je klaar is (zijn) met downloaden begint jouw download. Je kan met een optie ook kijken op welke plaats je in de wachtrij staat.
oke! gewoon wachten dus? Het gaat nog wel gebeuren?
Oud 27-02-2010, 18:33
Verwijderd
Citaat:
oke! gewoon wachten dus? Het gaat nog wel gebeuren?
Deo volente!
Oud 27-02-2010, 18:34
Verwijderd
Citaat:
topouders
We kijken dan ook samen de herhaling van DWDD en zo, en kletsen tot half drie 's nachts terwijl mn moeder steeds meer gaat giechelen.
Oud 27-02-2010, 18:39
Verwijderd
Mijn pa zit bij een bier en wijn proeverij en dan is hij zo blij als een kind als ik naar een bepaald merk vraag. Moet ik volgens de officiële wijze 'proeven', heel procedure etc terwijl ik denk: 'relaxed, drank' en mijn vader denkt bezig te zijn als bier en wijnmentor. Ik weet dat hij daar gelukkig van wordt dus ik laat de lieve man.
Oud 27-02-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Mijn pa zit bij een bier en wijn proeverij en dan is hij zo blij als een kind als ik naar een bepaald merk vraag. Moet ik volgens de officiële wijze 'proeven', heel procedure etc terwijl ik denk: 'relaxed, drank' en mijn vader denkt bezig te zijn als bier en wijnmentor. Ik weet dat hij daar gelukkig van wordt dus ik laat de lieve man.
En in een dubbelblinde test valt hij zó hard door de mand.
Oud 27-02-2010, 18:41
Verwijderd
wat gebeurd er als je wortel eet die niet meer goed is? We hebben net duizend wortel op samen met hamlappen en rijst en opeens zegt Jor, 'ik denk eigenlijk dat hij niet meer goed was'
Oud 27-02-2010, 18:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik heb niks om aan te trekkeeeen
Verwijderd
Citaat:
mooi is dat. Onze filosofieleraar was mee op buitenlandse reis vorig jaar en hij is een ontzettende wijnkenner en hij was teleurgesteld dat iedereen bier dronk. Toen wilde er een meisje wijn en toen heeft hij de halve avond dingen aangeraden 'nee ohhh nee deze, deze, deeeeze is echt lekker'
Verwijderd
Citaat:
En in een dubbelblinde test valt hij zó hard door de mand.
Hij heeft er wel verstand van hoor maar waarschijnlijk wel. Gelukkig is hij niet zo'n elitair kutje die in restaurants loopt te pochen over de sublieme wijnen maar op mij oefent hij dat wel uit
Verwijderd
Citaat:
wat gebeurd er als je wortel eet die niet meer goed is? We hebben net duizend wortel op samen met hamlappen en rijst en opeens zegt Jor, 'ik denk eigenlijk dat hij niet meer goed was'
Dan ga je dood!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten